abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44557578
Fijn dat Jans goed gekeurd is! En dat ze een lange dame word zag ik van de week aan een foto waar ze naast Bo stond

Djulian is niet happy. Het is blijven kliederen met zijn eten. Ondertussen is hij ruim 2 maar heeft door allergien nog steeds 2 flessen pap en soms zelfs 3 op een dag. Want wat hij lust mag hij niet en wat hij mag lust hij niet. En iedere keer als we denken dat we nu het goede geven krijgt hij ineens weer een reactie en is het weer mis.
Zijn oog heeft hij ook last van, het is nu paars, geel en groen. Het is niet dik, maar hij heeft wel iets van hoofdpijn geeft hij aan.
  dinsdag 19 december 2006 @ 00:37:31 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44558451
Voor djulian een dikke wat is het toch naar
goedgekeurde kindjes ole
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:17:59 #203
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44561082
Arme Djulian...wat een narigheid zeg, die allergieën... heel veel sterkte voor jullie Anitra! Lijkt me ook supersaai voor dat jochie...wil hij die pap dan wel of heeft hij daar ook moeite mee?
pi_44564148
De pap vind hij erg lekker gelukkig en die is ook binnen 2 minuten op dan.
Hij zit nu film te kijken, Cars, hij is helemaal weg van die film
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:47:32 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_44567865
Psstt...LB; Ik zie dat het knutselen met Jolie goed gelukt is!

dinsdag 19 december 2006 @ 14:24:43 #206
103793 kozakken
Living the life
pi_44568869
Jonne slaapt. Hij protesteert steeds meer voor zijn middagslaapje en eigenlijk heb ik de tijd zo nodig voor mezelf of voor Romme.
Ik dacht vanmiddag: 'nieuwe taktiek'. Dus we hebben gegeten en daarna heb ik de wekker gezet en afgesproken dat hij daarna zou gaan slapen. De wekker ging, de puzzel moest nog even worden afgemaakt en er werd bijzonder getreuzeld bij de wc. Maar hij ligt toch echt te slapen
pi_44570656
Dat is lekker kozakken!!!
pi_44593765
hoera voor jonne (of eigenlijk voor kozakken). (hoe gaat 't eigenlijk met z'n wc-training, is ie nu helemaal zonder luier?).

piet is gisteren juist voor het eerst helemaal niet naar bed gegaan. tot nu toe ging hij nog wel altijd braaf naar bed 's middags maar van slapen komt het al een hele tijd niet meer. dus gisteren mocht ie van mij een keer beneden blijven, hij vond 't geweldig en heeft fanatiek geholpen met stofzuigen en opruimen.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:31:48 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44594897
Middagslaapjes ben ik al helemaal uit. Job krijg ik alleen maar in bed als hij ziek is of als Katja niet in de buurt is. Soms mis ik dat rustmoment tussendoor wel een beetje.

Vandaag met Job naar het cb geweest. Hij weigerde op elk mogelijke manier mee te werken aan het ogenonderzoek
Dus over 6 weken mogen we nog een keertje. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat hij dan wel mee wil werken.

Hij is 93 cm lang en zit daarmee nog helemaal onderin de groeicurve, maar hij is in ieder geval nog niet uit de groeicurve gevallen. Hij is klein en blijft klein, maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen. Gewicht was verder goed in verhouding met lengte.

Ik heb net nog even de lengte van Janneke teruggelezen en dat is wel meer dan 10 cm verschil
Het zou wel grappig zijn om ze een keer naast elkaar te zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:43:01 #210
103793 kozakken
Living the life
pi_44595200
Jonne is helemaal zonder luier. Na een kleine maand martelen en gedoe was hij 'opeens' zindelijk. Zelfs naar de peuterspeelzaal zonder luier. Ik ben echt blij dat we hebben doorgepakt. Heel soms gaat het nog wel eens mis, maar eigenlijk zo goed als niet. 's nachts en bij het middagslaapje wel een luier om, maar die komt dus echt droog weer af
-heul trots is-
pi_44595272
job is inderdaad een klein krummeltje dan livelink. maar ik ben dan ook wel een behoorlijk lange piet gewend. ± 1.07 geloof ik, een tijdje geleden. wat balen dat die test zo slecht ging. was hier ook geen makkie, piet wilde eerst helemaal niks zeggen (ik begon zowaar te twijfelen of ie 't misschien echt niet zag) maar op een of andere manier wist die arts hem op een gegeven moment via een omweg toch te laten meewerken. oja ik weet het weer, hij mocht de overeenstemmende plaatjes in het boekje aanwijzen. dat ging goed.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:04:58 #212
37150 livelink
pi_44595760
Ja, dat laatste hebben ze bij Job ook geprobeerd, maar ook daar wenste hij niet aan mee te werken. Ik had dit helemaal niet verwacht, Katja deed gewoon direct wat ze vroegen.

Jonne , wat goed van jou dat je zindelijk bent. Bij Job wil dat ook nog niet lukken. En laatst had hij gepoept en zegt hij met een gelukzalig gezicht "Lekker warm, mama"
  woensdag 20 december 2006 @ 13:49:25 #213
103793 kozakken
Living the life
pi_44597229
Die Job. Fijn he, zo'n luier-kindje.
Alhoewel de boodschap om vijf uur 's morgens dat hij echt echt naar de cee moet ook niet altijd even prettig is
(Of tien keer vlak voor bedtijd vanwege de extra tijd)
Offeh... wat dacht je van privacy. Meneer wil prive zijn hoopje deponeren. Wegggg mama! (uitgestoken handje) Weggggg.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:16:46 #214
37150 livelink
pi_44597978
Ja, die begintijd van net zindelijk zijn heeft ook wel zijn lastige momenten, dat kan ik me nog goed herinneren van Katja.
Die paniek van die eerste tijd. Als ze riep dat ze moest plassen, dan had je ook welgeteld 1 ( één) minuut om een wc te vinden. Ik ben wel eens cafe's of restaurants ingerend met haar. En dan was je regelmatig te laat. Maar als ze nu zegt dat ze moet plassen kan ik rustig zeggen dat ze het nog even op moet houden tot we bij een wc zijn. En dan is de zindelijkheid pas echt leuk.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:23:09 #215
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598157
Léon hebben we ook nog niet uit de luiers hoor (is het nou zinnelijk of zindelijk? ). Meldt wel trots dat hij 'heb epoept.' En dan heeft ie geplast zeg maar. En we stimuleren het potjesgebruik, maar zonder luier durf ik echt niet aan.
Moet ie eerst maar eens zelf komen dat ie moet plassen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_44598169
het is zindelijk. althans, als je 't hebt over geen luier meer nodig hebben.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 december 2006 @ 14:26:17 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44598243
Isa wil vaak geen luier aan... dat laat ik dan maar gewoon gebeuren, als we thuis zijn. Ze zit nu echt in zo'n tussenfase van heel lang gewoon droog en netjes op het potjes plassen en dan weer de luier gebruiken waarvoor het bedoeld is... Ach ja, het komt vanzelf wel denk ik
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44598354
knap zeg van jonne! en hehheh piet zegt ook 'laat me met rust' als ie op de wc zit alleen wil 't met poepen helaas nog niet en zonder luier is hier sowieso een drama, vindt ie maar raar voelen en veel te eng. ach, ik ben misschien ook te gemakzuchtig en laat 't dan maar weer even zo. ik zie inderdaad ook wel wat op tegen die fase dat het ophouden nog niet zo wil lukken. en haha job, lekker warm.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:33:18 #219
103793 kozakken
Living the life
pi_44598409
Ik moet zeggen dat het achteraf best meeviel. Gewoon de verwarming iets hoger en ook regelmatig lekker in de pyamabroek laten lopen (thuis). Dan kon de boel snel uit OF viel de schade mee.
(Tip voor op het toilet zijn hier de boekjes. Speciale boekjes voor op de wc waardoor hij soms echt een minuut of tien ongestoord zit te lezen op 't toilet.)

als in: nu even niet, mama. ik ben druk
  woensdag 20 december 2006 @ 14:34:45 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598451
Ja zeg nog zo'n meurdert met een boekje op de w.c. Eentje vind ik wel genoeg hoor.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:35:35 #221
103793 kozakken
Living the life
pi_44598479
Dutch. Heerlijk toch, die mannen
  woensdag 20 december 2006 @ 14:36:52 #222
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44598521
Hier doen we luierbroekjes aan bij lange autoritten.. en dan hoor je vanaf de achterbank: "mama, mag ik luier plassen?"
Dat vindt ze machtig intressant ofzo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:37:27 #223
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44598543
Behalve als ze stinken.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:40:47 #224
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44600326
Goed zo Jonne

Zindelijk worden zijn we hier nog lang niet aan toe. Er wordt continu gekletst over plasjes, poepies, wc's en potjes maar als ik hem op de pot wil zetten gaat hij helemaal door het lint. Privé-poepen is wel helemaal in. Ik weet precies wanneer het zover is want dan is het hier inderdaad ook "weg mama, doei".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 20 december 2006 @ 16:04:07 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44601002
*veel te lang niet hier geweest*

Fleur is overdag helemaal zindelijk alleen met slapen niet. Dan heeft ze een luierbroekje aan en die wordt ook gebruikt, maar alleen om te plassen.
  woensdag 20 december 2006 @ 16:14:03 #226
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44601328
Zoë is sinds ze een trapje met bril heeft gekregen helemaal zindelijk. Alleen gisteren voor het eerst een ongelukje gehad, ze is niet fit en moest naarde tandarts en prompt van de spanning bij de tandarts op de stoel heeft ze een klein plasje laten lopen. S'nachts ook geen probleem ze heeft wel een luier aan maar weigert het in de luier te doen

Hier heeft dat trapje de doorslag gegeven een eigen wc volgens Zoë.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:32:32 #227
61800 Rottdog
pi_44610286
Kort nadat ik dit heb geschreven werd Zoë dus heel erg ziek ze hoestte zowat der longen uit der lijf Ze blijkt dus pseudokroep te hebben en we zitten dus samen nu geregelt tijdens een aanval in de douche te stomen.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:36:09 #228
37150 livelink
pi_44610405
Ach, wat zielig voor Zoë en voor jou, Rottdog.
Beterschap, hopelijk zie je de douche vanavond en vannacht niet meer zo vaak.

Dat trapje voor de wc wil ik ook gaan kopen. Ik zat al lang te twijfelen, want ik vind het ook zo zonde om weer wat te kopen en dat het hier ongebruikt staat, maar in mijn strijd voor de zindelijkheid wil ik alles wel proberen. Dus ik ga zo even op marktplaats zoeken.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:38:37 #229
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44610495
Jee Rottdog, wat sneu voor Zoë. Beterschap.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:19:12 #230
103793 kozakken
Living the life
pi_44612047
Och.. arme Zoe. Wat naar zeg

Hier gebruiken we een wc-verkleiner en een opstapje. Allebei worden ze zodra meneer het toilet binnentreed geinstalleerd
(laatst hoorde ik 'm zelf mompelen en bedacht ik me dat ik dat wel eens wilde 'aanzien cq aanhoren') Hoorde ik hem mompelen: "ophouden, ophouden, ophouden". (Roep ik wel eens wanneer we in vliegende vaart het toilet proberen te halen )
  woensdag 20 december 2006 @ 22:27:44 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44612379
Ach Zoë wat zielig Beterschap!

Als ik naar de wc ga gaat Noah vaak mee en gaat hij op het potje zitten (met z'n kleren gewoon aan). Laatst wilde hij zomaar uitzichzelf plassen en zitten. Wij dus nu wel alles uittrekken en op het potje zetten, maar nee, hij wilde op de wc Verder niks gedaan natuurlijk, maar toch
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:55:48 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44613426
och Zoë... Beterschap!

Tex, zo zijn we hier ook begonnen.. Gewoon ook af en toe op de wc laten zitten..

Ophouden van de plas is hier nog wel eens moeilijk. Laatst was ik boodschappen doen en toen ging 't hartstikke goed (in de rij bij de kassa 'mama ik moet plassen' toen nog inladen en naar huis en helemaal droog gebleven), maar regelmatig komt ze onderweg van de bank naar de wc allerlei intressants tegen.. en dan zit de helft dus in d'r broek..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44616573
Zoe beterschap

Djulian is zo goed als zindelijk. Hij kan keurig alles ophouden en op het potje of op de wc doen, maar door zijn allergieen en de reactie van zijn darmen daarop heeft hij wel een luier om omdat als het fouteboel is hij totaal geen controle erover heeft.
pi_44621866
Duncan heeft van de week jozef gespeeld op het KDV... Het toneel stukje was een beetje de herdertjes lagen bij nachte... erg leuk. Ik heb een fotoverslag gehad. Dit is al de tweede keer dat hij op het toneel staat voor een flink publiek ( kinderen van de bso en het kdv) en hij vind het geweldig!!!!!
Misschien wordt hij wel acteur!!!
pi_44621978
Morris heeft vandaag kerstlunch op het kdv met poffertjes en chocolademelk. Ik moet altijd een beetje lachen als ik me voorstel dat mijn kind een kerstlunch oid heeft Het klinkt zo volwassen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 21 december 2006 @ 11:52:17 #236
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44623437
Ik ben sowieso stapel op de leidsters van het kdv, ze doen altijd zulke leuke dingen met de kinderen. En ik zou zo graag eens stiekum willen kijken hoe Léon dat meemaakt.
pi_44639623
Zoe beterschap.

WIj hebben morgen kerstdiner op de psz. We brengen Fleur om 5 uur en mogen ze om 6 uur komen halen.

Fleur vindt trouwens dat we met de doden kunnen praten Ze pakt de speelgoedtelefoon en meldt vrolijk aan mij dat het mijn mama aan de telefoon is. En dan houdt ze ook hele verhalen tegen haar oma Renate. Iemand die ze alleen van foto's kent. Maar dus wel weet dat het mijn mama is die me even wil spreken. Lief toch?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2006 @ 21:14:28 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44639689
Saskia is geindoctrineert door AH kerst reclames. Vandaag was er een reclame van zalmmoten. "Waar is pepersaus?"

Ze hebben een reclame op de tune van jingle bells... pepersaqus... pepersaus....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 17:46:22 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44685948
Fijn meespelen met de fantasie van je kind.

Saskia komt met een speelgoed bordje uit d'r speelgoed keukentje aanlopen.
"Alstjeblieft papa, die is voor jou"
"Ow lekker meid! wat zit erop?"
Saskia kijkt fronsend naar het bordje, haalt d'r schouders op..
"Zit niks op papa"
En ze loopt weg.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 18:41:10 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44687393
Heb alleen ik nog een peuter ofzo
pi_44687581
nee ik heb er ook 1!
Die is momenteel verslaafd aan de dvd van Cars. Hij is woensdag naar de kapper geweest en zou straks eens gaan stoeien met de nieuwe camra om die leuke peuter van mij te laten zien
Donderdagavond kwam de oppas binnen en het eerste wat meneer riep was: tat eten
pi_44690676
Ik heb ook een peuter!
En die is gisteren met zijn vader naar de kapper geweest. Zijn haar is nu kort, hij is al zijn krullen kwijt
Ik heb wel even een traantje moeten laten

Daarstraks vroeg ik hem om een kusje en dat kreeg ik ook. Hij keek me daarna ernstig aan, gaf een klopje tegen mijn schouder en zei: goed hoor, goed hoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 23 december 2006 @ 21:04:23 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44691576
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Fijn meespelen met de fantasie van je kind.

Saskia komt met een speelgoed bordje uit d'r speelgoed keukentje aanlopen.
"Alstjeblieft papa, die is voor jou"
"Ow lekker meid! wat zit erop?"
Saskia kijkt fronsend naar het bordje, haalt d'r schouders op..
"Zit niks op papa"
En ze loopt weg.

Visioenen heeft van McDonalds reclame Heb je ook elfenvleugeltjes Swets

Overigens, mijn peuter had vandaag een Nee-bui... niks was goed, overal kwam alleen maar Nee! op. En dat was niet echt bevorderlijk voor mama's humeur

Morris
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44692015
oooh morris gekortwiekt! ik kan me voorstellen dat je daar even van moet slikken snoop. maar 't staat 'm vast superstoer. en haha wat grappig en lief hoe de rollen soms ineens even omgedraaid kunnen zijn.

swets hahah doe je ook eens je best.

sjeen, lekker he, NEE-dagen. bij anna (officieel nog geen peuter maar in gedrag toch vaak al wel hoor) is 't extreme geNEE nu gelukkig weer even omgebogen naar 'IKKE IKKE IKKE'. wel handig op zich, ik hoef m'n vraag maar een beetje slim te formuleren 'wie gaat er mee naar boven?' komt anna aangerend, de armen beurtelings omhoog gooiend (waar ze dat van heeft?!) IKKE IKKE IKKE roepend. en piet wil er dan niet voor onder doen en gaat ook mee staan IKKE IKKE IKKEn, zelfde armendansje, dus ik krijg ze momenteel lekker makkelijk mee naar zo goed als waar ik maar wil!
pi_44692765
Bix, da's een goeie! Kijken hoe lang ze er in trappen.
  zondag 24 december 2006 @ 01:02:45 #246
61800 Rottdog
pi_44697200
Bix das echt een lekkere

Hier ook nog steeds een peuter maar het arme wijffie is nog steeds erg ziek. Net weer zitten stomen in de douche en meer dan een verhaal van hangjongere kom ik niet.
pi_44697287
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Ik heb ook een peuter!
En die is gisteren met zijn vader naar de kapper geweest. Zijn haar is nu kort, hij is al zijn krullen kwijt
Ik heb wel even een traantje moeten laten

Daarstraks vroeg ik hem om een kusje en dat kreeg ik ook. Hij keek me daarna ernstig aan, gaf een klopje tegen mijn schouder en zei: goed hoor, goed hoor
Had jij ook toen ze terug kwamen zoiets van: Wat heb je met hem laten doen?
Ik werd boos bijna
  zondag 24 december 2006 @ 08:01:51 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_44700041
Rottdog, wat naar voor Zoë zeg... dat duurt ook al een tijdje zo! Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor haar!

Swets, hier komen Noa en Emma mij om de beurt vaak 'voeren' met een speelgoed-soeplepeltje van het keukentje, al happend als een vis. Van de oma's geleerd ... geweldig is t! Alleen minder geweldig dat je het de hele tijd moet volhouden om 'net-alsof' te eten... (gaat vervelen op den duur)
Maar ik vind Saskia best slim hoor...er zat toch idd niets op het bordje?

Anitra, wat knap van Djulian dat hij zindelijk is terwijl hij een luier om heeft! Dan plast hij dus echt niet in z'n luier? Dat vind ik echt knap, zeker voor een jochie.

Snoopy, jammer he van de krullen... maar hij krijgt ze vast wel terug toch?
Wij willen Noa's haar lang laten groeien, maar dat is erg lastig met een meiske wat geen speldjes of elastiekjes in haar haartjes wil. Ze trekt ze er heel snel uit en zegt dan: 'oh mooie!'

Oh ja... Als Noa een kerstboom ziet zegt ze standaard 'kersjeboom' en alles wat verder glinstert is 'kersjebloem' of 'kersjebal' ... zo lief klinkt het ...
Verder begint ze zó goed te praten en dat is erg leuk. Ze is ook echt toe aan nieuwe woordjes leren, is erg leergierig als we boekjes bekijken en zegt alles wat ze niet kent na. Soms zit ze me expres voor de gek te houden en noemt alle dieren precies verkeerd op ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2006 @ 18:47:13 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44714991

Saskia kan al best goed tellen. En zelfs zien van 'dat zijn 3 peren'. Maar al dat Dora kijken op regenachtige middagen heeft blijkbaar toch zijn goede kanten, want zojuist stond ze tot 12 te tellen.... in het engels
  zondag 24 december 2006 @ 20:09:46 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44716842
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:47 schreef Swetsenegger het volgende:

Saskia kan al best goed tellen. En zelfs zien van 'dat zijn 3 peren'. Maar al dat Dora kijken op regenachtige middagen heeft blijkbaar toch zijn goede kanten, want zojuist stond ze tot 12 te tellen.... in het engels

Heb hier ook zo'n Dora-fan. Mama mag ik kleien....plies.......asjeplies! En kijk uit voor zwieber...zwieber niet stelen....oh, man.... (ze combineert de nederlandse versie nog al eens met de engelse)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')