ik vind het wel ziek dat je, kennelijk omdat die vader turks is, de hele mikmak aan vooroordelen uit de kast trekt .. jezusquote:
Want?quote:Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef beestjuh het volgende:
Wat mij betreft heeft vader alle schuld, belachelijk dat hij straks wel zonder problemen mag blijven na dit alles.
die man is nederlander hoor .. wil je hem de nationaliteit afnemen omdat die tig jaar geleden een formulier aangaande zijn dochters niet goed heeft ingevuld ?quote:Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef beestjuh het volgende:
Ik hoor net dat hun moeder niet dood is, maar 11 jaar geleden is weggegaan en niet meer voor de meisjes wilde / wil zorgen.
Ze hebben wel een paar dagen uitstel omdat sp kamervragen heeft gesteld...
Wat mij betreft heeft vader alle schuld, belachelijk dat hij straks wel zonder problemen mag blijven na dit alles.
er zijn er wel meer moslims die in nederland geboren zijn en hoofddoeken dragen hoor, sommige stromingen hechten nogal aan dat ding ..quote:Op maandag 27 november 2006 23:22 schreef CecilBDemented het volgende:
Sorry ze zijn nu op tv maar 1 ding staat me niet aan.
Ze dragen een hoofddoek terwijl ze in Nederland geboren zijn.
Terwijl hun vader er erg modern uitziet.
Ten 2e waarom spreken ze niet vloeiend Nederlands.
Kijk ze mogen van mij best blijven, alleen zie ik graag die 2 dingen veranderen
En hoe voelt het om het Wilders gedachtegoed uit te ademen?quote:Op zondag 26 november 2006 11:26 schreef LENUS het volgende:
ze zijn hier al 11 jaar iligaal, dus eigenlijk zouden ze nog een flinke rekening voorgeschoteld moeten krijgen, eventueel te verhalen op de ouders. Tevens een dwangsom invoeren, van 1000 euro per extra dag dat ze in Nederland zijn
Ja, want als ze hun eigen identiteit behouden zijn ze anderen tot last.quote:Op maandag 27 november 2006 23:22 schreef CecilBDemented het volgende:
Mwa, als de school het dragen van een hoofddoek toestaat, heb ik daar geen problemen mee. En het Nederlands van dat meisje was m.i. best goed.quote:Op maandag 27 november 2006 23:22 schreef CecilBDemented het volgende:
Sorry ze zijn nu op tv maar 1 ding staat me niet aan.
Ze dragen een hoofddoek terwijl ze in Nederland geboren zijn.
Terwijl hun vader er erg modern uitziet.
Ten 2e waarom spreken ze niet vloeiend Nederlands.
Je hebt gelijk hoor. Het is inderdaad ziek dat zoiets weleens gebeurt. Echt ziek.quote:Op maandag 27 november 2006 18:26 schreef KroJo het volgende:
[..]
ik vind het wel ziek dat je, kennelijk omdat die vader turks is, de hele mikmak aan vooroordelen uit de kast trekt .. jezus
OK, dan lijkt 't me wel dat ze een visum kunnen krijgen inderdaad. Wat ik bedoelde met mijn opmerking was dat ik het op zijn zachtst gezegd niet eerlijk zou vinden als vader, die er debet aan is dat zijn dochters uitgezet worden, hier kon blijven in het geval dat de uitzetting niet omkeerbaar was.quote:Op maandag 27 november 2006 23:35 schreef moussie het volgende:
[..]
die man is nederlander hoor .. wil je hem de nationaliteit afnemen omdat die tig jaar geleden een formulier aangaande zijn dochters niet goed heeft ingevuld ?
maar wat ik van rtl4 in het land net heb begrepen zijn de ouders gescheiden, zijn de meisjes in eerste instantie aan de moeder toegewezen en met haar terug gegaan naar turkije, daar heeft moeder haar nieuwe man leren kennen die haar kinderen niet accepteerde.
toen heeft vader de kinderen terug gehaald naar nederland en blijkbaar bij het invullen van de papieren iets verkeerds ingevuld (wat dat was werdt niet nader toegelicht).
procedure is dus nu dat die meiden terug moeten om in turkije een verblijfsvergunning aan te vragen, zo moet dat nu eenmaal, want regels zijn regels .. dat een van die meiden in haar examensjaar zit is irrelevant .. en dat terwijl er niemand twijfelt aan het feit dat die meiden die gewoon krijgen, hun biologische vader en voogd is nederlander
Misschien wist de IND niet dat ze hier waren?quote:Op dinsdag 28 november 2006 07:18 schreef Vhiper het volgende:
Wat me vooral stoort is dat ze hier dus al 11 jaar illegaal zijn...Waarom heeft de IND niet eerder actie ondernomen?![]()
Ach, als moeder ze van het vliegveld haalt, of een ander familielid, dan hoeft vader niet mee. 't Zou hem wel sieren als hij inderdaad wel meegaat om ze te helpen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 07:25 schreef beestjuh het volgende:
Zou hij met ze meegaan, om een visum aan te vragen?lijkt triviaal maar zegt imho wel veel.
Zit de moeder volgens jou nog stééds in Turkije?quote:Op dinsdag 28 november 2006 07:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, als moeder ze van het vliegveld haalt, of een ander familielid, dan hoeft vader niet mee. 't Zou hem wel sieren als hij inderdaad wel meegaat om ze te helpen.
Je spreekt jezelf 2x tegen in 1 post. Eerst bevestig je mijn bewering in je eerste zin, maar doorklinkt het van 'oneens zijn'. Daarna heb je een sterk vermoeden in iets, wat, volgens jou, jezelf rechtvaardigt omdat maar te verzinnen. Vervolgens zeg dat de IND het weet, en wij er eigenlijk niets over kunnen zeggen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik er niet meer bij verzin als degene die het allemaal maar zielig vinden.
Ik heb een sterk vermoeden dat vader de kinderen nooit aangegeven heeft in Nederland en pas sinds vorig jaar, omdat de tijd begon te dringen voor de oudste, is begonnen met het verkrijgen van de nodige papieren. Als pa hier 11 jaar geleden al mee was begonnen, had hij toen al geweten waar hij aan toe was. Maar nu kun je lekker slachtoffer spelen.
Denk dat de achtergrond nog wel aan 't licht zal komen. En tot dit tijd ga ik geen oordeel vellen over de beslissing van de IND. Zij weten zeker meer dan wij.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 07:18 schreef Vhiper het volgende:
Wat me vooral stoort is dat ze hier dus al 11 jaar illegaal zijn...Waarom heeft de IND niet eerder actie ondernomen?![]()
'Wheh, puinhopen van paars, hehe.'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |