quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:28 schreef maaikevis het volgende:[..]
het gaat er niet om dat de katten in de schuur slapen, tenminste laat ik voor mezelf spreken...
het verhaal is meer dat die katten, waarvan er eentje een 'stresskip' is, door de komst van kinderen ineens een heel ander leven krijgen. Persoonlijk heb ik dan vraagtekens bij de geschiktheid van de katten voor het baasje in de huidige situatie, of andersom... vandaar
Dat 'stresskip' moet je niet zo letterlijk nemen. Het beest zit niet de hele dag bibberend in hoekje ofzo hoor. Ze is gewoon een beetje lichtgeraakt.
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:29 schreef Christine het volgende:Deze vraag blijft m.i. overeind:
[..]
quote:
Op maandag 4 december 2006 01:09 schreef Christine het volgende:
heb je er ook nog wel 'lol' aan? Al je opmerkingen over je dieren zijn negatief. Ze haren, ze poepen, ze plassen, ze krabben aan de bank, ze zijn dom, ze zijn niet op te voeden... je klinkt nergens affectief over je beestjes.
Hoe gaat het nu met de medicijnen?
Ik heb zeker lol aan mijn katten. Ondanks de minpuntjes zijn het lieve beesten die graag de hele avond op schoot liggen. Het klinkt allemaal een beetje negatief, maar het ging hier ook aanvankelijk over een probleem wat ik met een van hen had. Probleem bleek na bezoek dierenarts fysiek van aard te zijn.
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Kiteless het volgende:[..]
Voor katten die het gewend zijn is het geen probleem.
Als jij je katten altijd prima verzorgt, binnen laat slapen en weet ik veel wat,
en OPEENS gooi je ze naar buiten en mogen ze niks meer - tja, dan schieten ze compleet in de stress want ze snapper er geen hol van.
Soms zijn het net levende wezens.
Er wordt bij ons thuis niet gegooid met katten noch met andere beesten. Ook is het niet zo dat ze niks mogen, ze kunnen overdags 5 dagen per week gaan en staan waar ze willen en lekker buiten klieren. Daar zal menig kat op een flatje jaloers op zijn.
Helaas wordt er een beetje flexibiliteit van ze vereist. Dat is het enige wat er van mijn katten verwacht wordt in ruil voor onderdak, eten/drinken, aandacht etc. Klinkt mij als een prima deal voor de katten
![]()
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:35 schreef DarkElf het volgende:ze mogen toch gewoon in huis alleen twee dagen in de week niet?
of zit ik nu echt verkeerd te lezen?
en over die schuur, er zijn zat mensen die als er kinderen komen ineens hun kat in de gang laten slapen want oh jee, straks gaat ie op een kind liggen... ik zie het eigenlijk zo een beetje als hetzelfde...
Du moment liggen die twee luizebollen lekker op de vensterbank niks uit te voeren.
Zo goed als iedere avond zijn of mijn vrouw of ik of wij samen thuis en is er aandacht voor de katten als ze er om vragen. Trouwens, we vergeten vaak zat de katten naar buiten te doen of ze in de schuur te zetten.
Voor de mensen die nu nog steeds mij beschuligen dat ik mijn katten mishandel of verwaarloos whatever; ga lekker buiten een natte boom knuffelen. Voor de rest; bedankt voor het delen van jullie mening.