abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43953735
Dat vroeg ik me af.

De ramen in mijn slaapkamer zijn bijna van top tot teen aangeslagen.

En zomaar weg gaat het ook niet.

Aangezien stofmijt enzo beter gedijt met hogere luchtvochtigheids graden.

Vroeg ik mij af.

Is de luchtvochtigheid in mijn kamer nou zo hoog. Of heeft heel nederland van aangeslagen ramen wanneer hij wakker word. En hoe snel zijn ze weer weg?
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:32:34 #2
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43953764
Ik las aanslagen beramen in de morgen

OT: Heb je enkel glas of dubbel glas?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 09:36:25 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43953831
Nieuwsgierig...

Wij hebben dubbel glas (HR++), luchtvochtigheid nu ongeveer 55% en ook beslagen ramen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43953941
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:36 schreef Sjeen het volgende:
Nieuwsgierig...

Wij hebben dubbel glas (HR++), luchtvochtigheid nu ongeveer 55% en ook beslagen ramen.
hoe meet jij jeU uw luchtvochtigheid?

En enkel glas

*erover nadenkt om zo'n luchtontvochtiger te halen, of iig zo'n meet ding
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 09:44:20 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43953970
Ikke ben jij

We hebben een hygrometer gekocht bij parketzaak...
pi_43954040
Wat een vragen zo op de vroege morgen... *uitrek* *gaapt* (ondertussen wel op het werk)
Kort samengevat komt het hier op neer:
Lucht kan een bepaalde hoeveelheid water bevatten, de hoeveelheid water die de lucht bevat verschilt. Op het moment dat de lucht compleet verzadigt is en niet meer water op kan nemen dan condenseert het water dat “teveel” in de lucht zit.
De hoeveelheid water die lucht kan bevatten heeft te maken met de temperatuur van de lucht, hoe warmer de lucht, hoe meer water het kan bevatten.

Wat gebeurd er nou in je slaapkamer? Die koelt ‘s nachts vaak af, (je adem bevat ook vocht) en tijdens dat afkoelen bereikt de lucht dus het verzadigingspunt en condenseert het vocht tegen de koelste oppervlaktes.
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:48:30 #7
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_43954048
Slaap je soms met je ramen dicht?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_43954062
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:44 schreef Sjeen het volgende:
Ikke ben jij

We hebben een hygrometer gekocht bij parketzaak...
ik zit te twijfelen over die electronische van wehkamp 25E

een analoge van 7E inc verzenden van een dierenzaak in groningen op marktplaats

of een of ander weerstation die en binnen en buiten van alles meet van 55E

mss maar eens beginnen met een cheapy ass marktplaats ding

p.s. ik zag je kleur en kon het niet laten om overdreven nederig te doen
pi_43954072
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:48 schreef Hallahan het volgende:
Slaap je soms met je ramen dicht?
Ja ik wil geen reuma!
pi_43954084
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:50 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja ik wil geen reuma!
IEEEEEEEEEEEEEW!
Slapen met de ramen dicht.
pi_43954110
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:48 schreef FamFarmerFan het volgende:
Wat een vragen zo op de vroege morgen... *uitrek* *gaapt* (ondertussen wel op het werk)
Kort samengevat komt het hier op neer:
Lucht kan een bepaalde hoeveelheid water bevatten, de hoeveelheid water die de lucht bevat verschilt. Op het moment dat de lucht compleet verzadigt is en niet meer water op kan nemen dan condenseert het water dat “teveel” in de lucht zit.
De hoeveelheid water die lucht kan bevatten heeft te maken met de temperatuur van de lucht, hoe warmer de lucht, hoe meer water het kan bevatten.

Wat gebeurd er nou in je slaapkamer? Die koelt ‘s nachts vaak af, (je adem bevat ook vocht) en tijdens dat afkoelen bereikt de lucht dus het verzadigingspunt en condenseert het vocht tegen de koelste oppervlaktes.
al dat vocht op de ramen sochtends zat anders dus in de lucht. (dus mss toch te hoge luchtvochtigheids graad)
en als je er niks aan doet, komt het weer terug in je kamer (dus zowiezo weer een hogere luchtvochtigheids graad)

iig bedankt voor de heldere uitleg van het fenomeen
pi_43954128
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:36 schreef Sjeen het volgende:
Nieuwsgierig...

HR ++ en beslagen ramen is ongebruikelijk. Is dat bij 1 raam, of bij meer? Heb het wel eens gezien bij een paar HR++ ramen dat er 1 altijd besloeg. Voelen leerde dat dat raam kouder voelde als de rest. Wat bleek: In de spouw van HR++ zit folie, en men had de binnenruit met het folie naar buiten geplaatst. Dat is te testen met een aansteker. Hou die naast het raam, je moet dan een vierdubbele weerkaatsing zien, waarbij de binnenste 2 een andere kleur moeten hebben. Is die volgorde anders, is de ruit niet goed
pi_43954162
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:50 schreef Dementor het volgende:

[..]

IEEEEEEEEEEEEEW!
Slapen met de ramen dicht.
Volgens mij was met open raam slecht voor je, iets met teveel tocht/reuma.
slaap wel met open deur (wat dan wel weer goed is schijnt)

hygrometerman gemaild
pi_43954186
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef outcast_within het volgende:

[..]

al dat vocht op de ramen sochtends zat anders dus in de lucht. (dus mss toch te hoge luchtvochtigheids graad)
en als je er niks aan doet, komt het weer terug in je kamer (dus zowiezo weer een hogere luchtvochtigheids graad)

iig bedankt voor de heldere uitleg van het fenomeen
Het hoeft dus niet een te hoge luchtvochtigheid te zijn, een kleine kamer, met meerderen personen erin slapen en behoorlijke afkoeling hebben daar dus ook z'n deel in. Je kunt natuurlijk ook je raam op een kiertje zetten.
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 10:01:33 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43954318
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:52 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

HR ++ en beslagen ramen is ongebruikelijk. Is dat bij 1 raam, of bij meer? Heb het wel eens gezien bij een paar HR++ ramen dat er 1 altijd besloeg. Voelen leerde dat dat raam kouder voelde als de rest. Wat bleek: In de spouw van HR++ zit folie, en men had de binnenruit met het folie naar buiten geplaatst. Dat is te testen met een aansteker. Hou die naast het raam, je moet dan een vierdubbele weerkaatsing zien, waarbij de binnenste 2 een andere kleur moeten hebben. Is die volgorde anders, is de ruit niet goed
Dank je voor de uitleg... Dan zitten ze hier in de straat aan de voorkant (inderdaad alleen aan de voorkant) allemaal niet goed
pi_43954490
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dank je voor de uitleg... Dan zitten ze hier in de straat aan de voorkant (inderdaad alleen aan de voorkant) allemaal niet goed
Test het maar eens, ben benieuwd, wil je het ook even laten weten nog?
Als je ook ramen hebt die goed zijn, vergelijk dan de weerkaatsingen maar eens.
Overigens schijnt vrijwel niemand deze truc te kennen. Wij hadden over die slechte ruit geklooi met de leverancier, die wilde de ruit niet vervangen; uiteindelijk eens de fabrikant laten komen, en een vertegenwoordiger daarvan kwam met die truc aan. De latere plaatsers van de leverancier hadden er nog nooit van gehoord, maar we hebben uiteraard voor plaatsing die nieuwe ruit wel even getest
pi_43954743
Het is heel simpel. Buiten is de lucht zeer koud, en dus het glas ook.
Zoals iemand anders al zei, kan lucht bij lage temperaturen minder vocht bevatten.

De luchtvochtigheid in je kamer kan op zich prima zijn, maar door de lage temperatuur van het glas loopt het daar lokaal op tot meer dan 100%, waardoor het neerslaat.

Overigens is het volgens mij verstandiger om wél een raam op een kier te zetten. Er wordt niet voor niets zoveel gehamerd op goed ventileren, tegenwoordig.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 10:28:56 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43954884
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:10 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

Test het maar eens, ben benieuwd, wil je het ook even laten weten nog?
Als je ook ramen hebt die goed zijn, vergelijk dan de weerkaatsingen maar eens.
Overigens schijnt vrijwel niemand deze truc te kennen. Wij hadden over die slechte ruit geklooi met de leverancier, die wilde de ruit niet vervangen; uiteindelijk eens de fabrikant laten komen, en een vertegenwoordiger daarvan kwam met die truc aan. De latere plaatsers van de leverancier hadden er nog nooit van gehoord, maar we hebben uiteraard voor plaatsing die nieuwe ruit wel even getest
Het staat in MyAT, ga straks een testen

Overigens staat hier wel altijd de 'dauerluftung' open...
pi_43955327
Probeer eens een tijdje geen seks te hebben (of doe het in de keuken) en kijk of het overgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')