Wij vierden het toen ik klein was altijd apart voor de kleinkinderen en voor de volwassenen. Dat vond ik zelf erg prettig.
Eén middag was de pakjesmiddag, dan kregen mijn broertje, mijn nichtjes en ik onze kadootjes (in totaal 9 kinderen). De volwassenen vierden het een andere keer, 's avonds.
Zo voorkwam je die énorme berg pakjes nog een beetje en konden de volwassenen ongegeneerd lootjes trekken en foute gedichten voorlezen
![]()
.
Nu is de situatie heel anders. Onze dochter is het enige kleinkind van beide kanten. Dus vieren we een keer sint bij mijn ouders (in totaal 6 volwassenen en 1 kind) en bij mijn schoonouders (5 volwassenen en 1 kind). Dan blijft het overzichtelijk.
Wij trekken lootjes met gedichten erbij en onze dochter krijgt gewoon pakjes.
Onze dochter is nu nog niet zo groot dat ze door heeft dat die gedichten niet door Sint en Piet geschreven zijn
![]()
.
Om mijn oma er ook nog wat bij te betrekken (mijn dochter is haar enige achterkleinkind en de enige die nog gelooft, laat Sint ook een kadootje bij haar achter
![]()
.
Overigens krijgt mijn dochter niet veel kado's. 3 pakjes van ons, 3 van mijn ouders, 1 van mijn oma en in theorie 3 van mijn schoonouders.
Wij hebben de afspraak dat wijzelf inspraak hebben in de kado's.
Alleen mijn schoonouders houden zich er niet echt aan en komen vaak toch nog met extra prullaria aanzetten
.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way