dat hoop ik ook idd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:21 schreef Roeji het volgende:
Sterkte met alles!! Die eerste schrik is altijd erg vervelend. En misschien heeft ie alleen met zn bekje in de bak gehangen en was dat gesmak maar een paar druppeltjes. Daar hoop ik dan altijd maar op.
Ficus ja! die moest er hier ook aan geloven (al heeft het nooit kotssessies opgeleverd zover ik weet) en idd foto's likken deden de katten van mijn moeder ook. (net als verliefd zijn op pakjes shagquote:Hier is al regelmatig gelebberd aan water met wasmiddel. De Ficus wordt als extra krabpaal gebruikt en de blaadjes er vanaf geplukt. Het sap van een Ficus is giftig voor katten, wat resulteerde in een overmatige en groene braak en diarree sessie. Na 1 keer waren ze dus genezen van het eten van de ficus.
Ook likt een van de 2 graag foto's zodanig af totdat er geen glanslaag meer op zit. Foto's zitten nu dus achter glas enzo. En gummen en elastiekjes zijn favoriet, tot nu toe ze gelukkig steeds op tijd weten af te pakken.
Verder gelukkig nog geen ernstige vergiftigingen meegemaakt.
nee daar ga ik ook maar vanuit nu, hij doet gewoon normaal dus ik neem aan dat er niets aan de hand is verder.quote:Maar als ik het zo lees dat ie gewoon als altijd doet, dan denk ik dat t allemaal helemaal goed komt en dat ie niet teveel soda heeft binnen gekregen.
Nou ik heb eerst op internet gezocht en hem water gegeven maar toen begon ik me ineens af te vragen of dat wel goed wasquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Brighteyes het volgende:Deze slechte poezenmoeder zou er niet eens aan denken om een dokter te bellen hiervoor.
Gelukkig lijkt het mee te vallen DE.
Als het een binnenkat is heeft hij misschien wel trek in Kattengrasquote:Op maandag 18 december 2006 20:50 schreef prupke het volgende:
bij ons eten ze ficus , het liefst wel drog blaadjes. Van de verse blaadjes is het alleen maar leuk om ze van de plant te trekken en als ze dat toch eten ...hoppa kotsen.
maar hier zijn ze verder kerngezond gelukkig
HIerdoor heeft de kat van mn ouders de nodige tijd bij de dierenarts doorgebracht. Was echt op het randje. Die lametta zat helemaal in zn darmen verdraaid en bij het poepen was het zo scherp dat ie zichzelf opensneed aan zn gat. Met een lading laxeerspul en nog wat trucjes van de dokter is het er toch nog op de normale manier uitgekomen. Anders had ie de kat moeten opereren en het uit zn darmen plukken.quote:Op dinsdag 19 december 2006 07:56 schreef Rewimo het volgende:
Niet giftig maar ook niet gezond natuurlijk: Beauty is dol op die 'sliertjes' die aan bossen bloemen worden vastgemaakt (cadeaulint). Dat gaat ze als een gek op zitten vreten. En daarna spugen natuurlijk (als ik het niet in de gaten heb gehad, want anders pak ik het gelijk af natuurlijk).
Waar je erg mee moet oppassen is lametta, van die dunne plastic sliertjes voor de kerstboom. Die dingen vreten ze ook graag, maar dat is plastic en kan hele nare effecten hebben (scherpe randjes, slecht voor de darmen).
Dit spul dus:
[afbeelding]
We hebben vroeger wel eens zo'n sliertje uit de kattenbak gevist met een rijtje drollen eraan't Leek wel een ketting
heb dat een paar keer gekocht maar dat willen ze dus niet hebben dat spul.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:04 schreef vronie het volgende:
[..]
Als het een binnenkat is heeft hij misschien wel trek in Kattengras![]()
Ik heb het even nagekeken op verschillende giftige plantenlijsten, en de amaryllis staat overal als giftig omschreven. Het kan oa. het zenuwstelsel verlammen en de spijsvertering beinvloeden.quote:Op maandag 18 december 2006 17:59 schreef gargamel het volgende:
Een kat kan ook heel ziek worden van het drinken van bloemenwater als daar amarylissen bijzitten. Dat ontdekte mijn schoonzus iig. Braken en chronische diarree waren het gevolg. Tot ze die bloemen maar niet meer kocht en de kat dus ook niet meer van het water kon lebberen. Volgens haar dierenarts was het erg onwaarschijnlijk dat het dat geweest was trouwens.
ik heb die sliertjes direkt uit kerstboom gehaald, liever een kale kerstboom dan een zieke kat.quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:27 schreef Roeji het volgende:
[..]
HIerdoor heeft de kat van mn ouders de nodige tijd bij de dierenarts doorgebracht. Was echt op het randje. Die lametta zat helemaal in zn darmen verdraaid en bij het poepen was het zo scherp dat ie zichzelf opensneed aan zn gat. Met een lading laxeerspul en nog wat trucjes van de dokter is het er toch nog op de normale manier uitgekomen. Anders had ie de kat moeten opereren en het uit zn darmen plukken.
Tja en het lijkt me dan logisch dat ze van het water ook ziek kunnen wordenquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:04 schreef Jetteketet het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken op verschillende giftige plantenlijsten, en de amaryllis staat overal als giftig omschreven. Het kan oa. het zenuwstelsel verlammen en de spijsvertering beinvloeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |