Ik werk sinds anderhalf jaar ongeveer in Hoofddorp, en moet zeggen dat het een van de meest deprimerende dorpen (of moet het een stad voorstellen?) is waar ik ooit geweest ben. Hoofddorp is kil en saai. 0,0 uitstraling en er is niets te doen. Ok, het centrum wordt vernieuwd... maar ik mis er toch heel veel. Er is geen Mediamarkt, er is geen Bodyshop (ok, er is een De Tuinen, maar dat is waardeloos in vergelijking), er is geen Selexyz boekhandel en de bioscoop zit in een gebouw met een hoog koektrommelgehalte waarvan ik het gevoel heb dat hij elk moment in kan storten. Oh, en de kunst waarmee de stad nu wordt opgeleukt... euh, van dat lelijke Michellin-man geval op het plein in het centrum krijg ik toch echt hoofdpijn.
Uitgaan is er al helemaal niet bij (uh, The Challenge? Mja, ik ben geen 14 meer). En is er uberhaupt een acceptabele kroeg in Hoofddorp? Ik heb hem nog niet kunnen vinden...
Het enige mooie aan Hoofddorp zijn de Calatravabruggen bij nacht (als je voorbij de roestplekken kijkt
![]()
).
[ Bericht 0% gewijzigd door blue_funk op 25-02-2007 09:56:27 ]
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm |
Flickr