abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43880914
Weet iemand hoe deze "stijl" heet, als het al een naam heeft? Hetzelfde dus wat je ziet in de film Sin City: zwart/wit en rood.

Thanx
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  Lieve Belg zaterdag 25 november 2006 @ 16:29:31 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43881014
Schopje GC > FOT.

Verklein je usericon ook eens, het maximum is 100kB. Je origineel staat nog in he signatuur vermeld.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_43881054
Ik zag het Jump (snorry), volgens mij issie nu wel goed....
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
pi_43881063
ik vind dat het schindlers list stijl heet

( nee sorry, ik weet het niet maar ik vind het wel mooi )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_43881092
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:31 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind dat het schindlers list stijl heet

( nee sorry, ik weet het niet maar ik vind het wel mooi )
haha ik vind het dus ook heel erg mooi, maar kan er dus niet op "googlen", behalve op black, white, red en dan vind ik natuurlijk lang niet alles...
pi_43881181
mja sin city is een beetje Film Noir ofzo, maar dan met rood erbij
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_43881204
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:36 schreef lennartb.nl het volgende:
mja sin city is een beetje Film Noir ofzo, maar dan met rood erbij
*GOOGLE*

"een beetje Film Noir ofzo, maar dan met rood erbij"

Resultaat: 0

zaterdag 25 november 2006 @ 16:47:45 #8
47826 MaVeJuH
Gestoordheid Kent Geen Grenzen
pi_43881425
ik zie ook groen van die roos
Ijshockey: Ruijters Smoke Eaters Geleen!
pi_43881460
Neo Noir of pulp noir misschien
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:51:48 #10
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_43881523
En blond, van Blondy
Ook geen sig dus
pi_43883856
Het enige dat ik erover weet is dat de techniek "partial desaturation" heet (een deel zwart/wit maken en een deel in kleur laten dus).
En om dan bijvoorbeeld alleen rood in kleur te houden is gewoon een keuze, geen stijl opzich (tot nu toe tenminste niet, zodra het vaker gedaan gaat worden is er vast wel iemand die het een naam geeft).
pi_43884211
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:27 schreef MarBu het volgende:
Het enige dat ik erover weet is dat de techniek "partial desaturation" heet (een deel zwart/wit maken en een deel in kleur laten dus).
En om dan bijvoorbeeld alleen rood in kleur te houden is gewoon een keuze, geen stijl opzich (tot nu toe tenminste niet, zodra het vaker gedaan gaat worden is er vast wel iemand die het een naam geeft).
Ah okee klinkt ook logisch.. ik moet zeggen dat ik het eigenlijk alleen met rood tegenkom, maar het zal ongetwijfeld ook met andere kleuren worden gedaan. Rood steekt natuurlijk erg mooi af bij zwart/grijs/wit.
pi_43884764
Het is geen stijl, maar de techniek is een moderne variant van wat men vroeger vaak met zwartwit foto's deed: die werden deels of geheel met de hand ingekleurd met waterverf of eiwitlazuurverf. Als je er voorbeelden van wilt googelen, kun je zoeken op hand colored photos of hand tinted photos.
pi_44131620
Er is ook een fotograaf die dit vaak doet, als je op de site van http://www.good2b.nl kijkt en dan bij reports zie je ze hij gebruikt vaak roze of geel om 1 onderdeel in te kleuren, andere reports site is http://www.stayonthescene.nl bijv. daar word ook regelmatig geexperimenteerd met verschilende stylen en bijv extra groothoek enz.
pi_44132759
is hier ook een goede optie voor in PS? lijkt me wel leuk om wat zwartwit foto's in te kleuren, maar als ik zelf met een stifje ga zitten prutsen lijkt het nergens naar
pi_44135904
Dat kan wel maar dan moet je wel handig zijn masker in kleur en zwart wit eroverheen en dan in dat gekleurde de ruimte omlijnen en kleur vervangen....
pi_44141109
Bedankt weer voor de reacties
pi_44141213
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:28 schreef mangahuisman het volgende:
Dat kan wel maar dan moet je wel handig zijn masker in kleur en zwart wit eroverheen en dan in dat gekleurde de ruimte omlijnen en kleur vervangen....
Je kunt ook je selectie van wat je wilt behouden inverten (dus omdraaien) en daar de saturatie helemaal naar links schuiven. Zo blijft de rest in kleur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')