abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43962216
Beste mensen,

Zaterdagavond was mijn computer een beetje traag, dus ik denk ik zet em even uit (normaal staat hij 24/7 aan). Maar toen ik hem de volgende ochtend aan wou zetten gebeurde er helemaal niets. Het lampje van het beeldscherm blijft knipperen dat het aan staat maar dat er niets is aangesloten. Nu heb ik natuurlijk al alle kabels gecontroleerd en alles zit er gewoon goed in. Maar ik ben nu een beetje ten einde raad, normaal kan ik altijd wel een beetje met een computer kloten dat die weer gaat werken. maar nu blijft het scherm zelfs zwart en ik weet dus echt niet wat ik kan doen....

Wie helpt mij?

Alvast bedankt,

CittaR
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 15:13:42 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43962249
Gaan er fannetjes even draaien of gebeurd er helemaal niks?
Wanneer er totaal niks gebeurd is de kans groot dat de voeding overleden is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:14:20 #3
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962278
Hoor je de fan van je voeding?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_43962308
natuurlijk wel slim om erbij te zetten, de computer gaat wel gewoon aan idd. volgens mij hoor ik nu ook een ander geluidje erbij maar dat weet ik niet zeker.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 15:15:35 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43962324
Hoor je iets van piepjes?
In een bepaalde volgorde?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:16:28 #6
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962354
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:15 schreef CittaR het volgende:
natuurlijk wel slim om erbij te zetten, de computer gaat wel gewoon aan idd. volgens mij hoor ik nu ook een ander geluidje erbij maar dat weet ik niet zeker.
Wat doet het wel en wat niet ?
Gaat je HD aan bv.? POST beeps?
pi_43962402
trek eens de kabel van je harde schijf eruit...

kans dat een schijf overleden is, en dan gebeurt er bij mijn pc ook helemaal niets meer!..( al een keertje gehad namelijk)

ik denk dat je meedere fysieke harde schijven hebt, en dat dan een niet-windowsschijf overleden is....

tis ook maar eens gok...
pi_43962517
helemaal niets aan piepjes en mijn HD gaat ook gewoon aan.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:21:45 #9
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962531
quote:
tis ook maar eens gok...
Ja idd
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:22:56 #10
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962570
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:21 schreef CittaR het volgende:
helemaal niets aan piepjes en mijn HD gaat ook gewoon aan.
Even je MOBO laten vervangen, doet ie het dan wel, dan is je moederbord overleden.
Maar natuurlijk eerst alle kabels checke
pi_43962641
Dan weet ik het ook niet meer...

Denk dat je dat bij het begin oet beginnen.. MOBO+processor en geheugen en videokaart aansluiten??

verder alles los koppelen en aanzetten hier handel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 15:25:09 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43962647
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:22 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Even je MOBO laten vervangen
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:25:52 #13
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962664
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat
Niet goed
ok, eerst alles loskoppelen en kijken of je MOBO het alleen met vga wel doet.
pi_43962713
Alsof je "even" je mobo kan laten vervangen, iedereen heeft natuurlijk 3 reserve mobo's liggen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:27:50 #15
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962728
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Alsof je "even" je mobo kan laten vervangen, iedereen heeft natuurlijk 3 reserve mobo's liggen.
Laten !!!!!
Elke shop heeft een oud bordje liggen. Of een nieuwe
pi_43962749
Trek de stekker er eens uit, druk dan de aan/uit-knop eens in voor een seconde of 5, en sluit dan de voeding-kabel weer aan. Hoor je je schijf wel op-spinnen e.d.?
Heb je misschien 2 video-aansluitingen op je pc? (een on-board video en een losse video) Dan kan het zijn dat de output naar de andere kaart is gesprongen namelijk.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:29:35 #17
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962778
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:28 schreef kroegtijger het volgende:
Trek de stekker er eens uit, druk dan de aan/uit-knop eens in voor een seconde of 5, en sluit dan de voeding-kabel weer aan. Hoor je je schijf wel op-spinnen e.d.?
Heb je misschien 2 video-aansluitingen op je pc? (een on-board video en een losse video) Dan kan het zijn dat de output naar de andere kaart is gesprongen namelijk.
Jajajajaja, dat zal het zijn !

Wegbrengen naar je pc shop is mijn advies.
pi_43962840
ik heb hier even een kort filmpje van wat er (niet) gebeurt, mischien worden jullie hier wat wijzer van..
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:32:57 #19
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962897
is mijn pc zo traag of is zippyvideos zo langzaam ?
ok, gezien !

Aangezien je niets aan hardware hebt veranderd, denk ik dat je moederbord overleden is.
Ook omdat je geen POST beeps krijgt, of heb je geen pc speaker ?
pi_43962974
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:22 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Even je MOBO laten vervangen, doet ie het dan wel, dan is je moederbord overleden.
Maar natuurlijk eerst alle kabels checke
da's wel erg kort door de bocht heh?
er kunnen een hele hoop dingen de oorzaak zijn. Kapot geheugen, kapotte professor, mobo, voeding etc etc.
Zoals al eerder aangegeven, strip het mobo tot op het bot, dus geheugen eruit, geluidskaart eruit, netwerkkaart eruit en alles wat je nog meer hebt (FDD, HDD etc ook los koppelen)
Alleen je video-kaart en je processor. Bij het aanzetten krijg je dan iig weer beeld. Als dat niet zo is kun je eventueel je processor er zelfs nog afhalen en kijken of er dan wel foutmelding-piepjes komen. Zo niet, dan is het bord of de video-kaart overleden. Vervangen en een voor een weer alles opbouwen (en tussendoor steeds testen!)
pi_43963009
mja, het probleem is dat ik niet zoveel verstand heb van computers en ik eigenlijk niet eens weet wat waar zit. en hem zelf uit elkaar halen is eigenlijk al geen optie...
pi_43963027
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:29 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Jajajajaja, dat zal het zijn !

Wegbrengen naar je pc shop is mijn advies.
jaaaaa, dat kan het inderdaad zijn, wijsneus...je mobo even vervangne is wel de oplossing wou je zeggen??
Door voeding loshalen, aan/uit knop in te drukken, en voeding weer terug te plaatsen laat je alle transistors leeg lopen. Als er een "omgevallen" bit in zit kan dit inderdaad dit soort rare dingen geven. Heeft me al meer dan eens uit de penarie geholpen bij onverklaarbare foutmeldingen.
pi_43963086
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:32 schreef HiDiHo het volgende:
is mijn pc zo traag of is zippyvideos zo langzaam ?
ok, gezien !

Aangezien je niets aan hardware hebt veranderd, denk ik dat je moederbord overleden is.
Ook omdat je geen POST beeps krijgt, of heb je geen pc speaker ?
Waarom blijf je nou denken dat het mobo is overleden, terwijl dat juist een item is dat niet zo snel ermee stopt? een HDD failure of een voeding die niet goed zn spanning meer houdt is veel voor de hand liggender dan. (dit ivm bewegende onderdelen en dus veel meer aan slijtage onderhevig zijn).
Een mobo dat spontaan stuk is komt niet vaak voor (kan natuurlijk wel, maar praktijk ervaring is dat het meestal een van de andere componenten is)
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:39:30 #24
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963108
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:35 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

da's wel erg kort door de bocht heh?
er kunnen een hele hoop dingen de oorzaak zijn. Kapot geheugen, kapotte professor, mobo, voeding etc etc.
Zoals al eerder aangegeven, strip het mobo tot op het bot, dus geheugen eruit, geluidskaart eruit, netwerkkaart eruit en alles wat je nog meer hebt (FDD, HDD etc ook los koppelen)
Alleen je video-kaart en je processor. Bij het aanzetten krijg je dan iig weer beeld. Als dat niet zo is kun je eventueel je processor er zelfs nog afhalen en kijken of er dan wel foutmelding-piepjes komen. Zo niet, dan is het bord of de video-kaart overleden. Vervangen en een voor een weer alles opbouwen (en tussendoor steeds testen!)
Dat dus. Of breng hem weg naar je pc shop.
pi_43963114
de computer is trouwens net 2 jaar oud
pi_43963118
je kunt toch een probleem oplossing doen door alles te losmaken behalve bijv je videokaart en dan opstarten.. en daarna sluit je je hd aan en dan weer opstarten.. en zo ga je door tot je het probleem gevonden hebt (als je t kunt vinden uiteraard)
pi_43963122
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:36 schreef CittaR het volgende:
mja, het probleem is dat ik niet zoveel verstand heb van computers en ik eigenlijk niet eens weet wat waar zit. en hem zelf uit elkaar halen is eigenlijk al geen optie...
dan zou ik kiezen voor het gedeelte met de stekker eruit, en als het niet werkt wegbrengen, danwel iemand die er wel ervaring mee heeft naar laten kijken (tenzij je wat risico wilt nemen en het wilt leren, dan kunnen we je er wel doorheen lullen )
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:40:46 #28
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963147
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:38 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Waarom blijf je nou denken dat het mobo is overleden, terwijl dat juist een item is dat niet zo snel ermee stopt? een HDD failure of een voeding die niet goed zn spanning meer houdt is veel voor de hand liggender dan. (dit ivm bewegende onderdelen en dus veel meer aan slijtage onderhevig zijn).
Een mobo dat spontaan stuk is komt niet vaak voor (kan natuurlijk wel, maar praktijk ervaring is dat het meestal een van de andere componenten is)
Na min 10 jaar ervaring weet ik bijna zeker dat het je mobo is.
Is het je cpu of geheugen krijg je post beeps, is het je hd dan merk je het aan andere dingen zoals bad-sectors of hij doet helemaal niets, enz
pi_43963161
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:39 schreef CittaR het volgende:
de computer is trouwens net 2 jaar oud
da's kut.... op pc's e.d. zit tegenwoordig namelijk 2 jaar garantie (europese wetgeving)
pi_43963190
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:40 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Na min 10 jaar ervaring weet ik bijna zeker dat het je mobo is.
tsja, ik wil niet heel vervelend over komen, maar na ruim 15 jaar ervaring weet ik dat het van alles en nog wat kan zijn
pi_43963210
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:39 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

dan zou ik kiezen voor het gedeelte met de stekker eruit, en als het niet werkt wegbrengen, danwel iemand die er wel ervaring mee heeft naar laten kijken (tenzij je wat risico wilt nemen en het wilt leren, dan kunnen we je er wel doorheen lullen )
dat met die stekker heb ik geprobeerd maar dat werkte helaas niet, de computer is net ff te duur om zelf mee te gaan kloten. ik ga wel even een mannetje bellen... het probleem is alleen dat het altijd een paar daagjes duurt voordat die tijd heeft...

ik zit nu namelijk op een computer van ik schat 7 a 8 jaar oud. redelijk frustrerend kan ik je zeggen...
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:43:08 #32
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963220
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:42 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

tsja, ik wil niet heel vervelend over komen, maar na ruim 15 jaar ervaring weet ik dat het van alles en nog wat kan zijn
Wedje leggen
Wanneer kwam de 286 op de markt? Vanaf toen dus heb ik er ervaring mee.
(hoeveel mobo's heb je al versleten?)
pi_43963247
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:42 schreef CittaR het volgende:

[..]

dat met die stekker heb ik geprobeerd maar dat werkte helaas niet, de computer is net ff te duur om zelf mee te gaan kloten. ik ga wel even een mannetje bellen... het probleem is alleen dat het altijd een paar daagjes duurt voordat die tijd heeft...

ik zit nu namelijk op een computer van ik schat 7 a 8 jaar oud. redelijk frustrerend kan ik je zeggen...
een vintage-machine
en hij's zeker ouder dan 2 jaar?
pi_43963255
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:42 schreef CittaR het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:41 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

da's kut.... op pc's e.d. zit tegenwoordig namelijk 2 jaar garantie (europese wetgeving)
ik heb hem niet in een winkel gekocht maar bij een kennis van mijn vader die zijn eigen computer bedrijfje heeft. hij verkoopt alleen geen losse pc's meer maar voor ons had die een uitzondering gemaakt....
pi_43963292
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:43 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Wedje leggen
prima hoor.... ik heb genoeg van dit soort pc's gezien om te weten dat het net zo makkelijk een stoffige voeding kan zijn, of een kapotte professor oid. Het mobo kan ook heel goed de oorzaak zijn, maar het hoeft niet. Je kan er op dit moment namelijk nog geen zinnig woord over zeggen. Veel te weinig info daarvoor
pi_43963311
en voor de weddenschap... ik zal tzt wel laten weten wat er aan de hand was...
pi_43963339
heeft het trouwens zin om een lijstje te geven van wat er in mijn computer zit?
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:47:05 #38
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963342
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:45 schreef CittaR het volgende:
en voor de weddenschap... ik zal tzt wel laten weten wat er aan de hand was...
Haha, ja doe dat, ik ben benieuwd
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:47:37 #39
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963363
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:46 schreef CittaR het volgende:
Nee, dat ziet ie zelf wel
pi_43963366
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:46 schreef CittaR het volgende:
t heeft altijd gewerkt, dus t moet nu ook kunnen werken, maar we zijn wel nieuwschierig uiteraard
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:49:09 #41
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963417
Wat denk jij Netsplitter ?
pi_43963625
dit zijn de belangrijkere dingen aan de PC volgens mij...

AMD Athlon 64 3200 processor
ASUS AMD SOCKET-754 K8VSE DeLuxe moederbord
2x512MB Kinston ValueRAM 400mhz NonECC
ASuS AGP 256MB AX900pro/TD vga kaart
WD 200GB SATA WD2000JD harde schrijf

en mijn beeldscherm is een:
SAMSUNG 17" LCD monitor 710N
maar ik denk niet dat dat belangrijk is...
pi_44729279
ok, het is alweer een tijdje geleden maar wat nou het probleem was. volgens de monteur zaten er alleen wat dingen los, hij had alles weer even goed vastgemaakt (gratis). dit is alweer 2 weken geleden, maar ik heb nu weer hetzelfde probleem en die man is op vakantie. ik heb een beetje geprobeerd om het los te schroeven en weer vast te zetten maar dat is tot nu toe nog niet gelukt....

heeft er iemand een tip
pi_45147382
even een zinloos kickje... ik heb er iemand naar laten kijken. hij is er nog niet helemaal achter maar hij gaat ervanuit dat het de processor of het moederbord is. er zit nog garantie op dus dat wordt binnekort geregeld. woensdag krijgt hij nieuwe onderdelen binnen en dan worden deze opgestuurd naar de fabrikant om ze te laten controleren...
pi_45147900
hopen dan maar dat dit het inderdaad is
pi_46142600
nou even het update..

ik heb sinds gister eindelijk me computer terug, duurde echt veel te lang.
nu heb ik alweer een probleem...

Bij sommige programma's die ik wil openen, bijvoorbeeld norton antivirus, krijg ik deze fout:

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCP71.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw instaleren van deze toepassing kan die probleem oplossen.

nu heb ik al dit bestandjes van i-net gedownload en dit in de Windows/System map gezet maar dat heeft nog niet geholpen.

moet ik maar de CD van Norton gaan zoeken of heeft iemand een andere manier...

ps. het 1e probleem was dus het moederbord, die is opgestuurd naar china en als het een beetje meezit wordt dat dus vergoed.
pi_46142751
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:55 schreef CittaR het volgende:
nou even het update..

Bij sommige programma's die ik wil openen, bijvoorbeeld norton antivirus, krijg ik deze fout:

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCP71.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw instaleren van deze toepassing kan die probleem oplossen.

nu heb ik al dit bestandjes van i-net gedownload en dit in de Windows/System map gezet maar dat heeft nog niet geholpen.
Nee, zo gaat dat niet. Je moet een DLL ook registreren. Hoe dat gaat moet je maar even opzoeken, hier bijvoorbeeld.
pi_46143089
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:59 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, zo gaat dat niet. Je moet een DLL ook registreren. Hoe dat gaat moet je maar even opzoeken, hier bijvoorbeeld.
dan krijg ik deze melding....

E:Windowssystemmsvcr71.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden..
Dit bestand kan niet worden geregistreerd
pi_46143203
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:09 schreef CittaR het volgende:

[..]

dan krijg ik deze melding....

E:Windowssystemmsvcr71.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden..
Dit bestand kan niet worden geregistreerd
Controleer even (via search) of je hetzelfde bestand ook nog ergens anders op je computer hebt staan. Deze melding verwijst naar de map system, maar je zou het dacht ik in de map system32 moeten zetten. Anders proberen een andere versie te vinden of inderdaad het programma dat het probleem geeft opnieuw installeren.
pi_46143500
hij staat er wel meer dan 1x op...
ik heb er maar even een screen van gemaakt

nu is E de schrijf waar alles van windows opstaat...
waarom er op de C schrijf ook een windows map zit zou ik niet weten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')