Twee probleempjes met deze fantasie:quote:Op zondag 26 november 2006 12:00 schreef Gia het volgende:
[sprookje]
En niet geïntegreerd. Ze dragen hoofddoekjes (zie foto's op de FP)..quote:Op zondag 26 november 2006 11:59 schreef Yildiz het volgende:
Ze zijn illega-ha-haaall!!!11!1!einz!
Hel ende verdoemenis!
Iemand die Nederlands is, heeft ook de Nederlandse nationaliteit. Nergens staat dat de stiefmoeder van oorsprong buitenlands is.quote:Op zondag 26 november 2006 12:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Twee probleempjes met deze fantasie:De stiefmoeder is niet Nederlands, maar heeft slechts de Nederlandse nationaliteit.
Dan woont de moeder in Duitsland, ook goed. Feit blijft dat vader volgens islamitisch recht de voogdij over zijn kinderen heeft en deze bij hun moeder heeft weggehaald.quote:Als de moeder in Turkije zou wonen lijkt het me sterk dat dit omschreven zou worden als: "De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland".
Dus verzin je zelf een verhaaltje om het wat minder eenzijdig te maken?quote:Op zondag 26 november 2006 12:07 schreef Gia het volgende:
Feit blijft ook dat we veel achtergrond informatie niet weten en dit een heel eenzijdig verhaal is.
Nee, is maar een mogelijkheid. Ik bedoel ermee te zeggen dat we gewoon heel veel niet weten, alleen maar wat dit gezin wil dat we weten.quote:Op zondag 26 november 2006 12:06 schreef nietzman het volgende:
Leuk verhaal, Gia. Is het ook nog ergens op gebaseerd?
waar haal je dat "islamitisch recht" verhaal vandaan? Er wordt niets gezegd over het hoe en waarom hij voogdij heeft gekregen dus hoe je dit dan een feit kan noemen snap ik niet helemaal.quote:Op zondag 26 november 2006 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die Nederlands is, heeft ook de Nederlandse nationaliteit. Nergens staat dat de stiefmoeder van oorsprong buitenlands is.
[..]
Dan woont de moeder in Duitsland, ook goed. Feit blijft dat vader volgens islamitisch recht de voogdij over zijn kinderen heeft en deze bij hun moeder heeft weggehaald.
Feit blijft ook dat we veel achtergrond informatie niet weten en dit een heel eenzijdig verhaal is.
Overigens, over woogdij in Turkije...quote:Op zondag 26 november 2006 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, is maar een mogelijkheid. Ik bedoel ermee te zeggen dat we gewoon heel veel niet weten, alleen maar wat dit gezin wil dat we weten.
Waar is de moeder?
Wie heeft de vader de voogdij gegeven en is de moeder het daarmee eens?
11 jaar geleden was het niet zo moelijk om in het kader van gezinshereniging naar Nederland te komen en de juiste papieren te krijgen. Waarom dat niet gelukt is, blijft gissen. Wellicht heeft pa daar niet te veel moeite voor gedaan.
Maar al deze zaken zijn wat mij betreft irrelevant wanneer het gaat om de vraag of twee meisjes op deze manier het land uitgezet zouden moeten worden. Wat maakt het allemaal uit, ze hebben er hoe dan ook zelf geen invloed op (gehad), aangezien ze 5 en 3 waren ofzo.quote:Voogdij na scheiding
Bij scheiding zal de rechter de voogdij aan één van de ouders toewijzen. Meestal wordt de voogdij over jonge kinderen toegewezen aan de moeder, en oudere kinderen worden onder de hoede van de vader geplaatst. Een ouder van hetzelfde geslacht als het kind wordt als meest geschikt gezien om de voogdij uit te oefenen.
http://www.rodekruis.nl/hned/hulpnederland_index.phtml?rubriek=ko_verdraglanden&ext=tur
Die moeder is in Nederland of Duitsland, zoals in de OP staat, en zoals KlowJow nog eens voor je herhaalt.quote:Op zondag 26 november 2006 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, is maar een mogelijkheid. Ik bedoel ermee te zeggen dat we gewoon heel veel niet weten, alleen maar wat dit gezin wil dat we weten.
Waar is de moeder?
Wie heeft de vader de voogdij gegeven en is de moeder het daarmee eens?
11 jaar geleden was het niet zo moelijk om in het kader van gezinshereniging naar Nederland te komen en de juiste papieren te krijgen. Waarom dat niet gelukt is, blijft gissen. Wellicht heeft pa daar niet te veel moeite voor gedaan.
Nee, dit:quote:Op zondag 26 november 2006 12:09 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus verzin je zelf een verhaaltje om het wat minder eenzijdig te maken?.
is allemaal op feiten gebaseerd.quote:Op zondag 26 november 2006 11:00 schreef Colnago het volgende:
Dit is toch wel weer een staatje van de domme Nederlandse regeltjes cultuur.
Als die meiden 4/5 jaar waren toen ze hier kwamen en toch 11 jaar allerlei soorten scholing hebben gehad dan zijn ze toch niet illegaal?
Voor scholen moet je ingeschreven staan en je kunnen legitimeren en dan heb ik het nog niet eens over kinderbijslag en dergelijke gehad.
Dat is schijnbaar 11 jaar wel geaccepteerd door onze Nestapo maar nu er veel mensen voor Rita en Wilders zijn moet er ineens keihard opgetreden worden.
Wat ben je laag gezonken als mens wanneer je over lijken gaat voor je eigen carrière zeg.![]()
Je leest wel over de wél aanwezige feiten heen hè?quote:Op zondag 26 november 2006 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dit:
[..]
is allemaal op feiten gebaseerd.
Wie zegt dat vader meteen een aanvraag voor verblijfsvergunning heeft ingediend?
Daarbij kregen de meiden ook al kinderbijslag toen ze nog bij moeder woonden. Als vader legaal in Nederland woont, krijgt hij kinderbijslag voor al zijn kinderen, ook als ze bijvoorbeeld in Turkije wonen.
Als je een kind aanmeldt op school en je kunt papieren overleggen dat het jouw kinderen zijn, dat je de voogdij hebt, etc... gaat een school echt niet bij de gemeente controleren of die meisjes wel staan ingeschreven bij die gemeente.
Allemaal erbij verzonnen om maar weer te kunnen schelden op Nederland.
Als in dit geval de vader ernstig in gebreke is gebleven en zijn dochters hier 11 jaar lang illegaal heeft laten wonen, dan heb ik er geen problemen mee dat ze teruggestuurd worden naar hun moeder.
Als dit en als dat, zus en zo... Dan nog hebben die kinderen er geen fuck mee te maken gehad, en hebben ze daar niets om naar "terug" te keren.quote:Op zondag 26 november 2006 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dit:
[..]
is allemaal op feiten gebaseerd.
Wie zegt dat vader meteen een aanvraag voor verblijfsvergunning heeft ingediend?
Daarbij kregen de meiden ook al kinderbijslag toen ze nog bij moeder woonden. Als vader legaal in Nederland woont, krijgt hij kinderbijslag voor al zijn kinderen, ook als ze bijvoorbeeld in Turkije wonen.
Als je een kind aanmeldt op school en je kunt papieren overleggen dat het jouw kinderen zijn, dat je de voogdij hebt, etc... gaat een school echt niet bij de gemeente controleren of die meisjes wel staan ingeschreven bij die gemeente.
Allemaal erbij verzonnen om maar weer te kunnen schelden op Nederland.
Als in dit geval de vader ernstig in gebreke is gebleven en zijn dochters hier 11 jaar lang illegaal heeft laten wonen, dan heb ik er geen problemen mee dat ze teruggestuurd worden naar hun moeder.
Dat staat niet in de OP. Er staat de 'rest van hun familie', waarmee gedoeld kan worden op de rest van de familie die zij kennen.quote:Op zondag 26 november 2006 12:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die moeder is in Nederland of Duitsland, zoals in de OP staat, en zoals KlowJow nog eens voor je herhaalt.
Ach, jij kent het gezin?quote:Op zondag 26 november 2006 12:28 schreef Yildiz het volgende:
Nee, ze woont niet in Turkije, maar in Nederland of Duitsland.
Nee, ik lees het artikel, en verzin er geen sprookjes bij. Heb je soms belang bij een niet-functionerende IND?quote:Op zondag 26 november 2006 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, jij kent het gezin?
Ik denk dat het tijd wordt dat scholen eens alle ingeschreven scholieren checken bij de burgelijke stand of ze wel ingeschreven staan op het adres dat de ouders opgegeven hebben. Ik denk dat er nog veel illegalen gepakt kunnen worden op die manier.
Wanneer is dat gebeurd dan? Zover ik weet is er nog nooit een baby in een vliegtuig gezet en naar het buitenland gestuurd, alwaar het door het luchtvaartpersoneel buiten de luchthaven op de grond is gezet.quote:Op zondag 26 november 2006 12:28 schreef Yildiz het volgende:
En de IND stuurt ook wel eens een baby moederziel alleen, los van de ouders dus, terug naar een ander land. Dus ik weet niet waarom je het nu voor de IND op wil nemen... Werk je er soms?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |