abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43857533
Als ik op vrijdagavond lekker op de bank plof en gezellig met een kopje koffie in de rechter- en de afstandsbediening in de linkerhand zappend langs alle kanalen ga, kom ik plotseling bij SBS terecht. Het mediacircus is weer in Leeuwarden geland en dan heb ik het niet over een voorzitter van de Elfstedentocht die meedeelt dat de tocht der tochten weer van start gaat, maar over Robin Paul Weijers. De man die er een ziekelijke drang op na houdt om eerst een paar miljoen steentjes neer te zetten om ze vervolgens weer allemaal om te gooien, ik heb het natuurlijk over Domino Day 2006. Over het algemeen hebben veel mensen wel een afwijking (zo speel ik tijdens de wintersport graag JENGA, maar na één week spelen raak ik dat spel de rest van het jaar niet meer aan), als ik alleen naar SBS kijk dan praten ze er echt over alsof het een wetenschap is. Ze durven er echt openlijk over te praten terwijl ik zo’n afwijking toch zo stil mogelijk zou willen houden. Omhoog vallende stenen, stenen gevuld met zand en stenen op een draaiende CD schijf in de zogenaamde Builders Challenge.

Maar voor ik dit alles te zien kreeg werd mijn geduld en irritatie level behoorlijk op de proef gesteld. Rond de klok van 8 zapte ik naar SBS waar de voorbereidingen in volle gang bezig waren met Nance en Hans Kraay jr. Alleen dan begint de ellende, om de drie minuten schakelen ze over naar die prachtige presentatrice die de actieve kijker probeert aan te sporen om even een gokje te wagen door naar het 0909-nummer te bellen voor slechts 60 eurocent per gesprek. De TV stations hebben de laatste maanden (nog meer dan daarvoor) ontdekt dat veel van hun kijkers het niveau van een aardappel hebben en met de meest simpele belspelletjes proberen ze extra inkomsten te genereren. Als je je TV op een willekeurige middag (ja normale mensen werken dan) op SBS of NET 5 zet dan zie je die geweldige spelletjes met zoek het verschil in de foto en win gegarandeerd (n)iets. Dat ze dit soort onnozele spelletjes in de middag voor de werkeloze oppasmoeder uitzenden vind ik niet zo’n probleem. Maar dat ze dit soort spelletjes nu ook op Prime Time continu uitzenden maakt me erg ongelukkig. Helemaal het niveau van de vraag! Nu draaien ze 3 dominostenen om en moet de kijker raden welke van die drie stenen op het vraagteken moet komen te staan. Mijn neefje van 5 weet hier zelfs het antwoord op! Na een kwartiertje ben ik het wel even zat, ik kom voor omvallende stenen en niet voor een 0909 terreur dame! Met de gedachte dat de echte stenen pas om half negen zouden gaan vallen is de keuze dan snel gemaakt om naar een ander kanaal te zappen, dan maar even naar wegmisbruikers, u weet wel, dat programma waar presentator André van der Toorn wel erg de hielen van flitsofficier Koos Spee likt, maar dat terzijde.

Helaas blijk ik rond half negen nog steeds geen omvallende stenen te kunnen bewonderen en zijn ze nog steeds met die belspelletjes bezig. Ze blijven maar bezig met hun zakken te vullen. Van mij mogen ze, het is hun volste recht, maar dan moeten ze niet van mij verwachten dat ik de hele avond continu blijf kijken.

Negen uur, het eerste steentje wordt door Kim Wilde in beweging gezet en met enige vertraging begint het spektakel nu dan echt! Na krap 10 minuten krijg ik alleen weer een zenuwinzinking. Het reclameballetje is aangestoten zodat er even geen stenen meer vallen en we met een gerust hart naar de onderbreking kunnen, maar voor het zover is moet er eerst naar de 0909 dame worden geschakeld omdat ze een nieuwe ‘moeilijke’ vraag heeft op te lossen. NEEEE NIET WEER!! Maar goed, dit geeft ons wel weer de gelegenheid om naar Top Gear te zappen. Natuurlijk ben ik een beetje negatief, maar er zijn ook positieve punten aan dit systeem. Op deze manier kan ik namelijk wel twee programma’s tegelijk bekijken! Na een aantal minuten gaan we weer terug naar SBS waar we precies de toeter horen dat de Builders Challenge van start gaat. Waarom neemt Robin Paul zoveel risico door nog even op het laatste moment een rijtje stenen op te gaan bouwen. De spanning was er bij mij toch al uit omdat we zolang in de reclame zaten. En als de spanning eraf is, verlies je je concentratie, alleen daarom is het al terecht dat de eerste Builders Challenge’s zijn mislukt.

Uiteindelijk kwamen we bij die grote stenen, gevuld met zand. Nance maakt ons nog even duidelijk dat ze het een prachtige kleur zand vindt die uit die stenen komt gevallen en dat deze onderbreking 20 minuten gaat duren. Echte informatie waar ik iets mee kan. Nadat er 2 slachtoffers voor de laatste Builders Challenge zijn gevonden is het tijd voor…. inderdaad… de 0909 quiz. We gaan nu door voor de auto. Nou die auto kan me gestolen worden en zappen weer fijn naar een ander kanaal. Terug bij SBS zien we net het startschot voor het laatste project van 400.000 stenen. Eigenlijk hoop ik een beetje dat het gaat mislukken, alleen al vanwege die overmatige commercie met belspelletjes en tergend lange reclameblokken! Maar ze hebben geluk en een nieuw record van 4.079.381 is gevestigd, al vraag ik me af of de notaris ze stuk voor stuk heeft geteld. In Nederland hebben 2.068.000 mensen naar de show gekeken en ik vraag me af hoeveel procent van deze mensen zich, net zoals ik, heeft geïrriteerd aan de manier waarop SBS het heeft gebracht.

Wat mij betreft mag deze show zo naar de publieke omroep, dan heb je tenminste geen reclame tussendoor. Maar misschien is er een andere manier om er vanaf te komen. Men neme een hele grote hal. Plaatst er 10 miljoen steentjes achter en naast elkaar. Niets Builders Challenge’s, niets moeilijke technieken. Gewoon 10 miljoen steentjes die in een paar minuten tijd omvallen. Waarom moeilijk doen als je zo een record kunt vestigen? Niemand die achteraf kijkt hoe je het record hebt gevestigd! En dan maar hopen dat we de komende 10 jaar van Robin Paul zijn verlost!
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:01:55 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43857576
Ik ben het er 100% mee eens. Het was dit jaar ook echt TE commercieel
Vooral het gezeik met die belspelletjes is schijtirritant
  Lieve Belg vrijdag 24 november 2006 @ 18:03:03 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43857604
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:01 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ben het er 100% mee eens. Het was dit jaar ook echt TE commercieel
Vooral het gezeik met die belspelletjes is schijtirritant
Inderdaad. Reclame erin ja, maar die verdomde belspelletjes waren me nu net iets te veel.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_43858090
Ik ben zo enorm blij dat het eerste wat ik er dit jaa over hoorde, het bericht was dat het ondertussen al 2 dagen voorbij was.
pi_43859045
SBS heeft na de eerste paar keer een lang contract afgesloten voor veel geld en moet dat nu terug verdienen .
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_43859202
Is het al geweest dan ? Niks van gemerkt gelukkig
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_43859378
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:02 schreef okkie-man het volgende:
Is het al geweest dan ? Niks van gemerkt gelukkig
Vorige week was ut
pi_43859625
Ik heb vrijdag niet gekeken, maar een paar dagen gewacht en de opname gedownload waar de reclame en belspelletjes uitgeknipt zijn. Ideaal
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:18:14 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43859670
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:16 schreef MrSleep het volgende:
Ik heb vrijdag niet gekeken, maar een paar dagen gewacht en de opname gedownload waar de reclame en belspelletjes uitgeknipt zijn. Ideaal
en hoelang vielen de steentjes nou? half uurtje
pi_43859882
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:18 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Hoelang is een Chinees
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_43860267
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:18 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Totaal was 2:40, maar met een half uur voorbeschouwing erbij. Toch nog 2 uur vallende steentjes kunnen zien

Op TV duurde het toch 3,5 uur ofzo?
pi_43860297
Reclame dominostenen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_43860348
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:25 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Hoelang is een Chinees
Nee, hij is een turk. Hij is geemigreerd.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:47:39 #14
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_43860522
die builder challenges is gewoon studenten pesten. Schande!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_43929159
quote:
die builder challenges is gewoon studenten pesten. Schande!
daarom mogen ze van mij worden afgeschaft!
  maandag 27 november 2006 @ 17:13:04 #16
157234 Jonnyboy
Niet geschoten altijd mis
pi_43933596
4 Blegh, vooral dat omdraaien en dat 'Weet u het antwoord? Ja? Dan draaien we ze toch nog minstens tien keer om in slow-motion'

Ik ben echt er voor om een keer een nieuw record te vestigen. En niet van tienduizend steentjes meer dan vorig jaar maar écht gewoon een nieuw record. En dan niet van die flauwe moeilijke steentjes onder water of omhoog vallende of builder's challenges die toch mislukken. Eén grote driehoek die in één keer omgaat. Bam, klaar, over, tot volgend jaar.

www.newdominoday.com wordt het. Wat sponsors aantrekken, publieke omroep bellen, geld binnehalen. In de zomervakantie sporthalletje huren. Groot veld bouwen met tien miljoen steentjes. Even kijken, duizend steentjes in de breedte, tienduizend steentjes in de lengte. Halve BN-er inhuren die tegen een steentje wil duwen. duurt minuutje om om te laten vallen. En natuurlijk Guinnes Book of World Records uitnodigen. En dan klaar. Laat die Robin-Paul nogwat voor de volgende keer maar eens wat moeite doen om die steentjes om te laten vallen.
A pirate walked into a bar with a steering wheel at its crotch.
The barman asked: 'Why is there a steering wheel at your crotch?'
'Arrr, it's driving me nuts!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')