abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43961036
Lieve fokkers (hvj),

Ik student heb een éénpersoonsbed en deze gebruik ik als ik kennissen op bezoek heb uiteraard ook als bank. Dit is niet echt comfortabel, met film kijken is het prima maar als we gaan pokeren bijvoorbeeld wordt de rugleuning gemist. Nu is mijn bed van hout en heb ik bij mijn hoofd- en voeteneinde een balk (10 tot 20 cm boven bed uitkomend), en hier zou ik eigenlijk profosorisch een rugleuning aan willen bevestigen, iemand tips of leuke ideeen?

Ik zat zelf te denken aan een balk hier aan bevestigen, aan het hoofdeinde d.m.v. 2 duvels, en dan bij het voeteneinde 2 lange schroeven vastzetten, makkelijk, snel en gped vast. Ik zit alleen nog te twijfelen hoe hoog ik de rugleuning moet maken, ik denk dat ik 1 stand doe, dus niet meerdere mogelijkheden/ schuintes of dieptes en ik ben er nog niet uit hoe ik het ga bekleden, dus als er ideeen of tips zijn, ik hoor het graag

Greetz
pi_43961307
Het desbetreffende kraakklote bed (nee ga geen nieuwe kopen, 2 persoons past toch niet en ik koop pas een nieuwe als ik ga verhuizen ooit)

Het voeteneinde
pi_43978457
Je zou 3 stroken MDF kunnen zagen. 2 x 200x50 en 1 x 200x30 (18 mm dik). Bekleed de 2 stroken van 50 cm met schuim en daarna met stof. Dmv van pianoscharnieren zet je alle drie de panelen aan elkaar (dus een scharnier tussen de stroken van 50 en 1 scharnier tussen de strook van 50 en de strook van 30)

Nu kun je er een driehoek van vouwen en op je bed zetten. Je hebt nu een rugleuning. Als je hem niet gebruikt kun je hem plat opvouwen en onder je bed leggen.

Als je voor een beetje knappe vulling gaat, kun je het eventueel nog als extra slaapplaats gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')