abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:07:26 #1
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43862871
Ik wil graag mijn desktop pc vervangen door een nieuw exemplaar.
Nu deden zich de laatste tijd geruchten de ronde dat de Aldi zou komen met een nieuw model, de MD8888. Deze zou de volgende specs hebben volgens enkele Duitse sites:

Medion Titanium MD 8888, die Zukunft ist da !!!
Design PC mit hochglänzender Front
Medion Data-Bay und Multifunktions-Display
Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz)
2048 MB DDR2 Ram
Nividia Geforce 7800 XL mit 256 MB High End Grafikkarte
Samsung 400 GB HDD
Sony DVD-Rom
Sony 16 x DualLayer, DVD-CD Brenner
TV-Karte mit 2 x DVB-S, 2 x DVB-T, 2 x Analog-TV / Kabel-TV
W-LAN
dazu wie immer reichlich Software
+ einen Gutschein für ein kostenloses Upgrade auf Windows Vista.

Preis 999,00 Euro !!!!!

In deze pc was ik zeer geïnteresseerd. Ware het niet dat de nieuwe Aldi folder uit is en het de MD8818 is geworden. Deze is iets minder:

Intel Core 2 Duo E6300 (1,86Ghz)
1024 MB DDR2 Ram
NVIDIA GeForce 7650 GS
320GB HDD
Dvd brander
Dvd speler
Tv kaart

Deze pc is wel 200 euro goedkoper, 799 euro.

De MD8888 waren alleen geruchten, deze pc bestaat (nog) niet.

Mijn vraag:

Is dit een goede pc voor deze prijs. Informatie is hier te vinden:
http://www.medion.de/md8818/nl/
Is het aan te raden nu een pc te kopen of te wachten tot Vista uitkomt?

Ik wil de pc gaan gebruiken voor spellen en internetten en dergelijke. Hij hoeft niet de zwaarste games aan te kunnen maar wel Fifa07 en PES6 op de hoogste stand.

Graag jullie mening, ik twijfel hevig woensdag naar de Aldi te gaan.
Of kan je voor 799 iets beters krijgen?
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:12:54 #2
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43863054
Mooi systeem voor een lage prijs, alleen de service is wat lastig bij de Aldi
Alleen vreemd dat er geen DVB-C op zit (Cable)

[ Bericht 25% gewijzigd door HiDiHo op 24-11-2006 21:36:45 ]
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_43864012
Waarom zou je je bij aanschaf van een PC vastpinnen op een supermarkt exemplaar terwijl er overal speciaalzaken zitten met keuze, voorraad en een eigen technische dienst?

En zo geweldig zijn ze ook weer niet.

Bekende problemen bij voorgaande modellen waren héél veel defecte videokaarten vanwege brakke VGA koelers, voedingen die uitvielen, Seagate harddisks die op de specifieke chipset iedere keer op PIO modus terugsprongen, oververhittingsproblemen door te weinig airflow en DVD spelers die trilden alsof je een Space Shuttle lanceert.

Ik hoor vaak "Ja, het is van de Aldi dus het zal wel goed zijn".
Echt een goed argument om iets te kopen.
Er zitten goede producten (en ook PC's) tussen maar ook minder goede.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:57:59 #4
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43864481
Mijn vraag is: is dit een goede pc voor een goede prijs (kijkend naar de specs, zegt ook niet alles natuurlijk).
Als je iets beters weet, geef me dan een link
Ik heb opzich wel een hoger budget, maar als dit een aanrader is...
Als ik zelf moet samenstellen weet ik nooit wat ik moet kiezen. Vooral van moederborden weet ik helemaal niets. Ik moet een leuke pc hebben met dvi, die ik kan aansluiten op mijn Iiyama Prolite 1900S B-2
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_43867712
Qua service heb ik alleen maar goeie ervaringen met Medion. Ik had een pc gekocht van de Aldi en die maakte een lawaai als een stofzuiger (bekend probleem van die serie). Ik gebeld en binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur die een nieuwe koeler monteerde.
Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Voor die prijs kun je nergens zo'n pc krijgen.
Het is alleen de vraag of je het allemaal wel nodig hebt, want ik denk dat jij voor een pc die jij wilt hebben om de spellen te spelen die jij opnoemt gerust met een mindere (en dus goedkopere) pc toe kunt...
pi_43868209
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:33 schreef Andyvie het volgende:
Qua service heb ik alleen maar goeie ervaringen met Medion. Ik had een pc gekocht van de Aldi en die maakte een lawaai als een stofzuiger (bekend probleem van die serie). Ik gebeld en binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur die een nieuwe koeler monteerde.
Het is alleen de vraag of je het allemaal wel nodig hebt, want ik denk dat jij voor een pc die jij wilt hebben om de spellen te spelen die jij opnoemt gerust met een mindere (en dus goedkopere) pc toe kunt...
Dat model had in ieder geval geen last van te weinig airflow.
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:14:03 #7
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43879242
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:33 schreef Andyvie het volgende:
Binnenkort krijg ik ook de nieuwe NFS en misschien wil ik ook nog wel andere spellen proberen. Maar het is dus wel een aanrader? Een goedkopere pc hoef ik sowieso niet. Ik wil wel een die weer een aantal jaar meekan.
pi_43889238
medion is bagger alleen meer ellende mee gehad alles is al vermeld in topic.
je kunt beter wachten op een nieuwe targa variant van de lidl
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:28:33 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43889329
1 keer een MD8080 (dacht ik) gekocht, 3 week later weer terug gebracht
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:33:27 #10
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43889468
Onderbouw uw kritiek! RedFever007 wáárom heb je hem teruggebracht? En deden ze niet moeilijk? Want die terugbreng garantie maakt het wel meer safe natuurlijk
En CecilBDemented, ik heb 30 oktober ook gedacht die Targa te kopen maar niet gedaan.
Jullie raden dus deze pc af. Okee ik praat met veel mensen en de een raadt hem aan de ander af.
Dus mensen, geef je mening
pi_43889537
Ik heb één medion PC gehad en dat was een prima ding tegen een superscherpe prijs...

Tegenwoordig krijg je er echter overbodige dingen als die tv-kaart bij, en mag je je afvragen of je wel wil betalen voor zaken die je toch niet gebruikt... Als je elders een gelijkwaardige pc (zonder de overbodige onderdelen) kan krijgen voor een scherpere prijs dan de medion, zou ik dat doen... Anders heb je met de medion gewoon een goede computer met een goede prijs.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:39:49 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43889643
Oke even snel een onderbouwing:

1: Het ding maakte een ontzettende herrie :[
2: Al bij het opstarten loeiden de fans op vol vermogen
3: Videokaart viel mij erg tegen que prestaties
4: hij werd erg snel warm, bekend probleem bij die serie en daar warn ook zeer veel klachten over.

Er is nog een reden, ik dacht toen ik hem kocht "oh handig zo'n TV Kaart met FM tuner en afstandsbediening" maar toen ie eenmaal stond had ik zoiets van, tsja..... en nu

Dus naar de Aldi gegaan, naar de chef gevraagd en kon zonder problemen m'n geld terug krijgen. Hij deed abslouut niet moeilijk. Hij vroeg nog wel :
Hij "Wil je een nieuwe "
Ik " "
Hij " Oke "
en ik ging met het geld naar huis "

-edit en toevoeging - Wat Jordy dus zegt
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:43:19 #13
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43889740
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb één medion PC gehad en dat was een prima ding tegen een superscherpe prijs...

Tegenwoordig krijg je er echter overbodige dingen als die tv-kaart bij, en mag je je afvragen of je wel wil betalen voor zaken die je toch niet gebruikt... Als je elders een gelijkwaardige pc (zonder de overbodige onderdelen) kan krijgen voor een scherpere prijs dan de medion , zou ik dat doen... Anders heb je met de medion gewoon een goede computer met een goede prijs.
Ja als ik die vond deed ik dat ook. Maar waar vind ik die?
pi_43891512
heb 2 medions in huis gehad
dingen wordt zo heet
maken zoveel herrie
2 coolers, 1 vga en 1 op de processor met heatpipe naar buiten.
voor de rest word er niks gecooled wat het ding vreselijk onstabiel maakt
er is ook geen ruimte voor extra coolers.
medion komt er bij niet meer in nooit meer
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  zondag 26 november 2006 @ 19:31:37 #15
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43913030
Ow ow ow ik twijfel zo
pi_43914699
Ik heb ook een pc van medion gekocht bij de aldi.

Totaal geen problemen mee. Laatst cdtje om pc naar fabrieksinstellingen te herstellen kwijt, binnen 2 dagen had ik m thuis, gratis.
Zoals het een echte sheriff betaamt
pi_43916500
Ik vergelijk het altijd een beetje met een Kia of het vroegere Daewoo:
Op papier, in de folder ziet het er fantastisch uit en zit het vol met mooie opties voor minder geld dan bij welk merk dan ook.
Maar als je zo'n auto dan rond de 2 ton hebt zitten weet je ineens weer waarom het zo goedkoop was.

Maar er zijn ook goede modellen van Medion. Dat is het listige.
Je zal het systeem echt een week moeten testen, voluit, om te weten of het aan je eisen voldoet.

Dat is dan weer een voordeel van de Aldi: niet goed, geld terug zonder discussie. Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu zeg: haal 'm gewoon en kijk of het bevalt.
pi_43917502
In zo'n Aldi-pc zitten wel a-merk onderdelen, maar ook een a-merk heeft a- en b-kwaliteit spullen. En meestal zit er echt niet de meest uitgebreidde en luxe versie van desbetreffende onderdelen in. Het lijkt dus vaak meer dan het is.

En voor een heleboel mensen is het gewoon overkill: ze halen een pc in huis voor het bedrag waar ze bij een beetje rondkijken een compleet systeem voor hadden kunnen kopen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43918955
Ik heb alleen maar heel goeie ervaringen met Aldi en Medion.
Mijn vader werkt inmiddels alweer 6 jaar zonder enig probleem op een aldi/medion PC.

Targa daarentegen is een ramp!
Mijn tante heeft er deze maand een bij de lidl gekocht, en de specificaties waren totaal niet van deze tijd. 512mb ram, 160gb hardeschijf, dat werk. Behoorlijk oude modellen, voor de prijs van nu zeg maar

Ik zeg: Medion
pi_43919423
quote:
Op zondag 26 november 2006 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vergelijk het altijd een beetje met een Kia of het vroegere Daewoo:
Op papier, in de folder ziet het er fantastisch uit en zit het vol met mooie opties voor minder geld dan bij welk merk dan ook.
Maar als je zo'n auto dan rond de 2 ton hebt zitten weet je ineens weer waarom het zo goedkoop was.

Maar er zijn ook goede modellen van Medion. Dat is het listige.
Je zal het systeem echt een week moeten testen, voluit, om te weten of het aan je eisen voldoet.

Dat is dan weer een voordeel van de Aldi: niet goed, geld terug zonder discussie. Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu zeg: haal 'm gewoon en kijk of het bevalt.
Ik kan zeggen dat de versie van maart 2003 een goede versie was.
Heb wel een kapotte soundchip gehad op het mobo, en een kapotte voeding, maar allemaal gerepareerd door een mannetje die langskwam.

Grafische kaart was een 9600tx (opgevoerde 9500pro).
Core van 300-> 360Mhz overgeklokt zonder problemen..
Mem van 270-> 290.

P4 2,6 Northwood zit erin, niet overklokbaar, blijft wel koel, idle 38graden, load 43.

Geen uitvallers gehad, en hij is stil.
Alleen sinds ik een nieuwe videokaart heb (6600GT), kan ik de kast niet meer dicht hebben aangezien dan de graka te warm wordt
Verder heb ik een geheugenupgrade gedaan, van 512MB -> 1,5GB
En heb ik een zilveren floppy-drive ingebouwd.
Maar in de basis was dit een goed systeem.

Het probleem was ook bij de volgende modellen dat er een Prescott inkwam, wat een heethofd is. Daarnaast wilde Medion er niet veel koelers bijzetten, wat gewoon tot oververhitting leidde.

Ik denk dat deze nieuwe met de core2duo E6300 wel goed is. core2duo is sowieso een koelere processor dan de Prescott, en de e6300 is ook de goedkoopste, en dus wss degene die het minst is opgefokt, en dus koel blijft.
Ik heb wel vertrouwen in deze pc.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 27 november 2006 @ 18:40:12 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43936048
Ik heb dus zo'n nieuwere, begin 2004

Ik heb een paar jaar geleden een 8080XL gekocht.

-moederbord/video-kaart is vaak een uitgeklede versie specifiek gemaakt voor Medion/Aldi
-Er zit allemaal zooi op die je nooit gebruikt, afstandbediening voor TV kaart is nog ingeseald.

-Als je verder niet zoveel doet met zo'n ding is het prima te doen qua koeling, als je een beetje gaat gamen kom je in de problemen qua koeling (tenminste bij mijn oude versie)
-HDD was kapot, binnen 2 weken bij mij thuis vervangen.

In een ouder topic vond iemand dat een Aldi computer goedkoper was dan de onderdelen los te kopen; goede kast met goede koeling er omheen en je hebt een aardig snelle compu voor niet zoveel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 27 november 2006 @ 19:06:13 #22
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43936955
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:25 schreef CecilBDemented het volgende:
medion is bagger alleen meer ellende mee gehad alles is al vermeld in topic.
je kunt beter wachten op een nieuwe targa variant van de lidl
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:46 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb alleen maar heel goeie ervaringen met Aldi en Medion.
Mijn vader werkt inmiddels alweer 6 jaar zonder enig probleem op een aldi/medion PC.

Targa daarentegen is een ramp!
Mijn tante heeft er deze maand een bij de lidl gekocht, en de specificaties waren totaal niet van deze tijd. 512mb ram, 160gb hardeschijf, dat werk. Behoorlijk oude modellen, voor de prijs van nu zeg maar

Ik zeg: Medion
Het is jammer dat de ervaringen zo verschillend zijn.
Het komt er dus op neer dat je gewoon mazzel moet hebben met je pc van de Aldi dat hij geen problemen geeft. De MD8800 is nog steeds te koop bij Medionshop.nl voor 999 euro. Dan is de aanbieding van overmorgen toch een stuk beter.
Ik wil nog meer meningen horen. Teveel negatiefs en ik koop hem niet.
Ik twijfel nog steeds.
pi_43937171
Die krengen zijn altijd warm aangezien ze een cooler gebruiken die slechter is dan de boxed versie. Mijn medion werd rond de 55/60 graden met de medion cooler maar toen ik een nieuw moederbord had met dezelfde processor en de orginele boxed cooler van intel was dat gedaalt tot 30/40 graden... , niet kopen dus
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_43937296
Ben al bijna 3 jaar heel blij met mijn aldi-pctje. Service bij Medion is ook super, geen problemen mee gehad.

De ervaringen lijken echter nogal uit elkaar te lopen .
pi_43941272
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:11 schreef RainofDeath het volgende:
Die krengen zijn altijd warm aangezien ze een cooler gebruiken die slechter is dan de boxed versie. Mijn medion werd rond de 55/60 graden met de medion cooler maar toen ik een nieuw moederbord had met dezelfde processor en de orginele boxed cooler van intel was dat gedaalt tot 30/40 graden... , niet kopen dus
MEdion koeler kwam er bij een oude bios pas sterk in als de temp >56graden was

Met nieuwe bios zit ik tussen 38 en 43 in (en draait nu continu)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')