abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2006 @ 04:48:29 #126
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44347080
Als ik dat zo lees dan eet Noa nog veel op een dag! Ik ga me dus maar geen zorgen maken dat ze het avondeten niet wil (de rest van de dag eet ze redelijk tot goed (boterham tot fruit ) dus het zit hier allemaal nog wel goed dan.
Wat is dat nou toch met avondeten ... het ging er eerst altijd in als koek, wat dan ook, (zoals nu bij Emma ) en toen opeens was alles niet meer goed genoeg na 1 hap! Eten uitspugen ben ik altijd wel heel streng op, want dat mag ze echt niet doen van mij. Sindsdien gebeurt dat meestal niet meer. Maar ja, ze voorkomt het ook door al vóór het hapje in haar mond zit te zeggen: nee! met een heel eigenwijze intonatie (frustrerend.... ) terwijl ze daarvóór ook enthousiast was over het concept 'etuh!' en zelfs aan het scanderen is af en toe... 'eeeeTUH eeeTUH eeeTUH!' ... is het dan allemaal zo vies wat ik kook ...
pi_44348577
Kleine man hoest nog steeds, maar `s nachts gaat het gelukkig wel beter zodat hij in ieder geval nog aan zijn rust komt

Dat eten..ik begin er maar niet meer aan me daar druk om te maken. Alles wat naar binnen gaat is mooi meegenomen. Als er een dag echt heel slecht gegeten is wil ik wel eens 'patatjes' maken van wortel, komkommer, soepstengel en rolletjes worst en daar wordt altijd wel wat van gegeten. Op een stoeltje aan zijn tafeltje voor de tv zodat het eigenlijk ook nog ongemerkt naar binnen gaat.
Pedagogisch erg onverantwoord maar dat slaan we er wel weer uit voor zn 18e
Saartje
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:38:30 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44348935
Fijn dat het beter gaat Maneki! Scheelt altijd zo'n hoop als het 's nachts tenminste maar gaat... dat slapen is natuurlijk ook voor het herstel heel belangrijk. Weet je nog iets meer van de dokter trouwens, wat het precies is?
pi_44353953
Ik heb nog geen idee. Had van de huisarts een drankje gekregen voor hem wat anti-allergeen werkt, want ze dacht aan huisstofmijtallergie wat voornamelijk in bed tot uiting komt. Ik moet zeggen, sinds hij dat krijgt is hij `s nachts rustig en voor overdag hebben we Ventolin wat de boel aardig openhoudt.
Over een week hoor ik de uitslag van z`n bloed
Saartje
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:56:54 #130
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44355790
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel

Waarom staan er soms sterretjes voor & achter de namen van die koters & aanhang?
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:57:41 #131
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44355815
Dat zijn officiele fokbabies. Kindjes van ouders die elkaar via Fok hebben leren kennen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44456758
Maneki gaat het beter met de kleine man?

Djulian heeft weer iets vaags. Toen ik hem vanmorgen uit bed haalde zag ik dat hij een blauw oog heeft. Die had hij gisteravond echt nog niet. En het is niet om zijn oog, maar alleen het ooglid dat blauw is en niet zo'n beetje ook. Ik snap niet hoe dat zo komt. Alleen een ooglid blauw dat is toch vaag?
pi_44456853
hij zal zich wel gestoten hebben in z'n slaap neem ik aan?
pi_44457355
Hij hoest zich nog steeds het leplazerus Ik hoop maar dat er maandag een uitslag bekend wordt waar we iets mee kunnen.

Djulian, wat heb je gedaan?
Saartje
pi_44457452
Hoop het ook Maneki want dit is prut.

Bix dat denk ik ook alleen kan ik me niet bedenken waar aan. Vannacht was er nog niks toen ik bij hem ging kijken. Hij lijkt er weinig last van te hebben iig en zijn oog is niet dik, echt alleen flink blauw.
pi_44457481
he bah manekineko.
pi_44457952

vrijdag 15 december 2006 @ 15:17:43 #138
103793 kozakken
Living the life
pi_44458501
Eten jullie 's avonds warm? Hier wordt er bv bij mijn ouders ''s middags warm gegeten en eet hij echt als een bootwerker. 's avonds eet hij altijd veel minder.
Mss kijken of dat wat zou kunnen schelen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:20:56 #139
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44467150
Goed idee Kozakken! Misschien dat soep ook uitkomst kan bieden Dutch. Wij zijn er sinds kort 'aan' hier. Pompoensoep (zeer eenvoudig, superleker en erg gezond!), broccolisoep, courgettesoep. Mjummie. Het is drinken, maar toch eten, en oh zo vol van de broodnodige vitamienen. Het kan zelfs in de fles als het nodig is. Succes met al die onwillige peutertjes!
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:23:05 #140
105888 renzell
pi_44467207
Pompoensoep: pompoen (met schil, zonder pitten) in stukjes snijden en koken in niet al te veel water, met een groentebouillonblok erbij, half uurtje ongeveer, tot je het kunt pureren. Dan pureren, eventueel wat koksroom erbij, beetje bieslook, oregano of peterselie, snufje zout en peper, en klaar.
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:23:31 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44470564
Soep
Toevallig van de week grote pan gemaakt omdat iedereen hier in de lappenmand zag/lag/hing en hij slurpt het echt naar binnen. Hij verheugt zich er helemaal op. Groentesoep.
Ik ga die pompoensoep ms ook nog eens proberen, klinkt goed.

En zul je net zien, deze week eet hij ineens veel beter.

Kozakken, het klinkt wel heel logisch eik van dat 's middags eten. Kinderen zijn natuurlijk 's avonds best moe, dat heeft er vast ook mee te maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_44473548
met schil, renzell!? dat wist ik helemaal niet, dat je die ook kon eten. het schillen vind ik het allervervelendste klusje van pompoensoep, en daarom maak ik 'm niet zo vaak. maar ik ben er wel dol op (en de kinderen ook). ik gooi er vaak nog veel meer groenten door, en vooral prei combineert erg goed en een scheutje witte wijn, wat gruyère (of andere kaas), hmmmm!!! soep is hier ook een van de favoriete gerechten, piet vraagt regelmatig wanneer we nou weer eens soep eten.

succes met alle slechte eters, piet begint net weer wat beter / meer te eten maar bij hem is 't ook vrij lang pet geweest (al at ie meestal wel aardig brood, dat scheelt). anna is nu juist wat kieskeuriger geworden. maar vanavond aten we patatjes en dat lusten ze allebei ERG GRAAG. ik moest zo lachen, toen we 't in de auto zeiden waren ze door 't dolle heen, en anna bleef maar 'tatjes eten! thuis! allemaal samen tatjes eten!' 'appelmoesj' roepen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 08:20:02 #143
105888 renzell
pi_44477046
Gewoon met schil ja, ik wist het ook niet, maar het kan, en is nog gezond ook, net als de schil van aardappels! Hmmm ja, met kaas ga ik ook eens proberen. Klinkt goed!
pi_44477346
Er zijn pompoensoorten die je absoluut wel moet schillen, maar die oranje pompoenen (hokaido) hoeven in ieder geval niet dacht ik! (met uitzondering van 'littekens' en harde stukjes in de schil)
Just my two cents (wij aten vroeger vaak pompoen, mjammie.... heerlijk!)
pi_44477562
nah, goed om te weten zeg!!!
pi_44477685
Mijn kinderen horen qua leeftijd niet in dit topic maar ik las de eetfrustaties van Dutchie en die herken ik zeer.

David eet ook ontzettend slecht.
Met wat geluk 2 keer per dag een halve boterham of wat ontbijtkoek. Fruit eet hij niet
Het avondeten laat hij ook vaak onaangeroerd of 1 of 2 hapjes (zodat je dan al een gat in de lucht springt).
Ik heb al vanalles geprobeerd en het frustreerd zo erg....(hij drinkt trouwens wel goed).

Ik negeer het verder maar en haal gewoon zijn volle bord na het eten weer weg.
(Terwijl wij eten pakt hij zijn volle bord al op en roept: Klaar!)

Je vraagt je af hoe ze erop kunnen leven...

Damon is trouwens ook een hele slechte eter (en dus ook een gratenpakhuis).
Voordeel bij hem is dat we hem wel makkelijk kunnen dwingen om toch iets te eten; dit en dat moet je opeten..
Dat doet hij dan ook zonder morren zodat hij wel van alles wat binnenkrijgt.
pi_44479706
dwingen lukt hier echt helemaal niet. negeren wel, en slechts héle kleine beetjes opscheppen wil ook nog wel eens helpen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:37:07 #148
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44492741
Kleine beetjes opscheppen... ook genoteerd.

Vervelend voor jullie, maar ik vind het wel een verademing om bevestigd te krijgen dat het er een beetje bij hoort. Zo af en toe heb je alleen de neiging om hem vast te zetten, zijn mond met klemmen open te zetten en met een trechter al het stukgepureerde voedsel door zijn giechel te gieten.
Goed... tot zo ver de frustratie.

Maar goed, we gaan gewoon verder met ons netjes aan de boekjes te houden. En al jullie tips ben ik erg dankbaar voor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 december 2006 @ 21:45:36 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44492953
Isa begint nu weer vlees te eten trouwens, dat heeft ook een half jaar geduurd. Ze eet gelukkig wel graag fruit, dus dat gaat er hier met bakken doorheen...

Een tijdje terug wilde ze helemaal niets eten, ziek enzo... Toen heb ik eens gevraagd hoeveel zo'n kindje eigenlijk moet eten. Eens in de week iets van de schijf van vijf en veel peuters overleven rustig op een halve appel en een koekje per dag, maanden lang

Hoe frustrerend ook, gewoon blijven aanbieden dus... ooit vreten ze je de oren van de kop. Da's waarschijnlijk tegen de tijd dat je ze ook uit bed moet sleuren in plaats van erin
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:51:12 #150
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44493097
iets zegt me dat Isa net zo'n tijdrekker is als Saskia bij 't naar bed gaan

CB zei hier trouwens ooit: peuters groeien op lucht en liefde.

Saskia had vanavond een hele zere teen Ze stond met papa onder de douche, en van wat ik ervan begreep had ze een of ander bakje op d'r voet gezet en was ze daar met d'r andere voet op gaan staan.. Randje precies op de nagelriem van grote teen Ik haar een beetje afdrogen, Arniflor erop... dat moest eraf!!!!!! Dat deed nog zeerder Hele tijd brullen en huilen om d'r teen.. en als ze toch even moest lopen dan je teen wel omhooghouden!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')