volgens vi.nl was het 0,28 seconden, maar het was dan ook iets van 16,5 meterquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
212 km/u = 58,9 m/s
Stel de bal lag op 18 meter van de kruizing:
18/58,9 = 0,31 s
Dan zou de bal in 0,31 seconden in het doel liggen.. Knap
Mooi was ie eigenlijk niet maar wel indrukwekkendquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:12 schreef Scorpie het volgende:
Jezus, wat een doelpunt. Hulde!
Whehe inddquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:45 schreef VoreG het volgende:
Is trouwens een leuke als je gaat blauwkonten na het tienen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:22 schreef venomsnake het volgende:
Je zou maar in het muurtje moeten staan de volgende keer![]()
Volgens mij is het inderdaad zo'n smerige kuitenknallerquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:46 schreef Sensation89 het volgende:
Hij zal dan geen vrienden meer over hebben denk ik
Misschien door de wind ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:14 schreef -jos- het volgende:
WTF? 110/120km/u is al heel hard hoe de fack kun je dan over de 200km/u schieten
ik vind het ook maar vreemd....quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:14 schreef -jos- het volgende:
WTF? 110/120km/u is al heel hard hoe de fack kun je dan over de 200km/u schieten
Kan maar 1 ding betekenen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:14 schreef -jos- het volgende:
zijn hoek toch?quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:15 schreef Vitalogy het volgende:
Toch had die keeper hem moeten hebben
dat is duidelijk
Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk dat je met een beetje geluk om juist op het moment te schieten wanneer de wind onder de bal zijn topsnelheid bereikt heeft je erg hard kan schietenquote:Op dinsdag 28 november 2006 23:12 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
denk niet dat ze met windkracht 10 gaan voetballen...
quote:'Braziliaan schiet met 212 kilometer per uur'
28/11/2006 19:19
De Braziliaan Ronny is in Portugal omgedoopt tot Homem-Bomba, wat vrij vertaald de man die bommen afschiet betekent. De linksback van Sporting Lissabon liet in het uitduel met Naval zien waar hij toe in staat is.
Ronny maakte het winnende doelpunt twee minuten voor tijd nadat hij een kwartier eerder was ingevallen. Van de rand van het strafschopgebied pegelde hij de bal uit een directe vrije trap in het doel (0-1).
De Portugese sportkrant Record liet zijn rekenmeesters los op de verwoestende uithaal van de twintigjarige Braziliaan en becijferde dat de bal minstens een snelheid van 222 kilometer per uur had behaald.
De berekening klopt overigens niet. Volgens Record was de afstand 16,5 meter en deed de bal er 0,28 seconden over om in het doel te belanden. De juiste snelheid is op basis van die cijfers 212 kilometer per uur, wat nog altijd onvoorstelbaar snel is.
Zeker als je nagaat dat Roberto Carlos en Ronald Koeman op hun best rond de 120 kilometer per uur kwamen. Ter vergelijking: PSV-kanon Alex kwam bij zijn rake vrije trap tegen Excelsior tot 110 km/u.
Heel droog jaquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:09 schreef arneaux het volgende:
Ik vind die commentator wel droog eigenlijk.
Ik wilde er al aan gaan rekenen vandaag (zie beginnetje in de SPT-SCquote:Op woensdag 29 november 2006 10:14 schreef Coelho het volgende:
Ergens zal wel een fout in de berekening zitten, want dit kan niet. Laatst stond er een heel stuk in het AD, dat ging over de snelheid die je een bal kunt meegeven, en het menselijk lichaam kan maximaal rond de 135 uitkomen. Dit door snelheid van spiercontracties, gewicht en weerstand van de bal enz.
Inderdaad een urine staal van die bal zou op zijn plaats zijn in dit geval.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:15 schreef Sethje het volgende:
[..]
Kan maar 1 ding betekenen...
Doping!
Dat moet wel, want anders klopt het nietquote:Op woensdag 29 november 2006 10:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik wilde er al aan gaan rekenen vandaag (zie beginnetje in de SPT-SC)
Ging dat stuk in AD specifiek over voetballen?
Precies.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:41 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat moet wel, want anders klopt het niet
Shoaib Akhtar, een pakistaanse cricketspeler, heeft al zeker 2 maal een bal met 100mph gebowld.
Het stuk ging over het AZ stadion, dat is 28 meter hoog of zo, en het blijkt erg moeilijk te zijn om een bal op het stadion te trappen (de selectie probeert regelmatig ballen op het dak te schieten vanaf het trainingsveld). Er stond een hele uitleg over trapsnelheid, weerstand etc. waarbij de conclusie was dat hele goede spelers de bal ongeveer 30 meter hoog zouden moeten krijgen. Het was tot nu toe alleen Sinouh gelukt.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik wilde er al aan gaan rekenen vandaag (zie beginnetje in de SPT-SC)
Ging dat stuk in AD specifiek over voetballen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |