Lezen, P.quote:Op maandag 4 december 2006 12:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het gaat hier vooralsnog over Blu-ray films. PS3 games krijg je niet draaiend onder linux.
Dat mocht Sony willen, als er ergens talenten rondlopen om dat te omzeilen is dat wel in de Open Source scene...quote:Op maandag 4 december 2006 12:46 schreef SToRM81 het volgende:
Ik dacht dat Sony het Linux gedeelte enigzins afgeschermd had om zo dingen als iso's draaien en dergelijke tegen te gaan...
Bron (van de quote) ?quote:Op maandag 4 december 2006 08:55 schreef Panick het volgende:
[..]
Is me dit even onverwachts zeg....
HD upgraden en dan download galore. Hoeveel games per console moesten ze ook alweer verkopen voor het winst opleverde? 5? 7?
welke games heb je erbij gekocht? en hoe bevallen ze?quote:Op zondag 3 december 2006 16:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[afbeelding]
Hier heb ik 'm net gehaald. Ik was er heel blij mee.
quote:You want a 60 (gig) because the games are on Blu-Ray DVD's and these have 5 times the storage capacity of current DVD's which means they require 5 times the storage space.
quote:'Playstation 3 in Linux niet sneller dan Pentium III'
Sinds twee weken is het mogelijk om Linux op de Playstation 3 te zetten, maar de prestaties lijken zacht gezegd nogal tegen te vallen. Het Duitse Heise Online beweert dat de PS3 te vergelijken is met een Pentium III op 800MHz onder Linux.
Cell-processor grotendeels onbenut onder LinuxSony's krachtpatser maakt gebruik van een processor met acht cores en daar komt het eerste euvel al boven water. Linux op de Playstation 3 herkent namelijk maar één van de acht cores, waardoor veel rekenkracht verloren gaat. De 3,2GHz tellende Cell-processor van de PS3 legde het in tests dan ook meermaals af tegen een Apple iMac G5 met 1,8GHz-chip of was niet noemenswaardig sneller. De hoeveelheid geheugen speelde de console ook parten: 256MB bleek te weinig te zijn om het besturingssysteem soepel te laten lopen. OpenTTD, technisch gezien een spel uit 1992, was volgens Heise dan ook praktisch onspeelbaar. Van welke software en distributie van Linux er verder precies gebruik is gemaakt, is helaas niet bekendgemaakt. De meest voor de hand liggende optie is Yellow Dog Linux, dat in oktober voorgesteld werd voor de Playstation 3.
Nee, het is goed nieuws dat ie met Linux net zo snel draait als op een pentium 3 en dat er zo weinig geheugen in zit dat je een spel uit de prehistorie nauwelijks aan de praat krijgt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Moet dit nu negatief nieuws voorstellen?
dat is juist de bedoeling van Sony. Als alles gebruik kan worden dan koopt iedereen de PS3 als server of gaat hem gebruiken als mediacenter, of juist voor berekeningen. Aangezien ze iets van 300 dollar verlies maken per PS3 is dit niet echt goed voor Sony, want mensen moeten er wel games bij kopenquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:47 schreef Panick het volgende:
[..]
Nee, het is goed nieuws dat ie met Linux net zo snel draait als op een pentium 3 en dat er zo weinig geheugen in zit dat je een spel uit de prehistorie nauwelijks aan de praat krijgt.
Ik vraag me serieus af wat nou de toegevoegde waarde is als de potentie van de ps3 zo slecht wordt benut.
quote:Op maandag 4 december 2006 08:55 schreef Panick het volgende:
[..]
Is me dit even onverwachts zeg....
HD upgraden en dan download galore. Hoeveel games per console moesten ze ook alweer verkopen voor het winst opleverde? 5? 7?
quote:
Nogmaals, zou je alsjeblieft de BRON (link naar het volledige artikel) kunnen geven? Of ben je bang voor een weerwoord waarin het word ontkracht of waarop jij geen antwoord weet?quote:
Treurig.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:45 schreef Trance_X het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals, zou je alsjeblieft de BRON (link naar het volledige artikel) kunnen geven? Of ben je bang voor een weerwoord waarin het word ontkracht of waarop jij geen antwoord weet?
ik denk dus niet dat Sony dat zal toelaten, als het al gebeurt dan zal het zijn omdat de PS3 'gekraakt' isquote:Op dinsdag 5 december 2006 13:36 schreef speknek het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er niet binnen de kortste keren een linux versie uitkomt die meerdere cores benut. Daar springen die nerds bovenop.
Een bronvermelding vind je treurigquote:
Nee, hoe jij jezelf verwoord vind ik treurig.quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:58 schreef Trance_X het volgende:
[..]
Een bronvermelding vind je treurig
Wat is daar dan mis mee? Ik heb al eens eerder een zogenaamd negatief bericht van lollerboy Panick ontkracht maar toen had ie er wel een bron bij gezet. Maar het is wel verdacht dat ie nu plotseling geen bronvermeldingen meer geeft bij zijn quotes? Of vind je van niet?quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:09 schreef honderd het volgende:
[..]
Nee, hoe jij jezelf verwoord vind ik treurig.
Nee, het is gewoon NO-news. Lekker boeiend hoe linux op de PS3 draait. 99% van de mensen(die er een koopt) koopt dat ding voor de games en misschien wat multimedia functies. Dus hoe linux het doet op de PS3 is gewoon van geen belang.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:47 schreef Panick het volgende:
[..]
Nee, het is goed nieuws dat ie met Linux net zo snel draait als op een pentium 3 en dat er zo weinig geheugen in zit dat je een spel uit de prehistorie nauwelijks aan de praat krijgt.
Ik vraag me serieus af wat nou de toegevoegde waarde is als de potentie van de ps3 zo slecht wordt benut.
Normale PS3 games zijn niet gecompileerd voor Linux. Wil je games spelen onder Linux op de PS3 dan zul je games moeten compileren voor Linux op de PS3. Linux en het standaard PS3 OS werken onafhankelijk van elkaar. Daar komt het eigenlijk op neer.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:
correct me if I'm wrong, maar volgens mij kun je met die linux-build ook nog heulemaal gene games afspelen. Volgens mij is het zelfs zo dat Linux naast het Sony-OS geïnstalleerd wordt, als ik de instructies voor de install van Fedora goed gelezen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |