Kun je mooi sneeuwballen in gooien danquote:Op dinsdag 5 december 2006 16:41 schreef popolon het volgende:
[..]
M'n basket buiten ziet er nu zo uit.
[afbeelding]
idd ja, anderhalf uur vastgestaan op weg terug naar het hotel.. vandaag geen regen gelukkig!quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:26 schreef qwerty_x het volgende:
er kwam gisteren een klein regenbuitje naar beneden
resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lang leve de tropische regenbuien
Meldtquote:Op maandag 4 december 2006 20:33 schreef maartena het volgende:
Ook zitten er een groot aantal Groen Links stemmers in het buitenland, wat denk ik voor een deel mensen zijn die niet naar een westers land zijn gegaan, maar bijv. in de 3e wereld zitten op allerlei hulpprojecten etc. (ik generaliseer hier enigszins).
http://www.weeronline.nl/cgi-bin/regframe?3&PRG=citybild&LANG=nl&WMO=72295&PROVIDER=anwendungquote:Op woensdag 6 december 2006 04:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.weeronline.nl/DistrCol.htm
Best redelijk toch?
... en zo te zien begint het nu weerquote:Op woensdag 6 december 2006 03:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
idd ja, anderhalf uur vastgestaan op weg terug naar het hotel.. vandaag geen regen gelukkig!
nog een weekje hier, dan naar Mexico Stad.
Het is hier ook al een aantal dagen prijs!! Afgelopen zondag kwam ik terug uit China, en we hadden op Heathrow megavertraging omdat het weer in Ierland zo slecht was. Giga stormen en hoosbuien. Dublin airport was zelfs gesloten en alle vluchten gecancelled. Vrij uitzonderlijk!!quote:Op woensdag 6 december 2006 21:57 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
... en zo te zien begint het nu weer
ben benieuwd
Gelukkig begon het vandaag toen ik al in het hotel was, 20 minuten reis naar het hotel ipv bijna twee uur!quote:Op woensdag 6 december 2006 21:57 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
... en zo te zien begint het nu weer
ben benieuwd
Tuurlijk niet. Ik sluit gewoon aan in de rij voor Schengenlanden met mijn Nederlandse paspoort.quote:Op donderdag 7 december 2006 04:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Amerikaans staatsburger bent krijg je op Schiphol dan ook domme vragen van een driekwarter?
Nope, handig zo die twee paspoorten. In de VS sluit ik bij de rij aan voor U.S. Citizens en in Europa sluit ik aan bij de rij voor Schengenlanden. Sowieso had ik met een green card ook al geen lastige vragen hoor, die bewaren ze speciaal voor toeristen.quote:Op donderdag 7 december 2006 05:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij maakt het niet uit of je ook Nederlander bent als je met je Amerikaans paspoort naar de VS reist.
Die driekwarter is voor naar de VSquote:Op donderdag 7 december 2006 07:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik sluit gewoon aan in de rij voor Schengenlanden met mijn Nederlandse paspoort.
Wow... Da's wel heel heftig! Als ze dat maar voor 17 januari oplossen (dan vlieg ik over).quote:Op woensdag 6 december 2006 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Het is hier ook al een aantal dagen prijs!! Afgelopen zondag kwam ik terug uit China, en we hadden op Heathrow megavertraging omdat het weer in Ierland zo slecht was. Giga stormen en hoosbuien. Dublin airport was zelfs gesloten en alle vluchten gecancelled. Vrij uitzonderlijk!!
Nu is half Ierland flooded. Erg bijzonder om te zien. Er zijn ineens zo'n 3 miljoen meren bijgekomen.
Veel plezier in Fogo de Chão - ik neem aan dat je naar degene aan de Av. de Bandeirantes gaat ?quote:Op woensdag 6 december 2006 23:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
(..)
Morgenavond naar Fogo de Chau (Braziliaans grillrestaurant) met collegas, ik heb er nu al zin in![]()
btw, je had gelijk over Morumbi, dat is toch een stuk minder pauper dan de rest van de stad. Sao Paulo begint me te bevallen![]()
Jah, maar die nemen ze gewoon in. Verder geen gezeik of vragen.... Ik heb toch nooit wat aan te geven.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op Dulles viel het mee
Amerikaans staatsburgers moeten toch ook een formulier invullen met wat ze aan te geven hebben?
Ik weet niet precies welke het was, maar niet degene op bandeirantes. De saladebar is wel heel goed, en zo vol wordt je er niet van, muv de verschillende soorten kaas. Het vlees was heerlijk, en omdat ik nog als een konijn (volgens de Brazilianen) op mijn salade aan het kouwen was heb ik de eerste rondes vlees overgeslagen, wat ze daarna brachten was heerlijk!quote:Op donderdag 7 december 2006 15:14 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Veel plezier in Fogo de Chão - ik neem aan dat je naar degene aan de Av. de Bandeirantes gaat ?
Een tip voor een ieder die een braziliaanse churrascaria / rodízio gaat bezoeken: ze proberen je eerst vol te stoppen met de saladebars en de eerste ronden met goedkoop vlees. Val dus de saladebar niet al te gretig aan en sla de eerste ronden vlees over.
het duurde even voor ik begreep wat er staatquote:
Dan heb je je dus in het laatste kwartaal van 2005 opgegeven? Want in het laatste kwartaal van 2006 is de DV2008 loterij geweest.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:01 schreef MuKe het volgende:
Ben in de race voor DV2007 (Amerikaanse visa loterij). Hopelijk zit ik aankomende zomer in LA, al is dat nog lang niet zeker aangezien de loterij nogal langzaam verloopt...
Klopt. We hebben dus al gewonnen, het is enkel nog wachten op de interview.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:35 schreef maartena het volgende:
Dan heb je je dus in het laatste kwartaal van 2005 opgegeven?
Wordt georganiseerd door de US government zelf dusquote:Op woensdag 13 december 2006 21:45 schreef LintuxCx het volgende:
What the... Een visum verloting? Is dat niet net zoiets als een diploma kopen?
Ja goed geregeld he.quote:Op donderdag 7 december 2006 05:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat een slavenland overigens, alle kut baantjes worden door afro´s gedaan
Je zat toch nog op school (net propaedeuse gehaald)? Hoe wil je dat combineren met verhuizen naar de VS? Als je hier verder gaat op een college, heb je daar het geld voor gezien dat de verhuizing e.d. ook veel kost?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef MuKe het volgende:
[..]
Klopt. We hebben dus al gewonnen, het is enkel nog wachten op de interview.
nog wat foto's gemaakt? 'deze zijn van 2005?) was het mooi? was er onderhand eens wat muziek op straat? mijn ouders zijn geweest, ik zelf zat op mauritius (O+)quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:27 schreef Xith het volgende:
Zometteen zal ik naar het centrum gaan, van lyon:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is in de USA een stuk makkelijker, want zelfs illegalen betalen belasting als ze werkenquote:Op donderdag 14 december 2006 13:20 schreef SeLang het volgende:
Een kennis van mij woont al 5 jaar lang ofzo illegaal in de USA (ooit op een toeristen visum binnengekomen). Hij is notabene manager van een of ander (klein) laboratorium. Echt ongelofelijk dat dat mogelijk is!
Hij had wel een groot probleem toen hij een keer werd aangehouden voor te hard rijden. Toen viel hij dus door de mand. Weet niet precies hoe hij dat uiteindelijk heeft opgelost, maar hij zit er nog steeds (of: afweer). Binnenkort zijn zijn problemen verleden tijd want volgend jaar gaat ie trouwen met een Amerikaanse
Ik denk het niet. Want als hij dan een green card aanvraagt wordt de link gelegd tussen het (nu waarschijnlijk valse) SSN nummer wat hij heeft, en heeft ie een grote kans dat hij wordt uitgezet. Hij moet eigenlijk eerst het land weer verlaten, en vanuit Nederland een nieuwe procedure starten na zijn huwelijk, en daarmee doen alsof hij een compleet nieuwe immigrant is, dan gaat het wel goed werken.....quote:Op donderdag 14 december 2006 13:20 schreef SeLang het volgende:
Binnenkort zijn zijn problemen verleden tijd want volgend jaar gaat ie trouwen met een Amerikaanse
Ik ga gelukkig niet alleen en heb in de US ook nog familie wonen. Bedankt trouwens.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je zat toch nog op school (net propaedeuse gehaald)? Hoe wil je dat combineren met verhuizen naar de VS? Als je hier verder gaat op een college, heb je daar het geld voor gezien dat de verhuizing e.d. ook veel kost?
Verder gefeliciteerd. Ik doe al jaren mee en heb nog nooit gewonnen
ga dan ook in een echt land wonen !!quote:Op woensdag 20 december 2006 19:58 schreef maartena het volgende:
Het is KOUD in California! De temperatuur is gezakt tot.... onder de 15 graden Celcius overdag en 5 graden s'nachts! Daar kunnen we helemaal niet tegen hier....
Zolang als het hier overdag nog 25 graden is, kan ik wel leven met de 11 graden 's nachtsquote:Op woensdag 20 december 2006 19:58 schreef maartena het volgende:
Het is KOUD in California! De temperatuur is gezakt tot.... onder de 15 graden Celcius overdag en 5 graden s'nachts! Daar kunnen we helemaal niet tegen hier....
Lekker? Als in lekker dat je straks weer weg magquote:Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef Libris het volgende:
Zo, ik ben sinds vanmorgen weer in het Hollandse land. Toch wel weer even lekker
Had ik ook hoor. Kan 't me goed voorstellen.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef Libris het volgende:
Zo, ik ben sinds vanmorgen weer in het Hollandse land. Toch wel weer even lekker
Ik vind het lekker om naar Nederland te gaan, hier in het 'dorp' over straat te gaan en om de zoveel meter een bekende te zien en even bij te praten. De familie en vrienden te zien. En ik vind het volgende week zaterdag weer lekker om naar huis te gaan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:11 schreef vicz het volgende:
[..]
Lekker? Als in lekker dat je straks weer weg mag
Ik vlieg komende zaterdag naar nl. Zondag morgen vroeg kom ik aan. Precies op tijd voor kerstmis en nieuwjaar
Sorry, tuurlijkquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:45 schreef Fogel het volgende:
StefanP, ik heb je op linkedin gevonden (n.a.v. vorig topic in de reeks) en wil je toevoegen, maar dat kan niet zonder je e-mail adres. Kan je me een mailtje sturen?
Thanks, heb nu een mail gestuurd.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, tuurlijkstefan punt pieterse apestaartje ericsson punt com.
Over iets van drie weken mag ik ook. Ik zal me die korte tijd prima vermaken in nederland. Daarna lekker weer terug natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik vind het lekker om naar Nederland te gaan, hier in het 'dorp' over straat te gaan en om de zoveel meter een bekende te zien en even bij te praten. De familie en vrienden te zien. En ik vind het volgende week zaterdag weer lekker om naar huis te gaan.
Perfect toch?
Dit is iets wat ik vaak hoor maar waar ik niks van begrijp.quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik vind het lekker om naar Nederland te gaan, hier in het 'dorp' over straat te gaan en om de zoveel meter een bekende te zien en even bij te praten. De familie en vrienden te zien.
Het is niet allemaal hetzelfde, maar ik heb nog een paar goede vrienden in Nederland, waarvan sommigen ook wel eens langskomen in Singapore. Daarnaast zie ik mijn broertje weer eens. Sommige dingen veranderen niet.quote:Op zondag 24 december 2006 14:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is iets wat ik vaak hoor maar waar ik niks van begrijp.
In mijn geval zijn bijna alle vrienden en kennissen ook doorgegaan met hun leven. Dwz, die zijn dus ook verhuisd, geemigreerd, dood, hebben nieuwe vrienden/ kennissenkring, etc
Als ik terugga naar mijn laatste woonplaats in NL dan ben ik gauw klaar
Dus ik begrijp niet waarom bij andere mensen alles kennelijk nog min of meer hetzelfde is...
Jah, paar maanden...quote:Op zondag 24 december 2006 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zeker lang vantevoren geboekt?
Ja, iedereen gaat door met zijn leven of komt te overlijden. Maar goed ook want het zou toch sneu zijn als iedereen zou wachten natuurlijk.quote:Op zondag 24 december 2006 17:55 schreef StefanP het volgende:
Ik heb nog welgeteld 4 personen die ik in Nederland kan/wil bezoeken. 2 Daarvan wonen op hetzelfde adres en ze wonen allen in dezelfde stad. In een dag ben ik dus al klaar. Om daarvoor nou speciaal naar NL te gaan... nee. Alhoewel dat er volgend jaar waarschijnlijk toch wel van zal komen, helaas.
Misschien is dat anders als je je hele leven in 1 plek gewoond hebt, maar ik ben al zovaak verhuisd dat de meeste bekenden niet meer waren dan kennissen. En die gaan inderdaad door met hun eigen leven. Alles verwatert.
Op zoek naar de winter?quote:Op maandag 25 december 2006 03:25 schreef PeuRac het volgende:
* PeuRac verhuist 30 Januarie naar Vantaa (nabij Helsinki) Finland![]()
![]()
Koudquote:Op maandag 25 december 2006 03:25 schreef PeuRac het volgende:
* PeuRac verhuist 30 Januarie naar Vantaa (nabij Helsinki) Finland![]()
![]()
Update: hij gaat dus trouwen met een andere illegaalquote:Op donderdag 14 december 2006 13:20 schreef SeLang het volgende:
Een kennis van mij woont al 5 jaar lang ofzo illegaal in de USA (ooit op een toeristen visum binnengekomen). Hij is notabene manager van een of ander (klein) laboratorium. Echt ongelofelijk dat dat mogelijk is!
Hij had wel een groot probleem toen hij een keer werd aangehouden voor te hard rijden. Toen viel hij dus door de mand. Weet niet precies hoe hij dat uiteindelijk heeft opgelost, maar hij zit er nog steeds (of: afweer). Binnenkort zijn zijn problemen verleden tijd want volgend jaar gaat ie trouwen met een Amerikaanse
Ja, ik ben deze sneeuwloze kerst helemaal zatquote:
quote:Op maandag 25 december 2006 16:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Update: hij gaat dus trouwen met een andere illegaal
greencard
quote:Op maandag 25 december 2006 16:11 schreef SeLang het volgende:
greencard
Vaag verhaal, als je een contract hebt is een greencard niet zo'n probleem toch? 2 kennissen van mij hadden em zo.quote:Op maandag 25 december 2006 16:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
greencard
Laat de reden dat je Nederland wel een beetje gehad hebt niet de hoofdreden worden dat je vertrekt, want dan ga je je afzetten tegen iets wellicht.quote:Op maandag 25 december 2006 16:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja, ik ben deze sneeuwloze kerst helemaal zat(in Helsinki ligt trouwens ook geen sneeuw op dit moment
)
k ga er in eerste instantie voor een jaar studeren, maar ik heb het een beetje gehad met nederland, dus als het me daar bevalt, blijf ik misschien wel, bevalt het me niet, dan ga ik verder naar een ander land.
Nee dat is het zeker niet, ik ga naar het buitenland omdat de studie daar gewoon beter is en ik op deze manier een dubbele opleiding kan volgen. En het heeft als voordeel dat ik naar een land ga waar de cultuur heerst die voor mij gevoel beter bij mij past.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Laat de reden dat je Nederland wel een beetje gehad hebt niet de hoofdreden worden dat je vertrekt, want dan ga je je afzetten tegen iets wellicht.
Pensioen kan je niet meer afkopen.quote:Op woensdag 27 december 2006 07:09 schreef StefanP het volgende:
Interessant, ik wist niet dat die mogelijkheid bestond. Binnenkort maar even checken dus. Het valt inderdaad in het niet bij mijn 401k. Ideaal, zelf regelen ipv dat collectieve gedoe.
Goh, kan dat?quote:Op woensdag 27 december 2006 05:32 schreef popolon het volgende:
Ik heb m'n pensioen gewoon opgenomen en uit laten betalen toen ik ging emigreren, zoveel jaren waren het nou ook weer niet.
Met een extra spaarplan hier is dat zo ingehaald.
Situatieschets gegeven: 'k Ga emigreren, wil het graag openemen etc.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |