abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47233536
Ik vond het sneu dat hij toen hij vertrok zei "ik hoop hier ooit nog eens terug te komen." Alsof hij een megatransfer naar Barcelona had afgedwongen
pi_47234780
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:53 schreef cultheld het volgende:
Chivu komt vast niet terug, want dat blijft toch een Roemeen die slechts is "gekocht" door Ajax (die zie ik dus eerder voor veel euro's bij een Engelse subtopper afbouwen).
Chivu houdt van Ajax, nog steeds. Ik las laatst een interview in de Sportweek met Ogararu die dat ook bevestigde.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_47267666
Chivu komt terug.. maak je daar maar niet druk over
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:15:29 #204
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47268883
Chivu is een emotionele, sentimentele speler. Die komt zeker weer terug.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 maart 2007 @ 16:18:20 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47268967
Vraag aan Silvie wat ze een leukere stad vind, Munchen of Hamburg . Dan weetje waar raffie heen gaat
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_47269320
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef Aanvoerder het volgende:
Chivu is een emotionele, sentimentele speler. Die komt zeker weer terug.
Ik hoop het! Echt een speler naar mijn hart!
pi_47269391
Silvie denkt meer aan Madrid of Milaan
  Trouwste user 2022 woensdag 14 maart 2007 @ 17:14:16 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_47270736
Hamburg wil hem dus niet laten gaan volgens teletekst.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_47327574
Ik ben er niet zo zeker van dat Chivu terug komt. Ik hoop het uiteraard wel.

Van der Vaart komt nog wel terug denk ik.

Hopelijk gaat hij na dit seizoen weg bij Hamburg, want dat is toch wel onder zijn niveau. Ik ben benieuwd naar welke club hij gaat, als het maar niet naar Italië is.
pi_47333567
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben er niet zo zeker van dat Chivu terug komt. Ik hoop het uiteraard wel.

Van der Vaart komt nog wel terug denk ik.

Hopelijk gaat hij na dit seizoen weg bij Hamburg, want dat is toch wel onder zijn niveau. Ik ben benieuwd naar welke club hij gaat, als het maar niet naar Italië is.
hij gaat naar Bayern denk ik. Maar hij komt wel terug.
pi_47355513
Van der Vaart wil nog niet verlengen dus. Goed zo Raf, gewoon deze zomer naar een topclub!
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_47610412
quote:
‘Ik wil wel plezier hebben’

Je blijft niet het knulletje dat erbij kwam omdat je zo leuk kon voetballen,’’ zegt Rafael van der Vaart over zijn status bij het Nederlands elftal.

Hij zegt het naar aanleiding van een opmerking die Edwin van der Sar al een paar keer heeft gemaakt sinds het WK. Van der Sar vindt, gelet op alle ervaring die uit Oranje is verdwenen, dat Van der Vaart en Wesley Sneijder zich moeten opwerpen als de nieuwe roergangers van de ploeg. Beiden hebben een EK en een WK meegemaakt en moeten het vertrouwen dat de bondscoach in hen stelt nu gaan rechtvaardigen.

,,Van der Sar heeft gelijk,’’ zegt Van der Vaart. ,,Ik speel zes jaar voor Oranje, behoor met 41 interlands tot de spelers met de meeste wedstrijden. Als ik met de bondscoach praat, gaat het over andere dingen dan 15 interlands geleden. Van Basten zegt ook: je moet meer praten, coachen, verantwoordelijkheid nemen. Dat doe ik altijd al wel, maar de lat mag best weer een beetje omhoog. Geen probleem.’’

Bij weinig Nederlandse voetballers is het zo interessant hun carrière op de voet te volgen als bij Van der Vaart. Die loopbaan is tot nu toe een aaneenschakeling van momenten waarop het zoeken is geweest naar een nieuw evenwicht. Of het gaat om blessureleed, om het leren omgaan met massale media-aandacht of om het sportieve verwachtingspatroon op het veld. Telkens wanneer Van der Vaart zijn balans heeft hervonden, toont hij aan hoe formidabel hij kan voetballen.

Op 24-jarige leeftijd is hij een raspaard dat ermee heeft leren leven dat zijn lichaam zo nu en dan dienst weigert. Het liefst zou hij altijd spelen, uitblinken en scoren zoals de laatste weken, maar kennelijk is dat niet voor hem weggelegd en dus probeert hij te relativeren.

,,Blessures bepalen al lang mijn humeur niet meer,’’ stelt hij vast. ,,Ik geniet van het leven, van mijn gezin en prijs me gelukkig met de wedstrijden die ik wèl kan spelen. Toen ik 17 jaar was, had ik ondanks alle blessures getekend voor mijn carrière tot nu toe.’’

Dat alles wat hij en zijn vrouw Sylvie doen meteen nieuws is - hij weet nu dat-ie dat niet tegenhoudt. Dus kun je er het beste relaxed en handig mee omgaan. Met de jongens van boulevardkrant Bild is de relatie prima. Ze kunnen hem altijd bellen of aanspreken. Het gaat ze vaak maar om één quote. ,,Als er daardoor geen fotograaf stiekem in mijn heg ligt, heb ik ook mijn winst. Het hele leven is geven en nemen.’’

Op het sportieve vlak neigt hij naar een langer verblijf bij HSV. Hij heeft het er onder anderen met Van Basten over gehad. Die is er voorstander van dat hij in Hamburg sterker probeert te worden.

,,Ik zit op dezelfde lijn. Ik ben hier aanvoerder en kan me met techniek onderscheiden in een ploeg die werkvoetbal speelt. Dat laatste klinkt misschien niet aantrekkelijk, maar ik word hier wel een kerel. Daarnaast heb ik het gewoon erg naar mijn zin bij HSV, een warme vereniging met warme mensen.’’

Geen Bayern München dus volgend seizoen? ,,Tja, Franz Beckenbauer heeft geroepen dat ik een speler ben die goed bij Bayern zou passen. Ik beschouw dat als een leuk compliment. Niet meer. Ik weet dat HSV ook graag met mij verder wil en in mijn contract staat geen clausule waardoor ik deze zomer voor een bepaald bedrag weg kan.

,,Ik heb - als je het helemaal letterlijk neemt - zelfs een contract voor de Tweede Bundesliga, mochten we onverhoopt degraderen. Tweede Bundesliga zal ik niet spelen, maar pas bij aanvang van mijn laatste contractjaar in 2009 kan ik voor een gelimiteerde transfersom weg. Die is anderhalf miljoen euro.’’

Dat bedrag zag hij onlangs terug in de krant. Zoals hij ook teruglas dat hij drie miljoen euro per jaar kan verdienen als hij zijn huidige contract tussentijds zou verlengen. Van der Vaart zou daarmee de best betaalde speler in de selectie worden. ,,Dergelijke bedragen zijn hier geen speculatie van kranten, ze komen rechtstreeks van clubmanagers en kloppen dus. Wat dat betreft zijn ze in Duitsland erg open.’’

Terug naar Oranje en de prikkelende woorden van Van der Sar. Die zijn ook bestemd voor collega-middenvelder en vriend Sneijder, om wie de laatste tijd veel te doen is. Hoe kijkt hij naar Sneijder? ,,Wesley heeft al 14 keer gescoord bij Ajax. Volgens mij ben je dan aan een uitstekend seizoen bezig. Maar ik kan het niet helemaal goed beoordelen, ik volg Ajax niet op de voet. Vaak spelen we zelf. Is dat niet zo, dan gaat mijn privé-leven voor het kijken naar voetbal op televisie.’’

PSV - Ajax volgde hij toevallig wel live op de radio, op de snelweg van Hamburg naar Nederland. ,,5-1! Ik heb zitten genieten. Maar juichen was er niet bij. Vrouw en kind in de auto - dan houd je je handen netjes aan het stuur.’’

Het vaderschap is een van de onderwerpen die Sneijder en hij bespreken als ze elkaar bellen. Advies over de stap naar het buitenland heeft Van der Vaart niet gegeven. Bewust niet, omdat hij denkt dat het een keuze is die je op gevoel moet maken. ,,Ieder mens staat daar anders in. In mijn Ajax-tijd heb ik ook nooit jongens gepolst die al in het buitenland speelden. Ik was er niet mee bezig, tot in het laatste jaar alles verkeerd ging en ik naar een verfrissende omgeving wilde.’’

Dwars door zijn zoektocht naar nieuw evenwicht loopt als een rode draad het ogenschijnlijk grenzeloze vertrouwen dat de bondscoach in hem heeft. Zelfs een niet-fitte Van der Vaart mocht mee naar het WK. Hij speelde mee tegen Ivoorkust, Argentinië en Portugal. Voor een interland als vanavond, wanneer de spanning in de kleedkamer voelbaar is, kan Van Basten gerust ineens aan Van der Vaart vragen of hij ‘nog wat leuks gaat doen vanavond?’

,,Dat heeft hij al een keer gevraagd. Zo’n relaxte benadering spreekt mij aan. Ik ga heus niet het veld op met de gedachte om hakballetjes te geven, maar ik wil wel plezier hebben. Voetbal is in mijn ogen durven. Initiatief nemen.

,,Deze week was het plezier er al volop tijdens de trainingen. In de partijtjes kwamen steeds alle ‘voetballers’ bij elkaar in een elftal. Ik denk dat we zelfs met Sneijder, Seedorf én mezelf op één middenveld zouden kunnen spelen. Aan ons de taak om te zorgen dat er altijd ten minste één speler achter de bal blijft. Ik speel het liefst links- of rechtshalf. Maar ook hangend rechtsbuiten kan. Zolang ik het dan maar anders mag invullen dan hoe Koeman dat bij Ajax wilde. Toen mocht ik als flankspeler letterlijk geen kant op. Op die manier heeft een elftal niets aan mij.’’
pi_47610501
Ga maar naar Juventus
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:32:45 #214
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47610506
Liever dat hij bij HSV blijft dan naar Bayern Munchen gaat.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:33:50 #215
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_47616473
quote:
Die is anderhalf miljoen euro.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_47616836
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:32 schreef Aanvoerder het volgende:
Liever dat hij bij HSV blijft dan naar Bayern Munchen gaat.
Toch gaat dat denk ik wel gebeuren.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_47641479
quote:
'Villarreal zet zijn zinnen op Van der Vaart'

25/3/2007 15:10

Villarreal is bezig Rafael van der Vaart los te weken bij Hamburger SV. De nummer elf van de Primera División zou volgens de Spaanse sportkrant Marca zelfs al hebben gesproken met de zaakwaarnemer van de 24-jarige linkspoot.
Om de Nederlandse international naar Spanje te halen, zal Villarreal diep in de buidel moeten tasten. Van der Vaart staat nog tot de zomer van 2010 onder contract bij HSV. De Duitse club heeft bovendien aangegeven nu al over een langere verbintenis te willen praten.

Van der Vaart heft nog geen haast om zijn huidige contract te verlengen. Wel deed hij de interesse van Bayern München in hem af als 'geen thema'.

bron vi.nl
pi_47641535
Spanje
  zondag 25 maart 2007 @ 15:49:28 #219
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_47641544
Villarreal

Sure
  zondag 25 maart 2007 @ 15:51:33 #220
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_47641602
villarreal
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_47641716
Alsof alle grote clubs op vdvaart zitten te wachten villareal is een goede club voor hem
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 25 maart 2007 @ 15:56:04 #222
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_47641725
1,5 miljoen euro
Geef mij maar Amsterdam
pi_47641785
Dan zou ik toch naar Bayern gaan als ik vd Vaart was.
pi_47641809
Lachen om Villarreal . Vaart is geen Ronaldinho of zo. Park is al beter .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47641951
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:59 schreef cultheld het volgende:
Park is al beter .
, , .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_47641968
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:59 schreef cultheld het volgende:
Lachen om Villarreal . Vaart is geen Ronaldinho of zo. Park is al beter .

Van der Vaart is wereldklasse. Hij speelt alleen in een baggerteam.
pi_47642181
Ja dat speelt ie zijn hele leven al.
pi_47642274
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat speelt ie zijn hele leven al.
Hij had gewoon een valse start bij zijn debuut...
In Southern Sun
pi_47642284
Villareal is misschien niet echt een vooruitgang, maar wat Flashwin zegt klopt. De echt grote clubs zitten niet echt te dringen om van der Vaart binnen te halen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 25 maart 2007 @ 16:18:59 #230
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_47642422
Tja, als hij al naar HSV gaat, waarom dan niet naar Villareal...
pi_47642796
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van der Vaart is wereldklasse. Hij speelt alleen in een baggerteam.
Tuurlijk is ie van wereldklasse. Daarom speelt hij nog steeds in Hamburg en mag hij misschien wel naar München. Zet hem bij Barcelona of Real Madrid neer en hij verzuipt. Ook bij Man U redt hij het waarschijnlijk niet, in tegenstelling tot Park.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47642817
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hij had gewoon een valse start bij zijn debuut...
Hij debuteerde wel tegen een topteam.
pi_47642920
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:32 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

je hebt wel een hele hoge pet op van je cluppie
pi_47643121
Als hij dezelfde rol krijgt als Riquelme daar dan zou ik het doen.
  zondag 25 maart 2007 @ 16:40:33 #235
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_47643125
Hij kan clubs als Man Utd. ook wel aan hoor. Probleem is dat die clubs geen 20 miljoen gaan neerleggen voor een arbeidsongeschikte speler. (is 60 % van de matchen geblesseerd..)
pi_47643207
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:32 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik nou .
In Southern Sun
pi_47643695
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij kan clubs als Man Utd. ook wel aan hoor. Probleem is dat die clubs geen 20 miljoen gaan neerleggen voor een arbeidsongeschikte speler. (is 60 % van de matchen geblesseerd..)
Als hij na dit seizoen nog een jaar blijft, dan kost hij nog maar 1,5 miljoen. Dan staan de clubs wel in de rij voor hem, ook van het kaliber Man Utd.
pi_47644885
Villarreal zou toch niet zo'n gekke club zijn voor hem? Lopen goede spelers rond. Als hij daar enkele jaren kan overtuigen, komt de echte Spaanse top wellicht nog voor hem.

Maar als hij de rol van Riquelme, die vacant is, kan krijgen.... Dan kan hij daar lekker spelen hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47645062
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:29 schreef methodmich het volgende:
Villarreal zou toch niet zo'n gekke club zijn voor hem? Lopen goede spelers rond. Als hij daar enkele jaren kan overtuigen, komt de echte Spaanse top wellicht nog voor hem.

Maar als hij de rol van Riquelme, die vacant is, kan krijgen.... Dan kan hij daar lekker spelen hoor.
Ik denk dat Van der Vaart zelf inzet op een topclub, wat gezien de lage clausule in zijn contract ongetwijfeld gaat lukken. Mocht hij daar dan niet slagen, dan kan hij daarna altijd nog naar een club als Villarreal.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:38:54 #240
159022 AminBen
El Maestro
pi_47645158
Wil Silvie Meis wel naar zo'n klein badplaatsje in een land waar ze de taal niet kent?
pi_47645371
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:38 schreef AminBen het volgende:
Wil Silvie Meis wel naar zo'n klein badplaatsje in een land waar ze de taal niet kent?
Nou, na Costa! is ze dol op Spanje. Zeker badplaatsjes.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47645619
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:29 schreef methodmich het volgende:

Ze hebben bij Villarreal toch Matias Fernandez, het grote talent uit Chile voor die positie?
pi_47647202
Villarreal. Leuke club, maar Van der Vaart kan beter krijgen. Ik hoop hem toch wel bij een club uit de Champions League te zien .
pi_47662842
Zwakke wedstrijd zaterdag. Hopelijk kan hij woensdag laten zien dat hij wel degelijk een geniale voetballer is.
pi_47665566
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:38 schreef AminBen het volgende:
Als het haar niet zint, mag ze wel bij mij intrekken
pi_47666772
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:31 schreef cultheld het volgende:

Ook bij Man U redt hij het waarschijnlijk niet, in tegenstelling tot Park.
Gewoon wisselspeler bij United.

Alleen de eerste helft gezien zaterdag. Heerlijke spelvertragend gespeeld ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_47677211
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zwakke wedstrijd zaterdag. Hopelijk kan hij woensdag laten zien dat hij wel degelijk een geniale voetballer is.
Ik lees net dat hij (alweer) geblesseerd is
pi_47677249
Sylvie wordt het nieuwe gezicht van de Otto.
pi_47677345
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Sylvie wordt het nieuwe gezicht van de Otto.
Jij luistert 538?
pi_47677507
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van der Vaart en Timmer naar huis
Bron: NOS-TT

Rafael van der Vaart en Henk Timmer hebben beiden het trainingskamp van het Nederlands elftal in de aanloop naar het EK-kwalificatieduel tegen Slovenië verlaten.

Van der Vaart raakte afgelopen zaterdag in de wedstrijd tegen de Roemenen geblesseerd aan zijn kuit en is niet op tijd hersteld. De diensten van Timmer zijn niet meer nodig omdat Edwin van der Sar helemaal fit is verklaard.

Bondscoach Marco van Basten roept geen vervanger op voor Van der Vaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')