abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43974077
quote:
‘Talpa ontziet Ajax vaker dan Feyenoord’

Willem van Hanegem heeft in zijn column in het Algemeen Dagblad vraagtekens geplaatst bij de objectiviteit van het Talpa-programma De Wedstrijden. Volgens De Kromme ontziet het programma vaker negatief nieuws over Ajax dan over Feyenoord.

“Wat ik aan de hele scheldwoordenaffaire een beetje vreemd vind, is dat die teksten van Kenneth Perez pas aan het eind van vorige week nader werden belicht. Daarom krijg ik voor de zoveelste keer het gevoel dat de samenvattingen bij Talpa worden gemanipuleerd door jongens met voorkeuren voor bepaalde clubs. Daarbij valt het me op dat Ajax vaker wordt ontzien dan Feyenoord.”

“Door dingen bewust weg te laten, zoals laatst de zware overtreding van Johny Heitinga op Phillip Cocu, schep je een heel andere waarheid. Ik kan daar slecht tegen. Met Perez ook weer, dat had toch meteen op zondag aangekaart moeten worden, of niet?”, aldus de AD-columnist.
Wat vinden wij hiervan mensen? Ik ben zelf een objectief supporter, maar ik vind wel dat hij een beetje gelijk heeft.
Van Feyenoord worden keer op keer "wel of niet" ellebogen herhaald. Ik heb wat wedstrijden van Ajax gezien dit seizoen, en toen heb ik Huntelaar ook dingen zien doen die je later niet bij Talpa zag. Volgens mij was het de wedstrijd tegen Roda JC dat hij een speler van roda trapte en een elleboog tegelijk gaf. Maar dit was niet te zien op Talpa.
pi_43974154
Weer dat geleuter...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:17:07 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_43974173
geldt hetzelfde niet voor studio voetbal? alleen hugo borst kankert daar nog wel eens op ajax, maar omdat hij een raspessimist is telt dat niet zo...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_43974229
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:17 schreef Adelante het volgende:
geldt hetzelfde niet voor studio voetbal? alleen hugo borst kankert daar nog wel eens op ajax, maar omdat hij een raspessimist is telt dat niet zo...
Maar Hugo laat het echt niet als er ellebogen worden gegeven door spelers van Sparta, Feyenoord, PSV etc etc om het ook gewoon te melden in Studio Voetbal.
pi_43974250
Objectieve journalistiek bestaat niet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_43974251
Opzich heeft Van Hanegem een punt, maar waarom zouden alle overtredingen op TV moeten komen? Volgens mij is dat niet echt voetbal en stop je dat niet zo snel in een samenvatting. Daarnaast vertelde de NOS ook niks over het Perez-voorval in Studio Voetbal (Van Hanegem zit ook bij de NOS), terwijl dit ook al bekend was. Beetje dubbel op.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_43974269
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
Eens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:19:56 #8
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_43974294
Willem is een zeikerd...
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_43974348
Overtredingen hoeven niet op TV te komen, maar laat ze dan van alle clubs zien. En niet van sommige wel en sommige niet....
Die overtreding van Huntelaar op een Roda JC speler was echt wel een schorsing of 4 waard. Die laten ze dan niet zien, maar sommige twijfel ellebogen laten ze dan wel weer zien.
pi_43974422
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
Samenvattingen is geen journalistiek. Die moeten gewoon een wedstrijd in beeld brengen zoals die was. Dus geen clubs voortrekken of wat dan ook. Gewoon alles laten zien.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:26:35 #11
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_43974573
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:22 schreef Doornenburg het volgende:
Samenvattingen is geen journalistiek. Die moeten gewoon een wedstrijd in beeld brengen zoals die was. Dus geen clubs voortrekken of wat dan ook. Gewoon alles laten zien.
Alles kan toch nooit een samenvatting zijn? Er moet altijd iemand zijn die beslist wat er wel en niet inkomt om een zo goed mogelijk beeld te geven in een (vaste) korte tijdsduur. Dat is journalistiek.
Stel er gebeurt veel en ook nog een wel/niet elleboog dan komt die er misschien niet in, stel er gebeurt verder vrij weinig boeiends dan komt die er wel in. Kan gebeuren.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_43974645
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:22 schreef Doornenburg het volgende:

[..]

Als je een wedstrijd in beeld wilt brengen zoals die was, moet je de héle wedstrijd laten zien. Zonder commentaar, zonder analyse. Alleen pure statistiek.
Je kan een wedstrijd niet laten zien zoals die was in een samenvatting, omdat je altijd dingen schrapt die een ander wel belangrijk genoeg vindt voor een samenvatting.
En samenvattingen zijn wél journalistiek, omdat het 'tzelfde is als het nieuws: het laat (in het kort) zien wat er gebeurd is.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_43974747
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Alles kan toch nooit een samenvatting zijn? Er moet altijd iemand zijn die beslist wat er wel en niet inkomt om een zo goed mogelijk beeld te geven in een (vaste) korte tijdsduur. Dat is journalistiek.
Stel er gebeurt veel en ook nog een wel/niet elleboog dan komt die er misschien niet in, stel er gebeurt verder vrij weinig boeiends dan komt die er wel in. Kan gebeuren.
Dat is ook wel zo, maar ik heb het op Talpa wel vaker meegemaakt dat ze een overtreding niet in de samenvatting lieten zien, maar dat gewoon erna lieten zien. Waarom doen ze dat dan niet gewoon altijd? Ze discusieren wel veel over of het een elleboog was of niet, maar ze laten nooit de hele duidelijke rooie kaarten zien (om weer het voorbeeld van Huntelaar op een roda speler erbij te halen).
pi_43974818
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je een wedstrijd in beeld wilt brengen zoals die was, moet je de héle wedstrijd laten zien. Zonder commentaar, zonder analyse. Alleen pure statistiek.
Je kan een wedstrijd niet laten zien zoals die was in een samenvatting, omdat je altijd dingen schrapt die een ander wel belangrijk genoeg vindt voor een samenvatting.
En samenvattingen zijn wél journalistiek, omdat het 'tzelfde is als het nieuws: het laat (in het kort) zien wat er gebeurd is.
Dat klopt, maar doe het dan zo eerlijk mogelijk. En ga geen duidelijke overtredingen van Ajax weg laten uit de samenvattingen, en wel/niet ellebogen van een Feyenoord speler weg laten.

(Het is maar een voorbeeld, er zijn nog veel meer situaties geweest dit seizoen)
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:33:09 #15
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43974854
beetje calimerogedrag van Wim
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:33:45 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43974884
Willem is een ouwe mopperkont aan het worden en moet verder niet zeuren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_43974901
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:33 schreef gitaarsnaar het volgende:
beetje calimerogedrag van Wim
Willem is normaal nooit zo. En hij is ook helemaal niet Pro Feyenoord of Anti Ajax. Willem heeft nergens belang bij, dus ik vind het geen Calimero gedrag.
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:34:16 #18
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_43974910
Willem is een bejaarde zuurpruim
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:35:25 #19
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_43974954
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:34 schreef Doornenburg het volgende:

[..]

Willem is normaal nooit zo. En hij is ook helemaal niet Pro Feyenoord of Anti Ajax. Willem heeft nergens belang bij, dus ik vind het geen Calimero gedrag.
Nee, helemaal niet
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_43974972
Wat ik vooral mis bij De Wedstrijden is de aandacht voor de arbitrage in het algemeen.
pi_43974998
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:35 schreef Robocock het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet
Ag kom nou op man... Hij ligt er echt niet wakker van als Ajax van Feyenoord wint.
pi_43975009
Willem heeft gelijk
pi_43975126
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:32 schreef Doornenburg het volgende:

[..]

Dat klopt, maar doe het dan zo eerlijk mogelijk. En ga geen duidelijke overtredingen van Ajax weg laten uit de samenvattingen, en wel/niet ellebogen van een Feyenoord speler weg laten.

(Het is maar een voorbeeld, er zijn nog veel meer situaties geweest dit seizoen)
Dat heb ik wel vaker bij Talpa. Maar dat komt door het tijdgebrek, overbodig gelul, 5 commercialbreaks, promotie van andere programma's door Genee, etc. Zo herhalen ze de goals van eerdere wedstrijden in het weekend niet. Vind ik er irritant.
Maar dat is gewoon een persoonlijke keuze van Talpa, dat heeft niks met Ajax vs Feyenoord te maken.

Als Feyenoord een saaie wedstrijd speelt, waarin weinig gebeurt, dan moet je toch een samenvatting van een minuut of 12 in elkaar monteren. Soms red je dat met een mooi interview ofzo, soms moet je dat anders aanpakken.
Als Ajax juist een wedstrijd speelt met veel discutabele momenten, dan kan je niet alles laten zien, ook omdat interviews na afloop verplicht lijken bij Talpa. En dat terwijl die mensen nooit wat boeiends te melden hebben. Dus dan moet je kiezen tussen een grote kans of een wel/niet-elleboog. Als kijker vind ik een kans belangrijker.
pi_43975143
Is toch al lang bekend.
pi_43975290
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:39 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat heb ik wel vaker bij Talpa. Maar dat komt door het tijdgebrek, overbodig gelul, 5 commercialbreaks, promotie van andere programma's door Genee, etc. Zo herhalen ze de goals van eerdere wedstrijden in het weekend niet. Vind ik er irritant.
Maar dat is gewoon een persoonlijke keuze van Talpa, dat heeft niks met Ajax vs Feyenoord te maken.

Als Feyenoord een saaie wedstrijd speelt, waarin weinig gebeurt, dan moet je toch een samenvatting van een minuut of 12 in elkaar monteren. Soms red je dat met een mooi interview ofzo, soms moet je dat anders aanpakken.
Als Ajax juist een wedstrijd speelt met veel discutabele momenten, dan kan je niet alles laten zien, ook omdat interviews na afloop verplicht lijken bij Talpa. En dat terwijl die mensen nooit wat boeiends te melden hebben. Dus dan moet je kiezen tussen een grote kans of een wel/niet-elleboog. Als kijker vind ik een kans belangrijker.
Oke, dan haal ik er een voobeeld bij. Bij de laatste Feyenoord - Ajax lieten ze een wel/niet overtreding van Buijs zien die niet bestraft werd. Volgens mij zijn er veel interesantere dingen in en om zo'n wedstrijd dan die overtreding die niet bestraft werd achteraf door de KNVB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')