abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2006 @ 04:32:02 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43920280
Kleurenblind

zie ik nou een kleur meer of andere een kleur minder ? Hoe ingewikkeld kan het zijn ..... theorie heb ik genoeg maar toch sta ik alleen, alles kleurt dezelfde kleur wat ik behandel..... Een typische kleur, niet voorkomend in het algemene spectrum. De kleur heeft een aantal ingrediënten , het gala van ingrediënten loopt uit van hoop langs afkeer naar Utopia en terug naar onbereikbaarheid , navenant met welke hoek men naar de kleur kijkt breekt een van deze ingrediënten door en toucheert zachtjes het netvlies, de hersens een sein gevend over de inhoud van de schildering waarnaar gekeken wordt. De diamant die onder bepaalde hoeken de kleur weet te scheiden is de onzichtbare waarde verkregen in het leven die wordt toegekend aan de dingen die wij bekijken, De hoeken zijn niet onder te brengen op papier in tabellen of vast eik bare parallel lopende eenheden.

Ieder leven vormt haar eigen diamant en splits alles wat bekeken wordt verschillen naarmate de diamant opgebouwd is door voorvallen in het leven. Sommige diamanten zijn erg doorzichtig en kennen een symmetrisch kanten stelsel dat als een vaste waarde genomen kan worden in een bepaalde regelmaat van inzage. In dit geval hoeft men alleen maar te weten wat voor diamant het betreft en waar er naar gekeken wordt. Dit resulteert in algemeen aanvaardbare schattingen van effecten op het geen dat bekeken word uit komend op een vast voor gemiddeld aangenomen waarde. Men kan verschillende soorten diamanten combineren en in verschillende volgordes achter elkaar zetten , men kan deze combineren en men kan vlaktes in dia manten toevoegen.

Het onbetaalbare , onverwoordbare en tot nu toe onbegrijpelijke van ruwe diamanten is dat er onder geen omstandigheid een theoretische mathematische rekensom kan worden gemaakt om te bepalen waarom deze diamant ontstaan is of wat voor uitkomt hij zal tonen bij bepaalde inval van licht die er op geschenen wordt. Zo is het in het leven ook en zo zullen we nooit geheel een symmetrische diamanten reeks kunnen voorleggen om te zien wie wij zijn en wat wij doen tenzij dat we een bepaalde manier vinden om de ruwe diamant zijn geheim te ontrafelen en hier een vaste berekening voor vinden. Het zijn onder andere de combinaties van spiegel vlaktes met oneffenheden en detailles die de rekensom zo onaantrekkelijke voor de meeste maken om te bekijken als een eventueel oplosbare formule van het leven. Wat echter wel gedaan wordt is een aantal poses van beelden door de diamant heen seinen en de overeenkomsten tussen brekingen van deze diamanten sorteren op altering van het originele beeld .

Het is precies op dit moment dat wij de gedetailleerde en ambitieuze zoektocht opgeven en wij ons toespitsen op het tellen van eieren voor ons geld als het aankomt op vooruitgang van het leven in een ontwikkelende zin van bestaan. Het is als verven met een kleur op een schilderij zonder te weten hoe die kleur is samen gesteld evenals niet te weten welke hoeveelheid van deze kleur voor het schilderij benodigd is zonder te bekijken wanneer deze verf op zal drogen en welke kleur beter zal staan. Dit geschiedt allemaal op een schilderij dat door het leven zelf grootse taferelen heeft verkregen en spectra waar grootheden zoals leonardo alleen maar van konden dromen. De precisie die ontbreekt komt voort uit een bepaalde aan tijd gebonden bemeestering van diepgang en vertakking in combinatie met verbanden en voorkennis over verscheidene toe verlaten evenals het voorhanden hebben van wetenschap en diens uitleg en leer . Terwijl wij de kunde bezitten een analyse te maken van het geheel en in verschillende hoeken naar het schilderij te kijken en het geheel over en over te herzien tot wij op de juiste bereiking komen om deze naar beste kunde in te vullen pakken wij nog steeds kleurpotloden uit een beperkt spectrum om invulling te geven aan de ongekleurde gedeeltes van het schilderij dat naar onze mening ons vraagt afgeschilderd te worden.

Hier merkt men wanneer er de fout wordt begaan aan het hanteren van de kleuren combinatie evenals de keuze van punt scherpte dat wij een achter liggende reden hebben tot in vullen van onze manier van leven.Wij bekijken de uitkomsten van de breking veroorzaakt door diamanten we kennen deze een kleur (bepaald door een reeks van taferelen door deze diamant te laten breken) toe die wij niet anders kunnen onderscheiden dan door de zojuist genoemde test. Toch blijft het de innerlijke samenstelling van de diamant, die de uitleg opbouwt ,die kan worden gezien als een spectrum brekende waarde die het licht uit haast elke ruwe diamant weet te splijten in de kleur die wij door het tekenen met potloden telkens missen in onze kleur samen stelling . De kunde uit onze taal en beredenatie vermogen een diamant op te bouwen die de voorheen onzichtbare kleur aan iedereen zal tonen , heb ik in dit stukje tekst geprobeerd om jullie aan te tonen waarom mensen weinig mee draaien wanneer ik bepaalde zaken voor het licht houd . Ik zie hoe ik iets kan bekijken en maak er maatstaven van aan waaraan ik mensen toets waarnaar ik mensen behandel afhankelijk van hun omgang met het geheel, de door hun gepakte maatstaf dus .... Door deze manier van omgang heb ik ondervonden , het leven schonk mij een diamant die een wijd spectrum van kleuren en mogelijkheden bied die andere simpel weg niet kunnen zien omdat hun diamant anders licht breken dan die van mij.

Eenzaam maar enthousiast ben ik aan de slag gegaan te verven met mijn kleur die voor mij een magische invulling van het leven heeft gekregen. mazen in het leven arcerend en vertakkingen van mogelijkheden omcircelend leef ik door naar een eind project dat ik voor kan leggen aan de eerste als spectrum dat de eerste ruwe diamant zijn schaduw zal kunnen breken in die een kleur..... zodat iemand niet meer kleurenblind zal zijn ...

mijn kleur is het ideaal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2006 17:34:57 ]
Save Us From Fashion !
pi_43920327
-alicey: Ga elders de taalpurist uithangen.-

[ Bericht 31% gewijzigd door Alicey op 27-11-2006 08:48:59 ]
pi_43920330
Haal het eens even door de spellingchecker in word (doe ikzelf ook altijd ^^) het zijn er nog een hoopje meer, voor de rest heb ik het gewoon opgegeven na een regel of 10. Zal vast wel een leuk verhaal zijn, is me enkel iets te abstract
pi_43920354
Kleurenblind, moet dat niet woordblind zijn?
  maandag 27 november 2006 @ 07:44:06 #5
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43920532
dankje wel ricardo , ik heb de tekst verbeterd alleen dat en die dat klopte wel denk ik .... ik heb nu die tekst op mijn homepage staan .... hoop ook wel dat ie duidelijk is zo ... en ik heb van kleuren blind als titel kleur van ideaal gemaakt
Save Us From Fashion !
pi_43921116
quote:
Op maandag 27 november 2006 06:12 schreef attix het volgende:
voor de rest heb ik het gewoon opgegeven na een regel of 10
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  maandag 27 november 2006 @ 09:06:08 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_43921207
Oh, als we toch niet inhoudelijk gaan reageren dan heb ik er ook nog wel wat

het gala van ingredienten loopt uit van - ik denk dat je scala bedoeld? Gala is een feest, scala is een reeks van mogelijkheden.
navanant = navenant
mathematitsche = mathematisch
symetrische = symmetrisch
detailles = details
gedetailieerde = gedetailleerd
ambiteuze = ambitieuze
samen gesteld = moet dit niet samengesteld worden
Dit geschiet allenaal op = Dit geschied allemaal op. Geschied komt van het werkwoord geschieden (gebeuren) en niet van het werkwoord schieten.
tafarelen = taferelen
preciesie = precisie

Best leuk onderwerp maar het leest niet echt lekker weg vind ik persoonlijk. Ook gebruik je vaak zinsconstructies die niet echt normaal binnen het Nederlands zijn wat het er ook niet makkelijker op maakt.
GNU Terry Pratchett
pi_43921390
Probeer niet met taal te spelen als je het niet beheerst. Deze tekst is zo onduidelijk als het maar kan.
pi_43929179
quote:
Op maandag 27 november 2006 06:34 schreef Conflict het volgende:
Dat geldt nu wel voor mij, gevalletje van plotseling woordblind worden.

De immense muur van woorden nodigt in ieder geval niet uit tot lezen op deze manier..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_43929450
Probeer eens wat alinea's toe te passen.. en het wat beknopter te omschrijven..
  maandag 27 november 2006 @ 14:53:46 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43929504
Oh..een Tinoz-topic.

*sluit deur achter zich.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43929741
Zielige reacties allemaal, niet alleen in dit topic maar zowat elke topic komen die taal sukkels weer aan met: "ga naar groep 3 terug want je maakt veel typefouten etc" Te TRIEST gewoon
  maandag 27 november 2006 @ 15:11:49 #13
13250 Lod
Sapere aude!
pi_43929975
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:02 schreef Syd het volgende:
Zielige reacties allemaal, niet alleen in dit topic maar zowat elke topic komen die taal sukkels weer aan met: "ga naar groep 3 terug want je maakt veel typefouten etc" Te TRIEST gewoon
Dit is anders een mooi voorbeeld hoe je door onvoldoende aandacht aan het taalgebruik (waaronder spelling) een potentieel leuk stuk kan verpesten
GNU Terry Pratchett
  maandag 27 november 2006 @ 15:17:25 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43930123
quote:
Op maandag 27 november 2006 06:34 schreef Conflict het volgende:
Dat dacht ik ook
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 27 november 2006 @ 15:17:25 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43930124
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:02 schreef Syd het volgende:
Wellicht moet je de postgeschiedenis van Tinoz eens doorlezen
Buitenaardse wezens, spoken fotograferen tijdens een trip etc etc.

pi_43931631
Is er dan niemand die ook inhoudelijk kan reageren?
  maandag 27 november 2006 @ 16:13:50 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43931792
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:08 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk niet. Tekst is compleet onleesbaar.
Bovendien is Tinoz een beruchte bullshit poster (en ja, dat zeg ik ook al mag ik een poster niet direct aanvallen )
pi_43932822
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:08 schreef Alicey het volgende:
op een abstracte manier lees ik wel iets in OP, maar ik kom er niet voldoende uit.
Het is moeilijk leesbaar en erg lang. Er zit veel moeite in OP. TS probeert iets vaags concreet te vertellen en dat is moeilijk. Ik kan niet vinden wat de stelling van TS is en wat de bedoeling is van het topic behalve dat vaags verwoorden.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_43933094
Niet inhoudelijk bagger wordt per direct verwijderd
pi_43934105
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Tekst is compleet onleesbaar.
De OP is ook geplaatst om 4:32 's nachts. Nou, dan weet je wel hoe laat het is.
pi_43934310
OP is aangepast, hopelijk nu fijner om te lezen. Gaarne ontopic verder.
  dinsdag 28 november 2006 @ 02:37:47 #22
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43951974
het enige wat ik wil zeggen is dat het gewoon jammer is dat niemand dingen ziet zoals ik ze zie
Save Us From Fashion !
pi_43952023
Het enige wat ik kan zeggen ik dat ik het enorm moeilijk vind om te lezen, en er mijn aandacht bij te houden. Het is me nogal ver gezocht, heb nu al een stuk of 3 keer geprobeerd om jouw verhaal te lezen, maar steeds verslik ik mij in al die beeldspraakwoorden die je gebruikt. Waarvan ik grote moeite heb om ze met elkaar te linken. Dat ik zo confused geraak en het dus simpelweg opgeef.
  dinsdag 28 november 2006 @ 02:50:15 #24
151199 tinoz
Alter Reality
pi_43952040
ok dat kan , ik vind het al heel wat dat je me niet voorgek uitmaakt omdat je me niet begrijpt , daar schijnen mensen nogal goed in te zijn de laatste tijd .... ik wil het je ook wel proberen uit te leggen hoor ...
Save Us From Fashion !
pi_43952068
Als je het eens kan samenvatten ofzo graag . Trouwens ik vind het erg knap geschreven, het zit volgens mij op een doordachte manier in elkaar. Maar het gaat mijn verstand te boven waardoor ik niet kan meeredeneren met wat je ons probeert te vertellen.

[ Bericht 14% gewijzigd door attix op 28-11-2006 03:06:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')