Ik denk dat het verschil tussen "in een keer" en "achter elkaar" maar net af hangt van hoe lang jij vindt dat een tijdsverschil tussen twee opeenvolgende ontploffingen mag zijn voordat je het "achter elkaar" noemt.
Wat ik denk dat er gebeurt is dat de patronen wel na elkaar ontploffen (er komt een soort van schokgolf van ontploffingen die zich razendsnel door de opslag verplaatst, waarschijnlijk rond de snelheid van het geluid in lucht) maar dat alles dusdanig snel na elkaar gebeurt dat je het als toekijkende mens waarneemt als zijnde een enkele ontploffing.
Als je het hele gebeuren zou filmen met een high-speed camera zie je zeer waarschijnlijk wel dat alles na elkaar ontploft. Voor het menselijk oog gaat alles echter veel te snel om te volgen.
Er zijn in de pyrotechniek ook lonten die verbranden met een snelheid van mach 6. Als jij dat ziet denk je dat ineens het hele touw verbrand is, maar die mach 6 is dus wel degelijk een eindige snelheid en het begin van de lont staat wel degelijk eerder in brand dan het eind. Alleen zie je dat niet als je er gewoon naar staat te kijken.
Kort gezegd: Je hebt volgens mij geen gelijk
[ Bericht 12% gewijzigd door TR08 op 29-11-2006 12:01:40 ]