Zow, en nu ga ik zelf nog even lopen zeuren
![]()
Ik heb op het moment een Tascam US-122. Opzich is dat ding goed genoeg voor wat ik doe, maar er zjin twee zaken waar ik mij heel erg aan erger en daar zoek ik een oplossing voor:
1. Als ik mijn hoofdtelefoon volume knop opendraai dan komt er veel meer ruis binnen op de ingangen als ik opneem. In eerste instantie dacht ik dat de hoofdtelefoon lekte naar de microfoon en dit kon ik goed begrijpen. Hij doet het echt ook als er geen hoofdtelefoon je aangesloten. Dat ding lekt dus INTERN. Het is nogal lastig om die ruis eruit te filteren en dus erg irritant. Zodra ik het volume van de hoofdtelefoon dicht draai is de ruis ook weg. (de ruis je hij meekrijgt is trouwens ook de muziek die ik op dat moment afspeel... Maar er is geen sprake van externe lekkage) (Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is
![]()
)
2. Er zit ook fantoom voeding op. Erg belangrijk voor de condensator microfoons natuurlijk. Het probleem dat ik hiemee heb is als volgt. Als ik een idee heb voor een nieuw nummer neem ik het idee meestal even snel op door gitaar te spelen en zingen te gelijk. Dit komt dan als 1 track binnen, maar ik wil er graag twee tracks van maken. De oplossing hiervoor is natuurlijk erg simpel.
Ik plug mijn electrische gitaar is, gooi er de GuitarRig overheen en ik kan gaan spelen. Tegelijk draai ik mijn microfoon ingang open zodat ik kan gaan zingen. Ik maak dus geen gebruik van twee microfoons omdat dat anders te erg gaan lekken. Het probleem is dat de fantoom voeding erge ruis veroorzaakt op het gitaar kanaal. Dit komt denk ik omdat de fantoom voeding voor beide kanalen tegelijk aan gaat. Ik kan dit niet per kanaal switchen. Hoe kan ik dit oplossen.
Ik ben eigenljik al tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk gewoon een iet wat betere geluidskaart moet komen met aparte fantoom voedingen per kanaal. Ik weet echter op dit moment dus niet welke ik zou moeten kopen en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. De eisen zijn als volgt:
- Minimaal 2 ingangen (Minimaal een microfoon met fantoom voeding, en minimaal 1 Hi-Z ingang voor de gitaar).
- Ik wil graag twee ingangen tegelijk kunnen opnemen, meer is niet nodig.
- Aparte fantoom voeding per kanaal
- Als het kan twee hoofdtelefoon uitgangen
- Midi Input (output is niet nodig, maar meestal zitten ze er toch allebei op)
- Het zou leuk zijn als die uit te bereiden is naar iets meer ingangen (voor bijvoorbeeld twee keer zang en twee keer gitaar...)(dit is echter iet noodzakelijk).
- Buget: Hier ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat ik de lijn toch echt bij 400 a 500 euro wil trekken, maar dit is discutabel.
Sugesties?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2007 14:13:51 ]