Mja.. Laat ik dan ook maar even mijn mening geven nu ik er kort tijd voor heb..
Ik heb de afgelopen week de discussie wel kunnen volgen, maar vaak gewoon geen tijd gehad om nog inhoudelijk en doordacht te reageren. Met mijn cursus loop ik al achter met huiswerk en het solliciteren neemt erg veel tijd in beslag. Zeker als ze vragen om een presentatie waar je toch al gauw 16 uur mee bezig bent aan voorbereiding.
Zelf vind ik het heel erg jammer. Ik zag veel potentie in deze samenwerking en dat was ook de reden dat ik erin gestapt was met Gamehost.nl. Gamehost.nl lipe niet geheel denderend en hoopte hiermee zelfs een laatste kunstje het op te kunnen peppen.
De reden van niet slagen is volgens mij een combinatie van vele factoren die helaas allemaal tesamen komen. Ondanks het feit dat er verschillende culturen van games bij elkaar kwamen denk ik wel dat ook dat nog kon slagen. Daar lag het probleem niet. Echter ligt daar wel een frustratie die ik me wel enigszins kan voorstellen vanuit BFS.
Eerste en belangrijkste punt is de dragers. Doordat nagenoeg alle initiatief nemers en dragers door prive omstandigheden nagenoeg geen tijd meer kregen dit project actief te kunnen dragen is een grote factor. Of mensen dit van te voren wisten of zagen aankomen laten we daarvoor even erbuiten.
Een 2e punt, wat los staat van de multi-clan is BFS zelf. Doordat BFS zovele varianten kreeg en iedereen zijn eigen smaak prefereerde is de BFS-groep uit elkaar gevallen. En dat is niet de schuld door de multi-clan. Ik neem dit ook niemand verder kwalijk, je bent niks verplicht namelijk. Maar doordat er geloof ik 5 verschillende BFS-en nu zijn is het ondoenlijk om dit naar ieders wens in te vullen op de server.
Doordat BFS nagenoeg als enige communiceerdop FOK en het bestuur voornamelijk ook gevormd is vanuit BFS werd de frustratie des te groter. Leden waren verdeeld in BFS en zagen nauwelijks contact van FOK en/of andere games.
Persoonlijk denk ik doordat de achterban van BFS zo verdeeld was en er door tijdgebrek vanuit bestuur geen reactie kwam het einde betekende. Ik ga er niemand wat over verwijten. Sterker nog, ik weet hoeveel werk er is verzet om dit project te doen slagen. Hoeveel energie dit project wel niet gekost heeft en wat de gevolgen voor sommige mensen in prive-leven dit zelfs tot gevolg heeft gehad.
De multi-clan was met zeer goede bedoeling opgezet en met veel enthousiasme. En ook met doel tot verbetering van de clan. Dat de resultaten achteraf tegenvallen had niemand kunnen voorzien. Sterker nog, dan was niemand ermee ingegaan en zoveel energie erin gestopt.
De frustratie kan ik aan de andere kant best indenken, daar jullie niet al te veel van de toekomstplannen hebben mogen genieten. Denk zelfs eerder minder. Dit is zonde en nooit en te nimmer de intentie geweest.
Maar alsjeblieft mensen. We zijn een vriendengroep geworden. Laat dat aub niet verloren gaan door de huidige omstandigheden. Met de problemen aan de kant geschoven heb ik genoten van de tijd als clan en wil dit graag verder kunnen zetten. Ik moet nog steeds bier zuipen met jullie en wil foxxie nog kunnen horen zingen. We hebben met alle goede bedoeling wat geprobeerd, helaas heeft dit gefaald, maar we gaan wel verder, waar dan ook.