Wetenschapshaterquote:Op maandag 27 november 2006 11:31 schreef Soempie het volgende:
het ziet er niet erg spectaculair uit
SaskiaR +1quote:Op maandag 27 november 2006 11:32 schreef SaskiaR het volgende:
Water verdwijnt uit de moleculen, dus koolstof blijft over --> verkoling van de suiker?
quote:
Nergens voor, moet dat danquote:
Yurivraagquote:Op maandag 27 november 2006 11:41 schreef Yurithemaster het volgende:
Flavium
Had hem al goed gerekend omdat ik dacht dat je dat wel wistquote:Op maandag 27 november 2006 11:42 schreef Yurithemaster het volgende:
Maar er moest nog iets bij dacht ik![]()
Hoezo 1+1 = toch 2?quote:Op maandag 27 november 2006 11:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Een van jullie heeft niet goed geteld met Yuri wheh
quote:Op maandag 27 november 2006 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
ja preciesquote:Op maandag 27 november 2006 12:01 schreef Yurithemaster het volgende:
Met de duim maar dat klopt niet
Sorry voor de edit![]()
En als ik mijn docu's goed ken/herriner gingen gladiotoren gevechten bijna nooit tot op de doodquote:Op maandag 27 november 2006 12:02 schreef SaskiaR het volgende:
Dat weten ze helemaal niet... er staat 'het gebaar met de duim' maar ze weten niet wat dat gebaar was.
Volgens mijn bron is het wel bekend.... maar als je bronnen kan geven voor jouw verklaring krijg je het punt....quote:Op maandag 27 november 2006 12:02 schreef SaskiaR het volgende:
Dat weten ze helemaal niet... er staat 'het gebaar met de duim' maar ze weten niet wat dat gebaar was.
De Nederlandse wiki van het "colosseum" geeft mijn verklaring (zie hierboven), maar je hebt het punt al, vragenstelze!quote:Op maandag 27 november 2006 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Van wiki:
It is known that the audience (or sponsor or emperor) pointed their thumbs a certain way if they wanted the loser to be killed (pollice verso, literally "with turned thumb"), but it is not clear which way they pointed. The clear 'thumbs up' and 'thumbs down' image is not a product of the historical sources, but merely a product of Hollywood and epic films such as Quo Vadis (1951 film).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |