Dat is niet beta, maar dat is veel lager.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:11 schreef Maoz het volgende:
Ik las laatst iets over david angelo (zo heette die geloof ik). Nou, ik ben een beta-male en ik weet hetAlles klopt, ik ben een scheiterd (wat meisjes betreft)
Tuurlijk wel, verantwoordelijkheid nemen.quote:, ben te romantisch, als ik een meisje leuk vind plaatst ik haar boven mij, ik ben te aardig, wordt snel broertjes-materiaal, kan goed praten met meisjes, maar altijd als vrienden. Hoewel ik wel wil veranderen in een gast die sexueel aantrekkelijk is, ipv alleen op een aardige manier, vraag ik me eigenlijk af of het wel mogelijk is.
Het hangt er allemaal vanaf wat je wilt.quote:Ben je niet gewoon op die manier geboren? Als ik die david moet geloven is alles mogelijk, maar k wantrouw die zooi eigenlijk allemaal. Ik zie er ok uit, kleed me goed, ben verzorgd, kan leuk praten, blabla, maar de manier waarop meisjes naar je kijken is daar geloof ik niet helemaal afhankelijk van. Het is een soort uitstraling die je moet hebben, wat dus het verschil is tussen sexuele aantrekkingskracht, en geen aantrekkingskracht. Maar kan je dat aanleren? Kan je op die manier veranderen?
Iemand die ''alfakenmerken'', oftewel leiderseigenschappen, ontbeert en daarom tweede (beta) is.quote:Op zondag 26 november 2006 01:15 schreef klc12 het volgende:
Wat is een beta-male?
Waarom is dat lager? De alfa status is juist een aspect van de primitieve hiërarchie. De mens is steeds meer een sociaal wezen geworden. Dat de primitieve sporen nog steeds aanwezig zijn en vaak de kop opsteken (seksuele concurrentiestrijd) doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is niet beta, maar dat is veel lager.
Inderdaad, dat is een succesvolle strategie. Doe ik overigens uit principe. Ik ben niet iemand die op welke manier dan ook achter iemand aanloopt.quote:Op zondag 26 november 2006 01:21 schreef rashudo het volgende:
Probeer spanning te genereren door bijvoorbeeld omgekeerde psychologie toe te passen..
Vaak als je meisjes negeert vinden ze je juist aantrekkelijker.
Nee, dat is volstrekt omgekeerd.quote:Op zondag 26 november 2006 01:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom is dat lager? De alfa status is juist een aspect van de primitieve hiërarchie.
De alfa status heeft geen plaats in een daadwerkelijk sociale gemeenschap. Ga er anders eens iets over lezen ofzo.quote:
Wat is saai? Dat soort begrippen betekenen helemaal niets. Ben je saai omdat vrouwen je saai vinden? Lijkt mij een nogal voorbarige conclusie.quote:Op zondag 26 november 2006 01:30 schreef klc12 het volgende:
Een beta-male lijkt me dus minder-aantrekkelijk voor een vrouw... is dat waar? Overigens denk ik dat een beta-male wel aantrekkelijk wordt naarmate je ouder wordt, dus rond de leeftijd van 30.
Over het algemeen is een beta-male dan gewoon een saai persoon.
Het wachten is nu op een soort die je gelijk kan staven.quote:Op zondag 26 november 2006 01:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
De alfa status heeft geen plaats in een daadwerkelijk sociale gemeenschap.
Wat kun je me aanraden?quote:Ga er anders eens iets over lezen ofzo.
Op het gebied van vrouwen (waar we het volgens mij nu over hebben) denk ik dat vrouwen je dan saai vinden. Ik denk eerder dat vrouwen meer spanning zoekt.quote:Op zondag 26 november 2006 01:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat is saai? Dat soort begrippen betekenen helemaal niets. Ben je saai omdat vrouwen je saai vinden? Lijkt mij een nogal voorbarige conclusie.
Er zijn genoeg van dergelijke gemeenschappen, maar dat werkt alleen op kleine schaal. Neem bijvoorbeeld de kleine Amish gemeenschappen. Wanneer de 'gemeenschappen' groter worden en de anonimiteit toeneemt en daarmee de sociale controle en structurering, zoals in grote steden, dan komt het primitieve weer naar boven.quote:Op zondag 26 november 2006 01:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het wachten is nu op een soort die je gelijk kan staven.
Een enorme schat aan literatuur binnen de culturele antropologie.quote:
Dat zou ik ook niet weten. In ieder geval geldt voor mij persoonlijk, dat ik weinig waarde hecht aan wat een vrouw vind. Als ze mij saai vindt, lekker boeien. Ik denk er niet aan om mijn gedrag aan te passen om meer in de markt te liggen bij de vrouwen. Liever mijn hele leven lang vrijgezel, dan als een kind een act op te zetten om te krijgen wat ik wil.quote:Op zondag 26 november 2006 01:36 schreef klc12 het volgende:
[..]
Op het gebied van vrouwen (waar we het volgens mij nu over hebben) denk ik dat vrouwen je dan saai vinden. Ik denk eerder dat vrouwen meer spanning zoekt.
Als je alles geeft waar vrouwen om vraagt lijkt me dat een beetje vreemd.
Wat vindt een vrouw leuk aan een beta-male dan? Vindt een vrouw een beta-male leuk omdat hij aardig is? Hij altijd alles voor haar doet? Hij romantisch en klef is? Hij altijd schatje/liefje/lieverd etc. zegt?
Ik heb geen idee. In mijn opzicht lijkt me dat een beetje saai. Overigens ben ik en man en weet ik dus niet wat een vrouw leuk vindt aan een beta-male, daarom vraag ik het ook.
Die kennen geen hierarchie?quote:Op zondag 26 november 2006 01:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Er zijn genoeg van dergelijke gemeenschappen, maar dat werkt alleen op kleine schaal. Neem bijvoorbeeld de kleine Amish gemeenschappen.
Ook kleine stammen hebben leiders.quote:Wanneer de 'gemeenschappen' groter worden en de anonimiteit toeneemt en daarmee de sociale controle en structurering, zoals in grote steden, dan komt het primitieve weer naar boven.
Over anonimiteit gesproken!quote:Een enorme schat aan literatuur binnen de culturele antropologie.
Het is juist een gouden greep. De Biostabil van de menselijke relaties, door mensen als ''DDA'' aan de man gebracht.quote:Op zondag 26 november 2006 01:45 schreef klc12 het volgende:
Best wel dom om zoiets te bedenken
Sommige kleine stammen hebben leiders inderdaad, maar niet allemaal. Waar heb ik gezegd dat alle kleine gemeenschappen statusgedrag verwerpen? Maar nogmaals, ik kan je aanraden je eens in te lezen over dit onderwerp. En overigens is leiderschap niet per definitie gerelateerd aan seksuele status, maar in dergelijke gevallen dan vooral aan morele autoriteit.quote:Op zondag 26 november 2006 01:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die kennen geen hierarchie?
[..]
Ook kleine stammen hebben leiders.
Je kunt zelf toch op zoek gaan? Ik ga dat niet voor je doenquote:Op zondag 26 november 2006 01:43 schreef Apropos het volgende:
Over anonimiteit gesproken!
Is het ookquote:Op zondag 26 november 2006 01:45 schreef klc12 het volgende:
Eigenlijk vind ik het heel raar dat er beta en alfa-males zijn. Ik bedoel, je bent gewoon jezelf en je bent toch niet perse een beta of een alfa-male?
Je kan ook een mix hebben, bijvoorbeeld een leider zijn en tegelijk ook erg aardig zijn. Gewoon de eigenschappen van de alfa en beta door elkaar. Zo is iedereen wel denk ik.
Best wel dom om zoiets te bedenken, en vooral als je denkt dat je bij beta of bij alfa hoort.
Bedankt voor deze geweldige introductie tot het antropologisch veldwerk! Wat betreft je vraag:quote:Op zondag 26 november 2006 01:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Sommige kleine stammen hebben leiders inderdaad, maar niet allemaal. Waar heb ik gezegd dat alle kleine gemeenschappen statusgedrag verwerpen?
Maar nogmaals, ik kan je aanraden je eens in te lezen over dit onderwerp. En overigens is leiderschap niet per definitie gerelateerd aan seksuele status, maar in dergelijke gevallen dan vooral aan morele autoriteit.
[..]
Je kunt zelf toch op zoek gaan? Ik ga dat niet voor je doen.
Bovendien is je stelling al ondeugdelijk gebleken, aangezien er dus wel degelijk kleine gemeenschappen zijn met een bepaalde leider. Zeg nog eens iets spiritueels, dat gaat je beter af.quote:Wanneer de 'gemeenschappen' groter worden en de anonimiteit toeneemt en daarmee de sociale controle en structurering, zoals in grote steden, dan komt het primitieve weer naar boven.
Sodemieter op zeg met je misplaatste belerende toon. Ik ben weg hier.quote:Op zondag 26 november 2006 01:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedankt voor deze geweldige introductie tot het antropologisch veldwerk! Wat betreft je vraag:
Waar heb ik gezegd dat alle kleine gemeenschappen statusgedrag verwerpen?
[..]
Bovendien is je stelling al ondeugdelijk gebleken, aangezien er dus wel degelijk kleine gemeenschappen zijn met een bepaalde leider. Zeg nog eens iets spiritueels, dat gaat je beter af.
De beta is de plaatsvervanger van de alfa. Alsnog een hoge status in de hierarchie dus.quote:Op zondag 26 november 2006 01:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom is dat lager? De alfa status is juist een aspect van de primitieve hiërarchie. De mens is steeds meer een sociaal wezen geworden. Dat de primitieve sporen nog steeds aanwezig zijn en vaak de kop opsteken (seksuele concurrentiestrijd) doet daar niets aan af.
In grote steden is er juist nauwelijks sociale controle en structuur. Ook het primitieve zie ik nu niet echt ontwortelen.quote:Op zondag 26 november 2006 01:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Er zijn genoeg van dergelijke gemeenschappen, maar dat werkt alleen op kleine schaal. Neem bijvoorbeeld de kleine Amish gemeenschappen. Wanneer de 'gemeenschappen' groter worden en de anonimiteit toeneemt en daarmee de sociale controle en structurering, zoals in grote steden, dan komt het primitieve weer naar boven.
Dat zeg ik toch juist, er is daar nauwlijks sociale controle en structuur. Dat zorgt er voor dat het meer primitieve gedragspatroon van de mens naar boven komt: zelfzucht.quote:Op zondag 26 november 2006 10:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
In grote steden is er juist nauwelijks sociale controle en structuur. Ook het primitieve zie ik nu niet echt ontwortelen.
In veel gevallen is het lieve 'broertje' met het luisterend oor juist ook een geschikte tweede keus.quote:Op zondag 26 november 2006 10:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
De beta is de plaatsvervanger van de alfa. Alsnog een hoge status in de hierarchie dus.
Je zei toenemen, maar nu volg ik je weer.quote:Op zondag 26 november 2006 10:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch juist, er is daar nauwlijks sociale controle en structuur.
In die zin is dat denk ik wel zo. Er is geen directe binding met de gemeenschap..quote:Dat zorgt er voor dat het meer primitieve gedragspatroon van de mens naar boven komt: zelfzucht.
Schrijffouter mijner zijdequote:Op zondag 26 november 2006 10:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je zei toenemen, maar nu volg ik je weer.
Met primitief bedoel ik natuurlijk niet meteen dat de mensen zich gedragen als neanderthalers of iets dergelijksquote:Op zondag 26 november 2006 10:33 schreef Alicey het volgende:
In die zin is dat denk ik wel zo. Er is geen directe binding met de gemeenschap..
Dat lijkt me dan wel weer een goed idee. Zijn we met een beetje geluk ook weer van aardig wat seksuele frusti's af.quote:Op zondag 26 november 2006 10:56 schreef FuifDuif het volgende:
En niemand heeft er aan gedacht dat er maar één alfa male kan bestaan in een samenleving? Dat wordt nog vechten geblazen voor al die heren (hier) die een alfa status ambieren.
Wat heerlijk, eindelijk iemand met gezond verstand!quote:Op zondag 26 november 2006 01:45 schreef klc12 het volgende:
Eigenlijk vind ik het heel raar dat er beta en alfa-males zijn. Ik bedoel, je bent gewoon jezelf en je bent toch niet perse een beta of een alfa-male?
Ja, dat denk ik dus ook. Bovendien is iedereen anders, mannen en vrouwen, dus lijkt het me schier onmogelijk om een enkele manier vast te stellen waarop men 'mannen' of 'vouwen' met behandelen of kan beschrijven.quote:Je kan ook een mix hebben, bijvoorbeeld een leider zijn en tegelijk ook erg aardig zijn. Gewoon de eigenschappen van de alfa en beta door elkaar. Zo is iedereen wel denk ik.
Als je in zoiets gelooft en je typeert jezelf als beta, komt het denk ik niet snel meer goed met je....self fulfilling prophecy enzoquote:Best wel dom om zoiets te bedenken, en vooral als je denkt dat je bij beta of bij alfa hoort.
Je bent weer lekker bezig kerelquote:Op zondag 26 november 2006 10:56 schreef FuifDuif het volgende:
En niemand heeft er aan gedacht dat er maar één alfa male kan bestaan in een samenleving? Dat wordt nog vechten geblazen voor al die heren (hier) die een alfa status ambieren.
Maar hij heeft wel gelijkquote:
jij hebt het boek gelezen ?quote:Op zondag 26 november 2006 10:51 schreef KonnieKipke het volgende:
wat een onzin. Ik ben begonnen als beta maile, en nu alfa male.. Je hebt het in eigen hand!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |