abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 00:08:09 #1
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43806601
Vervolg van: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 1

Peuters:

6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke

[ Bericht 66% gewijzigd door Lois op 04-01-2007 19:45:24 ]
  donderdag 23 november 2006 @ 00:09:54 #2
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43806678
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:03 schreef renzell het volgende:
Wat een mooie verhaaltjes. Maria met 'r billen en Jolie met 'r eitje. Daar moet ik gewoon bijna van huilen, zo lief vind ik dat.

En Kai is stoer!!! Dat moest ook nog even gezegd worden!
Hiermee gooide ik hem dicht...

[ Bericht 67% gewijzigd door BE op 23-11-2006 08:14:14 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 november 2006 @ 10:54:46 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43813679
Uit Stoomafblaastopic...
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:27 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik begrijp in welke fase jij zit
Dat luier de overtreffende trap van lui is... Isa zit in de fase van zindelijk worden. Ik wil haar nergens in dwingen, vraag haar bij verschonen of ze wil plassen. Soms wil ze wel, soms niet... Dan wil ze alleen maar een 'soone luier aan'. Soms komt ze vertellen dat ze moet plassen en moet zo ook daadwerkelijk, soms moet ze niet...

Hoe gaan anderen hiermee om? Doe je aan belonen, met bijvoorbeeld stickertjes ofzo... Laat je het op zijn beloop of doe je juist aan stimulatie? Enlighten me

[ Bericht 41% gewijzigd door Sjeen op 23-11-2006 10:59:47 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_43814006
Veel goedkoop ondergoed kopen (kun je het bij de echt smerige ongelukjes gewoon weggooien)? En dan gewoon de luier uit laten.. (muv dagjes weg, psz, enz als de wc niet echt binnen handbereik is). Kijken hoe ver je dan in een weekje komt, en hoe lang ze het dan kan ophouden.
(Ik was pas bij een bruiloft waar oa een kind van 20mnd overdag helemaal zindelijk was... maar wel elk half uur even op het potje moest, dus dat werd door de ouders overal mee naar toe genoemen. Vond ik niet erg praktisch eigenlijk, maar misschien wordt dat snel beter.)

En die verhaaltjes over jullie peuters zijn LB, Sugar en de rest
  donderdag 23 november 2006 @ 11:19:28 #5
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43814267
Mijn peuter blijft echt niet op het potje zitten. Hij vindt het concept potje helemaal geweldig en weet precies waar het voor bedoeld is ("poepie, plasje, hihihi" ) en als ik aan hem vraag of hij op het potje wil dan knikt hij vrolijk ja maar als het dan zover is begint hij keihard nee te gillen. Ik hou het er maar op dat jongetjes met dat soort dingen een stuk later zijn dan meisjes (maarja dan zie je weer een stoere foto van Yoram op een potje ).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 23 november 2006 @ 12:26:52 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_43816130
m@x, Liam is precies zo dus troost je daar maar mee ik wacht het wel af, nog ruim een jaar voor ie naar school moet gelukkig.
stormy waters...
sailin'
pi_43816200
Als-ie een beetje kan leren mikken kun je misschien een plassticker in dat potje plakken?
  Jubileum moderator donderdag 23 november 2006 @ 20:26:12 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43831131
Sjeen wij zijn daar altijd heel relaxed mee om gegaan.
Op de wc: Heb je geplast? Goed zo Niet geplast? Volgende keer beter!
Wil je een luier? Is goed! Wil je liever onderbroekje? Ook goed.
Ineens wilde ze geen luier meer en deed ze alles op de wc. Ik wilde niet graag een beloningssysteem bedenken met stickertjes e.d. omdat ik dat veel te krampachtig vind. Daarbij vind ik dat je dan de druk zo opvoert en dat vond ik voor Iris niet wenselijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 november 2006 @ 21:02:53 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43832587
Hier eigenlijk net zoals bij Lois. Wil ze een luier? Prima. Geen luier? Ook prima.
Ze weet wel wanneer ze moet plassen, dus in die zin is ze (denk ik) wel zindelijk. Ze wil alleen nooit meer zonder luier Als ik dan toch een onderbroekje aantrek (zonder dwang hoor, gewoon proberen) begint ze zelfs te huilen. Dus dan doe ik de luier weer aan.
Nou ja, ze weet wanneer ze moet en ze kan het ook aangeven, dus wat dat betreft zijn we al een heel eind. Nu moet ze nog willen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:33:04 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43865800
Even een vraag: wat doen jullie bij heel erge hoest? Maria hoest nu 3 dagen en vandaag echt erg. Ze heeft er nu tijdens het slapen veel last van, wordt steeds huilend wakker. We geven wel hoestdrank, maar verder is er niks te doen denk ik? Net een zetpil gegeven omdat ze echt pijn lijkt te hebben in d'r keeltje. Misschien hebben jullie nog tips verder?
Ik vind het zó zielig. En ik ben vanavond en vannacht alleen thuis met 'r.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43865953
Wil ze misschien een luierbroekje als tussenfase LadyS? Absorbeert minder, dus misschien vindt ze de wc dan prettiger?

Myrthe kreeg soms hoestdrank maar sliep er verder gewoon doorheen Sugar. Als het aanhoudt kun je misschien de ha eens vragen volgende week?
pi_43866072
sugar, piet heeft het ook heel erg en ook al best veel dagen achter elkaar. zo zielig he! hij moet er soms helemaal van overgeven. ik geef nu bissolvon hoestdrank en dat helpt wel aardig. maar dat mag maar 3 x per dag, dat is soms wat te weinig. hij vindt het overigens niet lekker, en voor de smaak mag hij er dan een piepklein beetje thijmsiroop achter aan. dat is ook een hoestdrankje maar voor een ander soort hoest, dus eigenlijk niet zo geschikt voor deze hoest. soms voor 't slapen gaan ook nog een sinaspril (kauwtablet), want hij heeft ook wat verhoging af en toe.

anna is ook snipverkouden en was vandaag ook al behoorlijk aan 't hoesten. maar die wil niet zo makkelijk 'drankjes' innemen als piet en 't zit ook nog aardig los bij haar dus het gaat nog.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:42:00 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43866086
Sorry, geen tips verder. Wat voor hoestdrank geef je?

Over zindelijk worden, ik heb toen het mij eenmaal duidelijk was dat Freek er controle over had een stapel onderbroekjes gekocht, en gewoon geen luier meer aangedaan. Een week lang thuisgebleven, en veel gedweild .

Maar na twee dagen snapte ie het, ik denk dat ze echt even moeten leren dat die broek dan nat wordt. Ik heb er overigens geen punt van gemaakt, alleen maar iets gezegd van "Nat hè? Dat komt omdat je geen luier meer aanhebt."

Verder uiteraard zang en dans als ie op de wc geplast had, en als dat lukte mocht ie Oma bellen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:50:06 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43866345
Sugar wat naar, ik heb ook geen tips eigenlijk. Misschien stomen als het een hoest is waarbij slijm opgehoest wordt

Leah, zoiets wilde ik ook doen met Amber. Alleen ze wil echt niet zonder luier, dan begint ze te huilen (een beetje overstuurachtig zeg maar) en ik wil er ook weer niet een te groot punt van maken. Ik laat het gewoon eventjes rusten en vraag af en toe of ze een onderbroekje aanwil ("Niette onderbroekje, he? Amber luier aan" )
Poemojn, misschien ga ik wel luierbroekjes proberen en vind ze dat zo interessant dat ze het wel weer wil. (stom zeg, niet eerder aan gedacht )
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:51:43 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43866389
Tijmsiroop hadden we idd een tijd terug ook, maar heb ik nu niet meer in huis.
En we hebben nu Broomhexine HCI van Sandoz.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43866447
Je kunt 't ook allebei aan doen misschien? Onderbroek over luier om er aan te wennen, en dan later andersom zodat ze wel nattigheid voelt.
't Is nu iig wel vaak thuisblijfweer, dat heb je mee.
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:00:52 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43866662
onderbroek over de luier vind ze geen probleem, dat doe ik wel vaker. Ik ga het na het weekend nog eens proberen (druk weekend met logees voor de boeg)
pi_43867319
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:07 schreef poemojn het volgende:
Veel goedkoop ondergoed kopen (kun je het bij de echt smerige ongelukjes gewoon weggooien)? En dan gewoon de luier uit laten.. (muv dagjes weg, psz, enz als de wc niet echt binnen handbereik is). Kijken hoe ver je dan in een weekje komt, en hoe lang ze het dan kan ophouden
aanvulling: en geen schoenen aan doen, beetje jammer als die verantwoorde leren binnenzooltjes bederven
pi_43867485
misschien raar of stom hoor, maar een ui is toch niet alleen bij verstopte neus goed? toch ook wel voor hoesten? ivm de neutraliserende werking ofzoiets
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 november 2006 @ 00:06:36 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43868772
Weet ik eigenlijk niet Bar... wij gebruiken het in elk geval bij verstopte neus. Het heeft wel een nadeel, ik heb 's nachts zin in frikandel speciaal dan

Sugar, toen Isa erge last had van hoesten 's nachts, hebben we van de huisarts op recept een hoestdrank gekregen van Natterman waar iets in zit wat enigszins verdovend werkt. Die mag je ook maar drie keer per dag geven, werkt namelijk ook een beetje sufmakend. Wat met slapen eigenlijk wel heel fijn was...

Vanmorgen had Isa een droge luier en gaf ze aan te willen plassen, vanavond weer Ik heb van de week luierbroekjes gehald bij Etos, was drie pakken halen twee betalen. Dus daar gaan we weer mee aan de slag. Onderbroekjes heeft ze al een tijdje, dat vind ik makkelijker dan rompertjes...
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:09:18 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43868847
Die Broomhexine is idd het "heftigste" wat je nu kunt doen Sugar. Sterkte voor Maria, ik hoop dat jullie een beetje rustige nacht hebben. Ik zou anders gewoon morgen naar de HAP gaan hoor, als het niet verbeterd. Niet omdat het alarmerend zou zijn, maar gewoon omdat het zielig is, en er misschien andere maatregelen getroffen kunnen worden.

LadyS, als ze het zelf niet wil houdt het even op, denk ik. Geen punt van maken, over een poosje weer proberen .
Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van luierbroekjes ed geweest, volgens mij geeft een kind zelf wel aan wanneer het wel zou kunnen gaan lukken, en Amber is nog jong.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 november 2006 @ 00:12:12 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43868926
Ik vind die luierbroekjes eigenlijk wel praktisch, gewoon omdat Isa regelmatig aangeeft te willen plassen. Maar nog niet altijd... En dan is het makkelijker (luie mama, jaja ) om als ik met haar naar de wc ga, een broekje naar beneden te trekken, dan een luier uit te pulken...
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:17:52 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43869119
Ik wou nog zeggen dat het ook slechts mijn ervaring is . Freek was/is zo'n kind dat duidelijk nodig heeft, dus wel/niet luier uit. Hier werkte dat als een trein, maar dat wil niets zeggen over de "goede"methode in deze .

Overigens was ie behoorlijk vroeg zindelijk, maar heeft hij nu, met ruim 4.5, nog steeds 's nachts een luier aan . Die ie dan wèl weer zelf uittrekt 's ochtends .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 november 2006 @ 00:23:02 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43869297
Iedereen heeft inderdaad zijn eigen manier van doen, dus kinderen ook
pi_43872213
Verkouden is rot. Wij doen hier met hoesten idd thijmsiroop geven en dan gaat het goed. En wat we ook doen is alles wat hij gebruit met eten en drinken en de slaapapeen is alles 2x per dag steriliseren. Vaak word dat vergeten en dat besmet het kindje zich zelf weer. Hier door is bij Djulian het snotneuzigerige vaak snel over.

Djulian heeft van voor het eerst van zijn leven vaste poep Nu de gluten ook uit het dieet is gaat het zoveel beter!!
Verder is hij nog steeds zindelijk als hij in zijn blote kont foor het huis heen loopt. Met kleding aan ging dat niet omdat hij door het niet praten niet kon aan geven wanneer hij moest. Sinds een paar dagen is hij aan het oefenen met zijnbroek uit doen en probeert ook te vertellen wanneer hij moet. Onderbroekjes gaan goed, maar hij wil niet altijd een onderbroek aan.Dat gedeelte ga ik ook echt niet haasten. Ik ben zo trots dat hij er al zo vroeg mee was!
Verder is het een heerlijk ondeugend jochie. Rick is nu thuis want die heeft vakantie en hij probeert Rick aan alle kanten uit. Djulian slaat bv zijn hand uit boosheid tegen de muur en zegt auw. Waarop Rick zeg eigen schuld. Dan loopt hij naar mij toe en laat zijn auw zien en ik zeg ook eigen schuld. Hij gaat dan op de grond liggen en kanlt zijn hoofd dan op de grond, maar ivm met een mogelijke BHS aanval moet hij dus op schoot dan en dat weet hij. Dus hoogfd op de grond bonken en dan zielig bij mama komen zitten, zo uitgekookd zijn ze al die kleintjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')