abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43914309
Een topic over hoe de kids in OUD Sinterklaas hebben beleefd.

Misschien een beetje vroeg voor de meesten, maar aangezien ik de weekenden deel met de vader van Milou ( 06-11-2000 en ze heeft het Syndroom van Down) is het altijd een beetje passen en meten.
Zodoende heb ik het grootste sint-gedeelte al gehad met Milou.

Milou is helemaal bezeten van Sinterklaas en Zwarte Piet. De hele buurt kent ook de gebaren voor Sint en Piet, alleen dat al is geweldig om te zien.

Oké, vorige week zondag was de intocht in Brabant bij mijn ouders waar we natuurlijk heen zijn geweest. Milou zat op het hek voor het podium. Sint op het podium en iets van 20 Pieten voor haar waar ze natuurlijk strooigoed van kreeg.
Al snel kregen de Pieten door dat Milou alleen de schuimpjes lekker vindt aangezien ze de pepernoten weer terug de zak in knikkerde, dus madameke kreeg steeds schuimpjes.

Ook de mandarijntjes vond Milou erg lekker. Maar ze kreeg ze niet zelf gepeld en ze tikt één van de Pieten op haar schouder en toont het mandarijntje en zegt: open maken!!
Piet doet wat ze vraagt en zo ging het eigenlijk het resterende uur dat de Sint en Pieten er waren.

Gisteren waren we weer in Brabant.
Milou mocht haar schoen zetten. Dat deed madameke dus maar voor de deur, waarschijnlijk in gedachten houdend dat de Sint haar schoen niet over het hoofd zou zien.
En wij maar hopen dat Sint zijn nek niet zou breken die nacht .

Milou was weer net zo enthousiast als vorig jaar, met het kleine beetje verschil dat Milou ietwat meer verstaanbaar is voor 'buitenstaanders' en eigenlijk ook wel een stukje brutaler is dan vorig jaar.

Hadden de Sint en zijn 3 Pieten een heel scenario klaar voor de kids die ze gingen bezoeken...nou Milou had daar geen boodschap aan.
De regie was duidelijk in handen van Milou.
Speelgoed wat losgeknipt moest worden met een schaar: 'Piet kom mee gauw keuken'. En ja, alle 3 de Pieten moesten mee om haar te helpen.

Milou die haar bips naar de Pieten en Sint toe draait en een scheetgeluid maakt moesten we allemaal om lachen (we hadden het nog niet eerder gezien).
Aan de baard trekken en met haar hoofd onder Sint zijn mooie gewaad waren ietwat meer twijvel-achtig .
Hier liet ze zien hoe je moet zwemmen en ging ze dus onder Sint zijn 'jurk' (wat we dus niet op foto hebben aangezien we allemaal dubbel lagen van het lachen.

Milou zo zien genieten van dit geweldige feest .
Maar vooral het genieten van iedereen om de onbevangenheid van Milou was erg mooi. Iedereen zien genieten van Milou .

edit: Milou is natuurlijk vandaag ontzettend verwend ook met erg veel kadootjes

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2006 11:05:28 ]
  Jubileum moderator zondag 26 november 2006 @ 20:47:58 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43914767
Wat schrijf je dat allemaal bijzonder lief op en ik zit helemaal mee te genieten!
Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 26 november 2006 @ 21:06:08 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43915042
Heerlijk dat Milou er gewoon zo onbevangen en zonder angsten van kan genieten.
Moet voor de Sint en de Pieten ook heel leuk zijn geweest. Dat zie je ook wel aan de foto.

Erg fijn SeaofLove. En je hebt meteen Bixister een groot plezier gedaan door je hier weer eens te laten zien
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 26 november 2006 @ 22:53:26 #4
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43916743
SeaofLove, het klinkt alsof jullie een heerlijk Sinterklaasfeest hebben gehad. Ik vind het erg vertederend dat de buurt die gebaren kent. Wat weer omvergeblazen word door de scheetgeluiden van Milou. Ik hoop dat ze nog erg geniet van de komende 1,5 week!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 10:06:51 #5
81992 Githa
pi_43922257
Ohw, héérlijk verhaal SeaOfLove
van mij mogen er ook wel mer foto's in hoor, leuk!
pi_43922979
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:06 schreef Githa het volgende:
Ohw, héérlijk verhaal SeaOfLove
van mij mogen er ook wel mer foto's in hoor, leuk!
daar sluit ik me volledig bij aan, heerlijk verhaal!

Chiara is ook volledig in de ban van Sinterklaas, (het was sinds mei pas weer een beetje rustig ) Ze heeft een sinterklaas-kleur-en-doeboek gekregen in haar schoen en hier is ze driftig aan het stiften en puzzelen. Yoram heeft een sinterklaas CD gekrgen en deze wordt dagelijks meerdere keren gedraaid.

De intocht vond Chiara geweldig, ze was er helemaal vol van!

Van de week was sint in het winkelcentrum, samen met wat Pieten, Chiara verschoot toen ze hem zag! Sint kwam even naar haar toen, en Chiara kon zich alleen maar verstoppen, ze wist echt niet wat ze er mee aan moest. Sint aaide haar over de rug en noemde dr schatje, dat heeft enorme indruk gemaakt! Toen de Sint weer wat verderop was, durfde ze hem wel te bedanken voor de cadeautjes en riep ze heel hard "bedankt Sinterklaas voor de cadeautjes"
Eenmaal thuis zegt ze dat ze niet bang zal zijn als ze Sint zaterdag weer ziet op het werk van papa. "Ja, dan ga ik hem een kus op zijn wang geven!"
Daarna gaan we thuis verder met pakjesmiddag.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 27 november 2006 @ 11:03:23 #7
37150 livelink
pi_43923433

[ Bericht 83% gewijzigd door livelink op 27-11-2006 11:36:18 (Was verkeerde topic, zag ik later) ]
pi_43923800
Tnx allemaal voor de reactie's. Heb net de foto's erbij geplaatst van gisteren. Het cd-tje met foto's van de intocht heb ik bij mijn vader in de auto laten liggen helaas .

Eigenlijk vond ik aan het hele Sinterklaasgebeuren niets aan, maar sinds 2 jaar dat Milou zich zo bewust is van het Sinterklaasfeest geniet ik er nu weer vol op van .
Ook het feit dat ze absoluut niet bang is en superenthousiast is, is zo geweldig.

Dit was weer dezelfde Sint als vorig jaar, een collega van de vriendin van mijn vader die dit 1 dag maar doet en dan puur voor zijn lol (de pieten zijn leerlingen van hem).

Milou heeft nu nog wel Sinterklaas op school en bij haar vader, en bij mij mag ze natuurlijk nog wel haar schoen zetten, maar het echte feest is hier nu wel voorbij .

Ben benieuwd naar alle andere verhalen die gaan komen. Melonovy is alvast leuk begonnen
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:06 schreef livelink het volgende:
En je hebt meteen Bixister een groot plezier gedaan door je hier weer eens te laten zien
Ik lurk btw nog wel met enige regelmaat mee hoor in OUD (vooral foto's kijken en kinderpraatjes lees ik ook altijd... helemaal geweldig al die wijsheid van de kids), alleen het posten dus niet echt meer. Jullie gaan zo vlug dat ik het allemaal niet bij kan houden om iedereen ook een reactie te geven.
In het dreumes en peutertopic kan ik nu ook niet echt meer posten, Milou is ontzettend vooruit gegaan, en ze is nu echt een kleuter, maar toch bijvoorbeeld door haar taalachterstand loopt ze ook weer zo erg achter op de kids in het kleutertopic.
Heb net nog wel even in het kleutertopic gekeken, wie weet ga ik daar nu wel voorlopig lurken en als ik iedereen een beetje uit elkaar kan houden meeposten .

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2006 14:40:50 (reactie op livelink nog ff erbij) ]
  maandag 27 november 2006 @ 22:28:58 #9
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_43946686
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 november 2006 @ 14:51:53 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43961549
Mooi verhaal, SoL

Afgelopen zaterdag was er Sintfeest op mijn werk maar dat is altijd erg massaal en eerlijk gezegd ook saai

Komende zaterdag komt Sint op Franks werk en dan is het allemaal een stuk kleiner en persoonlijker. Ik zal mijn camera meenemen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 08:53:15 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_43983313
Oh leuke foto's en wat een ondeugendheid, leuk!

Hier is Cas er vol van, René ook nog maar ze heeft vriendinnen die zeggen dat ie niet bestaat; "Maar ik geloof er nog in!!" Als ze bij ons komt vragen of ie nog bestaat weten we het niet, we laten het haar een beetje zelf uit zoeken. We krijgen ieder jaar altijd onverwachts 1 klaas met wat pieten thuis, ik ben benieuwd wat ze daar mee gaat doen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 09:19:16 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43983646
Als ze voor haar neus staan is het allemaal heel erg echt hoor

Kom eens even in het kleutertopic vertellen hoe het op school gaat met René?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 20:13:01 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_44086989
Vooral als ie ook nog eens bitterballen zit te eten naast je

Wij hebben vandaag pakjesavond gehad, zoo leuk
  Jubileum moderator zaterdag 2 december 2006 @ 20:17:38 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44087132
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:13 schreef moussy het volgende:

Wij hebben vandaag pakjesavond gehad, zoo leuk
Zo makkelijk kom je er niet af hoor, volledig verslag voorzien van foto's willen we
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 20:20:58 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_44087223
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:17 schreef Lois het volgende:

[..]

Zo makkelijk kom je er niet af hoor, volledig verslag voorzien van foto's willen we
Ja komt er aan, we moesten Sinterklaas nog ff bellen
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 21:02:32 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_44088530
Heerlijk avondje in huize knots

Ik was even de was aan het vouwen (lees, kadootjes inpakken ) Peter de afwasmachine aan het vullen en mn vader en moeder zaten aan tafel met de kinderen te grutten, staan opeens sinterklaas en 2 pieten binnen René zag ze aankomen en mn moeder wist van niks, dus René zei ohh kijk sinterklaas, mn moeder, nee joh... ze stonden dus gewoon in mn woonkamer. Cas kroop naar mn moeder toe en weigerde om te kijken René ging wel ff op schoot een liedje zingen

Allebei kregen ze een kadootje, wat ik toevallig net ingepakt had (als enige tot dan toe, ik was al een paar dagen op jacht naar papier ) inééns was sinterklaas tóch wel leuk!!

Maar ook wel een beetje eng...

En dan zit je zo maar met Sinterklaas en een stel pieten aan de vette hap

Een uurtje nadat we de sint uitgezwaaid hebben kam de pakjespiet

Omaklaas had 's morgens nog even wat kleding geshopt

Peet was ook érg gelukkig met zijn flosapparaat

En de afterparty, René wilde sinterklaas ff bellen en laten we nou net zijn nummer hebben tuurlijk wilde ze niet op de foto, maar Cas maakt het niets uit...

Madam ging rustig verder met Rayman'en

En nu liggen ze in bed rust weg pepernotenstess
pi_44089619
Erg leuk zo'n echte Sinterklaas aan huis!
En die blije blik van Peet is denk ik wel het hoogtepunt van de avond
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 2 december 2006 @ 21:45:03 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44089806
klinkt als een geslaagde sinterklaas

Wij hebben vanmiddag sinterklaas bij mijn ouders gevierd voor arwen neefje jay en neefje mack.
Ze is schandalig fverwend
DInsdag komen de schoonouders en krijgt ze ook nog meer kadootjes
En dan komt eind van de maand haar verjaardag nog maar goed dat we een zolder hebben
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44090463
Gisteren heeft Chiara feest gehad op de PSZ, de stagiaire werd aangekleed als Sint, ging de groep uit, kwam weer terug de groep in en was voor iedereen Sint, dat was zo leuk. Heel veilig voor de kindjes. Alle kindjes kregen een mok met een knuffeltje erin, heel schattig.

Vandaag was Sint op Remco's werk met 2 Pieten, heel feest, heel leuk allemaal, Chiara had een prinsessenspel gekregen en was er helemaal blij mee.

Later zat ik even met dr te kletsen en vroeg haar of ze blij was met dr kadootjes, of of ze nog meer wou. Zegt ze:"Ik heb nu 2 kadootjes, ik vind het wel genoeg." Het ontroerde me zo dat ze zo tevreden is met dat wat ze al heeft gekregen.
Morgen gaan we pakjes uitpakken, ze weet nog van niets, maar als ze nu al tevreden is, wat moet ze morgen wel niet zijn...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:15:08 #20
103793 kozakken
Living the life
pi_44090493
Ohhh wat leuk al die verslagen!!
Vandaag Sinterklaas bij kozakkenman op het werk gehad
Morgen Sint bij mijn ouders thuis.
Daaaarrrr wordt op de deur geklopt!

-wat heb je toch mooie, mooie kinderen mous -
pi_44090602
O wat gezellig allemaal. Ik kan niet wachten tot dinsdag (waarom vieren jullie het allemaal nu eigenlijk?)
Leuk om Rene weer eens te zien Moussy
En wat is Cas al een stoere vent joh!!!
Hier vinden beide meiden (Bo meer dan Jans) sinterklaas in het echt maar eng, dus hier gaat geen echte komen. Dinsdag komt hij ook bij Bo op school en volgens mij ziet ze daar tegenop (ze is nu nog ziek dus misschien is ze er dinsdag niet eens, anders vraag ik maandag even aan de juf hoe en wat er alemaal gebeuren gaat, want ze vind het allemaal te spannend gewoon)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44090702
Wij gaan het morgenmiddag vieren. Niet dinsdag om dat dat gewoon niet handig is met de familie. Iedereen moet werken en de kleintjes moeten 's avonds op tijd naar bed.
We hebben wel besloten dat er dit keer veel minder kadootjes gekocht zouden worden.
Ik vind het wel mooi, ze hebben al zoveel!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44090842
Wij vieren het ook morgen ipv dinsdag omdat we woensdag gewoon weer moeten werken, komt niet handig uit dan.

Ik moet nog 6 gedichten, een deel van een cadeautje en een hele surprise, en ik moet morgen ook nog werken... Wordt nachtwerkvrees ik Maar goed, de helft was niet verplicht dus ik doe het mezelf aan Maar goed... Ben blij als het weer voorbij is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:38:26 #24
37150 livelink
pi_44091150
Ik vier het dinsdag en ik hoop dat de winkels er nog een beetje rekening mee gehouden hebben dat sommige mensen waarschijnlijk maandagavond nog wat cadeautjes willen kopen.

Ik heb wel wat, maar het is allemaal erg karig. En tot overmaat van ramp heeft Katja een paar cadeautjes ontdekt. Die kan ik nu niet meer geven, want dat zou te raar zijn voor haar. Ik had ze nog niet eens ingepakt, dus morgen gaat het cadeautje dat voor haar bestemd is maar naar haar nichtje.
pi_44091247
Wij hebben een extra koopavond maandag livelink, kom je gezellig even langs
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')