abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43986273
Ik heb hier een discussie op werk met een collega, die zogenaamd is afgestuurd in iets met ontploffingen.

Wat gebeurd er als er een brand ontstaat in een wapenkamer waar patronen liggen. Alleen patronen (kogels). Ik ga uit van 9mm patronen + pepperspray. Kan hier een explosie onstaan of gaat alles 1 voor 1 af?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43986385
Waarschijnlijk één voor één. Afhankelijk van de onderlinge afstand, verpakkingsmaterialen, dikte van de huls, warmte, afstand tot brandhaard etc etc
  woensdag 29 november 2006 @ 11:30:16 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43986437
Volgens mij ontploffen ze ook niet, maar schieten ze gewoon uit hun huls weg?
Vampire Romance O+
pi_43986460
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:27 schreef _The_General_ het volgende:
Waarschijnlijk één voor één. Afhankelijk van de onderlinge afstand, verpakkingsmaterialen, dikte van de huls, warmte, afstand tot brandhaard etc etc
Allemaal blokken met kluizen direct tegen elkaar (16 bloks = 1 rij). Maar er is dus geeen mogelijkheid dat het na een tijdje één knal wordt?
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_43986477
En de pepperspray?
pi_43986507
De kans dat een explosie in één kluis overslaat op een andere dichte kluis is klein. Maar ook dat is weer afhankelijk van de soort kluis, warmte en kracht van de eerste explosie.
pi_43986546
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En de pepperspray?
Ik gok dat je hier hetzelfde ziet als bijv bij een fles deo, haarlak of iets anders brandbaars dat onder druk zit. Korte explosie met meer vlam dan kracht.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:36:26 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43986572
denk niet dat ze één voor één afgaan, maar meerdere tegelijk, dus wellicht eerst per doos en dan meerdere dozen tegelijk. Soort piramide effect.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 11:39:04 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43986635
Ik kan me nog herinneren dat wij een paar jaar terug op vakantie waren in Duitsland en er een ondergrondse bunker met munitie ontplofte in het bos op een paar kilometer afstand. Dat was toch echt één hele grote BOEM! die ons bij wijze van spreken zowat uit bed blies...

Spontane ontploffing overigens, zoals uit onderzoek is gebleken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43986698
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat wij een paar jaar terug op vakantie waren in Duitsland en er een ondergrondse bunker met munitie ontplofte in het bos op een paar kilometer afstand. Dat was toch echt één hele grote BOEM! die ons bij wijze van spreken zowat uit bed blies...

Spontane ontploffing overigens, zoals uit onderzoek is gebleken.
Krijg ikd an toch nog gelijk
  woensdag 29 november 2006 @ 11:50:20 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43986928
Ik denk dat het verschil tussen "in een keer" en "achter elkaar" maar net af hangt van hoe lang jij vindt dat een tijdsverschil tussen twee opeenvolgende ontploffingen mag zijn voordat je het "achter elkaar" noemt.

Wat ik denk dat er gebeurt is dat de patronen wel na elkaar ontploffen (er komt een soort van schokgolf van ontploffingen die zich razendsnel door de opslag verplaatst, waarschijnlijk rond de snelheid van het geluid in lucht) maar dat alles dusdanig snel na elkaar gebeurt dat je het als toekijkende mens waarneemt als zijnde een enkele ontploffing.
Als je het hele gebeuren zou filmen met een high-speed camera zie je zeer waarschijnlijk wel dat alles na elkaar ontploft. Voor het menselijk oog gaat alles echter veel te snel om te volgen.

Er zijn in de pyrotechniek ook lonten die verbranden met een snelheid van mach 6. Als jij dat ziet denk je dat ineens het hele touw verbrand is, maar die mach 6 is dus wel degelijk een eindige snelheid en het begin van de lont staat wel degelijk eerder in brand dan het eind. Alleen zie je dat niet als je er gewoon naar staat te kijken.

Kort gezegd: Je hebt volgens mij geen gelijk

[ Bericht 12% gewijzigd door TR08 op 29-11-2006 12:01:40 ]
  woensdag 29 november 2006 @ 12:49:44 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43988454
Regelmatig gaan die dingen ook wel de lucht in, vorig jaar nog in Rusland geloof ik? Ik kan alleen geen nieuwsberichten zo snel vinden daarover, ah, ik heb er hier eentje: http://newsfromrussia.com/accidents/2005/10/01/64187.html Een artilleriedepot.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_43990908
Maar ik an wel tegen die vent zeggen (die zogenaamd afgestudeerd is en alsnog concierge (afgestudeerd verstaat hij denk ik vmbo onder) dat we beide gelijk hebben.

Als er brand uitbreekt in een wapenkamer is het dan slim om de deur automatisch te laten openen of dicht te laten zitten i.v.m. de 'schokgolf' die wel of niet komt.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:19:28 #14
14320 TR08
pi_43991057
Die deur is gepantserd meestal dus ik denk dat je goede reden hebt om hem dan dicht te doen
  woensdag 29 november 2006 @ 14:22:06 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43991162
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als er brand uitbreekt in een wapenkamer is het dan slim om de deur automatisch te laten openen of dicht te laten zitten i.v.m. de 'schokgolf' die wel of niet komt.
Hmm, weet iemand nog hoe het zat met de vuurwerkramp van Enschede en de deuren daar?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:36:08 #16
14320 TR08
pi_43991626
Zo'n bunker is altijd zo gebouwd dat de muren stevig zijn en het dak niet. De schokgolf wordt dan naar boven gericht wat minder schade geeft aan omgeving.

De klap van enschede was te groot voor de gebouwen en containers waar het vuurwerk in zat, ze hadden daar ook veel meer en zwaarder vuurwerk dan waar de vergunning voor was. Dat is een van de redenen waarom het gebouw het daar niet hield.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')