abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43935672
ik dacht dat het een poll was
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_43935681
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, dat komt noooooooit voor?
ik vind het wel ziek dat je, kennelijk omdat die vader turks is, de hele mikmak aan vooroordelen uit de kast trekt .. jezus

ik mag overigens hopen dat dit niet weer zo'n media-hype wordt waar dan allerlei persoonlijke dossiersgegevens via de media uitgespeeld gaan worden om die mensen persoonlijk te 'pakken' enkel vanwege hun wens om toch legaal een verblijfsvergunning voor die meisjes te krijgen, zodat ze bv hun school (voor Gia: een hervomd christelijke school , geeneens fundamentalistisch lager-hoofddoekjes-onderwijs) kunnen afmaken.
  maandag 27 november 2006 @ 22:50:01 #143
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43947653
Ik hoor net dat hun moeder niet dood is, maar 11 jaar geleden is weggegaan en niet meer voor de meisjes wilde / wil zorgen.

Ze hebben wel een paar dagen uitstel omdat sp kamervragen heeft gesteld...

Wat mij betreft heeft vader alle schuld, belachelijk dat hij straks wel zonder problemen mag blijven na dit alles.
power to the people
pi_43947823
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef beestjuh het volgende:
Wat mij betreft heeft vader alle schuld, belachelijk dat hij straks wel zonder problemen mag blijven na dit alles.
Want?
pi_43948996
Sorry ze zijn nu op tv maar 1 ding staat me niet aan.
Ze dragen een hoofddoek terwijl ze in Nederland geboren zijn.
Terwijl hun vader er erg modern uitziet.
Ten 2e waarom spreken ze niet vloeiend Nederlands.

Kijk ze mogen van mij best blijven, alleen zie ik graag die 2 dingen veranderen
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_43949527
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef beestjuh het volgende:
Ik hoor net dat hun moeder niet dood is, maar 11 jaar geleden is weggegaan en niet meer voor de meisjes wilde / wil zorgen.

Ze hebben wel een paar dagen uitstel omdat sp kamervragen heeft gesteld...

die man is nederlander hoor .. wil je hem de nationaliteit afnemen omdat die tig jaar geleden een formulier aangaande zijn dochters niet goed heeft ingevuld ?

maar wat ik van rtl4 in het land net heb begrepen zijn de ouders gescheiden, zijn de meisjes in eerste instantie aan de moeder toegewezen en met haar terug gegaan naar turkije, daar heeft moeder haar nieuwe man leren kennen die haar kinderen niet accepteerde.
toen heeft vader de kinderen terug gehaald naar nederland en blijkbaar bij het invullen van de papieren iets verkeerds ingevuld (wat dat was werdt niet nader toegelicht).
procedure is dus nu dat die meiden terug moeten om in turkije een verblijfsvergunning aan te vragen, zo moet dat nu eenmaal, want regels zijn regels .. dat een van die meiden in haar examensjaar zit is irrelevant .. en dat terwijl er niemand twijfelt aan het feit dat die meiden die gewoon krijgen, hun biologische vader en voogd is nederlander
pleased to meet you
pi_43949728
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:22 schreef CecilBDemented het volgende:

er zijn er wel meer moslims die in nederland geboren zijn en hoofddoeken dragen hoor, sommige stromingen hechten nogal aan dat ding ..

en hoe vloeiend jij als 13/16 jarige voor de camera spreekt, helemaal in dit soort nare omstandigheden, wil ik nog wel eens zien .. dat is als je je tong uit de knoop krijgt en je zenuwen voldoende onder controle om iets verstaanbaars te zeggen
pleased to meet you
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:36:52 #148
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_43950880
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:26 schreef LENUS het volgende:
ze zijn hier al 11 jaar iligaal, dus eigenlijk zouden ze nog een flinke rekening voorgeschoteld moeten krijgen, eventueel te verhalen op de ouders. Tevens een dwangsom invoeren, van 1000 euro per extra dag dat ze in Nederland zijn
En hoe voelt het om het Wilders gedachtegoed uit te ademen?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:39:37 #149
13462 BansheeBoy
pi_43950937
Gia dumpt her en der wat aannames, vooralsnog lijkt het echt nergens op gebaseerd. Gia, mag ik weten waarom je dit doet?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:41:03 #150
13462 BansheeBoy
pi_43950965
quote:

Ja, want als ze hun eigen identiteit behouden zijn ze anderen tot last. De gemiddelde Nederlander wordt er niet slimmer op helaas.

²
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:11:06 #151
3542 Gia
User under construction
pi_43952475
quote:

Mwa, als de school het dragen van een hoofddoek toestaat, heb ik daar geen problemen mee. En het Nederlands van dat meisje was m.i. best goed.

Prima dat deze zaak eerst onderzocht wordt.

En Banshee, ik doe eerst aannames? Wat dan met de aannames dat ze geen famiie in Turkije hebben, schijnbaar woont hun moeder daar, waarvan eerst aangenomen was dat ze dood was.

Verder heb ik er niet zo'n problemen mee als de meisjes even naar Turkije moeten om via de officiele weg naar Nederland te komen. Ben er van overtuigd dat dit ook wel zal lukken. Maar dit hoeft dan niet het examen van dat oudste meisje in gevaar te brengen. Dit zou prima in de zomervakantie kunnen, tijdens een bezoekje aan moeder of oma of zo.
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:13:17 #152
3542 Gia
User under construction
pi_43952482
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:26 schreef KroJo het volgende:

[..]

ik vind het wel ziek dat je, kennelijk omdat die vader turks is, de hele mikmak aan vooroordelen uit de kast trekt .. jezus
Je hebt gelijk hoor. Het is inderdaad ziek dat zoiets weleens gebeurt. Echt ziek.
Ik zeg ook niet dat dat in dit geval zo is, maar het is een gevoel van 'als maar niet....'. Zeker geen aanname dat het zo is.
Maar goed, ook dat zal de toekomst wel uitwijzen. Stel dat ze niet terugkomt uit Turkije... Of gehuwd terugkomt. Kan ook al.
pi_43952504
Wat me vooral stoort is dat ze hier dus al 11 jaar illegaal zijn...Waarom heeft de IND niet eerder actie ondernomen?
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:25:36 #154
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43952531
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:35 schreef moussie het volgende:

[..]

die man is nederlander hoor .. wil je hem de nationaliteit afnemen omdat die tig jaar geleden een formulier aangaande zijn dochters niet goed heeft ingevuld ?

maar wat ik van rtl4 in het land net heb begrepen zijn de ouders gescheiden, zijn de meisjes in eerste instantie aan de moeder toegewezen en met haar terug gegaan naar turkije, daar heeft moeder haar nieuwe man leren kennen die haar kinderen niet accepteerde.
toen heeft vader de kinderen terug gehaald naar nederland en blijkbaar bij het invullen van de papieren iets verkeerds ingevuld (wat dat was werdt niet nader toegelicht).
procedure is dus nu dat die meiden terug moeten om in turkije een verblijfsvergunning aan te vragen, zo moet dat nu eenmaal, want regels zijn regels .. dat een van die meiden in haar examensjaar zit is irrelevant .. en dat terwijl er niemand twijfelt aan het feit dat die meiden die gewoon krijgen, hun biologische vader en voogd is nederlander
OK, dan lijkt 't me wel dat ze een visum kunnen krijgen inderdaad. Wat ik bedoelde met mijn opmerking was dat ik het op zijn zachtst gezegd niet eerlijk zou vinden als vader, die er debet aan is dat zijn dochters uitgezet worden, hier kon blijven in het geval dat de uitzetting niet omkeerbaar was.

Zou hij met ze meegaan, om een visum aan te vragen? lijkt triviaal maar zegt imho wel veel.
power to the people
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:30:34 #155
3542 Gia
User under construction
pi_43952544
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 07:18 schreef Vhiper het volgende:
Wat me vooral stoort is dat ze hier dus al 11 jaar illegaal zijn...Waarom heeft de IND niet eerder actie ondernomen?
Misschien wist de IND niet dat ze hier waren?
Als je je kind op een basisschool aanmeldt, dan is het al voldoende als vader kan aantonen dat hij de voogd is. Verder moet hij zich dan legitimeren en het adres opgeven. De basisschool gaat niet bij de burgelijke stand controleren of die kinderen daar ook daadwerkelijk staan ingeschreven. Waarom zouden ze?
Tegenwoordig moet je wel voor het aanmelden op de middelbare school een uitreksel uit het gemeenteregister hebben. Ten minste, dat moesten wij dit jaar voor onze jongste halen. Bij de oudste was dit nog niet zo.
Waarschijnlijk zullen op deze manier veel illegale kinderen ontdekt worden.

En als het dan 3 tot 4 jaar duurt voordat procedure op procedure beëindigd wordt, tja, dan heb je straks een groot aantal van deze kinderen. Want in afwachting van de procedure mogen ze namelijk wel gewoon naar school. Een eerste afwijzing wordt niet gepikt, hoger beroep enz.... De rest is bekend.
  dinsdag 28 november 2006 @ 07:31:49 #156
3542 Gia
User under construction
pi_43952552
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 07:25 schreef beestjuh het volgende:

Zou hij met ze meegaan, om een visum aan te vragen? lijkt triviaal maar zegt imho wel veel.
Ach, als moeder ze van het vliegveld haalt, of een ander familielid, dan hoeft vader niet mee. 't Zou hem wel sieren als hij inderdaad wel meegaat om ze te helpen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:46:40 #157
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43953095
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 07:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, als moeder ze van het vliegveld haalt, of een ander familielid, dan hoeft vader niet mee. 't Zou hem wel sieren als hij inderdaad wel meegaat om ze te helpen.
Zit de moeder volgens jou nog stééds in Turkije?

En hou je mond over sieren, het zou de overheid sieren om zichzelf af te schaffen. Verder siert niks de overheid.
Dat kun je dan als overheid, of als burger via diezelfde overheid, al helemaal niet vragen van iemand anders.
De normen&waarden parade hebben we nu wel gehad, ik geef er geen fuck om, en Bush had het ook al zo hoog met 'moral values', won de verkiezingen, en moet je eens kijken waar Irak nu zit. Moral values dames en heren.

Maar dat was off-topic, ik wil Irak er niet bijhalen, wel dat 'sieren' een verschrikkelijk loos begrip is.
Al helemaal in de politiek. Iedereen denkt namelijk dat hij / zij 'juist' bezig is. Maar omdat dat over de rug van een ander gaat, siert het nooit.
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik er niet meer bij verzin als degene die het allemaal maar zielig vinden.

Ik heb een sterk vermoeden dat vader de kinderen nooit aangegeven heeft in Nederland en pas sinds vorig jaar, omdat de tijd begon te dringen voor de oudste, is begonnen met het verkrijgen van de nodige papieren. Als pa hier 11 jaar geleden al mee was begonnen, had hij toen al geweten waar hij aan toe was. Maar nu kun je lekker slachtoffer spelen.

Denk dat de achtergrond nog wel aan 't licht zal komen. En tot dit tijd ga ik geen oordeel vellen over de beslissing van de IND. Zij weten zeker meer dan wij.
Je spreekt jezelf 2x tegen in 1 post. Eerst bevestig je mijn bewering in je eerste zin, maar doorklinkt het van 'oneens zijn'. Daarna heb je een sterk vermoeden in iets, wat, volgens jou, jezelf rechtvaardigt omdat maar te verzinnen. Vervolgens zeg dat de IND het weet, en wij er eigenlijk niets over kunnen zeggen.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 07:18 schreef Vhiper het volgende:
'Wheh, puinhopen van paars, hehe.'

[ Bericht 29% gewijzigd door Yildiz op 28-11-2006 08:55:43 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43953105
Ik ga met ze trouwen en dan mogen ze blijven .
pi_43953433
Om even een beeld te krijgen bij deze meiden:
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:16:34 #160
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43953481
Verdulle, het is geen Taïda.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')