Dat is mooi lullig voor de nummer 26...quote:Sp verliest zetel bij hertellingen
De stembusuitslag van de Nederlanders in het buitenland en de hertelling van de uitslagen in onder andere Eindhoven heeft de SP een zetel gekost en de PvdA een zetel opgeleverd. In de uiteindelijke officieuze uitslag, zoals verzameld door de verkiezingsdienst van het ANP, krijgt de SP 25 zetels en de PvdA 33 in de nieuwe Tweede Kamer. De andere voorlopige uitslagen blijven gelijk. De Kiesraad publiceert maandag de officiele uitslag.
Bron: NieuwNieuws
PvdD ook.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:10 schreef Weakling het volgende:
Oh kijk, nou maakt de SGP tenminste ook weer kans om in de coaltie met CDA en PvdA te komen (41+33+2) ...
hertelingquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:13 schreef Rejected het volgende:
http://nu.nl/news/897872/(...)_door_herteling.html
Damn, jij bent ook zielig, vast VVD gestemd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:12 schreef pomtiedom het volgende:
Heh, ik hoop dat het SP buiten een nieuw kabinet wordt gesloten en dat nieuwe kabinet zijn periode weet af te maken.
Aan de andere kant is het ook goed als de Sp in het kabinet komt en het kabinet voortijdig valt.
In beide gevallen betekend dat het einde van de SP als grote partij.
Nope, en als ik zielig ben krijg ik vast extra geld uit de schatkist van de SP.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef daeri het volgende:
[..]
Damn, jij bent ook zielig, vast VVD gestemd.
De SP heeft 10 verschillende lijsten, elk met een andere nummer 25-29.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is mooi lullig voor de nummer 26...![]()
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:12 schreef pomtiedom het volgende:
Heh, ik hoop dat het SP buiten een nieuw kabinet wordt gesloten en dat nieuwe kabinet zijn periode weet af te maken.
Aan de andere kant is het ook goed als de Sp in het kabinet komt en het kabinet voortijdig valt.
Ik heb niets met de SP, maar ik zou ze graag in het kabinet zien. Laat ze maar eens bewijzen dat ze het kunnen. Misschien vallen ze door de mand en net zo goed kunnen ze me verrassen en blijken ze het wel goed te doen, maar dan weten we in ieder geval wat we aan die partij hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:12 schreef pomtiedom het volgende:
Of stel je voor dat ze in het kabinet komen en dat het opeens goed blijkt te gaanquote:Op vrijdag 24 november 2006 13:12 schreef pomtiedom het volgende:
quote:Op donderdag 23 november 2006 12:52 schreef freako het volgende:
[..]
Hierbij moet ik wel de aantekening maken dat in de voorlopige uitslag PvdA meer stemmen heeft dan de combi SP/GroenLinks, maar minder zetels. Ergens zit er dus iets fout. Het kan dus zijn dat de SP uiteindelijk 1 restzetel naar de PvdA ziet gaan, daarvoor moeten we de definitieve uitslag afwachten.
quote:
Van Nu.nlquote:Zetel minder voor SP door herteling
Uitgegeven: 24 november 2006 13:06
RIJSWIJK - De stembusuitslag van de Nederlanders in het buitenland en de hertelling van de uitslagen in onder andere Eindhoven heeft de SP een zetel gekost en de PvdA een zetel opgeleverd.
In de uiteindelijke officieuze uitslag, zoals verzameld door de verkiezingsdienst van het ANP, krijgt de SP 25 zetels en de PvdA 33 in de nieuwe Tweede Kamer. De andere voorlopige uitslagen blijven gelijk. De Kiesraad publiceert maandag de officiele uitslag.
Teletekst 104quote:De SP krijgt in de Tweede Kamer
waarschijnlijk 25 zetels,een minder dan
tot nu toe werd gemeld.De PvdA krijgt
er één meer en komt uit op 33.Dat meldt
het ANP op basis zijn eigen
verkiezingsdienst.
De aangepaste uitslag is het gevolg van
de stembusuitslag van Nederlanders in
het buitenland en de hertelling van
uitslagen in onder meer Eindhoven.De
Kiesraad presenteert maandag de
officiële uitslag.
Uit de Telegraaf.quote:Correctie stembusuitslag: Zetel SP naar PvdA
RIJSWIJK - De stembusuitslag van de Nederlanders in het buitenland en de hertelling van de uitslagen in onder andere Eindhoven heeft de SP een zetel gekost en de PvdA een zetel opgeleverd.
In de uiteindelijke officieuze uitslag, zoals verzameld door de verkiezingsdienst van het ANP, krijgt de SP 25 zetels en de PvdA 33 in de nieuwe Tweede Kamer. De andere voorlopige uitslagen blijven gelijk.
Hij is wel realistisch mijns inziens.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef daeri het volgende:
[..]
Damn, jij bent ook zielig, vast VVD gestemd.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:17 schreef ethiraseth het volgende:
(ik gok dat je dat stemt, en anders vast Wilders)
ok ok, het is echt waar..quote:
Helaas.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als je beetje nadenkt had je kunnen weten dat het goed is voor de politiek als er veel soorten partijen zijn. Dat dwingt iedereen namelijk scherp te blijven omdat de concurrentie zo je zetels kaapt. Wat denk je dat er zal gebeuren als er alleen nog maar VVD (ik gok dat je dat stemt, en anders vast Wilders
) overblijft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |