Dag Gerrit.quote:***************************************
Zalm vertrekt uit Haagse politiek
Minister Zalm keert niet meer terug
in de Haagse poltiek.Hij kondigde zijn
vertrek aan in het programma Buitenhof.
Zalm begon zijn politieke loopbaan bij
de PvdA,als afdelingsvoorzitter in zijn
woonplaats Enkhuizen.In 1984 stapte hij
over naar de VVD.Van 1994 tot 2002 was
hij minister van Financiën in Kok-1 en
Kok-2.Na de verkiezingen van 2002 werd
hij fractievoorzitter en VVD-leider.
In 2003 keert Zalm terug op Financiën,
in Balkenende-1 en later in Balkenende-
2.Hij is sinds 2005 in Balkenende-3 de
langstzittende minister van Financiën.
Hij introduceerde de Zalm-norm,om het
begrotingstekort terug te dringen.
Achja, rechts lullen, rechts vullen. Ik ben ervan overtuigd dat hij in de tien jaar totdat hij met pensioen gaat nog even lekker binnen zal lopen.quote:Op zondag 26 november 2006 12:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik hoop dat ij nog een leuk baantje krijgt
Leg ook even uit waarom jij vindt, dat de periode van Zalm te lang is geweest en op welke manier Zalm 'weinig goed' heeft gedaan voor Nederland.quote:Op zondag 26 november 2006 12:46 schreef SCH het volgende:
Hij heeft er veel te lang gezeten, heeft wel wat goede dingen gedaan maar was toch vooral een zunige krentenweger die het land in totaal weinig goed heeft gedaan. Zo'n iemand die overal geld in ouwe sokken bewaart.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 26 november 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
De laatste actie rond Schiphol kenmerkt hem. Iemand die tegen niet zijn verlies kan en dan op zijn macht gaat zitten. Echt blij dat hij weggaat want hij was echt een wolf in schaapskleren, een regent ten voeten uit.
Zalm was een financiele conservatief zoals we die vrijwel nooit eerder hebben gezien. Hij heeft alleen maar op de spaarpot gezeten en durfde nauwelijks het kleinste risico te nemen, hij was op geen enkele manier sociaal en zijn strijd om de privatisering van Schiphol heeft helemaal de deur dicht gedaan.quote:Op zondag 26 november 2006 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Leg ook even uit waarom jij vindt, dat de periode van Zalm te lang is geweest en op welke manier Zalm 'weinig goed' heeft gedaan voor Nederland.
Wat voor goede dingen heeft hij gedaan?quote:Op zondag 26 november 2006 12:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Zalm was by far een van de betere ministers van financien in nederland. Een man met ervaring en kennis! Zeeer jammer dat hij weg gaat. Hij heeft heel veel goede dingen voor nederland gedaan.
Hulde ZALM!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |