abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 december 2006 @ 01:08:27 #251
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44723817
Dora Zoë steekt zelfs der hand naar me op (talk to the hand) mama niet mee, mama niet mee
  maandag 25 december 2006 @ 09:31:56 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44726056
Ik heb Dora hier nog aardig buiten de deur weten te houden. Ik heb er zo'n hekel aan en ik vind het ook eigenlijk helemaal niet leuk om die kleine hummeltjes engels te horen praten. Katja zingt nu ook Jingle Bells en dat stoort me zo dat ze geen idee heeft wat ze zingt.

Rottdog, hoe gaat het met Zoë?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2006 @ 09:41:59 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44726105
Ik zie er eigenlijk geen enkel nadeel in dat ze al beginnen met engels? Juist nu leren kinderen heel snel en makkelijk. Kinderen van ouders met 2 nationaliteiten spreken bv ook zonder probleem 2 talen thuis en hebben daar op latere leeftijd de duidelijke voordelen van.
  maandag 25 december 2006 @ 09:47:35 #254
37150 livelink
pi_44726131
Ja, ik vind het wel een groot verschil om kinderen tweetalig op te voeden of dat ze alleen maar liedjes leren en wat oppikken van een televisieprogramma. Als je het doet, moet je het goed doen en niet zo half. Op school leert Katja dan Jinggle Bells, maar ik moest haar uitleggen wat een one-horse-open-sleigh was. Dan vind ik het dus niet goed en heeft ze gewoon wat klanken geleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2006 @ 09:53:33 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44726166
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:47 schreef livelink het volgende:
Ja, ik vind het wel een groot verschil om kinderen tweetalig op te voeden of dat ze alleen maar liedjes leren en wat oppikken van een televisieprogramma. Als je het doet, moet je het goed doen en niet zo half. Op school leert Katja dan Jinggle Bells, maar ik moest haar uitleggen wat een one-horse-open-sleigh was. Dan vind ik het dus niet goed en heeft ze gewoon wat klanken geleerd.
Half vind ik niet zo erg, maar ik ben wel met je eens dat ze moet weten wát ze zegt.
pi_44726743
Bij Dora leren ze dus wel wat ze zeggen, het wordt in het Engels gezegd en ook in het Nederlands. Dylan is ook helemaal gek van Dora (en Diego) en ik ben er wel blij om ook. Ik vind het vele malen minder irritant dan bijvoorbeeld de Teletubbies en de Tweenies!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 25 december 2006 @ 12:16:45 #257
61800 Rottdog
pi_44728141
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:31 schreef livelink het volgende:
Rottdog, hoe gaat het met Zoë?
Op zich komen we de dag goed door tot een uur of 5 dan gaan we van start, slechte eter op moment maar gelukkig drinkt ze heel erg goed. Koorts is bijna weg en ze begint een beetje weer mijn Zoë te worden. De aanvallen nemen gelukkig wel af en zitten we nu gemiddeld 2 keer op een avond.
pi_44739144
Beterschap dan verder voor Zoë
  dinsdag 26 december 2006 @ 00:04:33 #259
37150 livelink
pi_44741475
Twee aanvallen op een avond Ik hoop dat dat heel snel afneemt naar geen aanvallen meer. Kun je er helemaal niks aan doen, behalve het uitzitten in de stoom? Heel veel beterschap gewenst.
  dinsdag 26 december 2006 @ 01:11:21 #260
61800 Rottdog
pi_44743159
Er is idd niets tegen te doen dan uitzitten, zetpil en neusspray zijn de opties maar vandaag is het vrij rustig, ze hoest wel maar niet tot stikkens aan toe.
pi_44744371
Zoe

Djulian had het gehad, was moe en wou naar huiswe waren bij mijn schoonouders dus hij pakt zijn laarzen. Hij deed alleen de verkeerde voet in de verkeerde laars en toen ik dat zei pakte hij keurig de andere laars, maar ook de andere voet. Dus nog een keer zeggen dat hij zijn andere voet in die laars moest doen en promt deed hij dat ook. Maar meneer was vergeten het klittenband los te halen dus erg ver kwam hij niet. Van woede schopte hij de laars uit en riep: Dan boeffie maar binnen blijfen!
  dinsdag 26 december 2006 @ 02:13:28 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44744417
djulian is ook lastig allemaal

beterschap vor zoe.. wat lijkt em dat eng die pseudokroep
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44780768
anna (ok nog niet een echte peuter) zingt ook jingle bells zonder enig idee te hebben wat ze zingt, maar zo erg is dat toch niet? ik herinner me van vroeger dat ik ook een paar engelse liedjes alleen op klank kende (o.a. zo'n klapliedje van 'oh yes my lady'), moest ik later vooral om lachen. maar ok, een dora-fan ben ik ook niet bepaald. en we kijken 't hier ook niet vaak.

he bah rottdog, pseudo kroep is inderdaad erg eng zeg, ik hoop dat ze er snel weer helemaal vanaf is!

boeffie djulian.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:27:23 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_44787238
Liam is nu echt in zijn vraag fase beland
"waar wordt de douche gemaakt?" "waar komt het water dan vandaan?" "waar komt het bad dan vandaan?" "en deze kaarten, waar worden die gemaakt?"
Ik vind het wel leuk. Ik weet niet alles natuurlijk, maar ik vind dit wel erg grappig. we kletsen wat af zo

Rottdog, wat naar zeg de pseudekroep... pfff... ben blij dat ze alweer een beetje opknapt dan!
stormy waters...
sailin'
pi_44793392
Ik vroeg me af of iemand het volgende herkent: Morris wordt wel eens huilend wakker. Het lijkt dan net of hij niet 'echt' wakker is, maar hij huilt wel. Als je hem wil troosten lukt dat niet en gaat hij steeds erger huilen. Soms raakt hij helemaal over de rooie. Het is doodzielig maar ik kan hem dan niet troosten. Maakt niet uit wat ik probeer. Het lijkt er op alsof hij heeft gedroomd en daar niet uit kan komen ofzoiets.
Gisteren is hij uiteindelijk in ons bed in slaap gevallen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44793611
Dat is herkenbaar Snoopy.... Thijs had dat ook wel eens...

Je voelt je dan zo machteloos want idd troosten helpt niet
Wat hier nog wel eens leek te helpen was als een baby met hem dicht tegen me aan rondjes lopen...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Vis een optie? donderdag 28 december 2006 @ 16:51:47 #267
70532 loveli
N
pi_44797730
Heel bekend. De volgende dag weten ze niet meer wat er is gebeurd. Mijn zus loste dat vaak op door een liedje te zingen (daar werd hij iets rustiger van zodat ze tegen hem kon praten) en dan te zeggen: ik ga je even toedekken en een flesje voor je halen. Als hij dan alleen was, werd hij weer wat rustiger en soms sliep hij weer als ze terugkwam.
Zo niet, dan werd er weer even gezongen en op een gegeven moment zei ze: zo, klaar. Nu ga je slapen. Meestal was hij dan genoeg tot bedaren gekomen om weer verder te slapen.
De 'truc' was iets te doen waardoor hij net even iets rustiger werd, zodat er wat tot hem door kon dringen. En daarna afleiden. Ik hoop dat je iets vindt waarmee je hem net dat beetje rustiger maakt, zodat je dat beetje contact kunt maken.
crap in = crap out
  donderdag 28 december 2006 @ 17:49:48 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44799452
Ik ken 't niet snoop.. als Saskia d'r ogen dichtdoet ligt ze in coma tot de volgende ochtend.

Nog een dag of 3 a 4 en dan is die vuurwerkbende ook weer voorbij. Saskia zit al 1,5 uur met d'r handen voor d'r oren. Af en toe worden buiten rotjes afgestoken: "is herrie mama" Ze vindt het vreselijk.
Ik hou m'n hart vast voor de jaarwisseling. Voorgaande jaren sliep ze overal doorheen, maar nu ligt ze ook nog eens aan de voorkant van het huis.
Ik denk dat we 'r maar gewoon om kwart voor 12 gaan wakker maken zodat ze niet in paniek wakker wordt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 28 december 2006 @ 17:53:24 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_44799542
Liam heeft het ook soms wel eens gehad snoopy. erg zielig.

ET, ik hou ook mijn hart vast, wat dat betreft kan ik helemaal niet meer zo genieten van oud en nieuw de laatste jaren, ik maak me er meer druk om dan dat ik het leuk vind.
stormy waters...
sailin'
pi_44799656
Nachtangsten / night terrors waarschijnlijk Snoopy. Heeft Myrthe na Juliette's geboorte een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:08:10 #271
37150 livelink
pi_44801619
Vorig jaar heb ik echt een verschrikkelijke Oud-en-Nieuw gehad met Job. Hij was de hele avond bang en viel eindelijk na tienen in slaap. Werd hij prompt om 12.00 wakker van het vuurwerk natuurlijk.

Ik had het zo gehad, ik ben niet naar buiten gegaan, heb helemaal niemand een gelukkig nieuwjaar gewenst en lag om 00.15 in bed samen met Job. Alleen toen werd hij rustig.
Maar dit jaar verwacht ik eigenlijk geen problemen, want hij is zoveel rustiger geworden het afgelopen jaar.
pi_44802531
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:58 schreef poemojn het volgende:
Nachtangsten / night terrors waarschijnlijk Snoopy. Heeft Myrthe na Juliette's geboorte een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn.
Ik las er net iets over maar dan zouden ze vrij snel te troosten zijn. En dat is Morris niet. Die blijft wel een uur over zijn toeren. Echt heel verdrietig. En ik voel me natuurlijk ook ellendig want ik kan als moeder zijnde mijn eigen kind niet troosten en dat vind ik heel naar. Het komt trouwens maar af en toe voor. Dat jullie niet denken dat het elke avond bal is hier
  donderdag 28 december 2006 @ 20:08:41 #273
37150 livelink
pi_44803854
Snoopy, ik heb dit met Job ook regelmatig meegemaakt. Hij was dan totaal onbereikbaar en alleen maar overstuur. Het heeft 1 keer een halve nacht geduurd. Het begon om ca. 02.00 en om 06.00 lag hij nog steeds alleen maar heel zielig te jammeren. Ik ben toen 's ochtends naar de huisarts gegaan en die raadde mij aan om in het vervolg dan toch maar een paracetamol te geven en dat heeft wel geholpen.
Een hele lichte van 120, kennelijk net genoeg om uit zichzelf weer tot rust te komen en in slaap te vallen.
pi_44805226
Wij zijn van de zomer een keer om 3 uur 's nachts met hem naar de HAP gegaan omdat we echt dachten dat er iets niet goed met hem was. Hij was al anderhalf uur aan het schreeuwen en huilen. Toen we hem op de fiets zetten was ie stil Afleiden helpt blijkbaar maar ik vind het wel een beetje extreem om 's nachts met hem te gaan fietsen
Paracetamol heb ik ook wel eens geprobeerd maar hij moet natuurlijk wel meewerken met het toedienen. Dat lukt dan vaak ook niet.
Ik ben iig wel 'blij' te lezen dat we niet de enigen zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:02:28 #275
37150 livelink
pi_44805739
Nee, dat toedienen moeten we dan ook echt met z'n tweeen doen. Want hij strekt zich helemaal uit en houdt zich dan ook helemaal strak. Het is bij ons nu zo goed als over, trouwens. Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren. Maar vorig jaar was het echt minimaal 1 keer per maand wel raak. Hij slaapt nu trouwens bij Katja op één kamer en zelfs kruipen ze meestal ook samen in Katja's bed en dat heeft de slaapproblemen echt enorm doen afnemen.
Maar daar is Lis natuurlijk nog wat te klein voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')