Het begon allemaal op een Dinsdagavond op m'n werk. Had het er met een collega over om 2 katten uit het asiel te halen. Waarom asiel als zo'n kitten veel toffer is, hoor ik jullie zeggen.
Doodsimpele reden voor mij was: Katten in asielen hebben vaak veel meegemaakt. Helaas vaak slechte dingen, en dat was voor mij een reden om eens te gaan kijken voor het liefst 2 broertjes.
Gesprek met die collega kreeg een leuke wending, toen die collega vertelde dat zijn broer (en gezin) een leuk tehuis zochten voor 2, 10 jaar oude broers. Katten waren al hun hele leven bij elkaar en zijn dol op elkaar.
Waarom moesten de katten weg? Het gezin was al 10 jaar allergisch, maar kon het vanaf het moment dat ze ze namen niet over hun hart verkrijgen de katten weg te doen. Slikten dus (ieder gezinslid) een kuur. Dit deden ze 4 keer per jaar. Nadeel van deze kuur is dat de gezinsleden er immuun voor werden, de dosis werd steeds verhoogt, maar de artsen vonden het op een gegeven moment, onverantwoordelijk de kuren door te zetten, ivm verhoogt risico van ziek worden.
Je moet je dus voorstellen dat die mensen ziek werden van die kuur. Ze slikten een kuur voor een maand, en waren vervolgens een maand ziek.
Lang verhaal kort; De maat was vol, en die mensen moesten met pijn in hun hart, de beesten weg doen.
En toen kwam Bi0 ergens in het verhaal voor. Ik stelde voor de katten over te nemen, en ze een goed leven verder, te bezorgen. Zo gezegd, zo gedaan. De afspraak werd gemaakt, en ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van 2 ubertoffe katten.
Foto van de 2 druktemakers in mn kledingkast
Links Demie, en rechts Beertje.
Demie 8 kilo, Beertje 12 kilo
![]()
Ze schrikken nog regelmatig van ieder 'gek' geluid dat ze horen, en zijn dan spoorloos. Vaak liggen ze onder de bank, en hopen mij te zien, omdat ze dan (blijkbaar) aanvoelen dat het goed en veilig is, want ik ben ik de buurt.
Inmiddels zijn ze druk bezig het huis te verkennen, en snuffelen aan alles wat ze zien. Ze hebben een eigen kamer, waar ze kunnen slapen, krabben etc etc, voor als ik werken ben. Verder mogen ze lekker m'n flat door rennen en overal komen.
Iemand nog tips voor het minder bang zijn, van de katten? Of is dit iets wat moet 'groeien'?
Nieuwe foto's volgen
[ Bericht 0% gewijzigd door Biogarde op 27-11-2006 15:06:12 ]