Verliefd zijn is iets anders dan ergens over fantaseren.quote:Op zondag 26 november 2006 01:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat het reeel is, maakt het nog niet acceptabel. Niet alles wat reeel is hoef je ook in de praktijk te brengen hoor. Fantaseren over het vermoorden van een ander is ook heel reeel, die behoefte om te moorden ook, maar daar houdt het wel op wat betreft wat acceptabel is.
Dan lijkt het me dat iemand van een ander afpikken wel erg veel moeite is, gezien er meer dan genoeg vrij verkrijgbaar vlees te vinden is.quote:Op zondag 26 november 2006 01:33 schreef -Wolf- het volgende:
verliefd? wat als je gewoon een lekker ding wil neuken?.
Nee, wat jij wilt is een rechtvaardiging presenteren voor gedrag dat JIJ goedkeurt en je noemt mijn vergelijking onzin omdat het die rechtvaardigheid ontkent. Maar dat betekent nog niet dat het zo is, Djenneke. Niet meteen je eigen mening als een feit preseteren, hè?quote:Op zondag 26 november 2006 01:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Verliefd zijn is iets anders dan ergens over fantaseren.
Over het algemeen hebben gezonde mensen niet de behoefte om te moorden.
In andere woorden: Je vergelijking slaat nergens op.
All is fair in love and war.
Verliefdheid is een erg sterke emotie. Heeft heel wat invloed op je geest en op je lichaam.
Dat mensen die die gevoelens niet hebben, of zich (al dan niet) bedreigd voelen, dat niet acceptabel vinden, is allemaal leuk en aardig. Maar dat noemen we dan "pech hebben".
Gezien er geen enkel universeel argument voor of tegen welke kwestie dan ook is, lijkt me dat we je laatste uitspraak sowieso kunnen schrappen.quote:Op zondag 26 november 2006 01:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, wat jij wilt is een rechtvaardiging presenteren voor gedrag dat JIJ goedkeurt en je noemt mijn vergelijking onzin omdat het die rechtvaardigheid ontkent. Maar dat betekent nog niet dat het zo is, Djenneke. Niet meteen je eigen mening als een feit preseteren, hè?
Het is bijvoorbeeld mijn mening dat het slachtoffer van zo'n situatie (de voormalige partner in dit geval) het recht heeft op wraak, wanneer achter zijn rug om actief stappen zijn ondernomen om zijn vriendin van hem te ontvreemden. Ik zie geen universeel argument om geen wraak te mogen nemen.
Dat slaat dus totaal nergens op.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:15 schreef FerryB het volgende:
[..]
Als je haar wel makkelijk af kunt pakken weet je meteen dat zij niet te vertrouwen is omdat zij datzelfde bij jou kan flikken met een andere gozer.
Mee eens.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:00 schreef jogy het volgende:
Vriendinnetje stelen voor het stelen om te kijken of je het kan is walgelijk. Het is natuurlijk geen wedstrijd.
Als je echter gek bent op dat meisje kan je het wel laten weten aan haar op subtiele of een minder subtiele wijze en misschien is het wederzijds, mag zij het gewoon beslissen. Ik bedoel als blijkt dat ze jou leuker vindt dan haar huidige vriendje dan is er geen enkel moreel bezwaar wat mij betreft.
Waar maak je je druk om.. Het is heeeeerlijk om een prachtige vriendin te hebben. Ik zou niks anders willen. Laat ze maar lekker naar haar kijken. Tuurlijk mogen ze ook met haar praten. Mijn relatie is goed en ik vertrouw haar. Wij praten samen heeel veeel over alles, ook over gevoel en gevoelens.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef MadMarco het volgende:
Een vriendin hebben kan soms knap irritant zijn. Zoveel mannen die naar haar kijken, terplekke waar jij bij staat beoordelen hoe haar lichaam is en fantaseren hoe sex met haar zal zijn. Daar moet je tegen kunnen.
Dat is een goeie insteek, nooit gedacht dat ik het met je eens zou kunnen zijnquote:Op zondag 26 november 2006 08:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om.. Het is heeeeerlijk om een prachtige vriendin te hebben. Ik zou niks anders willen. Laat ze maar lekker naar haar kijken. Tuurlijk mogen ze ook met haar praten. Mijn relatie is goed en ik vertrouw haar. Wij praten samen heeel veeel over alles, ook over gevoel en gevoelens.
Wij zijn beiden zo trots op als een pauw op elkaar als we lekker op pad gaan. Heeeerlijk.. Ik maak me echt nergens zorgen over.
Nou, soms heb je wel je momenten hoorquote:Op zondag 26 november 2006 08:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om.. Het is heeeeerlijk om een prachtige vriendin te hebben. Ik zou niks anders willen. Laat ze maar lekker naar haar kijken. Tuurlijk mogen ze ook met haar praten. Mijn relatie is goed en ik vertrouw haar. Wij praten samen heeel veeel over alles, ook over gevoel en gevoelens.
Wij zijn beiden zo trots op als een pauw op elkaar als we lekker op pad gaan. Heeeerlijk.. Ik maak me echt nergens zorgen over.
Ook ik schrok ervan. Ik dacht bijna dat mijn account gehacked wasquote:Op zondag 26 november 2006 10:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, soms heb je wel je momenten hoor.
Tip: De Gouden Gidsquote:Op zondag 26 november 2006 01:33 schreef -Wolf- het volgende:
verliefd? wat als je gewoon een lekker ding wil neuken?.
Ik ben blij met de koerswijziging. Niets mis met materialisme, zolang je het maar niet verheft tot een plaatsvervangende godheid.quote:Op zondag 26 november 2006 10:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook ik schrok ervan. Ik dacht bijna dat mijn account gehacked was
Heb mijn profiel met die materialistische rommel ook aangepast en 1 ding minder materialistisch opgezet
1e was een grapje, maar het vet gedrukte = glad ijs. In welke kringen denk jij dat dat voor komt?quote:Op zondag 26 november 2006 10:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben blij met de koerswijziging. Niets mis met materialisme, zolang je het maar niet verheft tot een plaatsvervangende godheid.
En om in te gaan op een vraag die je stelde in het inmiddels volle topic over een sjaaltje bij heren: ik kom regelmatig buiten hoor; voor mijn werk en in mijn vrije tijd. Ik zie enkel weinig heren met zo'n sjaaltje, maar verkeer waarschijnlijk dan niet in die bepaalde kringen.
Dat weet ik niet. Ik vermoed voornamelijk in de kringen van oud geld. Van families die generaties lang al hoog op de sociaal-economische ladder staan. Onder de nouveau riche (goed opgeleide maar van lagere of middenstand komaf tweeverdieners, de jonge internethonden die rijk zijn geworden door de economy enzovoort) komt het naar mijn idee veel minder voor.quote:Op zondag 26 november 2006 10:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
1e was een grapje, maar het vet gedrukte = glad ijs. In welke kringen denk jij dat dat voor komt?
Ik denk het ook.. Het is "oude" klassequote:Op zondag 26 november 2006 10:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik vermoed voornamelijk in de kringen van oud geld. Van families die generaties lang al hoog op de sociaal-economische ladder staan. Onder de nouveau riche (goed opgeleide maar van lagere of middenstand komaf tweeverdieners, de jonge internethonden die rijk zijn geworden door de economy enzovoort) komt het naar mijn idee veel minder voor.
Never, dan kun je t zowiezo vergeten...quote:Op zondag 26 november 2006 01:13 schreef attix het volgende:
Je kan eventueel gewoon goede vrienden worden en moest het uitgaan tussen die 2 probeer het dan eens.
Eens, Ik ben er ook anders over gaan denken. Voorheen was het not-done, maar nu ik zelf in een gelijke situatie zit, zie ik het zeker niet als "een vriendin" afpakken.quote:Op zondag 26 november 2006 03:02 schreef Nooruna het volgende:
Dat slaat dus totaal nergens op.
Het kan toch zo zijn dat haar huidige relatie al slecht was en daadwerkelijk verliefd is geworden? Gevoelens kun je niet sturen. Het kan heel goed dat de TO bijvoorbeeld veel beter bij haar past en dat ze helemaal niet hetzelfde zal gaan flikken bij hem.
Ik vind dit van die rare conclusies, omdat ze verliefd wordt op een ander tijdens een relatie is ze niet te vertrouwen???
Wat ik WEL een probleem zou vinden is dat ze bijvoorbeeld vreemd zou gaan met de TO.
Je eindigt eerst op een fatsoenlijke manier je huidige relatie.
Iemand die vreemdgaat vind ik namelijk wel enorm achterbaks en niet te vertrouwen, maar nogmaals gevoelens op zich dat kan nu eenmaal gebeuren.
Ben ik helemaal met je eens, heb zelf ook zo`n relatiequote:Op zondag 26 november 2006 08:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Truequote:Op maandag 27 november 2006 19:53 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, heb zelf ook zo`n relatie
Het is idd heerlijk als je uitgaat en je krijgt onafgebroken te horen;
"Mooie vriendin heb je" "Shit man, jij hebt de hoofdprijs"
"Vertel, wat is je geheim"
en van vrienden van andere gasten horen dat ze jaloers zijnheerlijk.
Andere meisjes hebben ook wel regelmatig interesse, en ik vind het ook wel leuk om die aandacht dan te krijgen, maar ik zou mijn vriendin er nooit voor inruilen.
Andersom gelukkig ook niet![]()
Iemand zijn vriendin jatten kun je wel doen, maar what goes around, comes around.
Eigenlijk ben je dan gewoon the lowest common bastard available voor zo`n chickie, voor jou 3 anderen.![]()
Om nog maar niet te spreken van de agressie die je op jezelf afroept.
Ik vind het toch enigszins sneu om zo te kicken op dat verwerpelijke onderdanige aanbidden van die vrienden van je. Ik maak nooit dergelijke opmerkingen. Ik heb ook vrienden met hele mooie vriendinnen, maar forget it dat ik ooit er een compliment over maak, laat staan dat ik mij als een zielige loser vol aanbidding uitlaat daarover.quote:Op maandag 27 november 2006 19:53 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, heb zelf ook zo`n relatie
Het is idd heerlijk als je uitgaat en je krijgt onafgebroken te horen;
"Mooie vriendin heb je" "Shit man, jij hebt de hoofdprijs"
"Vertel, wat is je geheim"
en van vrienden van andere gasten horen dat ze jaloers zijnheerlijk.
Andere meisjes hebben ook wel regelmatig interesse, en ik vind het ook wel leuk om die aandacht dan te krijgen, maar ik zou mijn vriendin er nooit voor inruilen.
Andersom gelukkig ook niet![]()
quote:Op maandag 27 november 2006 22:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik vind het toch enigszins sneu om zo te kicken op dat verwerpelijke onderdanige aanbidden van die vrienden van je. Ik maak nooit dergelijke opmerkingen. Ik heb ook vrienden met hele mooie vriendinnen, maar forget it dat ik ooit er een compliment over maak, laat staan dat ik mij als een zielige loser vol aanbidding uitlaat daarover.
Meningen verschillen daarover denk ik, ik bedoel als je er expres niets over zegt heeft dat ook wel iets kinderachtigs. Als ik iemand spreek die een bovenmatig mooie vriendin heeft dan zeg ik dat gewoon.quote:Op maandag 27 november 2006 22:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik vind het toch enigszins sneu om zo te kicken op dat verwerpelijke onderdanige aanbidden van die vrienden van je. Ik maak nooit dergelijke opmerkingen. Ik heb ook vrienden met hele mooie vriendinnen, maar forget it dat ik ooit er een compliment over maak, laat staan dat ik mij als een zielige loser vol aanbidding uitlaat daarover.
Haha, altijd leuk dat mensen zo naief kunnen denkenquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef Taproot het volgende:
Ik heb hier eens een tijdje geleden een topic geopend over heel verliefde gevoelens voor een meisje, maar ben er ondertussen achtergekomen (via via) dat ze een vriend heeft.
Ik heb door dat nieuws en ook door haar houding mijn verstand teruggekregen en doe nu "normaal" tegen haar en ik ga wil ook niks meer proberen.
Maar waar ik eigenlijk enorm verbaasd door was, waren de reacties van anderen hierover.
O.a. mijn beste vriend zei hierop van: "dan neem je haar toch gewoon af?". En ook alle anderen aan wie ik dit vertelde gaven me dezelfde raad, ze zeiden allemaal zoiets van: "Waar kijk jij nu naar? Trek je daar toch eens niks van aan! Versier haar gewoon".
Eigenlijk had ik zulke reacties totaal niet verwacht, en vooral dan niet als ze uit de mond komen van bepaalde mensen die normaal nogal heel serieus over relaties zijn en op dat gebied....
Normaal gezien zou ik gedacht hebben dat iedereen me zou veroordelen maar ze moedigen me zelfs aan![]()
Wat denken jullie daar eigenlijk van vraag ik me dan af ?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |