abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43900313

Plek des onheils: Trekpleister. (Voor de onwetenden: een drogisterij waar ze aspirine en Caramacs verkopen)
Gebeurtenis: Ik sta in de rij en zie een mand met Caramacs
Gevolg: Overvallen door een vlaag van jeugdsentiment.
Gedachte: Die hadden we vroeger ook! Als je je tanden er in zet, brokkelt het dunne laagje chocola af en proef je een wat hardere laag caramel.
Gevolg: Ik kwijl
Gevolg 2: Ik koop een pakje van 10 stuks.

Vervolg: Thuis ont-wikkel ik de eerste Caramac.
Gedachte: huh? Dit ziet er anders uit dan ik dacht.
Gebeurtenis: ik neem een hap.
Gedachte: Gatver wat is dit! Een soort mierzoete geel-witte chocola met caramelsmaak. Niks dun laagje chocola op een bedje van caramel.

Dit dus:

Gevolg: een lichte depressie.
Gedachte: Wat is er mis gegaan?

Klacht:

1. Als mijn geheugen onbetrouwbaar is: Mijn geheugen is onbetrouwbaar. Dat is erg.
2. Als ze de samenstelling van de Caramac hebben veranderd: Ze hebben de samenstelling van de Caramac veranderd. Dat is nog erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bladergroen op 26-11-2006 12:31:39 ]
pi_43900343
er heeft nooit chocola op een caramac gezeten
pi_43900357
Volgens mij verkopen ze bij de AH/Deka nog steeds de echte... Mijn verloofde komt er telkens mee thuis na het boodschappen doen..
pi_43900367
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:
er heeft nooit chocola op een caramac gezeten
Idd, chocolade heeft er nooit opgezeten
pi_43900539
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Hmm dus klacht 2 klopt niet
Dan is het mijn geheugen.

En dank voor de reacties.
pi_43900566
http://en.wikipedia.org/wiki/Caramac

Caramac

Caramac is the brand name for a caramel flavoured bar manufactured by Nestlé. Coloured pale yellow, the bar is divided into sections and made thin, so as to keep its sweet taste from becoming overbearing. The unique flavour is maintained using sweetened condensed milk, butter and various artificial flavourings, as well as sugar. It is packaged in a red and yellow wrapper.

A similar confection is used in the covering of McVitie's Gold biscuit bar. A limited edition Caramac KitKat bar was released in the UK in 2005. There is somewhat of a controversy whether Caramac is a type of chocolate, having a somewhat similar texture and colour to white chocolate, however, the ingredients suggest otherwise.

It has been made in Fawdon in Tyneside since 1959. It was also made at the old Norwich factory until the factory closed in 1996.

The Caramac was available in Canada during part of the 1970s
pi_43900574
er wordt in bovenstaande gesproken over een kitkat caramac bar in 2005, mogelijk dat je die bedoelt
  zondag 26 november 2006 @ 12:32:49 #8
54932 J.J.McKay
............................
pi_43900592
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

wel lekker trouwens, Caramac...die goede oude tijden ook
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_43900816
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:32 schreef het_fokschaap het volgende:
er wordt in bovenstaande gesproken over een kitkat caramac bar in 2005, mogelijk dat je die bedoelt
Mijn jeugd.. al weer een jaar geleden. Tijd gaat snel.
pi_43900842
Of bedoel je D'aim

Daar zit wel chocolade omheen en harde caramel van binnen!
Caramac is in mijn herinnering net zoals op dat plaatje van jou, alleen was de verpakking geel met rood ipv rood met geel...

edit:

deze...
Fake it till you make it...
pi_43900896
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:23 schreef Webcrowler het volgende:
Volgens mij verkopen ze bij de AH/Deka nog steeds de echte... Mijn verloofde komt er telkens mee thuis na het boodschappen doen..
Verkapt kijk-mij-een-verloofde-hebben-post
pi_43900922
Ik denk dat de TS de Musketeer bedoeld.
Een lange caramel/toffee reep met chocolade eromheen. De caramac is zoals je hem beschrijft.
pi_43900957
De Musketeer kan ik me ook nog goed herinneren. Zo'n lange staaf met caramel van binnen.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_43900960
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:41 schreef Nijna het volgende:
Of bedoel je D'aim
[afbeelding]

Daar zit wel chocolade omheen en harde caramel van binnen!
Caramac is in mijn herinnering net zoals op dat plaatje van jou, alleen was de verpakking geel met rood ipv rood met geel...
Jaaaaa die is het. Bedankt!
Ik dacht dat ik al in de dementerende fase zat.
Hoewel.. jouw omschrijving is wel precies wat ik bedoel, maar de naam Daim zegt me eigenlijk niks.

pi_43900978
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:41 schreef Nijna het volgende:
Of bedoel je D'aim
D'aim

In zweden kon je bij de McDonalds een McFlurry met D'aim & een sloot caramelsaus halen, echt te lekker
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_43901016
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:44 schreef omapietje het volgende:
Ik denk dat de TS de Musketeer bedoeld.
Een lange caramel/toffee reep met chocolade eromheen. De caramac is zoals je hem beschrijft.
Drie musketiers! Die ook ja. Ik denk dat mijn geheugen de Daim en de Musketiers heeft samengesmolten tot 1 reep.
pi_43901038
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:45 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Jaaaaa die is het. Bedankt!
Ik dacht dat ik al in de dementerende fase zat.
Hoewel.. jouw omschrijving is wel precies wat ik bedoel, maar de naam Daim zegt me eigenlijk niks.

Bij de Ikea hebben ze d'aim repen enzo en heel soms zie ik ze nog wel eens liggen in een winkel.
In Frankrijk hebben ze ook mcflurry d'aim, echt goddelijk!
Die musketeer (ofzo) heb ik nog nooit van gehoord, maar zal vast ook lekker zijn .
pi_43901180
Ik zat even op internet naar zo'n musketeer ding te zoeken, nooooit gehad en het ziet eruit als een soort mars maar dan anders... Doe mij de d'aim maar!
pi_43901182
ed. te laat...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_43901244
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:53 schreef Nijna het volgende:
Ik zat even op internet naar zo'n musketeer ding te zoeken, nooooit gehad en het ziet eruit als een soort mars maar dan anders... Doe mij de d'aim maar!
Het zag er vroeger echt toch heel anders uit. Ik meen me te herinneren dat die 3 Musketiers op het weblog Jeugdsentiment ooit eens besproken is. Ik kocht het in de jaren 70.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_43901295
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:53 schreef Nijna het volgende:
Er zaten gaatjes in; ik vond het altijd een kruising tussen een mattenklopper en een appeltaart, qua uiterlijk dan he, niet qua smaak.
Lekker taai en een goede test voor het uithoudingsvermogen van de vullingen in je gebit.
pi_43901319
Carambar, dat was pas lekker

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_43901339
Caramac ! En je geheugen heeft je idd in de steek gelaten .
Whatever I want.
pi_43901353
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:57 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Er zaten gaatjes in; ik vond het altijd een kruising tussen een mattenklopper en een appeltaart, qua uiterlijk dan he, niet qua smaak.
Lekker taai en een goede test voor het uithoudingsvermogen van de vullingen in je gebit.
Ja, de herinneringen komen weer helemaal naar boven. Nu nog een afbeelding erbij
pi_43901403
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')