abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 november 2006 @ 17:12:24 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43909094
Een neef van een vriend van mij heeft vorig jaar een ernstige voedselvergiftiging opgelopen na het drinken van een pak Milk&Fruit met 35%-sticker. Daarbij zijn zijn nieren chronisch beschadigd. Hij zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel.

Toen hij bij de plaatselijke Albert Heijn verhaal kwam halen, zei men daar: "spijtig verhaal maar dat is nu eenmaal het risico van levensmiddelen met korting. Die spullen zijn gewoon niet voor 100% betrouwbaar; daar wijzen we de consument ook op door ze met korting aan te bieden. Jammer maar helaas."

Kan dit zomaar? En zijn er meer mensen wiens leven geruïneerd is door het eten/drinken van spullen waar de UVD van is verstreken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43909147
zolang ze bekend maken dat er aan die levensmiddelen bepaalde risico's zitten, mag het volgens mij van de wet wel.
MAAR dat 35% gebeuren is natuurlijk erg misleidend.

en volgens mij is het ethisch gezien ook niet echt verantwoord..

ik keur het iig niet goed, en vindt het erg misleiden van de AH
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  zondag 26 november 2006 @ 17:15:29 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43909176
Dat vind ik een merkwaardig verhaal. Vooral die reactie.

De kwaliteit van de producten met een 35% kortingsticker is op de dag van aankoop nog 100% gegarandeerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_43909183
Ik kan me niet voorstellen dat je van de wet levensgevaarlijke producten mag aanbieden als je er maar een sticker op doet.
Fuck you Jane Austen!
  zondag 26 november 2006 @ 17:16:22 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43909194
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:15 schreef Boondock_Saint het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je van de wet levensgevaarlijke producten mag aanbieden als je er maar een sticker op doet.
Dat is dus ook niet zo.
pi_43909204
Eerste gedachte: aanklagen. Dit kan zomaar niet, ze mogen die spullen helemaal niet verkopen. "Ach ja, is een risico hé" is duidelijk geen verklaring voor wat er gebeurd is.
pi_43909209
Gelul, die korting zit er op omdat de houdbaarheidsdatum snel verloopt. heeft die neef de verpakking nog dan kun je eens kijken naar de THT.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 26 november 2006 @ 17:17:33 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43909225
Ringo vertelt niet of zijn neef de Milk & Fruit heeft gedronken op de dag van aankoop.
pi_43909298
Vind het een raar verhaal. Naar mijns inzien plakken ze die stickers erop omdat een Ten Minste Houdbaar Tot -datum bijna is.
Dus weetje dat het produkt nog maar beperkt houdbaar is(meestal 1 of diezelfde dag).
Deze produkten zijn dus geheel veilig, en als je een voedselvergiftiging oploopt door zo'n pordukt, moet je naar mijn mening een brief schrijven naar de fabrikant!!

correct me if i'm wrong
pi_43909303
wat een bullshit verhaal
ten eerste verkoopt AH absoluut geen producten die over de datum zijn
(natuurljik staan er soms onverhoopt nog artikelen over datum in het schap)
Ik neem aan dat bij alle albert heijn het, hetzelfde gaat gaat als bij onze Albert Heijn, als een product over de datum is, wordt het nìet meer verkocht, ook niet met korting
pi_43909347
wat een bullshit. het zijn spullen die op dezelfde dag of de volgende dag verlopen qua houdbaarheidsdatum. volgens mij staat er ook duidelijk bij de ah aangegeven wat de rede van de korting is.
als die neef van een vriend het op de dag zelf zou drinken zou er niets aan de moeten zijn. misschien verwijt het aan het pak M&F terwijl hij gewoon een dag daarvoor een slechte chinees heeft gegeten o.i.d
Heb zo vaak kant en klare maaltijden gekocht met 35% korting en er is niets aan het handje.
pi_43909393
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef flexlexie het volgende:
Vind het een raar verhaal. Naar mijns inzien plakken ze die stickers erop omdat een Ten Minste Houdbaar Tot -datum bijna is.
Dus weetje dat het produkt nog maar beperkt houdbaar is(meestal 1 of diezelfde dag).
Deze produkten zijn dus geheel veilig, en als je een voedselvergiftiging oploopt door zo'n pordukt, moet je naar mijn mening een brief schrijven naar de fabrikant!!

correct me if i'm wrong
je hebt gelijk, de sticker zit alleen op produkten die binnen een bepaalde tijd (meestal 1-2 dagen) over de houdbaarheids datum heen gaan. Wat overigens niet zegt dat het daarna meteen niet meer te eten/drinken is
Produkten waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken worden niet meer verkocht.
pi_43909407
Ik geloof zelf ook weinig van t verhaal maar goed misschien komt TS nog met een goede uitleg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 26 november 2006 @ 17:24:03 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_43909426
onzinverhaal, de producten mt korting zijn nog gewoon goed op de dag van aankoop, je moet ze alleen niet nog 2 dagen bewaren
pi_43909429
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:
Een neef van een vriend van mij heeft vorig jaar een ernstige voedselvergiftiging opgelopen na het drinken van een pak Milk&Fruit met 35%-sticker. Daarbij zijn zijn nieren chronisch beschadigd. Hij zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel.

Toen hij bij de plaatselijke Albert Heijn verhaal kwam halen, zei men daar: "spijtig verhaal maar dat is nu eenmaal het risico van levensmiddelen met korting. Die spullen zijn gewoon niet voor 100% betrouwbaar; daar wijzen we de consument ook op door ze met korting aan te bieden. Jammer maar helaas."

Kan dit zomaar? En zijn er meer mensen wiens leven geruïneerd is door het eten/drinken van spullen waar de UVD van is verstreken?
Ik geloof er geen flikker van dude AH smijt die stickers op artikelen die KORT VOOR de UVD zitten. Een fatsoenlijke supermarkt als AH flikkert overcode spul gewoon ohne nach zu denken in de container, en zo hoort het ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 november 2006 @ 17:24:38 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_43909444
Mensen. Misschien heeft zijn neef het pak wel drie weken in de koelkast gezet en toen opgedronken.
pi_43909486
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Mensen. Misschien heeft zijn neef het pak wel drie weken in de koelkast gezet en toen opgedronken.
dan vind ik het een wonder dat hij niet eerder iets aan zijn nieren heeft gehad, als je zo slim bezig bent
  zondag 26 november 2006 @ 17:26:23 #18
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_43909493
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:12 schreef Ringo het volgende:

Leuk uit je duim gezogen
Hatsjoe!
pi_43909534
en die reactie van de AH lijkt me helemaal niet juist.. iig niet bij een normaal verhaal... dus de geloofwaardigheid is ver te zoeken zo..
bye
  zondag 26 november 2006 @ 17:28:09 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43909545
Producten met 35 % korting (Edah heeft ze ook) zijn producten die bijna hun houdbaarheidsdatum bereikt hebben, dus er is niets mis mee (ze zouden zelfs twee dagen na de uiterlijke houdbaarheidsdatum nog wel eetbaar / drinkbaar moeten zijn). Het lijkt mij dus een sterk verhaal (van bedorven melk in een rolstoel terecht komen, yeah right) .
Niet meer actief op Fok!
pi_43909575
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:28 schreef Viking84 het volgende:
Producten met 35 % korting (Edah heeft ze ook) zijn producten die bijna hun houdbaarheidsdatum bereikt hebben, dus er is niets mis mee (ze zouden zelfs twee dagen na de uiterlijke houdbaarheidsdatum nog wel eetbaar / drinkbaar moeten zijn). Het lijkt mij dus een sterk verhaal (van bedorven melk in een rolstoel terecht komen, yeah right) .
Het op kunnen drinken, yeah right...
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
pi_43909618
Wat een horse-crap.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  Moderator zondag 26 november 2006 @ 17:31:23 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43909645
Er word op de dag dat de uiterste verkoopdatum is er opgeplakt. Die dag kunnen mensen het kopen. Wel adviseer ik de mensen dat ze moeten oppassen dat ze het wel vandaag gaan opeten aangezien het niet altijd goed is om het een dagje te laten staan (Lees: Filet american e.d) Verder wordt het geplakt op oude artikelen zoals vesten enzo. die er uit moeten.
Máár:
Kijk altijd naar de datum die er op staat, vertrouw het niet altijd!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43909663
In een rolstoel .

Grappemaker .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_43909665
Geloof d'r niks van
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')