abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49977772
Ga eerst maar eens een mail schrijven naar de vestiging hiervan in Nederland! Sowiezo bedankt Niek!
pi_49978523
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:48 schreef Pupil het volgende:
Ga eerst maar eens een mail schrijven naar de vestiging hiervan in Nederland! Sowiezo bedankt Niek!
Graag gedaan Veel succes in ieder geval.
pi_49990628
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef Y0shi het volgende:

[..]

Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
Ik ga op de campus wonen. Heb nooit overwogen om daarbuiten te gaan, omdat ik juist dat campus idee wel een keer wil meemaken. Heb ook m'n housing application ingeleverd, dus ik hoor binnekort waar ik terecht kom.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50055388
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

gefeliciflapstaart

misschien hebbie het al gezegd, maar wat ga je doen? Studeren?
Studeren aan de University of Manchester. English & American Studies. Hebben echt veel leukere vakken daar dan aan de UvA, hihi!
the liver is evil, it must be punished
  zondag 3 juni 2007 @ 18:30:31 #255
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_50066661
onder andere naar aanleiding van het forum van kaaskoppen in het buitenland...

ik wil dus al een tijd stage lopen in het buitenland, namelijk austalie of nieuw-zeeland, voor 5,5 maanden (nja, mag natuurlijk ook langer)
mijn probleem is nu, how the hell do I find a traineeship over there?
het moet namelijk een stage zijn met de volgende eisen:
*op het gebied van de werktuigbouwkunde (zeg maar engineering), bij voorkeur op het gebied van energie, bijvoorbeeld een bedrijf waar ze windmolens/zonnecollectoren maken/ontwerpen. NIET iets als electricien of biologisch/chemisch, maar het ontwerpen en berekenen van constructies, flow, vermogen en dergelijk.
*op HBO niveau (wat is daar het vergelijkbare niveau, universitair-bachelor?)
*een project zijn waar ik aan kan werken
*bij een redelijk bedrijf, niet de garage op de hoek
*in de periode februari-juli volgend schooljaar

ik heb gewoon geen idee hoe ik het moet opstarten, en gezien dit topic lijkt me dat hier redelijk wat ervaring rondzwerft hierover...
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_50068211
Ik wil graag op (ontwikkelings) stage naar zuid-amerika, maar vaak moet je daar heel veel geld voor neerleggen.

Iemand een idee hoe je daar terechtkomt (ticket enzo wil ik natuurlijk wel zelf betalen, maar dan niet ook nog de organisatie en de hele rompslomp)?
pi_50076478
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:23 schreef runaway het volgende:
Ik wil graag op (ontwikkelings) stage naar zuid-amerika, maar vaak moet je daar heel veel geld voor neerleggen.

Iemand een idee hoe je daar terechtkomt (ticket enzo wil ik natuurlijk wel zelf betalen, maar dan niet ook nog de organisatie en de hele rompslomp)?
Ik weet niet op welke studie jij zit, maar op de haagsche hoge school kan je het bij Cross Border Relations proberen, die stages mogelijk maken om de economie in groeilanden te stimuleren, o.a. in Suriname (mijn curaçaose stage is (mede) geinitialiseerd door CBR)

Zie bijv ook
http://www.cariconsult.org
http://www.stageloketsuriname.nl/frame/projecten/student_sb.html

Maar ik weet niet of je op bijv Suriname doelt
tsja
pi_50761613
Hoe doen of hebben jullie dat gedaan met de IB groep?

Moet ik doorgeven aan de IB groep dat ik van van uitwonend naar inwonend ga of kan ik ook het adres opgeven van de campus in Amerika, want dan kan ik gewoon uitwonende beurs behouden lijkt mij? Als ik inwonende beurs ga krijgen, kan ik het beter stopzetten, omdat ik toch langer dan 4 jaar studeer. Daarnaast, moet ik me uitschrijven bij de gemeente waar ik nu woon en gaan inschrijven bij de gemeente van m'n ouders? Ik zal toch wel ergens in Nederland ingeschreven moeten staan of is dat ook al niet nodig?

Graag jullie ervaring hiermee
pi_50762223
Als je in Amerika zit, ben je toch uitwonend lijkt me? Volgens mij krijg je gewoon uitwonende beurs dan nog steeds hoor.
People live to learn things, and I learn to live...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 16:59:29 #260
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50762496
Ik had me niet bij de gemeente uitgeschreven, maar bij IBG wel met het nieuwe buitenlandse adres ingeschreven. Tevens had ik mijn OV kaart opgezegd, waardoor je weer extra geld kreeg.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50763196
idd je krijgt ook iets van 80 euro voor je OV kaart
pi_50763544
Thanks. OV wist ik idd, moet het formulier deze week wel laten tekenen door de universiteit, maar dat komt wel goed. Voor de zekerheid maandag nog maar even IB Groep bellen over uitwonende studiefinanciering in Amerika. Europa weet ik wel zeker, maar volgens mij wilden ze het nu wereldwijd mogelijk maken.
pi_50763776
Als je uitwonend bent, krijg je dat sowiezo Avani, waar je ook woont, dus ook in Amerika.

Ik heb het 3 jaar geleden ook gehad, toen was het al mogelijk.
pi_50763847
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:24 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
idd je krijgt ook iets van 80 euro voor je OV kaart
om precies te zijn ¤79,97
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 25 juni 2007 @ 11:34:24 #265
104963 ETA
European Travel Author
pi_50814593
oh, bestond dit topic ook al Naja, vorig semester in Italie gestudeerd en nu stage in Taiwan
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50815067
Bedankt voor alle reacties. IB Groep is geregeld. Het komt nu echt steeds dichterbij Nog wel 2 maantjes, maar de laatste dingen regelen is toch wel nu.

Ben overigens ook alweer aan het kijken hoe ik een stage moet regelen in het buitenland, maar dat heeft nog wel even de tijd. Doen jullie dat ook via de universiteit of voornamelijk via connecties of instanties. Hangt waarschijnlijk ook van het land af, maar ik heb het idee dat een stage regelen wat moeilijker gaat worden.
pi_50818072
Ga je voor 4 jaar naar Amerika of voor 1 jaar/semester?
pi_50822356
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:27 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Ga je voor 4 jaar naar Amerika of voor 1 jaar/semester?
Een semester Ga jij zelf ook nog weg?

Italië lijkt me trouwens ook heel erg leuk, maar de taalbarrière vind ik toch te groot. Of zien anderen dat dan weer als een uitdaging?
pi_50823818
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:18 schreef Avani het volgende:

[..]

Een semester Ga jij zelf ook nog weg?

Italië lijkt me trouwens ook heel erg leuk, maar de taalbarrière vind ik toch te groot. Of zien anderen dat dan weer als een uitdaging?
ik wil in het 4de jaar van mijn studie gaan studeren of in het derde jaar stage lopen in de VS of Australie. Ik heb nu net het eerste jaar afgerond.... kan je mij vertellen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent voor een semester studeren? welke studie ga je daar doen?

Ik ben zelf trouwens ook 3 maanden in spanje geweest met mijn vorige studie (MBO). In het begin vreesde ik ook voor de taalbarriere, maar na 1 maand kon ik al redelijk spaans verstaan. Met gebaren erbij kan je jezelf wel verder helpen in een ander land.
pi_50824783
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:58 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

ik wil in het 4de jaar van mijn studie gaan studeren of in het derde jaar stage lopen in de VS of Australie. Ik heb nu net het eerste jaar afgerond.... kan je mij vertellen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent voor een semester studeren? welke studie ga je daar doen?

Ik ben zelf trouwens ook 3 maanden in spanje geweest met mijn vorige studie (MBO). In het begin vreesde ik ook voor de taalbarriere, maar na 1 maand kon ik al redelijk spaans verstaan. Met gebaren erbij kan je jezelf wel verder helpen in een ander land.
In augustus zit ik in m'n 3e jaar, dus de vakken die ik daar ga volgen (business) zijn voor m'n keuzevakruimte in de bachelor. Ik ga via ISEP, omdat de universiteit via deze uitwisselingsorganisatie studeren in de VS mogelijk maakt. Voor kamer/eten betaal ik 3000 euro. Iets van 300 euro voor het ISEP programma zelf, omdat zij moeten kijken waar je kan worden geplaatst. Verder betaal je iets van 150 dollar voor de TOEFL toets. Ziektekosten moet je betalen, was bij mij ook iets van 250 euro voor die paar maanden. Visumkosten (weet niet precies hoeveel). En het collegegeld van een normaal collegejaar komt er dan eigenlijk ook bij. Misschien dat ik nog iets ben vergeten...maar dit is het toch wel globaal.

Ik ben ongeveer een jaar van tevoren begonnen met uitzoeken waar ik heen wilde, formulieren invullen etc. etc. Voor een stage zal wel precies hetzelfde gelden.
pi_50824799
Ja je leert het vast heel snel, zo'n vreemde taal. Maja, je moet toch ook vanaf het begin af aan colleges kunnen volgen. Hoe doe je dat dan?
Want ik studeer Italiaans, naja, RTC officieel, en ik ga dus naar Italie te studeren 1 semester, maar ik ben al bang dat ik de colleges niet kan volgen, dus laat staan iemand die de taal nog nauwelijks kent...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_51105693
Ben nu bezig een sollicitatie brief te schrijven, in het engels en hij is bestemd om naar bedrijven te sturen welke ik heb gevonden via een website oftewel, niet naar aanleiding van een advertentie. Nu heb ik dus even gezocht op internet naar bruikbare voorbeelden maar dat valt nog erg tegen bij deze dus mijn vraag:

Zijn er mensen die mij hun sollicitatie brief kunnen sturen via pm? Dan heb ik een voorbeeld en wat richtlijnen zodat het voor mij wat makkelijker word

Of zijn er handige sites(ja ik heb gezocht met google...) met voorbeelden/tips?
pi_51105835
Voor mij ook nog twee maandjes en het begint er nu echt aan te komen...
Laatste dingen regelen enzo.

Je hoeft je dus niet uit te schrijven bij de gemeente? Ik dacht op de site van IB juist gelezen te hebben dat ze dit nagaan om te controleren of je echt uitwonend bent.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:29:47 #274
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51106403
Voor degenen die via Erasmus naar het buitenland gaan: kunnen jullie de beurs al aanvragen?
Ik studeer zelf aan de UU (letteren) en zij zeggen steeds dat de Europese Commissie de juiste gegevens nog niet heeft om het formulier online te zetten.

Maar ik wil inmiddels dat ding wel eens aavragen én het bewijs ervan hebben, want ik ga 2 augustus al weg end an heb ik dat formulier nodig.
pi_51108048
Ik kom net terug van een half jaartje studeren in madrid, en wil nu graag een stage gaan doen in Latijns Amerika.

Iemand?? (svp niet via een of andere dure klote organisatie )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')