abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43951939
Ik ben op zoek naar een afkortzaag waar goed mee te zagen is maar heb geen geld voor een dewalt, festool, etc.

Op het moment zijn er bij de karwei twee in de aanbieding van Einhell, ééntje van 149 euro en één van 249 euro, de laatste heeft een groter zaagblad en de motor niet direct op het zaagblad (kan tot 300x100 zagen).

Bij de karwei in Alkmaar hebben ze deze modellen (en de versie van Mannesmann die ze ook hebben) niet uitgepakt staan dus kon ik niet voelen hoe soepel alles loopt en of het degelijk aanvoelt.

Zijn er hier mensen met een betaalbare afkortzaag die kunnen vertellen welke merken / types wel of niet aan te raden zijn?
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:43:23 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43953065
Mijn mening is nog altijd dat je beter iets meer kunt uitgeven voor wat betere kwaliteit.

Kijk eens voor een groene Bosch.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:32:30 #3
154795 remcoharmsen
wannabee molenaar
pi_43953761
Ik heb zelf een afkortzaag van Einhell en ik ben er redelijk tevreden over. Het is niet een super stabiel ding, maar voor de werkzaamheden die ik er op wil doen is het voldoende. Het is zo'n ding met een tafelblad bovenop en de mogelijkheid om af te korten, door de hele constructie op te tillen. Ook verstek en dubbel verstek (horizontaal + verticaal) kan ie goed. Wat ik zeg: voor mijn doeleinden geschikt.

Was een tijdje terug in de aanbieding bij de Formido geloof ik, 99 euro...

link: http://www.einhell.de/scripts/products.asp?CompanyID=1&LanguageID=2&Path=2021|608|714|2234|728

pi_43953769
Dit dilemma heb ik ook al een paar keer gehad, en ik heb iedere keer besloten om toch maar te wachten tot ik meer geld heb, en wel een DeWalt of Makita te kopen, want de goedkopere modellen zijn allesbehalve nauwkeurig. zo'n groene Bosch is ook nog wel relaxed (deze of deze)
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:59:54 #5
65960 sanger
pi_43954283
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:32 schreef Gurb het volgende:
Dit dilemma heb ik ook al een paar keer gehad, en ik heb iedere keer besloten om toch maar te wachten tot ik meer geld heb, en wel een DeWalt of Makita te kopen, want de goedkopere modellen zijn allesbehalve nauwkeurig. zo'n groene Bosch is ook nog wel relaxed (deze of deze)
Ik denk dat het de extra 50 euro wel waard is in dit geval --> PCM10.

Als je ook nog eens een afkort/trekzaag wilt dan is de PCM8 een hele goede keuze.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:00:51 #6
65960 sanger
pi_43954297
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:32 schreef remcoharmsen het volgende:
Ik heb zelf een afkortzaag van Einhell en ik ben er redelijk tevreden over. Het is niet een super stabiel ding, maar voor de werkzaamheden die ik er op wil doen is het voldoende. Het is zo'n ding met een tafelblad bovenop en de mogelijkheid om af te korten, door de hele constructie op te tillen. Ook verstek en dubbel verstek (horizontaal + verticaal) kan ie goed. Wat ik zeg: voor mijn doeleinden geschikt.

Was een tijdje terug in de aanbieding bij de Formido geloof ik, 99 euro...

link: http://www.einhell.de/scripts/products.asp?CompanyID=1&LanguageID=2&Path=2021|608|714|2234|728

[afbeelding]
Eigenlijk is dat een dubbele constructie. Zowel een zaagtafel als afkortzaag. In combinatie met die prijs is dat wel een goede deal, mits kwaliteit goed is.
pi_43954671
Tsja, ik denk dat het een beetje afhankelijk is voor het doeleinde waar je em voor gaat gebruiken. Is het t grove werk, of afval op kleine stukjes zagen, neem dan de goedkoopste die te vinden is. Meestal dat er namelijk speling in het mechanisme zit waardoor ze niet precies zagen. Moet het exact zijn, neem dan een goed merk
pi_43956196
Ik heb al een afkortzaag zonder geleiding, en die komt net te kort voor wat bredere planken en is niet makkelijk in te stellen. Dat was zo'n ding van 50 euro, en die is prima voor het groffe werk. Ik wil nu dus een 'knappe' maar heb geen 500 euro of meer voor een echt goed merk over. Juist de speling in het mechanisme ben ik benieuwd naar, ik zal eens bij wat meer bouwmarkten langsgaan om te kijken wat ze hebben staan.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:25:48 #9
65960 sanger
pi_43956250
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:23 schreef Boekel het volgende:
Ik heb al een afkortzaag zonder geleiding, en die komt net te kort voor wat bredere planken en is niet makkelijk in te stellen. Dat was zo'n ding van 50 euro, en die is prima voor het groffe werk. Ik wil nu dus een 'knappe' maar heb geen 500 euro of meer voor een echt goed merk over. Juist de speling in het mechanisme ben ik benieuwd naar, ik zal eens bij wat meer bouwmarkten langsgaan om te kijken wat ze hebben staan.
Kijk dan eens naar de Bosch linkjes welke hierboven gegeven werden! Zeker via internet wel voor een knappe prijs te krijgen!
pi_43956400
Ben je van werkgever gewisselt Sanger?

Waar je op moet letten is niet alleen speling in het mechanisme maar ook de stijfheid ervan. Bij wat dikker, langer, harder materiaal komt er nogal wat druk op te staan waardoor het zaagblad zijwaards gedrukt wordt (daarom is zo'n zaagblad ook redelijk dik)

Bosch = zeer goed, makita en dewalt zijn top, festool = super. Maar dat zie je ook aan de prijzen af.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:38:30 #11
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_43956493
Koop je toch niet nieuw,desnoods laat hem een servicebeurt geven na aankoop,heb je een merkmachine voor weinig.
Beter dan zo'n knikkerbakwar de lagers je om de oren vliegen.
Klaar?
Ik niet!
pi_43958637
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:23 schreef Boekel het volgende:
Je kan evt. via ebay soms een leuke afkortzaag scoren. Ikzelf heb een makta 0714FL en dat is echt bij far het meest handige stukje gereedschap wat ik aan heb moeten schaffen voor onze verbouwing.

Let op de uitvoeringen in de states zijn 110volt!!! en omdat een cirkel aardig wat wattage nodig heeft moet je daar nogal een heftige omvormer voor kopen natuurlijk. Kijk dus ff op ebay.co.uk, of ebay.de

Nog een mogelijkheid is er eentje van bosch "groen" hebben niet al te lang terug twee modellen uitgebracht. Type nummers weet ik zo 123 niet, maar er is er eentje voor dunnen planken, en eentje met uitschijffunctie zodat je ook dieper kan zagen.

Op het moment zie je een metabo afkortzaag her en der in de aanbieding staan(met laserfunctie, kost je ongeveer ¤90,-)

pcm 10:

pcm 8 S:

Succes met de aankoop, een knappe zaag gaat heel wat jaren mee, dus bedenk goed wat je wil
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_43960006
Ik gebruik altijd de zaag van mijn broer, een DeWalt. Maar als het voor eenmalig gebuik zou zijn dan zou ik een goedkoop dingetje zelf kopen.
pi_43962532
Als het voor eenmalig gebruik is kun je beter een goede huren
pi_43962961
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:21 schreef tnimble het volgende:
Als het voor eenmalig gebruik is kun je beter een goede huren
Nog beter, klopt. Tenzij het voor ongeveer 2weken is :-p
pi_43970345

Ik heb de PCM 8s van bosch-groen gevoeld bij de Praxis, deze lijkt goed te werken, met als nadeel dat de geleiding aan de achterkant heel veel ruimte inneemt. Ook bij de Praxis kost deze 379 euro uit m'n hoofd.

Bij de Bomij hebben ze een mooie Makita in de aanbieding, net als de bosch met laserlijn en verlichting. Deze kost 500 euro maar ik bedenk met zojuist dat hun prijzen exclusief btw zijn...
De Makita heeft als voordeel dat ie door een dubbele geleiding veel minder ruimte inneemt, en heeft een zaagselopvangbak (wel van hard plastic, dus hoelang deze heel blijft...) Helaas dus een heel stuk duurder (op internet 550 incl. btw)

Bij Bomij is momenteel de DeWalt DW707 in de aanbieding voor 299 ex (356 incl. btw), deze heeft een bijna evengroot bereik als de makita, maar de geleiding zit naast het zaagblad dus hij steekt aan de achterkant niet uit...dat is wel een groot voordeel. Nadeel is dat er geen snufjes als verlichting en laser op zit maar dat kan dan ook niet stuk gaan

Ik heb dus nog steeds geen goedkopies gezien in het echt (buiten de doos)...ervaringen hiermee zijn meer dan welkom!
pi_43970547
wij hebben thuis zon goedkope gehad een boel planken gezaagt, ding is verre van haaks nu

op het werk hebben we de walt dw707
ideaal ding, deze gebruiken voor het zagen van hardhout in tuinen.
ding staat geregeld in de regen balkjes te zagen met een kopmaat van 9x9cm
pas het tweede zaagblad in 3 jaar tijd en nog vlijmscherp

dus ik zou voor de walt gaan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_43971025
http://cgi.ebay.nl/Makita(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

das de makita op ebay, al goedkoper, en met verzenden komt hij op totaal 500,- gok ik Zelf heb ik deze ook alleen dan met stoffen opvangzak(wel laser) en als je eenmaal met die laser gewerkt hebt wil je niet anders meer. Hoppa streepje zetten,desnoods puntje laser over streep ? okay gaan met die hap. Echt goed spul en werkt echt 300%

Je kan ook ff op verstekzaag zoeken(in het duits ) en dan vindt je er legio.....

http://search.ebay.nl/Geh(...)titleZGehrungssQe4ge

succes!!

btw makita heeft wereldwijde garantie op haar gevoerde spullen, als het model hier in NL ook verkocht worden hebben ze de onderdelen dus ook. Ik heb dat overigens op papier staan van een medewerker van Makita NL. (koop veel spullen van makita alleen niet in de handel hier, daar zijn de prijzen in NL een bitje te hoog voor

Voorbeeld van een metabo jetser :

http://cgi.ebay.nl/Metabo(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 28-11-2006 19:45:53 ]
pi_43980679
Hmmm qua degelijkheid en compactheid is DeWalt de juistte keuze denk ik, maar wat Sybersijp zegt...zo'n laser blijkt toch een erg nuttige aanvulling...

Verder kwam ik deze set tegen...heeft weinig met een afkortzaag te maken maar lijkt me een erg leuk setje gereedschap...
pi_43982592
mooie set boekel! kijk eens op refurbished gereedscahp op toolking.com. leuke sets(vrijwel nieuw (echt) en kan verzonden worden naar NL.

Zelf heb ik niet zo veel met de walt, meer makita maar dat moge duidelijk zijn aan de hand van het casa topic
pi_43983043
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:25 schreef Cybersijp het volgende:
mooie set boekel! kijk eens op refurbished gereedscahp op toolking.com. leuke sets(vrijwel nieuw (echt) en kan verzonden worden naar NL.
De prijzen zijn leuk, maar vaak het apparaat zonder accu, en alle netstroom-machines zijn 110 volt. Met de 18v set heb je alleen de lader te vervangen (en de originele via omvormer thuis laten staan, vergeet je 'm nooit) Ik ben wel erg benieuwd naar de invoerkosten...
quote:
Zelf heb ik niet zo veel met de walt, meer makita maar dat moge duidelijk zijn aan de hand van het casa topic
Tja makita is erg mooi spul, mits je niet de goedkope 'bouwmarkt' modellen neemt, echter kan ik het dan niet betalen (ook via ebay). Wat zijn jouw ervaringen met het uit duitsland laten komen van gereedschap? Wat zijn de verzendkosten, en komen er nog andere kosten bij?

DeWalt zal gerust ook z'n goedkopere modellen hebben, maar de prijs bij deze set is wel heel aantrekkelijk, zo rond de 1000 euro nl.
pi_43983896
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:20 schreef Boekel het volgende:

[afbeelding]
Bij Bomij is momenteel de DeWalt DW707 in de aanbieding voor 299 ex (356 incl. btw), deze heeft een bijna evengroot bereik als de makita, maar de geleiding zit naast het zaagblad dus hij steekt aan de achterkant niet uit...dat is wel een groot voordeel. Nadeel is dat er geen snufjes als verlichting en laser op zit maar dat kan dan ook niet stuk gaan
Die DeWalt hebben ze bij een vriend van mij op het werk ook, en samen met hem heb ik al 3 houten vloeren gelegd, en iedere keer had hij die machine geregeld, dat ding werkt perfect!
Super nauwkeurig, krachtig en handzaam.
en ¤356 incl btw is niet duur, linkje toevallig (dan geef ik mijn oudejaarsbonus gewoon eerder uit )
pi_43984337
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:33 schreef Gurb het volgende:

[..]

Die DeWalt hebben ze bij een vriend van mij op het werk ook, en samen met hem heb ik al 3 houten vloeren gelegd, en iedere keer had hij die machine geregeld, dat ding werkt perfect!
Super nauwkeurig, krachtig en handzaam.
en ¤356 incl btw is niet duur, linkje toevallig (dan geef ik mijn oudejaarsbonus gewoon eerder uit )
linkje
pi_43984425
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:56 schreef Boekel het volgende:

linkje
Ik had hem zelf ook al gevonden idd, ga wel heel hard twijfelen nu, want het is een schappelijk prijsje.
  woensdag 29 november 2006 @ 10:32:57 #25
65960 sanger
pi_43985143
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef Boekel het volgende:

DeWalt zal gerust ook z'n goedkopere modellen hebben, maar de prijs bij deze set is wel heel aantrekkelijk, zo rond de 1000 euro nl.
Als je een goedkoop model DeWalt wilt kun je kijken bij de Black&Deckers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')