hoezo? scheelt veel werk elke thuiswedstrijd.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:16 schreef ruud_fr het volgende:
sowieso vreemd dat ze die spandoeken gewoon laten hangen
ja, maar als de actie gelukt was moesten ze een nieuwe makenquote:Op woensdag 29 november 2006 09:48 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hoezo? scheelt veel werk elke thuiswedstrijd.
Houdt ook in dat je dat doek dus nooit meeneemt naa reen uitwedstrijd. Toch raar, er zelf wel zijn, maar je doek niet.......quote:Op woensdag 29 november 2006 09:48 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hoezo? scheelt veel werk elke thuiswedstrijd.
Wij hebben er 2..quote:Op woensdag 29 november 2006 12:13 schreef DRD het volgende:
[..]
Houdt ook in dat je dat doek dus nooit meeneemt naa reen uitwedstrijd. Toch raar, er zelf wel zijn, maar je doek niet.......
you'll ne -- ver walk -- alonequote:
Heb je nog zoveel last van die 2-0 nederlaag?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:58 schreef defranseslag het volgende:
[..]
you'll ne -- ver walk -- alone
you'll ne -- ver walk -- alone, alone alone alone
![]()
Het is inderdaad vermoeiend dat het YNWA bij Vitesse na zovaak proberen er totaal niet uitkomt (net zoals de overige songs trouwens).quote:Op donderdag 30 november 2006 23:58 schreef defranseslag het volgende:
[..]
you'll ne -- ver walk -- alone
you'll ne -- ver walk -- alone, alone alone alone
![]()
Dat lied is het clublied van Liverpool FC.quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is inderdaad vermoeiend dat het YNWA bij Vitesse na zovaak proberen er totaal niet uitkomt (net zoals de overige songs trouwens).
quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:54 schreef Grimm het volgende:
YNWA is toch origineel van Celtic..
Ga aub iemand anders vervelen. Alsof het YNWA dus alleen nog bij LFC gezongen mag wordenquote:Op vrijdag 1 december 2006 19:43 schreef defranseslag het volgende:
Toch een tegenvaller was dat na een geniale wedstrijd...
En wat heeft dit met Tifo te maken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:57 schreef jde_kok het volgende:
Vanavond ook weer een heerlijke 0-2 en wie speelde er ook weer zo'n slecht voetbal in NL? PSV toch? Maar ja, die winnen wel gewoon hun wedstrijden.
De voorletter en achternaam van de bedenker natuurlijk...T(heo)Ifoquote:Op zondag 3 december 2006 15:20 schreef sanniboi het volgende:
waar staat tifo voor btw
dat weet toch iedereen.quote:Op zondag 3 december 2006 15:23 schreef Superheld het volgende:
[..]
De voorletter en achternaam van de bedenker natuurlijk...T(heo)Ifo
waarom geef je geen antwoord op mijn vraag, terwijl die als laatste gesteld wordt?quote:
Lust je nog een pannenkoek?quote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
waarom geef je geen antwoord op mijn vraag, terwijl die als laatste gesteld wordt?
zie je misschien mijn vraag over het hoofd ofso?![]()
Aan de rechterkant hing nog dezequote:Op zondag 3 december 2006 18:28 schreef Sethje het volgende:
Wat stond er op, en wat is de vertaling ervan?
nous avons l'hontequote:Op zondag 3 december 2006 18:28 schreef Sethje het volgende:
Wat stond er op, en wat is de vertaling ervan?
Nee want ze vinden dat het tever terug gaat in de tijd, Ajax wil een logo van deze tijdquote:Op zondag 3 december 2006 23:29 schreef FrankyMcG het volgende:
Maar eh, is het nu zo moeilijk om dat oude logo terug te krijgen?
Nu hebben wij bij Feyenoord niet het meest denderende (meedenkende) bestuur/management, maar vanaf volgend seizoen is de gouden F gewoon weer terug...
Nu is jullie oude en nieuwe logo toch wel een groot verschil, maar toch, ze moeten toch ooit instemmen lijkt me!
Ze willen het gewoon niet omdat ze niet terug willlen in de tijd maar een logo van deze tijd willenquote:Op zondag 3 december 2006 23:37 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Logo is zogenaamd niet te realiseren op het shirt. Lukte 40 jaar terug al en bovendien loopt het halve stadion met een shirt met hét logo![]()
Net als het 'maken' van Ajacieden zekerquote:Op zondag 3 december 2006 23:39 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ze willen het gewoon niet omdat ze niet terug willlen in de tijd maar een logo van deze tijd willen![]()
Idd, ze moeten mij maar is bij de marketing zetten. Dan word het nog wat in het Rinus Michels stadion hehequote:Op zondag 3 december 2006 23:41 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Net als het 'maken' van Ajacieden zeker'Word Ajacied', hou toch op. Dodelijk irritante campange. Wij zijn Ajacieden en hoeven er geen gloryhunters bij die Ajacied 'gemaakt' moeten worden. Als je een ssc koopt ben je al Ajacied volgens die campange
Je snapte hem niet eensquote:Op zondag 3 december 2006 23:20 schreef Jasza het volgende:
Was weer een nette tifo actie van 410 idd
Nee, ik lette alleen op dat cadeau en toen zag ik ineens dat logo maar wist niet dat het daaruit kwam. Al die sukkels om me heen zeiden dat het over Leo gingquote:
Ik weet het niet zeker - want er doen nogal veel foute verhalen over de rondte - maar volgens mij komt het van het Italiaanse woord 'tifare' wat 'steun' betekent. Tifoso (meervoud: tifosi) betekent letterlijk 'steuner', supporter dus.quote:Op zondag 3 december 2006 15:20 schreef sanniboi het volgende:
waar staat tifo voor btw
Van: http://en.wikipedia.org/wiki/Tifoquote:Tifo (sometimes incorrectly written TIFO), originally a short form for the Italian word tifosi, meaning supporter. Nowadays tifo is mostly used as a name for any spectacular choreography displayed by supporters on the terraces of an arena in connection with a sport event, mostly a football (soccer) match.
Wanneer zou een tifo actie overgaan in een hooligan actie wat te ver gaat? Is dit als er mensen ergens de dupe van zijn, zowel lichamelijk als financieel? Waar ligt die grens trouwens? Ik ben niet erg bekend met de scene namelijk.quote:Op maandag 4 december 2006 00:42 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker - want er doen nogal veel foute verhalen over de rondte - maar volgens mij komt het van het Italiaanse woord 'tifare' wat 'steun' betekent. Tifoso (meervoud: tifosi) betekent letterlijk 'steuner', supporter dus.
Opmerkelijk is dat in Italië de term 'tifosi' de lading heeft van gewoon 'saai' voetbalpubliek en de supporters die zich daar bezighouden met zang en visuele acties, zichzelf uitsluitend aanduiden als 'ultras'. Dat is opvallend omdat wat daar 'ultras' heet, hier vaak 'tifosi' genoemd wordt. (Zoals bijvoorbeeld in de groepsnaam van Heracles: Brigata Tifosi Extreme, wat natuurlijk sowieso al een draak van een naam is.)
TIFO schrijven met vier hoofdletters, zoals ze vooral bij Feyenoord uitsluitend lijken te doen, is incorrect volgens de onderstaande wikipedia-passage. Dat lijkt dan vooral te verwijzen naar een bepaald bedrijf, dat wat 'tifo-spul' verkoopt en de afkorting T.I.F.O. als naam hanteert.
[..]
Van: http://en.wikipedia.org/wiki/Tifo
Het bedrijf TIFO: www.tifo.it
Ook de Nederlandse wikipedia heeft inmiddels al een kort verhaaltje over tifo. Stelt nog niet veel voor. Lijkt een verhaaltje wat zo'n beetje elke willekeurige aanwezige in dit topic zou kunnen schrijven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tifo
Hier stond van de week toch ff heel iets anders?quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:34 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Wanneer zou een tifo actie overgaan in een hooligan actie wat te ver gaat? Is dit als er mensen ergens de dupe van zijn, zowel lichamelijk als financieel? Waar ligt die grens trouwens? Ik ben niet erg bekend met de scene namelijk.
nogal ja.quote:Op maandag 18 december 2006 18:36 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hier stond van de week toch ff heel iets anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |