quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:05 schreef Strax het volgende:
96 graden?? (roept een collega)
wat logisch... natuurkunde en straxquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:10 schreef EdwardJobHopper het volgende:
198 graden? Is 2 bar niet ongeveer tweemaal zoveel als de normale druk? Dan zou er meer hitte nodig moeten zijn om het water te laten koken, zeker?
lijkt me niet, wat heb je anders aan een hogedrukpan of een hogedruk stoomoven?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:23 schreef Nembrionic het volgende:
het moet onder de 100 graden lichen lijkt me...
Ja ik ben ook in de warquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:24 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
lijkt me niet, wat heb je anders aan een hogedrukpan of een hogedruk stoomoven?
Ik ken geen hogedrukpan, maar ik kan wel Nembrionics redenering volgen. Misschien helpt een hogedrukpan, omdat je dan minder hard moet 'stoken' om je eten gaar te krijgen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:24 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
lijkt me niet, wat heb je anders aan een hogedrukpan of een hogedruk stoomoven?
Nee ik zat fout. Een hogedrukpan werkt omdat het water juist MEER warmte nodig heeft om te koken. Het wordt dus HETER...en dus kooktje je eten sneller gaar.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:26 schreef EdwardJobHopper het volgende:
[..]
Ik ken geen hogedrukpan, maar ik kan wel Nembrionics redenering volgen. Misschien helpt een hogedrukpan, omdat je dan minder hard moet 'stoken' om je eten gaar te krijgen?
Ik redeneer echter dat het boven de 100 moet liggen.
Da's dus een wetenschappelijke verklaring die ik echt niet begrijp. Je moet het warmer stoken, dus gaat het sneller.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee ik zat fout. Een hogedrukpan werkt omdat het water juist MEER warmte nodig heeft om te koken. Het wordt dus HETER...en dus kooktje je eten sneller gaar.
Eten dat in een omgeving van 200 graden ligt is sneller klaar dan eten dat in 100 graden ligt...lijkt me logisch toch?quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:30 schreef EdwardJobHopper het volgende:
[..]
Da's dus een wetenschappelijke verklaring die ik echt niet begrijp. Je moet het warmer stoken, dus gaat het sneller.
Als de druk omhoog gaat gaat de temperatuur omhoog omdat de moleculen minder ruimte hebben en dus eerder tegen elkaar aan botsen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:30 schreef EdwardJobHopper het volgende:
[..]
Da's dus een wetenschappelijke verklaring die ik echt niet begrijp. Je moet het warmer stoken, dus gaat het sneller.
dazeggik!quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Water heeft een hoger kookpunt bij een hogere druk en een snelkookpan werkt vaak bij deze druk
Standaard drukformules. Maar ja...quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:36 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Als de druk omhoog gaat gaat de temperatuur omhoog omdat de moleculen minder ruimte hebben en dus eerder tegen elkaar aan botsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |