abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43962216
Beste mensen,

Zaterdagavond was mijn computer een beetje traag, dus ik denk ik zet em even uit (normaal staat hij 24/7 aan). Maar toen ik hem de volgende ochtend aan wou zetten gebeurde er helemaal niets. Het lampje van het beeldscherm blijft knipperen dat het aan staat maar dat er niets is aangesloten. Nu heb ik natuurlijk al alle kabels gecontroleerd en alles zit er gewoon goed in. Maar ik ben nu een beetje ten einde raad, normaal kan ik altijd wel een beetje met een computer kloten dat die weer gaat werken. maar nu blijft het scherm zelfs zwart en ik weet dus echt niet wat ik kan doen....

Wie helpt mij?

Alvast bedankt,

CittaR
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 15:13:42 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43962249
Gaan er fannetjes even draaien of gebeurd er helemaal niks?
Wanneer er totaal niks gebeurd is de kans groot dat de voeding overleden is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:14:20 #3
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962278
Hoor je de fan van je voeding?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_43962308
natuurlijk wel slim om erbij te zetten, de computer gaat wel gewoon aan idd. volgens mij hoor ik nu ook een ander geluidje erbij maar dat weet ik niet zeker.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 15:15:35 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43962324
Hoor je iets van piepjes?
In een bepaalde volgorde?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:16:28 #6
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962354
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:15 schreef CittaR het volgende:
natuurlijk wel slim om erbij te zetten, de computer gaat wel gewoon aan idd. volgens mij hoor ik nu ook een ander geluidje erbij maar dat weet ik niet zeker.
Wat doet het wel en wat niet ?
Gaat je HD aan bv.? POST beeps?
pi_43962402
trek eens de kabel van je harde schijf eruit...

kans dat een schijf overleden is, en dan gebeurt er bij mijn pc ook helemaal niets meer!..( al een keertje gehad namelijk)

ik denk dat je meedere fysieke harde schijven hebt, en dat dan een niet-windowsschijf overleden is....

tis ook maar eens gok...
pi_43962517
helemaal niets aan piepjes en mijn HD gaat ook gewoon aan.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:21:45 #9
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962531
quote:
tis ook maar eens gok...
Ja idd
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:22:56 #10
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962570
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:21 schreef CittaR het volgende:
helemaal niets aan piepjes en mijn HD gaat ook gewoon aan.
Even je MOBO laten vervangen, doet ie het dan wel, dan is je moederbord overleden.
Maar natuurlijk eerst alle kabels checke
pi_43962641
Dan weet ik het ook niet meer...

Denk dat je dat bij het begin oet beginnen.. MOBO+processor en geheugen en videokaart aansluiten??

verder alles los koppelen en aanzetten hier handel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 15:25:09 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43962647
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:22 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Even je MOBO laten vervangen
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:25:52 #13
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962664
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat
Niet goed
ok, eerst alles loskoppelen en kijken of je MOBO het alleen met vga wel doet.
pi_43962713
Alsof je "even" je mobo kan laten vervangen, iedereen heeft natuurlijk 3 reserve mobo's liggen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:27:50 #15
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962728
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:27 schreef SimtekF1 het volgende:
Alsof je "even" je mobo kan laten vervangen, iedereen heeft natuurlijk 3 reserve mobo's liggen.
Laten !!!!!
Elke shop heeft een oud bordje liggen. Of een nieuwe
pi_43962749
Trek de stekker er eens uit, druk dan de aan/uit-knop eens in voor een seconde of 5, en sluit dan de voeding-kabel weer aan. Hoor je je schijf wel op-spinnen e.d.?
Heb je misschien 2 video-aansluitingen op je pc? (een on-board video en een losse video) Dan kan het zijn dat de output naar de andere kaart is gesprongen namelijk.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:29:35 #17
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962778
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:28 schreef kroegtijger het volgende:
Trek de stekker er eens uit, druk dan de aan/uit-knop eens in voor een seconde of 5, en sluit dan de voeding-kabel weer aan. Hoor je je schijf wel op-spinnen e.d.?
Heb je misschien 2 video-aansluitingen op je pc? (een on-board video en een losse video) Dan kan het zijn dat de output naar de andere kaart is gesprongen namelijk.
Jajajajaja, dat zal het zijn !

Wegbrengen naar je pc shop is mijn advies.
pi_43962840
ik heb hier even een kort filmpje van wat er (niet) gebeurt, mischien worden jullie hier wat wijzer van..
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:32:57 #19
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43962897
is mijn pc zo traag of is zippyvideos zo langzaam ?
ok, gezien !

Aangezien je niets aan hardware hebt veranderd, denk ik dat je moederbord overleden is.
Ook omdat je geen POST beeps krijgt, of heb je geen pc speaker ?
pi_43962974
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:22 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Even je MOBO laten vervangen, doet ie het dan wel, dan is je moederbord overleden.
Maar natuurlijk eerst alle kabels checke
da's wel erg kort door de bocht heh?
er kunnen een hele hoop dingen de oorzaak zijn. Kapot geheugen, kapotte professor, mobo, voeding etc etc.
Zoals al eerder aangegeven, strip het mobo tot op het bot, dus geheugen eruit, geluidskaart eruit, netwerkkaart eruit en alles wat je nog meer hebt (FDD, HDD etc ook los koppelen)
Alleen je video-kaart en je processor. Bij het aanzetten krijg je dan iig weer beeld. Als dat niet zo is kun je eventueel je processor er zelfs nog afhalen en kijken of er dan wel foutmelding-piepjes komen. Zo niet, dan is het bord of de video-kaart overleden. Vervangen en een voor een weer alles opbouwen (en tussendoor steeds testen!)
pi_43963009
mja, het probleem is dat ik niet zoveel verstand heb van computers en ik eigenlijk niet eens weet wat waar zit. en hem zelf uit elkaar halen is eigenlijk al geen optie...
pi_43963027
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:29 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Jajajajaja, dat zal het zijn !

Wegbrengen naar je pc shop is mijn advies.
jaaaaa, dat kan het inderdaad zijn, wijsneus...je mobo even vervangne is wel de oplossing wou je zeggen??
Door voeding loshalen, aan/uit knop in te drukken, en voeding weer terug te plaatsen laat je alle transistors leeg lopen. Als er een "omgevallen" bit in zit kan dit inderdaad dit soort rare dingen geven. Heeft me al meer dan eens uit de penarie geholpen bij onverklaarbare foutmeldingen.
pi_43963086
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:32 schreef HiDiHo het volgende:
is mijn pc zo traag of is zippyvideos zo langzaam ?
ok, gezien !

Aangezien je niets aan hardware hebt veranderd, denk ik dat je moederbord overleden is.
Ook omdat je geen POST beeps krijgt, of heb je geen pc speaker ?
Waarom blijf je nou denken dat het mobo is overleden, terwijl dat juist een item is dat niet zo snel ermee stopt? een HDD failure of een voeding die niet goed zn spanning meer houdt is veel voor de hand liggender dan. (dit ivm bewegende onderdelen en dus veel meer aan slijtage onderhevig zijn).
Een mobo dat spontaan stuk is komt niet vaak voor (kan natuurlijk wel, maar praktijk ervaring is dat het meestal een van de andere componenten is)
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:39:30 #24
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43963108
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:35 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

da's wel erg kort door de bocht heh?
er kunnen een hele hoop dingen de oorzaak zijn. Kapot geheugen, kapotte professor, mobo, voeding etc etc.
Zoals al eerder aangegeven, strip het mobo tot op het bot, dus geheugen eruit, geluidskaart eruit, netwerkkaart eruit en alles wat je nog meer hebt (FDD, HDD etc ook los koppelen)
Alleen je video-kaart en je processor. Bij het aanzetten krijg je dan iig weer beeld. Als dat niet zo is kun je eventueel je processor er zelfs nog afhalen en kijken of er dan wel foutmelding-piepjes komen. Zo niet, dan is het bord of de video-kaart overleden. Vervangen en een voor een weer alles opbouwen (en tussendoor steeds testen!)
Dat dus. Of breng hem weg naar je pc shop.
pi_43963114
de computer is trouwens net 2 jaar oud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')