Evik | maandag 27 november 2006 @ 14:19 |
Ik wil binnenkort mijn keuken licht verbouwen en daarbij een betonnen aanrechtblad maken. Op het huidige blad wil ik een nieuw aanrechtblad storten. Heeft iemand hier ervaring mee? Welk beton/cement kan ik hiervoor gebruiken? Tips? Welke afwerking is aan te bevelen om het blad vloeistof dicht te krijgen? Graag hoor ik van de ervaringen. | |
Big_Fat_Wombat | maandag 27 november 2006 @ 14:20 |
Uhm... digitaal beton? | |
Megumi | maandag 27 november 2006 @ 14:23 |
Beton en zeker gewapend is behoorlijk zwaar. Dus waar begin je dan aan denk ik. | |
Foo_niks | maandag 27 november 2006 @ 14:24 |
links: http://www.diynetwork.com(...)3942_2276353,00.html | |
Djarum | maandag 27 november 2006 @ 14:24 |
daar was laatst een heel item over bij "eigen huis en tuin" misschien kan je die aflevering downloaden ofzo.. kan je alleen niet verder helpen met de datum enz. | |
Big_Fat_Wombat | maandag 27 november 2006 @ 14:25 |
op normaal beton lijkt 't me ook niet fijn een boterhammetje te smeren ![]() | |
Djarum | maandag 27 november 2006 @ 14:25 |
zag er trouwens wel onwijs mooi uit! | |
Locusta | maandag 27 november 2006 @ 14:26 |
En dit vraag je in de computerhoek? ![]() Kun je niet beter naar een klusforum gaan.... die zijn daar misschien wat handiger in ![]() ![]() | |
Deetch | maandag 27 november 2006 @ 14:27 |
je moet wel heel goed alle lucht uit het beton trillen. | |
SHE | maandag 27 november 2006 @ 14:27 |
gast-kickje naar klussen & wonen | |
Marsepein | maandag 27 november 2006 @ 15:16 |
Hoppekee: Een stappenplan Wel weet ik me te herinneren dat het niet soepel ging in het programma. Ze hebben er 2 of 3 moeten maken geloof ik. | |
Solingjan | maandag 27 november 2006 @ 17:34 |
quote:http://www.metzger.nl/ PUDLO TOEPASSING Pudlo is een poedervormig, chloridevrij waterkerend toeslagmiddel voor cementgebonden mortels. Pudlo blokkeert de zuigende werking waardoor de mortel waterdicht en beter verwerkbaar wordt. Door de waterkerende werking wordt bovendien de absorptie van zuren en de uittreding van kalk sterk tegengegaan. Pudlo kan binnen en buiten toegepast worden. Pudlo wordt ingezet in elke situatie waarbij waterkerende eigenschappen vereist zijn: • waterwerend bepleisteren van doorslaande muren of lekke kelderwanden • funderingen, ter voorkoming van optrekkend vocht • betonwerken waar inwerking of doorslag van vocht voorkomen dient te worden • omstandigheden waarbij uittreding van vrije kalk sterk gereduceerd moet worden (bijvoorbeeld voegwerk) GEBRUIKSAANWIJZING De benodigde hoeveelheid Pudlo goed mengen met cement en zand. Daarna het aanmaakwater toevoegen. De grondstoffen voor de mortel dienen vrij van verontreiniging te zijn. LET OP Een dosering hoger dan 4% kan de sterkte van de mortel nadelig beïnvloeden TOEPASSING DOSERING Lage waterdruk 3% van het cementgewicht (0,75 kg per 25 kg cement) Hoge waterdruk 4% van het cementgewicht (1 kg per 25 kg cement) TECHNISCHE GEGEVENS Houdbaarheid 2 jaar in ongeopende verpakking Vorm/kleur poeder / grijs Verpakking 2,5 kg emmer Verwerking niet < 4°C Heb dit destijds voor mijn betonnen vijver gebruikt. En deze is nog altijd waterdicht. ![]() | |
Solingjan | maandag 27 november 2006 @ 17:51 |
quote:Ik zou hier wel fijn grind 6- 8 mm gebruiken. Beton 1 2 3 1 deel cement 2 delen zand en 3 delen grind met PUDLO toevoeging. (Geen kant en klaar!) Betonijzer wel over de hele lengte en breedte. Spoelbak en kookplaat uitzagen. | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 19:09 |
quote:Dat kende ik nog niet! Dank je! | |
Martijn_77 | maandag 27 november 2006 @ 19:55 |
quote:Idd en geen grove kiezel gebruiken | |
Solingjan | maandag 27 november 2006 @ 23:42 |
En wij maar reageren en tips geven maar geen EVIK?????? | |
Gurb | dinsdag 28 november 2006 @ 10:44 |
quote:Ik zou helemaal geen grind gebruiken, enkel zand en cement. En later de sparingen uitzagen is een beetje dubbel werk, eerst volstorten en daarna weer wegzagen en aansmeren. Gewoon netjes een kistje timmeren en zo de sparing instorten. En na het storten ff laten inharden, klein beetje cement opstrooien en dit met een schuurbord erin wrijven (doorschuren heet dit, krijg je een goede harde toplaag) En ik zou kijken voor een transparante epoxy-verf/coating om het blad mee af te werken | |
Solingjan | dinsdag 28 november 2006 @ 13:29 |
quote:LIjkt me idd een goed idee om geen grind te gebruiken in beton ![]() ![]() quote:Waar staat dat??? quote:En na het INstorten ff laten inharden [ Bericht 7% gewijzigd door Marsepein op 28-11-2006 13:52:51 (Leesbaar gemaakt.) ] | |
Foo_niks | dinsdag 28 november 2006 @ 13:45 |
Kan je je openingen voor kranen,wasak en kookplaat niet beter gelijk in je bekisting opemen? ![]() Kan je ze ook nog verzinkt monteren Naderhand door die bewapening heen frotten lijkt me nou geen feest. ![]() | |
Solingjan | dinsdag 28 november 2006 @ 13:52 |
quote:Daar hadden ze in dat filmpje nog niet aan gedacht. ![]() Maar wasbak en kookplaat wel. Alleen zie ik niet dat dat betonijzer het HELE blad behelst. Zou zelfs nog op de plaatsen langs de spoelbak en kooplaat extra beton ijzer vastlassen. Vraag is natuurlijk achter de spoelbak. Hoe maak je daar een insparing als daar betonijzer zit??? | |
Marsepein | dinsdag 28 november 2006 @ 13:55 |
@Solingjan: Ik heb je post in antwoord op Gurb iets leesbaarder gemaakt. Het verzoek of je dat voortaan zelf in de gaten kunt houden. Als je er vragen over hebt lees ik dat wel in het FB topic van Klussen en Wonen. ![]() | |
Solingjan | dinsdag 28 november 2006 @ 14:03 |
quote:Dankjewel | |
Gurb | dinsdag 28 november 2006 @ 14:10 |
quote:grind gebruiken ze alleen maar als vulmiddel, om zodoende minder zand en cement kwijt te zijn. Elke afwerkvloer bestaat uit enkel zand en cement, dus ook hier zou ik het grind achterwege laten. quote:Ik dacht dat je bedoelde dat je het blad helemaal door wilde storten, en dan later het gat uitzagen voor een kookplaat of gootsteen, maar ik denk dat je eigenlijk bedoelde om het wapening weg te zagen daar. En volgens mij begreep Foo-niks je ook verkeerd quote: ![]() | |
Kriebbel | dinsdag 28 november 2006 @ 14:13 |
Denk inderdaad om het gewicht, kan je huidige aanrecht dat opvangen? | |
Solingjan | dinsdag 28 november 2006 @ 14:32 |
quote:Niet zwaarder dan een granieten aanrecht Beton 2400kg/m3 graniet tussen 2700 en 3000kg /m3 Ik denk dat dit betonnen(met grind) ongeveer 120 kg weegt 250 x60 x 8 cm | |
Evik | dinsdag 28 november 2006 @ 14:38 |
Wow... Even een dagje niet online en zoveel opmerkingen. Hier moet ik een heel eind mee komen. Dus alvast iedereen bedankt voor de reacties. Zelf heb ik ook even het boek concrete-countertops van fu-tung-cheng via internet besteld. Dit moet ook veel duidelijkheid geven. | |
Kriebbel | dinsdag 28 november 2006 @ 14:48 |
quote:pssst ![]() in de OP van de TS: quote:Kortom, je krijgt het dubbelop ![]() | |
Martijn_77 | dinsdag 28 november 2006 @ 19:19 |
quote:Oeps als de kastjes dat maar houden | |
Evik | woensdag 29 november 2006 @ 11:32 |
quote:Wat je zegt... Gewapend beton heeft een massa van 2400 kg/m3. Maar je hebt ook een soort lichtbeton. Daarbij hoef je met een onderliggend aanrechtblad niet het hele blad volledig te wapenen. Ongewapend beton heeft een massa van 2100 kg/m3, dus het moet wel meevallen. Een laagje van 5 cm voor een maat van 240 x 60= 0,072 m3. Dit maal 2400 komt neer op 173 kg. Dus het zal echt wel meevallen als je nog lichter beton en minder wapening gebruikt (152 kg bij 2100 kg/m3). Deze 173 kg wordt verdeeld over elk kasje, Vier stuks in totaal (4 steunpunten, middelste 1x, buitenste 2 1/2x), dus komt neer op 43 kg per steunpunt. Dat moeten de kastjes echt wel houden hoor. | |
stage_right | zaterdag 2 december 2006 @ 17:35 |
Ik zit regelmatig op het aanrecht. Sterker nog: ik ben vaak niet de enige! Heb wel eens met z'n drieen op een stuk van plm 2 meter gezeten en hoorde de kastjes geen bezwaren maken! Dat blad van jou komt wel goed wat het gewicht betreft! Of je er daarna met al je vrienden op moet gaan zitten is dan wel wat minder verstandig! Niet alleen vanwege de kastjes, maar ook vanwege je blad. Zoiets zelfmaken is oe dan ook minder degelijk dan prefab of maatwerk van de fabriek! Gr @lex | |
Solingjan | zaterdag 2 december 2006 @ 18:02 |
quote:Je hebt niet het recht om op een aanrecht te gaan zitten ![]() ![]() Maar alle gekken op een stokje: Waar moet dat aanrecht heen Daar kun je we 1000kg op leggen op die staanders En waarom zou je dit niet zelf kunnen maken. Wij van K&W kunnen alles zelf. ![]() Fabriek???? ![]() | |
MMach | donderdag 7 december 2006 @ 23:09 |
Uh oh, tvp. Tot binnen enkele maanden met de uitvoering denk ik zo ![]() | |
tnimble | donderdag 7 december 2006 @ 23:16 |
quote: ![]() | |
Solingjan | donderdag 7 december 2006 @ 23:38 |
quote:Stiekum hoop jij en ik en alle andere Fokkers natuurlijk dat Mmach hier vannacht van gaat dromen hoe hij dit zou moeten gaan fixen met een typisch Mmach touch erbij ![]() ![]() ![]() ![]() | |
tnimble | donderdag 7 december 2006 @ 23:48 |
Wat ik stiekem hoop dat MMach droomt? je moest eens weten ;P Maareh uh-huh als je je beton wat dikker neemt kun je met een beetje fantasie zelfs blad verlchting ingieten eerst even met een strookje betonplex de uitsparing vrijhouden en dan de verlichting er in en afdekken met glas dat niets iets smaller is en dan helemaal vastzetten in de siliconen! | |
MMach | vrijdag 8 december 2006 @ 00:01 |
quote: ![]() Glazen, verlichte snijplank in het aanrecht. Met een rontgenfoto erachter ![]() | |
tnimble | vrijdag 8 december 2006 @ 00:23 |
![]() | |
Openminded | zaterdag 9 december 2006 @ 02:14 |
Hmmm, dit is erg interessant, ben benieuwd naar jullie resultaten! | |
MMach | vrijdag 26 januari 2007 @ 18:32 |
Een klein bumpje (geen update ![]() Ik vraag me af wat de maximale afmetingen zijn van zo'n blad. Ik wil het in een L vorm maken, maar kan ik dat dan strak laten aansluiten op de muren ed? Ik nbeem aan dat er toch rekening moet gehouden worden met de mogelijke uitzetting van beton. Het zou zonde zijn mocht het blad uiteenbreken tijdens warme zomerdagen. Iemand die daar toevallig iets over weet? Kheb in de vermelde linkjes al gekeken, en er staat niet echt iets letterlijk voor zover ik zie. | |
Solingjan | vrijdag 26 januari 2007 @ 18:36 |
Ik denk dat dat minimaal is. Je zou eventueel een 5mm speling kunnen houden aan de kanten. Moet toch gekit worden! Hoe langer hoe dikker natuurlijk. Maar hoe lang wil jij hem dan maken? | |
MMach | vrijdag 26 januari 2007 @ 18:59 |
Ik gok (ik zou het kunnen gaan meten) dat het lange deel van de L 2m60 is, en het korte deel ongeveer 2 m. | |
Marsepein | vrijdag 26 januari 2007 @ 19:43 |
quote:En dat uit 1 stuk? Pfff, dat zal niet meevallen. Hoe er ook rekening mee dat je hem nog op zijn plek moet kunnen krijgen. Je moet dus kunnen wenden en manouvreren in die kleine ruimte. Dus je moet goed de diagonalen uit rekenen om hem nog op zijn plek te kunnen leggen. Je houdt dan automatisch een kier aan de zijkant die je afkit. Van krimpen en uitzetten heb je dan ook geen last meer. | |
Solingjan | vrijdag 26 januari 2007 @ 20:24 |
Je zou natuurlijk ook op de plaats waar hij moet komen een Underlayment plaat op mat kunnen leggen Met aan de kanten klosjes van 2 cm dik rustend op een balkje wat aan de muur vast zit. Aan de voor kant paaltjes/frame. Langs de muren nog Ijzer/beugels/betonnijzers besvestigen op het midden van de de dikte van het beton Aan de voorkant en op de plaats van het fornuis en de wasbak een latwerk. Dikte van het blad. Een laagje beton. Mat erin leggen en verder beton tot de bovenkant en afrijen. Beton versterken met harder/hars zie boven PUDLO. Ja, en dan maar schuren en schuren zodat het spiegelglad word. Is alles uitgehard na een week. Spieen weg halen( want hij zit toch aan de muur vast) Balkjes weg halen en de plaat eronderuithalen. Mijn part las je de matten vast aan de beugels die in de muur zitten ![]() Klaar! Ik denk dat je voor 100 eurotjes klaar bent. | |
MMach | vrijdag 26 januari 2007 @ 21:29 |
quote:Het is/was de bedoeling om dat ter plaatse te bouwen. Dat is gewoon mogelijk als je je bekistingsvorm een beetje goed kiest. | |
tnimble | zaterdag 27 januari 2007 @ 11:52 |
Gewwoon eerg de draag constructie voor het blad ( de kastjes en muur) in orde hebben. Daar bouw je je de bekisting op, waarbij de onderkant van de bekisting de bovenkant van e kastjes is en blijft. De voorkant en zijkant van de bekisting zet je net voor het gieten met een voldoende aantal schroeven vasy. Na het uitharden draai je deze schroeven los. En dan maar netjes maken en afwerken randen kitten enz. Er bestaat ook iets als bekistingsolie waardoor je beton niet aan je bekisting hecht en hoe gladder je bekistings materiaal is hoe strakker en makkelijker de afwerking. | |
MMach | zondag 28 januari 2007 @ 18:35 |
Als ik mn werkblad een beetje aanpas ben ik volgens mij van mn potentiele uitzetproblemen af.![]() ![]() ![]() Dus in plaats van 1 stuk in een L vorm, gewoon 2 rechte stukken, en in de hoek een verhoogd stuk (misschien zelfs in een ander materiaal, denk aan hout of zo) Ik denk dat het niet echt een nadeel is om een blad te hebben dat niet in 1 stuk is. Je kan het niet in 1 beweging afkuisen misschien, maar voor de rest lijkt het mij niet te onpraktisch. | |
tSchaap | donderdag 25 oktober 2007 @ 18:17 |
Hoe is het geworden?? Wij zijn hier bezig met een betonnen omlijsting voor onze open haard, dit valt toch niet mee! Ik heb mallen gemaakt uit betonplex, recept voor "beton" van de links uit deze pagina gepikt, namelijk: 25 kg zandcementmortel 7kg portlandcement 4 (bij ons 6!) liter water en een scheutje dreft na 3 dagen ontkist, alles leek ok en zag er best wel al mooi uit http://forum.fok.nl/templates/new/i/p/7.gif http://forum.fok.nl/templates/new/i/p/7.gif maar nu - dat aansmeren met "pindakaasdik cement"lukt toch niet echt goed, 1e keer niet gladgekrege, week later nog eens geprobeerd en "pakt" niet meer goed. Hoe krijg je dit nu mooi egaal glad afgewerkt, moet je alles vanzelf laten uitharden of moet je het nadien opschuren?? | |
Solingjan | donderdag 25 oktober 2007 @ 21:59 |
quote:Afsmeren met Knauf Roodband. Evntl. latjes aan beide zijden om het geheel mooi strak te krijgen. Mss kun je er nog een sierrand aanmaken door er een spiegellatje als mal tegen de lat te maken. Trouwens link doet het niet plaats even een foto. | |
Solingjan | donderdag 25 oktober 2007 @ 22:07 |
Beton is 1 2 3 een deel cement twee delen zand en drie delen grind. Heb je er ook nog een betonmat in gedaan?? En eventl PUDLO | |
tSchaap | vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:02 |
ondertussen staan de foto's wel al op mijn computer maar krijg ze nog niet in m'n bericht ![]() | |
AnneX | vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:15 |
quote:Even aanmelden via http://photobucket.com en is for free. Wij willen wel meekijken... | |
tSchaap | vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:47 |
wauw! boven - en voorkant van bovenste stuk = als voor aansmeren ![]() voorkant bovenste stuk = na 2e keer aansmeren ![]() http://i238.photobucket.com/albums/ff161/tSchaap/IMG00026.jpg idee van hoe het moet worden (jawel, heb het 'kader' met schuine hoeken gegoten! ![]() http://i238.photobucket.com/albums/ff161/tSchaap/IMG00029.jpg | |
AnneX | vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:56 |
Als je bij het linken op de site de onderste optie kiest, de IMG code, staan de foto's rechtstreeks int topic. omdat wij niet zo van klikken naar foto's zijn... Overigens: goede handenarbeid zeg ! | |
tSchaap | vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:59 |
o wacht effe ![]() ![]() ![]() pfoei dat met computers is pas handenarbeid.... | |
AnneX | vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:05 |
quote:dat viel mij ook tegen bij het opzoeken en laden van (veel) foto's. haha | |
bbtb77 | zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:49 |
quote:Echt niet... | |
bbtb77 | zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:57 |
Ik vind 'm er supergoed uitzien! Nog even een tip voor de mensen die dit ook willen doen: Als je tussen de behandelingen (gieten, schuren, afsmeren, schuren, etc) het blad af en toe een beetje nat maakt en goed inpakt in plastic krijg je ontzettend gave kleurschakeringen (en wordt het blad nog harder). | |
tSchaap | zaterdag 3 november 2007 @ 16:50 |
Ehm....zou het nu graag redelijk mat afwerken, op het "stappenplan" op 1e pagina wordt dan "was of oxaanolie" aangeraden, is dat gewone was? boenwas??? | |
voorroel | zaterdag 3 november 2007 @ 17:15 |
ik heb zelf ook een betonnen aanrecht blad gemaakt. Ik wilde ook graag een matte natuurlijke uitstraling en heb het uiteindelijk afgewerkt met natuursteenolie. Trekt er lekker in en beschermt goed. Geeft een matte afwerking dus houd het lekker natuurlijk! als je wilt kan ik merk enzo wel ff opzoeken | |
tSchaap | zaterdag 3 november 2007 @ 17:19 |
Ben even snel naar de winkel.... | |
tSchaap | zaterdag 3 november 2007 @ 19:39 |
Naah...bij de BRICO enkel HG toplaag voor natuurstenen vloeren gevonden, ![]() Dus wil je toch even je merk olie opzoeken? Bij voorbaat dank dank. ![]() | |
voorroel | zaterdag 3 november 2007 @ 20:11 |
Ik heb natuursteen impregneer van Stonetech gebruikt. Heb het gekocht bij een badkamer/keukenboer. Maar ff googlen kan ook wel werken misschien. Succes ermee | |
tSchaap | zaterdag 15 december 2007 @ 16:41 |
(al effe) KLAAR! Ondertussen nog wel flink probleem gehad: naast de haard was er nog een -ingegoten- betonnen blad, ooit zwart afgeschilderd. Om dit op het nieuwe beton te laten lijken hebben we het eerst geprobeerd om dit met een héél dun laagje pure cement af te smeren. ![]() ![]() Nadien nog eens geprobeerd met een dikker laagje (ong halve centimeter) na met steenboor gaatjes te boren voor extra hechting en aanbrengen van "hechtbrug voor beton", heeft een week gehouden! ![]() waarna... ![]() ![]() ![]() Dan heb ik het maar opgesmeerd met "WANDGLAD", dit bleef, na barsten bij het drogen en gedeeltelijk bijsmeren, tot nu toe zitten. Dan bijgeschilderd met verf in ongeveer de juiste kleur. Niet teveel schuiven met de TV want anders krast het! Beton zit in WOCA steenolie, uiteindelijk resultaat vind ik wel meevallen... ![]() ![]() Nu nog het nieuwe tapijt uitrollen als -ie vrij komt.... ![]() | |
tSchaap | zaterdag 15 december 2007 @ 16:56 |
De steenolie maakte het geheel wel donkerder dan ik had gedacht nog mooie foto van afschilferend cement ![]() | |
bbtb77 | zondag 16 december 2007 @ 10:20 |
Waarom niet gewoon het zwart er af geschuurd? | |
voorroel | zondag 16 december 2007 @ 11:01 |
Bij mij is het aanrecht niet donkerder geworden van de steen impregneer, ligt misschien aan het merk dan.... | |
tSchaap | zondag 16 december 2007 @ 14:03 |
quote:Zoals je ziet was oorspronkelijke plaat erg ruw en vol luchtbelgaatjes waar tot in de diepte zeker 0.5 cm) verf in zat. Uitbreken zag ik niet zitten want zit in de muur ingegoten! We wilden die plaat dan maar zoveel mogelijk laten aansluiten (-laten lijken op-) op de nieuwe haardomlijsting, dus hoopte ik de eindlaag van de omlijsting (dus gewoon cement) ook hierop aan te kunnen brengen. Naah dat ging dus niet. ![]() | |
bbtb77 | zondag 16 december 2007 @ 14:32 |
Je had de bestaande plaat beter even kunnen voorstrijken, of in ieder geval goed nat moeten maken voordat je er met cement over heen ging. | |
tSchaap | zondag 16 december 2007 @ 17:57 |
Tja had in mijn ogen echt alles geprobeerd - eerst nat maken en dan pure cementpoeder inwrijven en dan pas gieten, - ruw maken (gaten boren) en opnieuw, - mijn vriendin een poging laten wagen, - met Beto-contact "hechtbrug voor beton" ingesmeerd, dan, ja pas dan, na de 4e x heb ik het op deze manier opgegeven en wandglad gebruikt, ook dit begon scheuren te vertonen met drogen. Misschien was het inderdaad beter geweest om de boel toch zover mogelijk op- of af te schuren maar het leek een hele vettige diep ingedrongen dikke verf, 1 poging gewaagd maar kwam er niet echt door. | |
Aplus | zondag 16 december 2007 @ 21:25 |
Jammer zeg - is wel mooi zo'n betonnen blad. Welke cement heb je gebruikt? Het lijk me dat je met een goede voorbehandeling en een egaliseer laag (geschikt voor zeer dunne lagen) succes moet hebben. Dat is een gewoon bouwmiddel en wordt veelvuldig toegepast. ![]() | |
Gurb | maandag 17 december 2007 @ 10:10 |
het probleem zit hem zo te lezen niet in de gebruikte materialen, maar in het feit dat de verflaag die er al op zat (en misschien ook wel een ander soort impregneer) ervoor zorgde dat er geen hechting was. | |
_VoiD_ | maandag 17 december 2007 @ 11:34 |
hechting tussen twee betonlagen is sowieso nooit optimaal. Die nieuwe stortlaag krimpt bijna altijd los. Weet je ook meteen waarom ze een kimplaat tussen een keldervloer en wand doen (welke niet tegelijkertijd gestort kunnen worden). | |
fuckbuddy | dinsdag 18 december 2007 @ 15:29 |
Ik laat momenteel een blad gieten in Beton. Firma heet betonal(.be) ze hebben veel ervaring en plaasten hem ook. Tevens zit er ook een gegoten wasbak in beton bij. Dus alles uit één geheel! Moet wel 4 weken wachten... | |
bbtb77 | dinsdag 18 december 2007 @ 19:13 |
afmetingen en kosten? |