abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44340975
Vitamine D had ik nog niet aan gedacht. Ga denk ik morgen maar het cb bellen.
Het zal ook wel persoonlijk zijn denk ik.
's Morgens wil ze geen pap, alleen de laatste fles. En brood al helemaal niet 's morgens. Wel 's middags.
Vraag me af of een gewone beker melk wel genoeg vult, lijkt me niet. Voor 's morgens dan. Hmmm, ga er ff een nachtje over slapen.
pi_44347684
De vitamine D is, geloof ik, als ze minder dan 300 ml opvolgmelk drinken.

Even een ander vraagje, Sterre slaapt nog steeds in een slaapzak, maar ik zou graag overgaan naar een dekbedje. Dat raden ze echter pas aan vanaf 2 jaar. Iemand ervaringen hiermee?
pi_44347757
Amber besloot vannacht maar weer eens 2x wakker te worden. De eerste keer was rond 0.30. Ze was ineens snipverkouden gworden vanancht. Heb neusje gesprayed en binnen 20 minuten lag ze weer in d'r eigen bedje. Rond 4.30 was het weer raak. Ze lag steeds te huilen en te gillen maar als we gingen kijken lag ze gewoon te slapen... Heb dr maar wakker gemaakt omdat ik met die nachtmerrie van haar ook geen oog dichtdeed. Mevrouw besloot toen om maar lekker te gaan spelen bij ons in bed Uiteindelijk lag ze een klein half uurtje later weer in dr eigen bed en om 8.15 werd ze weer wakker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:29:57 #254
81992 Githa
pi_44347773
Jordy is nog geen 2, maar ik doe een dekentje in een dekbed hoes en gebruik dat als dekbed.
Het is niet zo stug als een dekbed, maar wel net zo makkelijk.
Persoonlijk vind ik een dekbed nog steeds een beetje eng, zo'n grote stuge lap waar ze helemaal onder verdwijnen zonder dat het opfrummelt maar goed dat zal ook wel een beetje aan het slaap gedrag van je kind liggen. Jordy rolt het hele bed door, op zijn kop en binnenste buiten
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:30:29 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347783
Ingrid, misschien is Kim er wel aan toe om de laatste fles te laten vervallen nu dan? Bij Emma begon dat er ook mee dat ze 's ochtends geen papfles meer wilde, en nu ze 's avonds geen fles meer krijgt is dat geen probleem meer en drinkt ze 's ochtends haar papfles lekker op! Ze had er gewoon niet genoeg honger voor.
Om het te gaan vervangen kun je proberen 's avonds gewoon een melkfles te geven ipv pap. Dat zou kunnen werken. Ik heb het eigenlijk niet afgebouwd, (bij Noa wel zo gedaan) maar gewoon niet meer gegeven. Dat ging bij ons goed, maar het zou kunnen dat het nodig is om het wel af te bouwen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:35:04 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347840
Vicky, hier is het elke avond een ramp met slapengaan, dus erge medelijden heb ik niet met je ...
Nee hoor, lijkt me vervelend zeg als je er niets aan kunt doen. Dan lijkt mij wakkermaken ook de enige optie (bij nachtmerries).

Aukje, ik doe hetzelfde als Githa (wollen dekentje in een dekbedhoes) en dat bevalt hier wel. Maar de slaapzak heeft Emma nog wel nodig, waarom wil je eigenlijk van die slaapzak af? Ik heb de ervaring dat ze zonder slaapzak vaak koud wakkerworden op deze leeftijd omdat ze nog zo beweeglijk zijn in bed. En je hebt hele grote slaapzakken waar ze goed inpassen... (Noa van 2 heeft ook nog een slaapzak, ik denk dat we dat pas over een jaar gaan afschaffen)
pi_44347916
Wat wel weer heel lief was is dat ze vannacht lag te zingen .. en toen er een vliegtuig voorbij vloog zat ze rechtop in bed het vliegtuig te volgen..
hebben nog geen lammellen voor de ramen hangen..

Amber ligt ook in een slaapzak en ik heb een dekentje in een dekbedovertrek zitten. Dat gaat hartstikke goed... Zonder slaapzak is een ramp hier want dan gaat ze helemaal het bed door...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:46:40 #258
81992 Githa
pi_44347985
Wat leuk Vicky
Jordy gilt bij het horen van een vliegtuig al "TIETUIG, TIETUIG" en vlugt dan naar het raam om te kijken, helemaal bezeten!
Binnenkort maar eens richting EIndhoven rijden om vliegtuigjes te spotten

En zingen doet hij ook in bed, zo lief vin dik dat "niiiiijntje, lief niiiiiijntje, kom maar niiiiiijtje" ja ja, Jordy's eigen variant op Nijntje.
Ik mag trouwens niet meer meezingen met liedjes op tv Dan krijg je echt 'maaamaaaaa, UH UH! ...neeeej! " en ik zing nog wel zo mooi
pi_44348007
whahaha gekke Jordy
Hoe is het met zijn handje??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_44348072
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:46 schreef Githa het volgende:

Ik mag trouwens niet meer meezingen met liedjes op tv Dan krijg je echt 'maaamaaaaa, UH UH! ...neeeej! " en ik zing nog wel zo mooi
hahaha ik mag dat ook nooit, dan begint madam met haar handje te wapperen en schudt ""neeeeeejjjjj".
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:53:08 #261
81992 Githa
pi_44348095
Ja wel goed
Ik durf niet te hard te roepen, want voor je het weet is er weer wat mis, maar het ziet er nu erg goed uit, als het zo blijft zal het vast mooi genezen en niet weer aan elkaar groeien Verschonen hoeven we ook niet meer alleen nog spalken met silliconen en dat scheelt me toch een bulk werk!

Eigenlijk moet ik het jullie wel melden hé als het zo goed gaat maar het voelt een beetje als de goden verzoeken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:55:57 #262
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44348141
Fijn dat het zo goed gaat met zijn handje Githa

Hier mag ook niet meer worden gezongen door mama. Alle liedjes die hij zelf al kan zingen zijn onmiddellijk zijn bezit geworden. Zodra ik één noot inzet is het direct "MIJN, SELLUF"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_44348149
Githa, dat is fijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_44348174
Lekkere geruststelling Githa Fijn voor Jordy en voor jullie!
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:57:36 #265
81992 Githa
pi_44348177
Zelf zingen mag dan nóg wel m@x maar liedjes van tv of cd mag weer niet.... eigenwijs kind
pi_44348516
Githa, wat fijn dat het goed geneest

Wij doen sinds een tijdje ook een dekentje in een dekbedovertrekje, Sara slaapt er heerlijk onder en het frummelt nog gewoon mee naar beneden als ze het bed doorgaat 's nachts.

Vanmorgen bij de dokter geweest, Sara heeft nog steeds flinke roodheid in d'r oortjes. We hebben nu een verwijzing voor de KNO arts, dus ik ga zo bellen voor een afspraak, net gebeld, we kunnen donderdag terecht!. De dokter zei ook, gezien het hele jaar, sinds december vorig jaar, is ze zoveel ziek geweest, altijd op d;r slijmvliezen. Benauwdheid, verkoudheden, beide ook in de zomer, oorontsteking enz, dus het lijkt erop dat ze gevoelige slijmvliezen heeft.
Deze mama bleek overigens zelf ook een flinke oorontsteking te hebben. Vorige week liet ik mijn oor uitspuiten aan de linkerkant (zat dicht) en ;s nachts ging rechts heel veel pijn doen. Ben ook de week ervoor flink ziek geweest. Nou vanmorgen zei ik dus, dat rechts ook dichtzat (had er eigenlijk geen pijn meer van). Dus hij dat oor uitspuiten, nou 'k ging echt door de grond van de pijn, terwijl het normaal nooit pijin doet (het uitspuiten). Bij het nakijken erna bleek het dus flink ontstoken te zijn, dus ik zit ook aan de druppels.
Gaat lekker hier, we zijn met ons allen constant ziek (manlief is inmiddels aan zijn derde bijholteontsteking van dit jaar bezig)...

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuente op 12-12-2006 09:34:49 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_44358356
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:30 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, misschien is Kim er wel aan toe om de laatste fles te laten vervallen nu dan? Bij Emma begon dat er ook mee dat ze 's ochtends geen papfles meer wilde, en nu ze 's avonds geen fles meer krijgt is dat geen probleem meer en drinkt ze 's ochtends haar papfles lekker op! Ze had er gewoon niet genoeg honger voor.
Om het te gaan vervangen kun je proberen 's avonds gewoon een melkfles te geven ipv pap. Dat zou kunnen werken. Ik heb het eigenlijk niet afgebouwd, (bij Noa wel zo gedaan) maar gewoon niet meer gegeven. Dat ging bij ons goed, maar het zou kunnen dat het nodig is om het wel af te bouwen.
Nou, Kim wil sowieso geen pap 's morgens. Geen idee waarom.
De avondfles wil ze nog wel graag. Ze slurpt hem op.
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:24:38 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44358494
Fuente fijn dat ze zo snel terrecht kan en letten jullie ook beetje op jezelf
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44362664
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente fijn dat ze zo snel terrecht kan en letten jullie ook beetje op jezelf
Komt goed meis

Nog ff en dan is Arwen ook een dreumes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 17:27:24 #270
81992 Githa
pi_44362809
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:21 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Nou, Kim wil sowieso geen pap 's morgens. Geen idee waarom.
De avondfles wil ze nog wel graag. Ze slurpt hem op.
Ik denk wat Suzanna bedoeld is doordat je de avondfles laat vallen Kim s'morgens wél honger heeft doordat ze dan langer geen eten heeft gehad.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:41:56 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44364875
Dat bedoel ik idd !
pi_44367543
Aha. Nou, ik kan het proberen natuurlijk. Wie weet werkt het.
pi_44373793
Hmmmm, weet niet of het nu gaat lukken. Volgens mij heeft ze nu echt wel honger.
pi_44381467
Kan ook gewoon 'trek' zijn in haar fles he, omdat het gewenning is. Maar als je het idee hebt dat het echt nodig is, gewoon blijven doen hoor. Lijkt me gewoon lastig dat ze 's ochtends dan geen fles wil voor jou! en je kunt het eventueel met dunnere pap of melk proberen.
pi_44381853
Je zou 'm ook kunnen afbouwen, iedere dag 10 CC minder in de laatste fles. Dan is de overschakeling misschien wat makkelijker.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')