abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44040465
Het advies van Unity kan ik mij wel in vinden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 02:51:20 #122
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_44045303
gewoon een baan zoeken zodat je laat kan beginnen. doe ik ook .

probleem opgelost
  vrijdag 1 december 2006 @ 02:54:17 #123
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44045323
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 02:51 schreef Uiteraard het volgende:
gewoon een baan zoeken zodat je laat kan beginnen. doe ik ook .

probleem opgelost
Vertel
Confidence through competence
pi_44045452
Ben je ‘s avonds als je thuis komt zo moe dat je als een baksteen inslaap valt :p (had ik toch bij men vakantiejob in een fabriek).
Anyway deze jongen met een slaaprobleem kruipt ook maar eens onder de lakens
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:09:37 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_44045792
TVP, ook erg last van Al jaren overigens, kan me 1 nacht herinneren waar ik goed heb geslapen ook.. (En dat was in t ziekenhuis tijdens een slaaponderzoek )
Word echt elke ochtend gebroken wakker .
pi_44046262
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 07:09 schreef GotC het volgende:
TVP, ook erg last van Al jaren overigens, kan me 1 nacht herinneren waar ik goed heb geslapen ook.. (En dat was in t ziekenhuis tijdens een slaaponderzoek )
Word echt elke ochtend gebroken wakker .

verkapt GOTC-adoratie post
pi_44046352
Ik heb er totaal geen moeite mee. Ik heb ook geen wekker of iets dergelijks nodig. Ik word iedere werkdag automatisch om 6:00 wakker en dan sta ik meteen op. Alleen in het weekend blijf ik langer liggen.

TS, misschien is dit wat:

EUROSOLAR lichtwekker. Wakker worden met opkomend licht net alsof de zon opgaat. Zo zouden we eigenlijk allemaal wakker moeten worden, want dat is goed voor het bioritme, maar helaas gebeurt dit zelden. Met de Eurosolar lichtwekker echter wordt dit mogelijk! U stelt een tijd in wanneer u wakker wilt worden. Daarna kiest u hoe laat het licht aan moet gaan (15 of 30 min. voordat u wakker wilt worden). De onderste rij lampjes gaat dan 15 of 30 min. vóór het alarm aan en dat bouwt zich verder op tot alle lampjes branden. Dus net alsof de zon opkomt. Op het gekozen tijdstip gaat dan tevens een alarm af.

Ook met inslaapfunctie en normale alarmfunctie te gebruiken als gewone wekker en tevens als bedlamp.

¤ 69,-
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:50:31 #128
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44046436
Beetje erg commercieel dit? Maar, ik kan me wel indenken dat als het langzaam licht om je wordt, je lichaam een prikkel krijgt van hé, tijd om op te staan, want de dag begint. Mindder somber dan wakker worden en het os donker om je heen. Las er gisteren iets over in een artikel over lichttherapie bij winterdepressie, en klonk wel aannemelijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44046555
Jah ik slaap ook slecht en sta moeilijk op, werkt zo'n lichtwekker? Iemand ervaring?
pi_44046614
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:02 schreef borbit het volgende:

[..]

WOW dat zou geweldig zijn als het zou werken
Dit klopt wel, als je brak bent, heb je zo'n dorst dat je er wel uit MOET, terwijl je er niet uit hoeft op zondag en ook niet wil
pi_44049038
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:39 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof idee .
Het is een plugin dat werkt op XMMS (een Winamp kloon op Linux)

Voor Winamp zijn er ook genoeg alarm-plugins te vinden:
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=104265
(voorbeeldje)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_44054417
Lijkt me ook wel tof, maar hoe zorg je ervoor dat je pc automatisch opstart op een bepaald uur? Denk niet dat die plugin dat kan.
pi_44058872
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:04 schreef attix het volgende:
Lijkt me ook wel tof, maar hoe zorg je ervoor dat je pc automatisch opstart op een bepaald uur? Denk niet dat die plugin dat kan.
Nee, dat kan die plugin niet, een beetje bios heeft een functie dat de pc automagisch opstart. (RTC alarm oid.) Heeft 'ie die functie niet, dan zul je 'm moeten laten draaien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_44122766
Als je ouder wordt gaat het probleem van "door de wekker heen slapen" echt wel over. Maar het opstaan blijft een probleem, ik ben al uren voor de wekker wakker maar kan dan niet opstaan, dan voel ik me zogenaamd ziek zwak en misselijk. Vroeger toen ik nog jong was toen hoorde ik de wekker gewoon niet en voelde me (als ik de wekker dat wel hoorde) nog erger ziek zwak en misselijk. Je moet er dus gewoon maar aan wennen dat je problemen hebt met opstaan, disipline tonen en een sterke kop koffie drinken sochtends
god schiep uit gouden korenaren.......
pi_44122854
Ik heb dus ook altijd dat ik wel wakker wordt, maar in een dermate comatose staat verkeer dat ik me niet bewust ben van wat ik doe en mijn omgeving. Zo kan ik soms een uur, en soms wel twee uur blijven liggen voordat ik een staat van bewustzijn bereik waarin het besef tot me doordringt dat ik al lang wakker had moeten wezen! Op het moment dat dat besef komt dat je je hebt verslapen krijg je ook meteen zo'n stoot adrenaline door je heen. Bijkomend voordeel daarvan is dat je meteen klaarwakker bent. Maar wel 2 uur te laat.

Om het allemaal nog erger te maken ben ik doordat ik altijd laat wakker ben, ook altijd pas heel laat moe. Het is nu 3 uur 's nachts, en ik ben nog klaarwakker (lees: ik sta voor mn gevoel zo strak als een bos uien), waardoor iedere poging om toch te gaan slapen gedoemd is te mislukken.

Overigens heb ik het bovenstaande probleem eigenlijk nooit wanneer ik vroeg moet werken. Blijkbaar heb je op een onderbewust niveau dan toch door dat als je niet op tijd wakker wordt, er sociale consequenties aan vastzitten (i.e. je krijgt op je flikker van je baas). Als ik moet werken wordt ik zelfs zonder wekker nog op tijd wakker. Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor wanneer ik pas college heb om een uur of twee smiddags, en ik overdag wil studeren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44123052
Een vriendin nemen die je uit bed kietelt. Gegarandeerd succes.

Maar het heeft alles te maken met doorzettingsvermogen. Ik verslaap me ook wel eens omdat ik simpelweg te zwak ben om op te staan, maar dat moet je juist doorbreken. Als je weet dat je 's ochtends 1000 euro kan winnen, dan sta je ook wel op, dus de wil is het die ontbreekt.
  maandag 4 december 2006 @ 06:01:45 #137
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_44123143
Damn.

Ik begon met de wekker ver weg te zetten, later werden het twee wekkers, nu heb ik 3 normale wekkers, verstopt tussen de kasten en achter de tv, de tv zelf, een telefoon, kerstlampjes, een stereotoren, een stroboscoop en jawel, een rookmachine. De timer heb ik verstopt onder een kast.

Dit, echter, had dus weinig effect..
Ik trok met geweld de timer tevoorschijn en trok de stekker er uit, en de wekkers zijn allang gesneuveld.

Elke keer dook ik weer in mn nest, allemaal in een roes, en ondertussen dacht ik stiekem "dan kom ik maar te laat, mn bed is belangrijker".
Terwijl ik de avond er voor tot diep in de nacht stoned, veel te gedreven zit te forumen en knutselen; een excuus bedenken om niet te gaan slapen, met de volle verstand van wat de consequenties zijn:

Verslapen-> kutheid op school -> zwerver. (op lange termijn)

En dat willen we niet!

Dus waarom wil ik niet slapen?
Op school gaat het niet goed omdat ik te vaak afwezig ben, en slapen = tijdreizen.
Als ik ga slapen, moet ik eerder naar school, is eerder dat kutmoment met al die wekkers, eerder gezijk aan me kop.
En hoe kutter het op school gaat, hoe sterker dat patroon word.

Dat is toch dom? Het slaat gewoon nergens op!
Je moet gewoon met je luie donder naar school gaan en niet zeuren.
Later word het nog veel erger, dus geniet er inderdaad maar van.

Maar Het heeft geen nut.
Dus wtf, waarom ga je niet gewoon?
En die vraag heb ik mezelf al 3427 keer gesteld.

En toen dacht ik; rot op man, het heeft toch geen zin om duizend wekkerst te zetten, ik ga naar de huisarts!
Die kerel zat me trouwens ook met vage ogen aan te staren, maar goed.
Hij heeft me doorverwezen naar een psych en ik hoor het wel van hem.

Ik spreek nu wel uit me zelf, maar als het echt zo dwars zit, moet je dat ook gewoon doen. Want later krijg je er toch wel spijt van als je het niet gedaan heb. En wie weet wat voor boeiends er uit komt. Slaapproblemen kunnen ontstaan uit een of ander iets waarmee je zit in je hoofd. Ik heb het niet echt uit je text kunnen opmaken, maar het lijkt zo verdomd veel op waar ik mee te maken heb.
Dus ga naar een psych ofzo.

Want echt jonge, de situatie van nu kan je echt niet gebruiken later.

Welterusten.

verkapte tvp
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_44123755
quote:
Op maandag 4 december 2006 04:45 schreef Friek_ het volgende:
Een vriendin nemen die je uit bed kietelt. Gegarandeerd succes.
Sowww... ik had een tijdje een scharrel, een potentiele vriendin, zij maakte mij elke ochtend wakker, irritaaaaaaant... elke ochtend werd ik wakker met het idee in me hoofd 'pokkewijf!'...

Is dus ook nu niet mijn vriendin...
quote:
Op maandag 4 december 2006 03:11 schreef Seneca het volgende:
Ik heb dus ook altijd dat ik wel wakker wordt, maar in een dermate comatose staat verkeer dat ik me niet bewust ben van wat ik doe en mijn omgeving. Zo kan ik soms een uur, en soms wel twee uur blijven liggen voordat ik een staat van bewustzijn bereik waarin het besef tot me doordringt dat ik al lang wakker had moeten wezen! Op het moment dat dat besef komt dat je je hebt verslapen krijg je ook meteen zo'n stoot adrenaline door je heen. Bijkomend voordeel daarvan is dat je meteen klaarwakker bent. Maar wel 2 uur te laat.
En dit had ik vanmorgen nog, dacht hey kwart voor 7, netjes, zo eruit, dan ben ik lekker op tijd... ineens was het kwart voor 8, dacht gvd, daar gaat mn rustige morgen... ineens van ene op andere moment was het 10 over 8 (dan moet ik al in de auto zitten!)... helemaal geschokt in 1 klap wakker en in 5 seconden kleren aan zonder douche (bah! haat ik!) en in de auto, toch weer 8 minuten te laat op werk........ als altijd...... (me baas kijkt niet meer raar op van te laat komen).

[ Bericht 47% gewijzigd door jd1982 op 04-12-2006 08:47:31 ]
  maandag 4 december 2006 @ 10:13:02 #139
146230 Liewec
70's movies rule
pi_44124962
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Liewec op 05-12-2006 00:12:13 ]
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  maandag 4 december 2006 @ 10:13:52 #140
146230 Liewec
70's movies rule
pi_44124978
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Liewec op 05-12-2006 00:12:29 ]
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  maandag 4 december 2006 @ 16:32:20 #141
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_44136021
Ik ben ook een luie slampamper!!

Maar ik kom wel mn bed uit als ik verantwoordelijkheden heb. Voor mn werk of school...

Als ik niets te doen heb op een dag dan kom ik dus echt niet mn bed uit he. Kan ik zoveel wekkers zetten als ik wil haha

Maargoed het is een stukkie 'verstand op nul blik op oneindig'. Op zaterdag begin ik om 06:00 op mn werk. De wekker gaat dan om 05:00. Soms slaap ik dan net 2 a 3 uur maar ik kom er wel uit... Zonder nadenken eigenlijk.... maf he
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 december 2006 @ 16:35:02 #142
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_44136113
ow ja, afgelopen vrijdag moest ik draaien op een feest, was pas om 03:00 thuis en redelijk stronken. Toen heb ik dus helemaal geen wekker gehoord Gelukkig belde een collega me wakker en dan schik ik zo vna de tijd dat ik in 1 keer naast mn bed sta. Uiteindelijk nog om 06:30 aanwezig, voornamelijk lichamelijk, dat dan weer wel.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 december 2006 @ 16:48:50 #143
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44136648
quote:
Op maandag 4 december 2006 06:01 schreef MOD het volgende:
Damn.

Ik begon met de wekker ver weg te zetten, later werden het twee wekkers, nu heb ik 3 normale wekkers, verstopt tussen de kasten en achter de tv, de tv zelf, een telefoon, kerstlampjes, een stereotoren, een stroboscoop en jawel, een rookmachine. De timer heb ik verstopt onder een kast.

-knip-
Een rookmachine

Maargoed, jouw beschrijving herken ik *meer* dan goed. Ik heb exact hetzelfde... en ik wil ook geen zwerver worden.
Confidence through competence
pi_44137898
Lopende wekker moet slapers uit bed krijgen misschien?
Had ooit ook ergens iets gelezen over een wekker die aanvoelt wanneer hij je op welke manier wakker moet maken
pi_44148105
wat zelf bij mij een probleem is dat ik 's avonds, 's nachts actief wordt.
heerlijk om 1:00uur wat sit ups te doen of Discovery, Opera of en andere herhalingen van programma's te bekijken. veel beter kunnen concentreren op huiswerk.

gewoon even ontspannen van een drukke dag.

tjah en dan moeilijk wakker worden..
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 4 december 2006 @ 22:36:03 #146
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44148216
Morgen uit bed knallen!
Zyggie.
pi_44149660
Gaan we't doen?
  maandag 4 december 2006 @ 23:15:58 #148
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_44150318
Ik ga het proberen, morgen geen gezeik, 7uur wekker en dan direct eruit... nu voel ik me alsof dat best moet lukken!!!

Nu...
  maandag 4 december 2006 @ 23:36:12 #150
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44150384
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:34 schreef jd1982 het volgende:
Ik ga het proberen, morgen geen gezeik, 7uur wekker en dan direct eruit... nu voel ik me alsof dat best moet lukken!!!

Nu...
We can do it!
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')