abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 16:45:07 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44166516
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 16:41 schreef popolon het volgende:

[..]

M'n basket buiten ziet er nu zo uit.

[afbeelding]
Kun je mooi sneeuwballen in gooien dan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 december 2006 @ 03:33:04 #102
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44183731
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 16:26 schreef qwerty_x het volgende:
er kwam gisteren een klein regenbuitje naar beneden

resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

lang leve de tropische regenbuien
idd ja, anderhalf uur vastgestaan op weg terug naar het hotel.. vandaag geen regen gelukkig!

nog een weekje hier, dan naar Mexico Stad.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_44183751
Nu weer iets meer dan 2 maanden naar Argentinie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44183786
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:33 schreef maartena het volgende:
Ook zitten er een groot aantal Groen Links stemmers in het buitenland, wat denk ik voor een deel mensen zijn die niet naar een westers land zijn gegaan, maar bijv. in de 3e wereld zitten op allerlei hulpprojecten etc. (ik generaliseer hier enigszins).
Meldt Hoewel ik niet bepaalt in een 3de wereld land woon (volgens sommigen op fok wel ))

Het weer moet trouwens niet gekker worden, het was vandaag best fris met 16 graden hier en 's nachts lichte nachtvorst
pi_44183801
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 6 december 2006 @ 19:59:26 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44203668
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 december 2006 @ 21:34:04 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44207190
Inderdaad, veel te warm.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 6 december 2006 @ 21:39:26 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44207379
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 december 2006 @ 21:57:56 #109
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_44208161
quote:
Op woensdag 6 december 2006 03:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

idd ja, anderhalf uur vastgestaan op weg terug naar het hotel.. vandaag geen regen gelukkig!

nog een weekje hier, dan naar Mexico Stad.
... en zo te zien begint het nu weer
ben benieuwd
zonnig Brasil
  woensdag 6 december 2006 @ 22:23:58 #110
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_44209230
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:57 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ben benieuwd
Het is hier ook al een aantal dagen prijs!! Afgelopen zondag kwam ik terug uit China, en we hadden op Heathrow megavertraging omdat het weer in Ierland zo slecht was. Giga stormen en hoosbuien. Dublin airport was zelfs gesloten en alle vluchten gecancelled. Vrij uitzonderlijk!!

Gelukkig moest ik naar Shannon vliegen, en na drie uur vertraging ging die alsnog, dus ik kwam in ieder geval, zij het heel laat, en na 38 uur opgeweest te zijn, thuis!

Nu is half Ierland flooded. Erg bijzonder om te zien. Er zijn ineens zo'n 3 miljoen meren bijgekomen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 6 december 2006 @ 23:24:58 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44210338
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:57 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ben benieuwd
Gelukkig begon het vandaag toen ik al in het hotel was, 20 minuten reis naar het hotel ipv bijna twee uur!

Ik heb een kamer op de 22e verdieping, dus een schitterend uitzicht op de bliksem die zo af en toe door de lucht schiet. enige nadeel is dat de tv uitvalt als het even heel hard regent.

Morgenavond naar Fogo de Chau (Braziliaans grillrestaurant) met collegas, ik heb er nu al zin in

btw, je had gelijk over Morumbi, dat is toch een stuk minder pauper dan de rest van de stad. Sao Paulo begint me te bevallen
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_44213793
Als je Amerikaans staatsburger bent krijg je op Schiphol dan ook domme vragen van een driekwarter?
pi_44213854
Natuurlijk niet. Je hebt gewoon je Nederlandse paspoort nog.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44213894
Lijkt me niet dat ze het verschil begrijpen.
  donderdag 7 december 2006 @ 05:15:41 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44213897
Nou het zijn gewoon Nederlanders hoor, die begrijpen dat i.t.t. die rare Amerikanen echt wel!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44213907
Volgens mij maakt het niet uit of je ook Nederlander bent als je met je Amerikaans paspoort naar de VS reist.

Ik had zin om die muts af te zeiken maar dat leek me beter van niet dus toen moest ik 100 domme vragen beantwoorden :´)
pi_44213912
Wat een slavenland overigens, alle kut baantjes worden door afro´s gedaan
  donderdag 7 december 2006 @ 05:26:48 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44213920
Ik denk dat ze erg onder de indruk van je poging tot afzeiken waren.

Op Fok bak je er al niks van, laat staan op Schiphol. Dus je bent gewoon in de hoek gezet door een Antiliaan met een Melkertbaan?
pi_44213923
Nee, een autochtone driekwarter.

En afzeiken was makkelijk, alleen niet slim
  donderdag 7 december 2006 @ 07:18:04 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44214108
quote:
Op donderdag 7 december 2006 04:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Amerikaans staatsburger bent krijg je op Schiphol dan ook domme vragen van een driekwarter?
Tuurlijk niet. Ik sluit gewoon aan in de rij voor Schengenlanden met mijn Nederlandse paspoort.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 7 december 2006 @ 07:21:55 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44214121
quote:
Op donderdag 7 december 2006 05:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij maakt het niet uit of je ook Nederlander bent als je met je Amerikaans paspoort naar de VS reist.
Nope, handig zo die twee paspoorten. In de VS sluit ik bij de rij aan voor U.S. Citizens en in Europa sluit ik aan bij de rij voor Schengenlanden. Sowieso had ik met een green card ook al geen lastige vragen hoor, die bewaren ze speciaal voor toeristen.
-
pi_44214938
Op Dulles viel het mee

Amerikaans staatsburgers moeten toch ook een formulier invullen met wat ze aan te geven hebben?
pi_44214951
quote:
Op donderdag 7 december 2006 07:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Ik sluit gewoon aan in de rij voor Schengenlanden met mijn Nederlandse paspoort.
Die driekwarter is voor naar de VS
pi_44215294
quote:
Op woensdag 6 december 2006 22:23 schreef ElizabethR het volgende:
Het is hier ook al een aantal dagen prijs!! Afgelopen zondag kwam ik terug uit China, en we hadden op Heathrow megavertraging omdat het weer in Ierland zo slecht was. Giga stormen en hoosbuien. Dublin airport was zelfs gesloten en alle vluchten gecancelled. Vrij uitzonderlijk!!

Nu is half Ierland flooded. Erg bijzonder om te zien. Er zijn ineens zo'n 3 miljoen meren bijgekomen.
Wow... Da's wel heel heftig! Als ze dat maar voor 17 januari oplossen (dan vlieg ik over). Wel vreemd, ik heb de laatste tijd op mijn computer het weer in Dublin en Nederland constant naast elkaar staan en kreeg het idee dat het iig de afgelopen dagen daar net zo nat was als hier. Niet waar dus.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 7 december 2006 @ 15:14:22 #125
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_44224652
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

(..)
Morgenavond naar Fogo de Chau (Braziliaans grillrestaurant) met collegas, ik heb er nu al zin in

btw, je had gelijk over Morumbi, dat is toch een stuk minder pauper dan de rest van de stad. Sao Paulo begint me te bevallen
Veel plezier in Fogo de Chão - ik neem aan dat je naar degene aan de Av. de Bandeirantes gaat ?
Een tip voor een ieder die een braziliaanse churrascaria / rodízio gaat bezoeken: ze proberen je eerst vol te stoppen met de saladebars en de eerste ronden met goedkoop vlees. Val dus de saladebar niet al te gretig aan en sla de eerste ronden vlees over.
zonnig Brasil
  donderdag 7 december 2006 @ 15:32:28 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44225244
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op Dulles viel het mee

Amerikaans staatsburgers moeten toch ook een formulier invullen met wat ze aan te geven hebben?
Jah, maar die nemen ze gewoon in. Verder geen gezeik of vragen.... Ik heb toch nooit wat aan te geven.
-
  vrijdag 8 december 2006 @ 01:55:49 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44239718
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:14 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Veel plezier in Fogo de Chão - ik neem aan dat je naar degene aan de Av. de Bandeirantes gaat ?
Een tip voor een ieder die een braziliaanse churrascaria / rodízio gaat bezoeken: ze proberen je eerst vol te stoppen met de saladebars en de eerste ronden met goedkoop vlees. Val dus de saladebar niet al te gretig aan en sla de eerste ronden vlees over.
Ik weet niet precies welke het was, maar niet degene op bandeirantes. De saladebar is wel heel goed, en zo vol wordt je er niet van, muv de verschillende soorten kaas. Het vlees was heerlijk, en omdat ik nog als een konijn (volgens de Brazilianen) op mijn salade aan het kouwen was heb ik de eerste rondes vlees overgeslagen, wat ze daarna brachten was heerlijk!

Morgen een Sambales (alsof ik me nog niet genoeg toerist voel) , zaterdag een beetje rondkijken hier, en zondag komt mijn vriendin naar SP (ook voor werk, maar een ander bedrijf), dus ik vermaak me hier wel

Braziliaanse vrouwen zijn echt geweldig, niet makkelijk mijn vriendin trouw te blijven hierzo..

Gosto de Sao Paulo!
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:55:22 #128
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_44249829
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 01:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

(..)
Morgen een Sambales
(..)
het duurde even voor ik begreep wat er staat

en ja, het is moeilijk om niet voor Brazilië (en Braziliaansen) te vallen
zonnig Brasil
pi_44257067
Zometteen zal ik naar het centrum gaan, van lyon:

pi_44307935
Was het nog leuk?
pi_44319087
Is piraterij een groot probleem in Brazilie qwerty?
  woensdag 13 december 2006 @ 21:01:41 #133
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_44404996
Ben in de race voor DV2007 (Amerikaanse visa loterij). Hopelijk zit ik aankomende zomer in LA, al is dat nog lang niet zeker aangezien de loterij nogal langzaam verloopt...
To Live and Die in LA
pi_44405836
Ben je Peruaan?
  woensdag 13 december 2006 @ 21:35:25 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44406469
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:01 schreef MuKe het volgende:
Ben in de race voor DV2007 (Amerikaanse visa loterij). Hopelijk zit ik aankomende zomer in LA, al is dat nog lang niet zeker aangezien de loterij nogal langzaam verloopt...
Dan heb je je dus in het laatste kwartaal van 2005 opgegeven? Want in het laatste kwartaal van 2006 is de DV2008 loterij geweest.

Nederlanders hebben zo ongeveer 2 tot 5% kans op het winnen. Er gaan jaarlijks zo'n 50 tot 100 Nederlanders naar de VS met een DV visa, en er zijn (volgens het consulaat een aantal jaren geleden) zo'n 4 a 5000 aanvragen vanuit Nederland.
-
pi_44406989
What the... Een visum verloting? Is dat niet net zoiets als een diploma kopen?
  woensdag 13 december 2006 @ 22:43:50 #137
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_44409746
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:35 schreef maartena het volgende:

Dan heb je je dus in het laatste kwartaal van 2005 opgegeven?
Klopt. We hebben dus al gewonnen, het is enkel nog wachten op de interview.
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:45 schreef LintuxCx het volgende:
What the... Een visum verloting? Is dat niet net zoiets als een diploma kopen?
Wordt georganiseerd door de US government zelf dus

Meer info: http://amerika.discussiegroep.info/index.php?topic=2596.0

[ Bericht 6% gewijzigd door MuKe op 13-12-2006 22:50:16 ]
To Live and Die in LA
pi_44411353
quote:
Op donderdag 7 december 2006 05:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat een slavenland overigens, alle kut baantjes worden door afro´s gedaan
Ja goed geregeld he.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44411545
Hoe gaan je katoenplantages Stef?
pi_44411637
Ik ga naar Kentucky of Georgia verhuizen denk ik. De wetten in TX zijn mij toch nog iets te liberaal. Ik moet potdomme bij 15 graden m'n slaven al binnen doen, terwijl ze het makkelijk tot 10 graden uithouden.
-Mark Steyn
pi_44411709
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:43 schreef MuKe het volgende:

[..]

Klopt. We hebben dus al gewonnen, het is enkel nog wachten op de interview.
Je zat toch nog op school (net propaedeuse gehaald)? Hoe wil je dat combineren met verhuizen naar de VS? Als je hier verder gaat op een college, heb je daar het geld voor gezien dat de verhuizing e.d. ook veel kost?

Verder gefeliciteerd. Ik doe al jaren mee en heb nog nooit gewonnen
-Mark Steyn
pi_44422018
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:27 schreef Xith het volgende:
Zometteen zal ik naar het centrum gaan, van lyon:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nog wat foto's gemaakt? 'deze zijn van 2005?) was het mooi? was er onderhand eens wat muziek op straat? mijn ouders zijn geweest, ik zelf zat op mauritius (O+)
  donderdag 14 december 2006 @ 13:20:09 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44423150
Een kennis van mij woont al 5 jaar lang ofzo illegaal in de USA (ooit op een toeristen visum binnengekomen). Hij is notabene manager van een of ander (klein) laboratorium. Echt ongelofelijk dat dat mogelijk is!

Hij had wel een groot probleem toen hij een keer werd aangehouden voor te hard rijden. Toen viel hij dus door de mand. Weet niet precies hoe hij dat uiteindelijk heeft opgelost, maar hij zit er nog steeds (of: afweer). Binnenkort zijn zijn problemen verleden tijd want volgend jaar gaat ie trouwen met een Amerikaanse
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44428626
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:20 schreef SeLang het volgende:
Een kennis van mij woont al 5 jaar lang ofzo illegaal in de USA (ooit op een toeristen visum binnengekomen). Hij is notabene manager van een of ander (klein) laboratorium. Echt ongelofelijk dat dat mogelijk is!

Hij had wel een groot probleem toen hij een keer werd aangehouden voor te hard rijden. Toen viel hij dus door de mand. Weet niet precies hoe hij dat uiteindelijk heeft opgelost, maar hij zit er nog steeds (of: afweer). Binnenkort zijn zijn problemen verleden tijd want volgend jaar gaat ie trouwen met een Amerikaanse
Is in de USA een stuk makkelijker, want zelfs illegalen betalen belasting als ze werken
  donderdag 14 december 2006 @ 17:30:48 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44431051
quote:
Binnenkort zijn zijn problemen verleden tijd want volgend jaar gaat ie trouwen met een Amerikaanse
Ik denk het niet. Want als hij dan een green card aanvraagt wordt de link gelegd tussen het (nu waarschijnlijk valse) SSN nummer wat hij heeft, en heeft ie een grote kans dat hij wordt uitgezet. Hij moet eigenlijk eerst het land weer verlaten, en vanuit Nederland een nieuwe procedure starten na zijn huwelijk, en daarmee doen alsof hij een compleet nieuwe immigrant is, dan gaat het wel goed werken.....

Dit kan potentieel enorm fout voor hem gaan, het kan ook goed gaan. Ligt een beetje aan de bureaucratie, maar in de afgelopen 2 a 3 jaar is er ENORM veel veranderd. Hij is namelijk VOOR het departement of homeland security naar de VS gekomen, en de immigratiediensten vallen sinds 2003 onder dat departement.

Hij moet dus uitkijken, en een immigratieadvocaat inschakelen om het allemaal goed te krijgen.
-
  donderdag 14 december 2006 @ 21:25:57 #148
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_44438639
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je zat toch nog op school (net propaedeuse gehaald)? Hoe wil je dat combineren met verhuizen naar de VS? Als je hier verder gaat op een college, heb je daar het geld voor gezien dat de verhuizing e.d. ook veel kost?

Verder gefeliciteerd. Ik doe al jaren mee en heb nog nooit gewonnen
Ik ga gelukkig niet alleen en heb in de US ook nog familie wonen. Bedankt trouwens.
To Live and Die in LA
  woensdag 20 december 2006 @ 19:58:19 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44607135
Het is KOUD in California! De temperatuur is gezakt tot.... onder de 15 graden Celcius overdag en 5 graden s'nachts! Daar kunnen we helemaal niet tegen hier....

-
  woensdag 20 december 2006 @ 20:16:22 #150
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_44607628
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:58 schreef maartena het volgende:
Het is KOUD in California! De temperatuur is gezakt tot.... onder de 15 graden Celcius overdag en 5 graden s'nachts! Daar kunnen we helemaal niet tegen hier....

ga dan ook in een echt land wonen !!
zonnig Brasil
  woensdag 20 december 2006 @ 20:32:31 #151
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44608150
't Is hier juist veel te warm

Sneeuw is al een week weg, gelukkig staan er weer sneeuwbuien op het programma dit weekend.
pi_44609715
Zondag was het hier nog 24 graden.
-Mark Steyn
pi_44610977
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:58 schreef maartena het volgende:

Zolang als het hier overdag nog 25 graden is, kan ik wel leven met de 11 graden 's nachts
pi_44618270
Gezellig bruin café hier!

Ik schuif ook maar weer even aan.
 FR
pi_44618907
Gezellig in je grot?
  donderdag 21 december 2006 @ 16:52:06 #156
19840 Libris
Live from Singapore
pi_44632103
Zo, ik ben sinds vanmorgen weer in het Hollandse land. Toch wel weer even lekker
  donderdag 21 december 2006 @ 16:58:59 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44632341
25 december is voor mij een gewone werkdag.
xmas is verder toch een kutfeest
Mijn reisverslagen
pi_44632373
Zonder familie en vrienden wel ja
pi_44636772
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:58 schreef SeLang het volgende:
xmas is verder toch een kutfeest
Mee eens.

Maar wie durft dat nou toe te geven...
 FR
pi_44647119
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef Libris het volgende:
Zo, ik ben sinds vanmorgen weer in het Hollandse land. Toch wel weer even lekker
Lekker? Als in lekker dat je straks weer weg mag

Ik vlieg komende zaterdag naar nl. Zondag morgen vroeg kom ik aan. Precies op tijd voor kerstmis en nieuwjaar
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:14:21 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44647174
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef Libris het volgende:
Had ik ook hoor. Kan 't me goed voorstellen.

Have fun.
  vrijdag 22 december 2006 @ 07:12:25 #162
19840 Libris
Live from Singapore
pi_44649504
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:11 schreef vicz het volgende:

[..]

Lekker? Als in lekker dat je straks weer weg mag

Ik vlieg komende zaterdag naar nl. Zondag morgen vroeg kom ik aan. Precies op tijd voor kerstmis en nieuwjaar
Ik vind het lekker om naar Nederland te gaan, hier in het 'dorp' over straat te gaan en om de zoveel meter een bekende te zien en even bij te praten. De familie en vrienden te zien. En ik vind het volgende week zaterdag weer lekker om naar huis te gaan.

Perfect toch?
  vrijdag 22 december 2006 @ 07:24:23 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44649552
Ik blijf met kerst in de USA. Had oorspronkelijk het plan om naar Nederland te gaan, maar doordat ik een nieuwe baan heb (en nog geen vrije dagen opgespaard) doen we dit in September 2007. Wel komt mijn moeder in Maart 2007 voor een dag of 10 op bezoek......

Ik heb eigenlijk wel weer zin om weer naar Nederland te gaan Maar na een week of twee denk ik dat het ook wel weer genoeg is
-
pi_44652857
Ik ga met wat familie en vrienden lekker par dagen skien (lees: wandelen) in Frankrijk, geen drukke kerst, maar gewoon lekker simpel. Vervolgens paar dagen hard drinken met vrienden in Amsterdam en weer terug naar London... brak
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 22 december 2006 @ 12:45:08 #165
45833 crew  Fogel
pi_44655254
StefanP, ik heb je op linkedin gevonden (n.a.v. vorig topic in de reeks) en wil je toevoegen, maar dat kan niet zonder je e-mail adres. Kan je me een mailtje sturen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_44662929
Woei, mijn spulletjes vandaag de verhuiswagen in geschoven. 'k Zie ze pas weer in Dublin over een maandje of twee.
pi_44666884
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:45 schreef Fogel het volgende:
StefanP, ik heb je op linkedin gevonden (n.a.v. vorig topic in de reeks) en wil je toevoegen, maar dat kan niet zonder je e-mail adres. Kan je me een mailtje sturen?
Sorry, tuurlijk stefan punt pieterse apestaartje ericsson punt com.
-Mark Steyn
  Moderator vrijdag 22 december 2006 @ 21:08:03 #168
45833 crew  Fogel
pi_44667715
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef StefanP het volgende:

[..]

Sorry, tuurlijk stefan punt pieterse apestaartje ericsson punt com.
Thanks, heb nu een mail gestuurd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_44707636
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik vind het lekker om naar Nederland te gaan, hier in het 'dorp' over straat te gaan en om de zoveel meter een bekende te zien en even bij te praten. De familie en vrienden te zien. En ik vind het volgende week zaterdag weer lekker om naar huis te gaan.

Perfect toch?
Over iets van drie weken mag ik ook. Ik zal me die korte tijd prima vermaken in nederland. Daarna lekker weer terug natuurlijk.
  zondag 24 december 2006 @ 14:55:15 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44708158
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik vind het lekker om naar Nederland te gaan, hier in het 'dorp' over straat te gaan en om de zoveel meter een bekende te zien en even bij te praten. De familie en vrienden te zien.
Dit is iets wat ik vaak hoor maar waar ik niks van begrijp.
In mijn geval zijn bijna alle vrienden en kennissen ook doorgegaan met hun leven. Dwz, die zijn dus ook verhuisd, geemigreerd, dood, hebben nieuwe vrienden/ kennissenkring, etc
Als ik terugga naar mijn laatste woonplaats in NL dan ben ik gauw klaar
Dus ik begrijp niet waarom bij andere mensen alles kennelijk nog min of meer hetzelfde is...
Mijn reisverslagen
  zondag 24 december 2006 @ 16:37:34 #171
19840 Libris
Live from Singapore
pi_44711411
quote:
Op zondag 24 december 2006 14:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is iets wat ik vaak hoor maar waar ik niks van begrijp.
In mijn geval zijn bijna alle vrienden en kennissen ook doorgegaan met hun leven. Dwz, die zijn dus ook verhuisd, geemigreerd, dood, hebben nieuwe vrienden/ kennissenkring, etc
Als ik terugga naar mijn laatste woonplaats in NL dan ben ik gauw klaar
Dus ik begrijp niet waarom bij andere mensen alles kennelijk nog min of meer hetzelfde is...
Het is niet allemaal hetzelfde, maar ik heb nog een paar goede vrienden in Nederland, waarvan sommigen ook wel eens langskomen in Singapore. Daarnaast zie ik mijn broertje weer eens. Sommige dingen veranderen niet.
pi_44713652
Ik heb nog welgeteld 4 personen die ik in Nederland kan/wil bezoeken. 2 Daarvan wonen op hetzelfde adres en ze wonen allen in dezelfde stad. In een dag ben ik dus al klaar. Om daarvoor nou speciaal naar NL te gaan... nee. Alhoewel dat er volgend jaar waarschijnlijk toch wel van zal komen, helaas.

Misschien is dat anders als je je hele leven in 1 plek gewoond hebt, maar ik ben al zovaak verhuisd dat de meeste bekenden niet meer waren dan kennissen. En die gaan inderdaad door met hun eigen leven. Alles verwatert.
-Mark Steyn
pi_44718496
Vandaag geland op schiphol. Zoals verwacht, 't was koud, mistig en regenachtig. Echt nederlands weer
pi_44718697
Zeker lang vantevoren geboekt?
pi_44718820
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zeker lang vantevoren geboekt?
Jah, paar maanden...
pi_44725337
* PeuRac verhuist 30 Januarie naar Vantaa (nabij Helsinki) Finland
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44725426
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:55 schreef StefanP het volgende:
Ik heb nog welgeteld 4 personen die ik in Nederland kan/wil bezoeken. 2 Daarvan wonen op hetzelfde adres en ze wonen allen in dezelfde stad. In een dag ben ik dus al klaar. Om daarvoor nou speciaal naar NL te gaan... nee. Alhoewel dat er volgend jaar waarschijnlijk toch wel van zal komen, helaas.

Misschien is dat anders als je je hele leven in 1 plek gewoond hebt, maar ik ben al zovaak verhuisd dat de meeste bekenden niet meer waren dan kennissen. En die gaan inderdaad door met hun eigen leven. Alles verwatert.
Ja, iedereen gaat door met zijn leven of komt te overlijden. Maar goed ook want het zou toch sneu zijn als iedereen zou wachten natuurlijk.

Ik ben pas slechts enkele maanden weg uit Nederland, dus ik heb in januari nog zeker wel e.e.a. te doen, maar ik zal tot midden 2008 wellicht niet meer in Nederland komen daarna (ga ik vooralsnog niet zo plannen, dus het komt zo uit of niet tegen die tijd). Dat is meteen een ruim jaar, en dan schiet het pas echt op met de 'veranderingen'.
pi_44725434
quote:
Op maandag 25 december 2006 03:25 schreef PeuRac het volgende:
Op zoek naar de winter?
pi_44725800
quote:
Op maandag 25 december 2006 03:25 schreef PeuRac het volgende:
Koud 1 jaar studie? Hoe & wat precies?
-Mark Steyn
  maandag 25 december 2006 @ 07:10:59 #180
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_44725823
* dimage melt Antibes zuid-frankrijk

[ Bericht 3% gewijzigd door dimage op 25-12-2006 16:57:54 ]
  maandag 25 december 2006 @ 16:11:39 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44734404
quote:

Update: hij gaat dus trouwen met een andere illegaal

greencard
Mijn reisverslagen
pi_44734480
quote:
Op maandag 25 december 2006 03:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Op zoek naar de winter?
Ja, ik ben deze sneeuwloze kerst helemaal zat (in Helsinki ligt trouwens ook geen sneeuw op dit moment )

k ga er in eerste instantie voor een jaar studeren, maar ik heb het een beetje gehad met nederland, dus als het me daar bevalt, blijf ik misschien wel, bevalt het me niet, dan ga ik verder naar een ander land.
  maandag 25 december 2006 @ 16:41:26 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44734957
quote:
Op maandag 25 december 2006 16:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

greencard

Hou me op de hoogte. Interessant.
  maandag 25 december 2006 @ 18:11:32 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44736002
quote:

greencard

En met de wittebroodsweken samen naar een deportatiecentrum?
-
pi_44740628
quote:

[..]

greencard
Vaag verhaal, als je een contract hebt is een greencard niet zo'n probleem toch? 2 kennissen van mij hadden em zo.
pi_44746194
quote:
Op maandag 25 december 2006 16:15 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ja, ik ben deze sneeuwloze kerst helemaal zat (in Helsinki ligt trouwens ook geen sneeuw op dit moment )

k ga er in eerste instantie voor een jaar studeren, maar ik heb het een beetje gehad met nederland, dus als het me daar bevalt, blijf ik misschien wel, bevalt het me niet, dan ga ik verder naar een ander land.
Laat de reden dat je Nederland wel een beetje gehad hebt niet de hoofdreden worden dat je vertrekt, want dan ga je je afzetten tegen iets wellicht.
pi_44746293
En misschien gaat het buitenland ook een beetje tegenvallen als je alles wat niet Nederland is gaat verheerlijken.

* LintuxCx weet nog niet of en wanneer hij terug zal gaan naar Nederland...
pi_44746335
Ja, als je alles maar gaat lopen afzeiken dan kom je natuurlijk nergens. Ik zit een heel eind van Nederland vandaan, maar dat is verder nog geen reden om dan maar gek te gaan doen. Zowel hier in Indonesie als in Nederland zitten veel dingen niet goed en daar kan ik prima mee leven, het vergt alleen soms wat meer wilskracht en indenkingsvermogen.. maar ach.. daar gaan we niet dood aan.
pi_44750851
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Laat de reden dat je Nederland wel een beetje gehad hebt niet de hoofdreden worden dat je vertrekt, want dan ga je je afzetten tegen iets wellicht.
Nee dat is het zeker niet, ik ga naar het buitenland omdat de studie daar gewoon beter is en ik op deze manier een dubbele opleiding kan volgen. En het heeft als voordeel dat ik naar een land ga waar de cultuur heerst die voor mij gevoel beter bij mij past.
pi_44762283
Nog meer emigranten die post van de belastingdienst kregen waarin staat dat je ze een brief van o.a. je pensioenverzekeraar moet sturen? Met daarin hoeveel pensioen e.d. je heb opgebouwd hebt. Volgens de belastingdienst moet ik dat, omdat 'u feitelijk niet meer in Nederland woont en Nederland het heffingsrecht over deze inkomensbronnen zeker wil stellen.' Men moest namelijk eventjes 'op het moment van emigratie een conserverende aanslag opleggen.'

Dat geloof je toch niet? Smerige, schofterige dieven. Die gaat dus rechtstreeks de prullenbak in, net als de vorige brief met een 50-pagina tellend formulier dat ik even moest invullen. Thanks for reminding me waarom ik ook alweer zo'n vreselijke hekel aan dat kutland had en heb.

Nederland
-Mark Steyn
  woensdag 27 december 2006 @ 05:32:08 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44762313

Ik heb m'n pensioen gewoon opgenomen en uit laten betalen toen ik ging emigreren, zoveel jaren waren het nou ook weer niet.

Met een extra spaarplan hier is dat zo ingehaald.
pi_44762517
Interessant, ik wist niet dat die mogelijkheid bestond. Binnenkort maar even checken dus. Het valt inderdaad in het niet bij mijn 401k. Ideaal, zelf regelen ipv dat collectieve gedoe.
-Mark Steyn
pi_44762629
quote:
Op woensdag 27 december 2006 07:09 schreef StefanP het volgende:
Interessant, ik wist niet dat die mogelijkheid bestond. Binnenkort maar even checken dus. Het valt inderdaad in het niet bij mijn 401k. Ideaal, zelf regelen ipv dat collectieve gedoe.
Pensioen kan je niet meer afkopen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 27 december 2006 @ 12:41:04 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44765999
quote:
Op woensdag 27 december 2006 05:32 schreef popolon het volgende:

Ik heb m'n pensioen gewoon opgenomen en uit laten betalen toen ik ging emigreren, zoveel jaren waren het nou ook weer niet.

Met een extra spaarplan hier is dat zo ingehaald.
Goh, kan dat?

Ik heb een pensioen in NL en in de UK, maar ik vertrouw al die collectieve dingen voor geen cent. Bijvoorbeeld: ze zullen in de toekomst de pensioenen wel niet meer volledig indexeren dus tegen de tijd dat wij met pensioen gaan is het tgv inflatie geen drol meer waard.

Al die pensioenregelingen beschouw ik als een leuk extraatje mocht ik daar ooit nog een cent van terugzien. In de tussentijd bouw ik wel in eigen beheer een potje op waar al die babyboomers/ paupers/ linksen met hun klauwen vanaf blijven
Overigens schiet het met dat potje al aardig op
Mijn reisverslagen
  woensdag 27 december 2006 @ 18:10:05 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44769309
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Goh, kan dat?
Situatieschets gegeven: 'k Ga emigreren, wil het graag openemen etc.

Wel tegen bepaalde kosten natuurlijk, je kan het beter laten staan wat dat betreft maar ik wil gewoon van dit soort dingen af zijn.

Volgens mij kan het wel, afhankelijk van het bedrijf die jouw zaken in beheer heeft natuurlijk.
pi_44784367
En als je over pak hem beet over 2 jaar scheidt en weer naar de polder gaat ga je 2 keer verliezen?
  donderdag 28 december 2006 @ 01:40:12 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44784385
No guts, no glory.
pi_44784411
Ja maar als je het had laten staan had je niet 2 keer verloren. Dat heeft verder weinig te maken met wel of niet emigreren.
  donderdag 28 december 2006 @ 01:49:59 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44784550
Ik zit hier in twee jaar tijd op hetzelfde bedrag als waar ik in Nederland zes jaar over zou doen.

Het was in mijn geval de enige juiste keuze, en een leuk bedrag om de boel op de rails te zetten in een land waar ik bijna niks had en helemaal opnieuw moest beginnen.

Moet zeggen dat ik 't geluk, of volharding whatever, heb gehad dat ik een hele goede werkgever heb. Maar goed, een werkgever zoek je zelf uit vind ik.
pi_44784660
Met de werkeloosheidscijfers in GR zal dat wel meevallen denk ik.

Hoeveel % van die 2 jaar heb je ongeveer verloren door je geld mee te nemen?

En kreeg je het dus cash uitbetaald of ging het mee in je pensioenpotje van je nieuwe werkgever?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')