abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 december 2006 @ 20:43:19 #176
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44518528
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:04 schreef Lois het volgende:
Succes morgen met de uitslag Maneki! Ik hoop dat er iets uitkomt waar je iets aan kunt doen.
Dat hoop ik ook, en dan nog het allerliefst iets waar snel, makkelijk en permanent iets aan gedaan kan worden.

Welkom hier Tex. Wat een geweldig shirt heeft Noah aan. Die wil ik ook voor Kai (aangezien het Hello Kitty jurkje van Bootje hem vast niet zo leuk zal staan ). Enig idee waar ze die shirtjes verkopen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 17 december 2006 @ 21:30:54 #177
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44520398
M@x, hoe is het nu eigenlijk met Kai en zijn loopkunsten? Ik weet nog dat ie een paar weken geleden achter dat loopwagentje liep, maar lees niet altijd alles wat er in dit topic voorbij komt, en was benieuwd hoe ie er nu voor staat.
  zondag 17 december 2006 @ 21:39:37 #178
3142 m@x
pi_44520757
Eigenlijk gaat het nog steeds hetzelfde. Hij loopt achter zijn winkelwagen en langs de tafel. Los staan heeft hij heel even gedaan maar dat vindt hij vreselijk eng en daarom doet hij het nu niet meer. Aan één hand lopen durft hij wel steeds beter maar zijn voetjes zwikken nog heel erg naar binnen waardoor hij heel onstabiel op zijn beentjes staat. Meneer gaat wel steeds meer kruipen in minder kontschuiven en dat schijnt wel een positief iets te zijn. We houden moed, ooit gaat hij wel lopen, het is alleen jammer dat hij waarschijnlijk niet als de andere kindjes lekker sneeuwballen kan gaan gooien als het echt winter wordt en meer van dat soort dingen. Hij mist hierdoor zo veel.
  zondag 17 december 2006 @ 21:46:14 #179
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44521011
Ja, ik kan me voorstellen hoe jammer dat is, vooral voor hem zelf. Aan de andere kant, misschien gaat het toch ineens vlug. Dat zie je zo vaak bij kindjes, ineens weer zo'n sprong. Nu weet ik niet precies hoe Kai z'n achtergrond is (fysiek dan bedoel ik), maar ik kan me toch voorstellen dat ie het straks zomaar ineens durft en doet. Ik hoop het echt voor jullie. Enne... als het zo door gaat met die ozonlaag, dan laten die sneeuwballengevechten wellicht sowieso nog een paar maanden op zich wachten.
pi_44521567
m@x, jullie geduld wordt flink op de proef gesteld, maar het is fijn dat er vooruitgang te zien is. met zijn hypermobiliteit zal 't ook wel extra lastig zijn misschien om de volgende stap (letterlijk en figuurlijk) aan te durven? volgend jaar doet ie vast wel mee met het sneeuwballengevecht.

dat shirt van Noah vind ik ook geweldig, ben ook benieuwd waar je (of die lieve suikerzus tex?) dat vandaan hebt texelonia. en anders m@x, is 't misschien een idee om 't zelf bij simply colors oid te bestellen?

[ Bericht 25% gewijzigd door bixister op 17-12-2006 22:05:02 ]
  zondag 17 december 2006 @ 22:13:33 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_44522068
Wij krijgen ook voor elk consultatiebureaubezoek een lijst toegestuurd (tegelijk met de afspraak). Het wordt hier als geheugensteuntje voor de ouders gebruikt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 17 december 2006 @ 22:18:43 #182
3142 m@x
pi_44522260
De omschrijving die Jessie gaf over Bo, dat elke stap voor een kindje met hypermobiliteit een stap op een elastieken ondergrond (of zoiets) is, lijkt voor Kai ook op te gaan. Het is zo onzeker en wankel en moeilijk. Ik denk ook niet dat het opeens heel snel zal gaan. We hebben een paar weken terug twee flinke sprongen gehad met het los staan en het lopen achter een karretje en ik denk dat we nu gewoon weer een hele hoop geduld moeten hebben. Het is gewoon zowel voor hem als voor ons best frustrerend omdat hij door die achterstand als het ware een stuk kleiner wordt gehouden dan hij eigenlijk is. We proberen zoveel mogelijk dingen te doen die andere kinderen van zijn leeftijd ook doen maar bijv. naar de Efteling gaan of naar de dierentuin is al een drama omdat hij gewoon niet te lang in zijn buggy wil zitten. Dat mist ie gewoon allemaal.

Ik heb een lief neefje met een apparaat waar o.a. t-shirts mee bedrukt kunnen worden dus die kan ik altijd nog inschakelen voor een nep-Noahshirt, maar ik vind die letters die er bovenop lijken te liggen zo mooi.
pi_44522570
klopt, die vind ik ook veel mooier hoor, die dikke letters.

en logisch maar heel vervelend voor hem (en jullie) dat het nog niet lopen ook een impact heeft op andere delen van zijn ontwikkeling. ik hoop van harte dat 't snel gaat lukken, hij zit er al aardig dichtbij op zich. er gaat vast een wereld voor 'm open dan! maar dan nog zal hij 't waarschijnlijk nog niet meteen heel lang vol kunnen houden natuurlijk. ben trouwens ook heel benieuwd hoe het zal gaan met 'weglopen' enzo, of hij door z'n leeftijd sneller aanspreekbaar is op dat gebied. anna is nu nog tamelijk 'haar eigen gang-gaanderig' als ze zelf mag lopen, die moet ik er met heel veel geduld telkens weer bij roepen/bij de kraag vatten om in dezelfde richting te gaan als die ik van plan was. en daar heb ik niet altijd het geduld/ de tijd voor.
pi_44522837
Finn en ik horen hier nog lang niet thuis, maar het Noah's shirtje is denk ik van www.rainbowbabies.nl, gezien het model en de vilten opdruk.

* Tamea is helemaal dol op die site.
pi_44523279
ah, ik wist helemaal niet dat die ook een 'opdrukservice' hadden, en met zulke mooie letters dus?! die kleur komt me ook niet echt typisch rainbowbabies-achtig over, alles wat ik van die site heb is nogal eh... knal. maar ik ga kijken, bedankt voor de tip!
pi_44531494
Net de uitslag gehad; Meneertje heeft geen inhalatieallergiën maar had wel een iets te hoge bezinking wat in dit geval duidde op een virusinfectie. Niks ernstigs dus
Saartje
  maandag 18 december 2006 @ 11:20:09 #187
3142 m@x
pi_44531678
Gelukkig Maneki. Krijgt hij er nog iets voor of gaat het vanzelf weer over?
  maandag 18 december 2006 @ 11:20:28 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44531683
Fijn, Maneki.Neko. Dit moet hij dus gewoon uit gaan zieken, begrijp ik?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_44532037
Maneki dat is een hele opluchting!
pi_44532850
Hij moet het inderdaad uitzieken. Hij hoest nu nog wel maar is er niet benauwd van en zijn wallen zijn alweer iets geslonken. Gaat de goede kant op dus
Saartje
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 12:21:47 #191
81992 Githa
pi_44533258
Gelukkig maar Maneki, nu hopen dat hij snel weer de oude is....
pi_44533478
Maneki gelukkig maar.
Inderdaad M@x dat was ik (ik had het over een wiebelig bruggetje. Voor een hypermobiel kind voelt het lopen altijd alsof je over een wiebelig bruggetje loopt)

Jans is weer goedgekeurd. Der ene oog ziet wel meer als dat het hoeft te zien. En daar moeten we dan even op letten omdat dat het andere oog wat ook gewoon goed ziet maar niet extra zeg maar, lui zou kunnen maken. Jaja er moet ook wel iets zijn om je druk over te kunnen maken anders is het ook maar saai.
Ze was 18.8 kilo en 104 cm. Dr gewicht neemt ten aanzien van de lengte nog steeds af. En dr lengte behoort nog steeds tot de lange dames. Allemaal prima verder.
We stonden binnen een kwartier weer buiten, nog nooit zo'n snelle keurig gehad.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 12:53:52 #193
37150 livelink
pi_44534111
Dat is echt snel, Jessie. Ik verwacht niet zo snel klaar te zijn. Ik heb namelijk wel de vragenlijst ingevuld en ik heb aangegeven dat ik het wilde hebben over de zindelijkheid en over het feit dat Job niet gevoelig is voor beloning. Dus dat zal niet in een kwartiertje klaar zijn, hoop ik.

Fijn dat Jans helemaal goedgekeurd is. Geen idee hoe je trouwens op moet letten dat je kind haar beide ogen gebruikt.
pi_44534186
Nou we moeten er vooral op letten dat het de volgende keer weer getest word en dat 1 oog niet lui gaat doen. Dus niet mee beweegt als ze bv een boek bekijkt of tv kijkt, dat soort dingen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 18 december 2006 @ 20:09:37 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44549195
Fijn Maneki dat er niets allergisch aan de hand is

Jessie wat goed dat ze dat in de gaten houden, zo'n evt. lui oog! Wist ik helemaal niet joh, dat dat ook nog kon als je gewoon goed kan zien, of in dit geval te goed kan zien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 december 2006 @ 20:12:53 #196
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44549321
Noah's shirtje komt idd van rainbowbabies.nl vandaan Mijn zus en ik schijnen vroeger ook dat soort shirtjes te hebben gehad (ik kan het me zelf niet meer herinneren) dus daarom had mijn zus ze voor Noah besteld. Vorig jaar dus ook met 1 jaar erop
En Bix rainbowbabies heeft uitgebreid, meer kleuren, opdrukservice en mmeer soorten kleding enzow.

Maneki.neko fijn nieuws

Jessie, is dat echt altijd, voor hypermobiele mensen alsof ze over een wiebelig bruggetje lopen? Ik bedoel, dat blijft, ook als ze volwassen zijn en goed kunnen lopen, etc?
Kan me voorstellen dat je als kind dan niet "zomaar" los gaat lopen idd. Hopelijk durft/kan Kai het toch ook over niet al te lange tijd ineens.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44549856
Jessie, het klinkt of beide ogen wel goed zien, alleen de ene iets beter. Dat is in elk geval fijn.
Twijfelen ze aan de samenwerking van de ogen? Dat ze je hebben gevraagd of je kan opletten of dat oog wel meebeweegt?
Fake it till you make it...
pi_44551147
Waaaaahhhh, help, ze ziet gewoon goed verders hoor, niks aan het handje.

Tex, Bo word al wat strammer inmiddels. En heeft die angst ook niet zo gehad. Zij durfde bv op alles te klimmen wat los en vast zat. Dit gaf dus de problemen dat ze constant viel. Bij de fysio zeiden ze ook dat ze meestal het omgekeerde zagen dat de kinderen juist weinig tot niets durfde en uitgedaagd moesten worden. Bo moest dus soms afgeremd worden. Ze was niet echt 1 met haar lichaam zeg maar. Merkte niet echt van o die wiebelige beentjes daaronder die zijn van mij en daar ben ik de baas over.
(inmiddels heeft ze nu al en jaar last van regelmatige krampvoeten. Ik dacht steeds de groei of wat dan ook. Bij het CB was ik vandaag bij de arts en die zei dat groeipijnen juist meestal in benen en knieen zaten. Ze dacht eerder aan doorgezakte voeten eventueel combi door die hypermobiliteit. Dus maar eens een afspraak bij de huisarts maken)

Tex zijn jullie ook iets van fransigs?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44551352
Hoe was het met Job Livelink?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 23:33:38 #200
37150 livelink
pi_44556967
Job hoeft woensdag pas, maar ik was er al over begonnen om mezelf eraan te herinneren om met hem die plaatjes te oefenen. Met Katja had ik dat dus niet gedaan (ik wist niet eens dat ze een ogentest kreeg) dus dat wilde ik met Job maar wel doen. De fluitketel werd hier ook niet herkend. Daar maakt Job koffie van en de poes is absoluut zonder enige twijfel een leeuw. En de vlag kende hij niet. Maar dat maakt niet uit, zolang hij de poes maar consequent leeuw noemt en de fluitketel consequent koffie is er niks aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')