Nee, dag staat als INT. De query is nu als volgt:quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:50 schreef papernote het volgende:
[..]
Waarom heb je dag, maand, jaar én datum opgeslagen, als de laatste alles al bevat? Dat is niet echt handig, want je kan met PHP heel simpel de eerste 3 uit de laatste verkrijgen.
Verder heb je waarschijnlijk de dag als een VARCHAR opgeslagen en niet als INT, waardoor de sortering fout gaat. Lexicografisch gezien komt 25 voor 5, terwijl numeriek dat andersom is.
1 |
1 2 3 4 | Danity Kane - Touching My Body (Remix) Ft. T (2:18) Danny Fernandes - Curious (Dj Rado Remix) (4:17) Darin - Move (3:42) |
Weet iemand wat '0x0011F8 ' is? Ik ben namelijk bezig met een lijst van tijdzones aan het maken. Maar in php 5.1 is dat niet mogelijk. Dit is overigens een stukje uit de source van php.quote:{ "Africa/Kinshasa" , 0x0011F8 },
{ "Africa/Lagos" , 0x001230 },
{ "Africa/Libreville" , 0x001279 },
{ "Africa/Lome" , 0x0012C2 },
{ "Africa/Luanda" , 0x0012FA },
{ "Africa/Lubumbashi" , 0x001343 },
Ik gok dat je een signed integer als unsigned integer aan het bekijken bentquote:Op vrijdag 1 december 2006 00:15 schreef wipes66 het volgende:
Weet iemand hoe ik de offset waarde moet berekenen?
Bv: "Europe/Amsterdam" = 0x025ADC
En 0x025ADC is dan 1393458
Maar wat is 1393458![]()
Ik denk niet dat je het op die manier kan/wil gebruiken zijn daar geen andere mogelijkheden voor?quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:30 schreef wipes66 het volgende:
het komt uit de source-code (timezonedb.h). maar de vraag is, hoe maak ik er secondes van?
Ook al bevatten veel titels haakjes, je weet dat bij de laatste '(' de tijd begint. Een groter probleem is denk ik het koppelteken tussen artiest en titel, omdat er eventueel ook een artiest zou kunnen zijn met ' - ' in z'n naam ('Jay - Z' bijvoorbeeld, as je het met spaties ertussen schrijft).quote:Op donderdag 30 november 2006 01:32 schreef RiderXXX het volgende:
Nu wil ik deze met een PHP script kunnen importeren in en MySQL database. Ik wil dat de artiest in 'artiest' komt, de titel in 'titel' en de tijd in 'tijd'. Ik weet niet of het moeilijk (EN MOGELIJK) is, maar aan de ene kant lijkt het me best te doen. Hoewel er niet gekeken kan worden op haakjes, voor de tijd, aangezien veel titels ook haakjes hebben, zoals (Remix). Hoe zou ik dit het beste kunnen doen en waar begin ik?
Dan heb je geen last van vedrlopen POSTs inderdaadquote:Op zaterdag 2 december 2006 13:44 schreef SuperRembo het volgende:
Kan je dan niet beter een GET request gebruiken?
1 2 3 | $query="SELECT film_id, film_name, avg_vote FROM films ORDER BY avg_vote LIMIT BY $start, $stop" ?> |
1 2 3 4 5 6 | $query="SELECT film_id, film_name, avg_vote FROM films ORDER BY avg_vote LIMIT BY $start,$stop"; //en dan voor elke gevonden film_id ($film_id) $query="SELECT * FROM voters WHERE film_id=$film_id AND voter=$userid"; //als hier een row gevonden wordt heeft de $userid deze film al gewaardeerd ?> |
1 2 3 4 5 6 | CASE WHEN v.film_id IS NULL THEN 0 ELSE 1 END voted FROM films f LEFT OUTER JOIN voters v ON v.film_id = f.film_id AND v.voter = $userid ORDER BY avg_vote LIMIT BY $start, $stop |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | CASE WHEN EXISTS ( SELECT * FROM voters v WHERE v.film_id = f.film_id AND v.voter = $userid ) THEN 1 ELSE 0 END voted FROM films f ORDER BY avg_vote LIMIT BY $start, $stop |
Sessies lijkt me veiliger dan GET gebruiken zoals al gezegd wasquote:Op zaterdag 2 december 2006 12:13 schreef Xtr3mE het volgende:
klein vraagje:
ik weet niet of ik het hier goed plaats maar mijn vraag is:
Ik wil (met php het liefst als het kan) de "De webpagina is verlopen" pagina vermijden. (IE vooral)
Ik heb een zoekfunctie gemaakt om iets op te zoeken in php. Vanuit de zoekresultaten wordt er naar een andere pagina geklikt. Als ik nu terug wil gaan naar de zoekresultaten (knop terug) of een link (javascript: history.go(-1)) dan krijg ik dus die verlopen pagina.
Maar het liefst zou ik dus gelijk die pagina opnieuw laden (POST gegevens opnieuw versturen) zonder interactie met de gebruiker.
Is dit mogelijk?
Je moet je gegevens toch posten of je dat met GET of POST doet boeit niet...quote:Op zondag 3 december 2006 19:42 schreef fate het volgende:
[..]
Sessies lijkt me veiliger dan GET gebruiken zoals al gezegd was. GET kan gemanipuleerd worden en voor SQL-injection zorgen, sessies niet
. Het is wat meer werk maar 10X zo veilig.
![]()
Je gegevens moet je posten, maar dat doe je best met POST en niet met GET zoals je wel weetquote:Op zondag 3 december 2006 20:07 schreef Cageon het volgende:
[..]
Je moet je gegevens toch posten of je dat met GET of POST doet boeit niet...
Dus wat mij betreft is dat onzin.
(Al zou ik ook voor de sessies gaan hoor daar niet van...![]()
Dit met de reden dat je hier meer controle over hebt dan over wat je in GET krijgt gedurende de gebruiker zijn sessie op je site. )
Een zoekform kan toch prima met een GET? Je hebt namelijk een beperkt aantal parameters die prima in de url kunnen worden megegeven. Niet voor niet dat google en de zoekfunctie van FOK zo werkt.quote:Op zondag 3 december 2006 20:12 schreef fate het volgende:
[..]
Je gegevens moet je posten, maar dat doe je best met POST en niet met GET zoals je wel weet. Maar als je met POST werkt, zal history(-1) niet meer lukken dus moet je wel sessies gebruiken.
Je kan je gegevens ook posten met de method GET. Dan heb je dat probleem niet, zoals al eerder gemeld.quote:Op zondag 3 december 2006 20:12 schreef fate het volgende:
[..]
Je gegevens moet je posten, maar dat doe je best met POST en niet met GET zoals je wel weet. Maar als je met POST werkt, zal history(-1) niet meer lukken dus moet je wel sessies gebruiken.
gewoon IP info uit de http header halen?quote:Op maandag 4 december 2006 11:20 schreef Chandler het volgende:
Ik wil het volgende even weten.
Voor iemand moet ik een bestand hosten en deze wil hij laten downloaden door een stuk of wat gebruikers. Echter heb ik geen zin om het bestand door duizenden te laten downloaden en wil dat voorkomen door bv het IP adres van de gebruiker alleen toe te staan.
Nu is dit gemakkelijk in een script te bouwenmaar een script runt eingelijk max 30 seconden en wil ik dus iets bedenken waardoor iedereen met een juist IP adres het bestand kan downloaden.
bv. httaccess.. maar daar heb ik geen kaas van gegeten.
Hebben jullie een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? een wachtwoord werkt niet want die kan men doorgeven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |