quote:
Dat is het rare van deze verkiezingen. Die lijstjes worden begin oktober al ingeleverd.quote:Op maandag 27 november 2006 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De juryleden hebben de laatste 3 maanden liggen slapen?
Vooral voetballer van juni/juli 2006.quote:Op maandag 27 november 2006 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voetballer van de maanden januari tot en met september 2006 dus
Speelde op het midenveldquote:Op maandag 27 november 2006 22:56 schreef Zjakkie het volgende:
Ik heb trouwens gelezen dat Sammer in 1996 de laatste verdediger was die hem won
Oke dan hadden ze dat verkeerd gedaan. Ik kan het nu ook nergens meer terug vinden dus waarschijnlijk hebben ze het weer aangepastquote:
In het sportjournaal zeggen ze ook verdediger. Dus zal ik er wel geen verstand van hebben.quote:Op maandag 27 november 2006 23:23 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Oke dan hadden ze dat verkeerd gedaan. Ik kan het nu ook nergens meer terug vinden dus waarschijnlijk hebben ze het weer aangepast
Matthias Sammer speelde eerst op het middenveld, alvorens vrije verdediger / ausputzer te worden. Laatste periode in zijn loopbaan speelde hij doorgaans achterin dus.quote:Op dinsdag 28 november 2006 05:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
In het sportjournaal zeggen ze ook verdediger. Dus zal ik er wel geen verstand van hebben.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het is toch traditie dat een wereld-/europeeskampioen dit prijsje wint?
20. Juninho Pernambucano Olympique Lyon 2quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:02 schreef Doornenburg het volgende:
Waar staat Juninho van Lyon??????
Ronaldinho won anders wel de CL met Barca ...quote:Op donderdag 30 november 2006 12:07 schreef BramKVO het volgende:
Zidane ? Ronaldinho ?
en wat presteerde ie nog sinds het winnen van die CL ? WK waardeloos, ook heenronde dit seizoen vrij pover. Ik vind dat een Kaka, Henry, Pirlo, Buffon, ... het dan wel meer verdienden hoor ...quote:Op donderdag 30 november 2006 15:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ronaldinho won anders wel de CL met Barca ...
Bron.quote:Cannavaro Wereldvoetballer van het jaar
ZURICH - De Italiaan Fabio Cannavaro is maandagavond in Zürich door de internationale voetbalfederatie FIFA gekroond tot Wereldvoetballer van het jaar. Cannavaro kreeg de voorkeur boven de Fransman Zinedine Zidane en de Braziliaan Ronaldinho, die de afgelopen twee jaar de prijs kreeg.
De Wereldvoetballer van het jaar wordt gekozen door de trainers en aanvoerders van de 207 bij de FIFA aangesloten landen. De prijs werd uitgereikt door de Duitse voetballegende Franz Beckenbauer, die werd geassisteerd door voormalig Nederlands international Edgar Davids, die in het verleden met de drie voetballers samenspeelde.
Het WK is gewoon verreweg het belangrijkst, Ronaldinho heeft daar gefaald en dat telt terecht zwaar mee. En dat hij het vervolgens bij de wereldcup in Japan wéér niet red is hem denk ik fataal geworden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:15 schreef RayMania het volgende:
Ik vind het niet echt terecht. Hij lijkt zijn prijs enkel op basis van een goed WK te hebben verdiend. Een seizoen heeft niet zeven wedstrijden, maar ook een competitie, CL en een beker. Op basis van dat vind ik Ronaldinho hem meer zou verdienen met een Champions League en landskampioen. Maar misschien ben ik niet geheel objectief.
Cannavaro is wel de eerste echte verdediger die hem wint. Beckenbauer en Sammer waren opbouwende spelers die aanvallend een stempel op hun ploeg drukten. Cannavaro is alleen maar een breker. Wel goed, maar Baresi was 10 keer beter omdat die ook opbouwend goed was.quote:Op maandag 27 november 2006 22:29 schreef tong80 het volgende:
Wat ik me herinner is Franz Beckenbauer de laatste verdediger die hem won.
Igor Budan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie is dat in je user icoon?
Ik kan er ook goed mee leven. Cannavaro is het schoolvoorbeeld van hoe er verdedigd moet worden. Wie herinnert zich nog de halve finale tijdens Euro2000, NL-Italie? Die man was gewoon niet te passeren, elk schot werd door hem geblokt. Wat een fenomenaal tactisch inzicht en gevoel voor timing moet je dan hebben. En tijdens het afgelopen WK speelde hij weer zo goed.quote:Op dinsdag 19 december 2006 09:53 schreef pfaf het volgende:
Mooiste voetballer ter Wereld, hoewel ik hem in Spanje uit het oog verloren ben kan ik zeer goed leven met deze winnaar. Wat kan die man elegant verdedigen.
Die heeft natuurlijk z'n trap.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Trouwens, ik vind dat Frank de Boer hem in 1998 had kunnen krijgen.
Frank speelde niet alleen een goed WK door die bal op Bergkamp tegen Argentinie, maar verdedigde ook nog keigoed op een elegante manier.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die heeft natuurlijk z'n trap.
Daar dacht ik gisteren bij Holland Sport nog aan, toen ze, naar aanleiding van het overleiden van Cor van der Hart, zeiden dat er na Koeman geen enkele verdediger meer is geweest met een goede trap.
Dat was idd vrij irritant ja, tijdens De Wedstrijden. Vooral die notoire onwil om te luisteren naar wat de ander (Van Halst) te zeggen heeft, die maar kalm bleef herhalen dat Cannavaro geen schopper isquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het is dan ook belachelijk dat Jan Mulder blijft roepen dat het een schopper is.
Frank de Boer was destijds de reden dat Van Gaal zei dat de Nederlandse competitie zo sterk was. Zoals De Boer puur op tactisch inzicht kon verdedigen, deden in het buitenland maar weinigen hem na.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Frank speelde niet alleen een goed WK door die bal op Bergkamp tegen Argentinie, maar verdedigde ook nog keigoed op een elegante manier.
Maar Cannavaro wel. En Stam toch ook wel, hoewel die het ook van zijn power moet hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:31 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Frank de Boer was destijds de reden dat Van Gaal zei dat de Nederlandse competitie zo sterk was. Zoals De Boer puur op tactisch inzicht kon verdedigen, deden in het buitenland maar weinigen hem na.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |