quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:22 schreef CittaR het volgende:hij staat er wel meer dan 1x op...
ik heb er maar even een screen van gemaakt
[
afbeelding]
nu is E de schrijf waar alles van windows opstaat...
waarom er op de C schrijf ook een windows map zit zou ik niet weten...
![]()
installeer dan maar op nieuw want een hoop programma's kunnen niet lachen als c: niet de windows-schijf is. Daarom heb je daar ook een extra map op c: gekregen van windows. Programma's die dll's e.d. willen registreren en op c: geen windows-map vinden maken er eentje aan, met alle ellende van dien. Effe de data backuppen (maar dat heb je uiteraard al gedaan natuurlijk
![]()
) en opnieuw partitioneren en installeren is mijn advies
![]()
wat je ook kan proberen (maar wat eigenlijk een lap-middel is en geen nette oplossing imho) is even kijken of je niet 2 fysiek losse schijven hebt. Zo ja, dan effe kijken wat nu de e-schijf is, en alleen die aangesloten laten...die andere van de flat-cable en van de voeding af, dan booten. Als het allemaal goed werkt effe je jumper-settings nakijken. Waarschijnlijk staan je schijven nu op CS (cable select). Zet je E-schijf als master en je C-schijf als slave. Je kunt namelijk niet van de boot-partitie de schijfletters wisselen in computerbeheer; dat kan van alleen alle andere schijven op je pc