abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43854239
Vrees ik met grote vreze.

Want:

PvdA+CDA : CDA en PvdA kunnen niet door 1 deur en PvdA wil niet zonder SP in kabinet
PvdA+CDA+CU : CDA en PvdA kunnen niet door 1 deur en PvdA wil niet zonder SP in kabinet
PvdA+CDA+GL : CDA en PvdA kunnen niet door 1 deur en PvdA wil niet zonder SP in kabinet
PvdA+CDA+SP : gaat nooit lukken CDA te ver van SP
CDA+VVD : veel te weinig zetels
Etc.

Rest er niet veel meer dan uiteindelijk dit

CDA+CU+VVD+PVV (Wilders)

Nu roept Rouvoet nog wel dat ze niet willen met Wilders, maar vrees toch dat ze `in het lansbelang` toch zwicht. Zoals D66 dit ook in 2003 deed..... De VVD hoor ik geen keihard `nee`ropen in dit stadium....

Vrezen jullie met mij met grote vreze dat Andre Rouvoet straks inderdaad toch zwicht voor extreem rechts

Wie o wie...
pi_43854291
Ga jij eerst het partijprogramma van meneer Wilders maar lezen. Iemand onterect extreem rechts noemen is natuurlijk niet ECHTGAAF.
pi_43854335
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:13 schreef Raski het volgende:
Ga jij eerst het partijprogramma van meneer Wilders maar lezen. Iemand onterect extreem rechts noemen is natuurlijk niet ECHTGAAF.
Wat hij vindt over de Islam...zijn radicale standpunten over buitenlanders.....dat is imo wel degelijk extreem rechts....
pi_43854476
Rouvoet heeft voor de verkiezingen al gezegd dat hij niet van plan was deel te nemen aan een kabinet met Rita Verdonk, dus een kabinet met Rouvoet en Wilders lijkt me ondenkbaar. Rouvoet lijkt me wat dat betreft ook iets standvastiger dan D66.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_43854487
PvdA + SP + CU + GL + D'66 + PvdD
pi_43854509
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:19 schreef Monolith het volgende:
Rouvoet heeft voor de verkiezingen al gezegd dat hij niet van plan was deel te nemen aan een kabinet met Rita Verdonk, dus een kabinet met Rouvoet en Wilders lijkt me ondenkbaar. Rouvoet lijkt me wat dat betreft ook iets standvastiger dan D66.
dat hoop ik ook.. Maar het zijn politici. je weet het maar nooit waarmee hij in verleiding wordt gebracht....
pi_43854527
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:19 schreef lordhelmet het volgende:
zes partijen......gaat echt nietlukken.....
pi_43854530
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:19 schreef lordhelmet het volgende:
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:22:47 #9
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43854581
ik denk dat bea een staatsgreep doet.
pi_43854630
Rouvoet gaat van zijn leven niet met de PVV in een kabinet zitten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43854716
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:24 schreef venomsnake het volgende:
Rouvoet gaat van zijn leven niet met de PVV in een kabinet zitten.
Ik hoop dat je echt gelijk hebt dat we niet negatief worden verrast....
pi_43854748
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat hij vindt over de Islam...zijn radicale standpunten over buitenlanders.....dat is imo wel degelijk extreem rechts....
Uitspraken wilders:
Islam cultuur is minder dan de westerse cultuur. <- Niet extreem rechts. Het is een feit. Wij doen niet gedwongen huwelijk, eerwraak en ons vrouwtje slaan om wat voor reden dan ook omdat het geloof ons dat toestaat.
De grens 5 jaar dicht voor niet westerse allochtonen. Wat is hier extreem rechts aan? Het moet gewoon, allochtonen laten inburgeren is moeilijk als er steeds nieuwe aanwinst komt.

Wat is er zo radicaal aan...
Wat vind je eigenlijk extreem rechts aan Wilders?
pi_43854793
Dat zou betekenen dat als PvdA en SP dwars liggen dat de CU dan zich maar MOET inschikken met de PVV? Dat kan natuurlijk niet he. De verantwoordelijkheid voor het land ligt bij alle partijen.
pi_43854905
Ik heb er alle vertrouwen in dat Rouvoet dat het land niet aandoet.

Ik denk ook niet dat Wilders dat zou willen, dan moet hij immers zoveel van zijn standpunten offeren om een coalitie te kunnen sluiten, dat hij net zo goed bij de VVD had kunnen blijven.
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_43854919
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
PvdA+CDA : CDA en PvdA kunnen niet door 1 deur en PvdA wil niet zonder SP in kabinet
PvdA+CDA+CU : CDA en PvdA kunnen niet door 1 deur en PvdA wil niet zonder SP in kabinet
PvdA+CDA+GL : CDA en PvdA kunnen niet door 1 deur en PvdA wil niet zonder SP in kabinet
PvdA+CDA+SP : gaat nooit lukken CDA te ver van SP
CDA+VVD : veel te weinig zetels
Etc.

Rest er niet veel meer dan uiteindelijk dit

CDA+CU+VVD+PVV (Wilders)

Nu roept Rouvoet nog wel dat ze niet willen met Wilders, maar vrees toch dat ze `in het lansbelang` toch zwicht. Zoals D66 dit ook in 2003 deed..... De VVD hoor ik geen keihard `nee`ropen in dit stadium....
Als je echt denkt dat de CU veel overeenkomsten heeft met Wilders, keep on dreaming.
Bekijk de lijst met standpunten nog maar eens, ze staan bijna continu lijnrecht tegenover WIlders. Tussen de VVD en de PvdA zijn nog meer overeenkomsten (12), tussen de CU en Wilders maar 9.

Als je bedenkt dat de PvdA en de CDA het op zo'n 16 punten met elkaar eens zijn en het CDA met de SP ook op 16 punten eens zijn, dan is PvdA-CDA-SP, mmisschien aangevuld met CU veruit de meest realistische optie.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43854921
CU en D66 gaan echt niet samen.
pi_43854962
Ik ben eigenlijk wel voor praten, praten en nog eens praten en over een half jaar nieuwe verkiezingen waar CDA en VVD gezamenlijk met de boodschap naar buiten treden: Zie je wel, een stem op links is een stem op politieke chaos en onbestuurbaarheid...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43854981
Als CDA-PvdA-SP niet gaat omdat het voor het CDA te links is
of CDA-PvdA-CU niet gaat omdat de PvdA niet zonder SP wil,
dan zou CDA-PvdA-SP-CU een goed evenwicht kunnen zijn.
pi_43854995
Wilders ... exteem rechts ?

wat is dat voor een bespottelijke etiketten-plakkerij

de Nationale Front in La FRance of de NPD in Duitsland zijn extreem rechts.

Wilders is gewoon rechts. De enige rechte partij in Nederland overigens
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:35:58 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_43855031
CU wil alleen met CDA+PvdA of CDA+VVD.
pi_43855095
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:34 schreef CANARIS het volgende:
Wilders ... exteem rechts ?

wat is dat voor een bespottelijke etiketen-plakkerij
Kan jij mij het verschil uitleggen tussen een man die alle problemen legt bij de moslims en een man die alle problemen legt bij de joden?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43855124
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:21 schreef EchtGaaf het volgende:
zes partijen......gaat echt nietlukken.....
D'66 heeft geen standpunten meer over na de afgelopen periode, en dus ook geen breekpunten.
PvdD is een one-issue partij met een punt waar de rest van de genoemde partijen ook voor zijn.
GL zou zo blij zijn met een dergelijke optie dat ze zich niet al te dwars zullen opstellen, bovendien liggen hun groene items de rest van de partijen toch ook al.

Rest de CU als vreemde eet in de bijt, tegenover de PvdA en de SP. En die komen er met een beetje touwtrekken wel uit.
pi_43855133
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:27 schreef Raski het volgende:

[..]

Uitspraken wilders:
Islam cultuur is minder dan de westerse cultuur. <- Niet extreem rechts. Het is een feit. Wij doen niet gedwongen huwelijk, eerwraak en ons vrouwtje slaan om wat voor reden dan ook omdat het geloof ons dat toestaat.
je mag van mij gerust vinden dat in vergelijking met de Westerse cultuur de Islam op punten achterhaalde opvattingen heeft. Trouwens kan het ook niet zo zijn dat zij meer tradionele opvattingen hebben. Daar zijn ze toch vrij in...Daarom hoeven ze toch niet `minder`te zijn dan wij Westerlingen...Ieder mens en ieder cultuur is toch gelijk ondanks dat ze andere opvattingen hebben...
quote:
De grens 5 jaar dicht voor niet westerse allochtonen. Wat is hier extreem rechts aan? Het moet gewoon, allochtonen laten inburgeren is moeilijk als er steeds nieuwe aanwinst komt.

Wat is er zo radicaal aan...
Wat vind je eigenlijk extreem rechts aan Wilders?
Laten we nou gewoon eerlijk in zijn. Ik zie de problemen ook wel onder ogen. Maar jij wilt de grens hermetisch afsluiten voor mensen die politiek of religues in hun vaderland worden vervolgd ik ben het wel met je eens als je zegt dat de grens hermetisch dicht moet voor gelukzoekers...

Het gaat mij niet zozeer om de beldan term `extreem recht`. zie het liever in de letterlijke zin. De politiek die Wilders wilt bedrijven is erg rechts te noemen. Wilders is erg radicaal en zwart wit in zijn opvattingen. Imo voldoet de kwalificatie `extreem` wel degelijk.
pi_43855165
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:37 schreef onemangang het volgende:
Kan jij mij het verschil uitleggen tussen een man die alle problemen legt bij de moslims en een man die alle problemen legt bij de joden?
Sterker nog, je had die Agema moeten horen vorige week. "Turkije bij de EU kan echt niet. Dan komen al die Turken onze huizen en onze banen stelen."

Als ze "Joden" had gezegd had 't zo uit een geschiedenisboek kunnen komen.
pi_43855234
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:29 schreef FonsvdB het volgende:
Dat zou betekenen dat als PvdA en SP dwars liggen dat de CU dan zich maar MOET inschikken met de PVV? Dat kan natuurlijk niet he. De verantwoordelijkheid voor het land ligt bij alle partijen.
Ja, dat wel. Maar als de mogelijkheden met bosjes gaan omvallen en er uiteindelijk amper 1 mogelijkheid overblijft, dan kan het uitendelijk op 1 partij gaan aankomen. Het land moet tenslotte wel geregeerd worden. Zie ook de rol die d66 had in 2003. Zij riepen ook eerst OML, om uiteindelijk toch in te stappen omdat ze met lekkere snoepjes werden gelokt.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')