abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:01:58 #1
11246 Mr.stardust
Teug na 10 jaar afwezigheid
pi_2789113
Een vriendin van mij is voor haar afstudeeronderzoek op zoek naar 'enge' instrumentale muziek.

ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.

hebben jullie nog goede suggesties qua nummers?

creatie is de kunst van het weglaten
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:02:23 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2789120
Whatabout de tune van Jaws? Of die van Psycho?
pi_2789135
"Lark's Tongues in Aspic II' van King Crimson. Daar zullen de kindertjes vast wel slecht van slapen
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_2789151
In 'War of the world(s ?)' zitten ook heel griezelige stukken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:17:21 #5
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2789261
Wat dacht je van het hele werk van Wibi Soerjadie.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:19:44 #6
11246 Mr.stardust
pi_2789289
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:03 schreef Zander het volgende:
"Lark's Tongues in Aspic II' van King Crimson. Daar zullen de kindertjes vast wel slecht van slapen
Zelf zat ik te denken aan een theme uit 'once upon a time in the west'.. probleem is dat de muziek niet te bombastisch mag klinken.

maar ik ga ff op kzzzza zoeken naar je tip

vrijdag 11 januari 2002 @ 23:21:35 #7
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2789322
Dit is waarschijnlijk alleen bekend bij de zeer serieuze cult-horror liefhebbers onder ons maar wie weet is er iemand die weet waar ik het over heb:

In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".

Dit klinkt echt ongelofelijk duivels. Zo erg dat je er gewoon de koude rillingen van krijgt.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:21:58 #8
13353 Aced
Come to me...
pi_2789329
Dat nummer wat gedraaid wordt bij het Spookslot in de Efteling?
You're looking through my face, why don't you notice me?
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:32:13 #9
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_2789470
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_2789555
Probeer eens wat muziek van Wumpscut. Zit veel ruig werk tussen, maar ook wat rustiger met een erg scary feeling....
ban wegens gebruik van javascript
pi_2789560
De filmmuziek van Jerry Goldsmith bij The Omen deel 1 en 2.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:41:55 #12
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2789584
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef TheMarco het volgende:
Dit is waarschijnlijk alleen bekend bij de zeer serieuze cult-horror liefhebbers onder ons maar wie weet is er iemand die weet waar ik het over heb:

In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".

Dit klinkt echt ongelofelijk duivels. Zo erg dat je er gewoon de koude rillingen van krijgt.

[afbeelding]

Aaaah.....het verhaal in combinatie met het plaatje en ik heb al kippenvel van angst zonder dat ik de film heb gezien.

On topic: Carl Orff heeft eng klinkende muziekstukken gecomponeerd.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:42:23 #13
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2789586
Nog wat suggesties:

- "Tubular Bells" van Mike Oldfield.

Dit is het theme van "The Exorcist" en werd vroeger ook gebruikt in Bassie en Adriaan, altijd op de momenten dat het zogezegd spannend werd.

- Theme muziek van de film "Prince of Darkness" van John Carpenter. Een vet scary movie trouwens!

- Soundtrack van de film "Mutiny on the Bounty" van Vangelis. Hier zit een track tussen die heel erg spooky klinkt.

vrijdag 11 januari 2002 @ 23:43:18 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2789594
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:42 schreef TheMarco het volgende:
Nog wat suggesties:

- "Tubular Bells" van Mike Oldfield.

Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
pi_2789609
Op de soundtrack van The Virgin Suicides (van Air) staan ook wat nummers die je beter niet in je eentje in het donker kunt beluisteren.
keyboard error - press any key to continue
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:45:55 #16
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2789624
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:41 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Aaaah.....het verhaal in combinatie met het plaatje en ik heb al kippenvel van angst zonder dat ik de film heb gezien.

Hij is ook echt extreem creepy. Ik heb die film gezien toen ik een jaar of twaalf was en dit is de enige film van ZO lang geleden die me nog steeds zeer goed is bijgebleven. Ik wil hem ook ontzettend graag weer eens kijken maar ik vrees dat er erg moeilijk aan te komen is omdat het nu een ontzettende cult-film is. De gemiddelde videoboer zal hem in ieder geval zeker niet hebben

Je krijgt overigens pas ECHT rillingen en zweet over je rug van die film bij de allerlaatste seconden... *brrr*

vrijdag 11 januari 2002 @ 23:46:31 #17
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2789633
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als het in Bassie en Adriaan ook wordt/werd gebruikt....dan is het hartstikke eng!!!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_2789657
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:41 schreef Noayla_ het volgende:
On topic: Carl Orff heeft eng klinkende muziekstukken gecomponeerd.
Orff klinkt juist heel vertrouwd, er is zelfs een lesmethode op zijn muziek gebasseerd.

Enge muziek zou ik dan eerder denken aan een altijd strijkwerken van Shostakovitch of Cellosonate van Schnittke.

vrijdag 11 januari 2002 @ 23:48:25 #19
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2789659
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Van de CD misschien niet zo... alhoewel... nou ja verschilt per persoon.

Als je het overigens zelf op een piano speelt dan klinkt het een stuk enger. (mooier ook trouwens)

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 januari 2002 @ 23:56:04 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_2789738
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef Aced het volgende:
Danse Macabre?
vind ik alles behalve eng
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_2789762
Probeer van de Drum & Bass formatie 'Source Direct' eens de nummers :

- Call & Response
- Mind weaver
- Haunted
- Technical warfare

Duister spul...

Staan op de CD 'Exorcise the demons' trouwens.
Zegt genoeg

zaterdag 12 januari 2002 @ 00:08:53 #22
21016 Mystc_Jack
Mystc moet Mystic zijn :-(
pi_2789885
De aller engste is toch wel Killing Fields van Mike Oldfield. Niet Tubelar Bells of hoe dat ook al weer mag heten, die in Bassie en Adriaan wordt gebruikt.
Killing Fields is al zo eng dat je daar echt al enge beelden bij kan en gaat bedenken.

Probeer die maar eens.

"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2002 @ 00:11:25 #23
862 Arcee
Look closer
pi_2789903
De intro-muziek van de TV-serie The Twilight Zone.
De muziek bij 't einde van de film Funny Games.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2789984
De muziek van Candyman, en misschien iets van Danny Elfman.....al is dat wel wat meer "sprookjesachtige" muziek dan écht enge muziek.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 00:29:20 #25
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2790059
The Omen - Ave Satani
De soundtrack van Hellraiser 1
Soundtrack van Sleepy Hollow
De muziek van Quake 1, van NIN
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_2790074
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Danse Macabre?
vind ik alles behalve eng

Moet je beter luisteren.
Wittgenstein
pi_2790098
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 00:29 schreef Elegy het volgende:

Soundtrack van Sleepy Hollow

Dat is dus Danny Elfman!
pi_2790109
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:05 schreef shmoopy het volgende:
War of the World is het geloof ik. En daar zitten idd heel erg enge stukken tussen. ik heb thuis de plaat liggen met een prachtig plaatjesboek met ijzingwekkend (mooie) tekeningen. Dan die muziek erbij... *ril*
I wasn't supposed to BE here today!
pi_2790153
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 00:35 schreef zodiaque het volgende:

War of the World is het geloof ik. En daar zitten idd heel erg enge stukken tussen. ik heb thuis de plaat liggen met een prachtig plaatjesboek met ijzingwekkend (mooie) tekeningen. Dan die muziek erbij... *ril*

Dat is War Of The Worlds.....oorspronkelijk een hoorspel gemaakt voor de radio in de jaren 50. Toen dit toendertijd uitgezonden werd op de radio dachten veel mensen zelfs dat de aarde echt aangevallen werd door Martians!
  zaterdag 12 januari 2002 @ 00:48:50 #30
20660 BAUKstEr
De online egotrip...
pi_2790208
"One of these days" van Pink Floyd
No compromise... 100% BAUKstEr
  zaterdag 12 januari 2002 @ 01:03:35 #31
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_2790348
Aan DeMarco

Laat ik nou de Soundtack van The beyond op cd hebben

laten importeren uit U.s.A in een limited comic book waar die cd (waar het mij om ging in zat)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_2790370
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 00:42 schreef thecrook het volgende:

[..]

Dat is War Of The Worlds.....oorspronkelijk een hoorspel gemaakt voor de radio in de jaren 50. Toen dit toendertijd uitgezonden werd op de radio dachten veel mensen zelfs dat de aarde echt aangevallen werd door Martians!

Dat is zo ja! DAT zijn pas publiciteitsstunten!
I wasn't supposed to BE here today!
pi_2790387
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 00:42 schreef thecrook het volgende:

[..]

Uhm, oorspronkelijk een boek van H.G. Wells hoor, eind 19e eeuw. En dat hoorspel van Orson Welles was in 1938!
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zaterdag 12 januari 2002 @ 01:08:23 #34
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2790396
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 01:03 schreef Vandaahl het volgende:
Aan DeMarco

Laat ik nou de Soundtack van The beyond op cd hebben

laten importeren uit U.s.A in een limited comic book waar die cd (waar het mij om ging in zat)

Wil je mij eens een mailtje sturen? pleeeez!!!
pi_2790432
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 01:07 schreef Capetown het volgende:

Uhm, oorspronkelijk een boek van H.G. Wells hoor, eind 19e eeuw. En dat hoorspel van Orson Welles was in 1938!

Oei! Dan zat ik er even naast Bedankt voor de correctie!
pi_2790452
quote:

[afbeelding]

Jaaaaa, die film heb ik ook gezien. Hoewel 'gezien', ik was 10 en ik heb de helft van de film achter de bank gezeten denk ik. Vreemd genoeg is the beyond me nog erg goed bijgebleven. Die spinnen!
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zaterdag 12 januari 2002 @ 01:36:10 #37
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_2790643
Themarco
mailtje gestuurd
maar kweet niet of het de goeie is
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zaterdag 12 januari 2002 @ 01:57:49 #38
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_2790826
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 01:14 schreef Capetown het volgende:

[..]
Vreemd genoeg is the beyond me nog erg goed bijgebleven. Die spinnen!

<heheh> Dan ben ik niet de enige

Het is me al vaker overkomen trouwens dat ik mensen sprak en dat die film tersprake kwam. Diegenen die hem gezien hadden, hadden dat ook HEEL lang geleden gezien en herinnerden zich hem ook nog heel goed. Er zijn toch echt heel weinig films die dat effect bij mij bereikt hebben!

pi_2791159
Hermann van Arling & Cameron klinkt ook heel eng
kampai
pi_2791209
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:57 schreef AcidFog het volgende:
Staan op de CD 'Exorcise the demons' trouwens.
Zegt genoeg
Ha! ik ben nog nooit iemand tegengekomen die die CD ook heeft nu wel dus
quote:
De muziek van Quake 1, van NIN
Die heb ik op mp3, erg creepy inderdaad
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2791308
De muziek tijdens de orgie scene in Eyes Wide Shut.
Erg mooi, maar best wel freaky.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 03:29:12 #42
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2791317
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 02:54 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Die heb ik op mp3, erg creepy inderdaad

Koel! Heb je die gewooon uit het spel gehaald (ergens in een map verstopt) of heb je ze gedowned?
pi_2791338
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 03:29 schreef Elegy het volgende:
Koel! Heb je die gewooon uit het spel gehaald (ergens in een map verstopt) of heb je ze gedowned?
Ik heb ze gedownload... van campusnet
Ik zag iemand met op zijn shares heel veel muziek van spellen (ook quake2 maar gedownload - Sonic Mayhem is dat)
en ik wist dat het van NIN was (op die ammo boxen met nails stond ook het NIN logo ) dus dat heb ik toen snel op mijn peeceetje gezet...

Maar je kunt ze niet zomaar uit het spel halen...
Soms zijn er plugins voor winamp te vinden die speciale muziekbestanden van spellen kunnen openen, daarmee kun je ze dan naar mp3 omzetten, zo heb ik de muziek van Dune2000 (dat is bijna precies dezelfde muziek als Dune2 ) zelf ook ooit eens geript

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  zaterdag 12 januari 2002 @ 03:51:19 #44
374 beelzebub
master of disaster
pi_2791358
Carmina Burana moet eng genoeg voor ze zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2002 @ 13:32:26 #45
862 Arcee
Look closer
pi_2792251
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 03:25 schreef Los_Bastardos het volgende:
Ja, goeie! Erg mooi idd. Eén van de mooiste nummers die ik in een film gehoord heb.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 13:37:55 #46
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2792276
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 03:42 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ik heb ze gedownload... van campusnet
Ik zag iemand met op zijn shares heel veel muziek van spellen (ook quake2 maar gedownload - Sonic Mayhem is dat)
en ik wist dat het van NIN was (op die ammo boxen met nails stond ook het NIN logo ) dus dat heb ik toen snel op mijn peeceetje gezet...

Maar je kunt ze niet zomaar uit het spel halen...
Soms zijn er plugins voor winamp te vinden die speciale muziekbestanden van spellen kunnen openen, daarmee kun je ze dan naar mp3 omzetten, zo heb ik de muziek van Dune2000 (dat is bijna precies dezelfde muziek als Dune2 ) zelf ook ooit eens geript

Damn, dan moet ik zelf maar wat gaan knutselen.
Gelukkig wordt de muziek ter ondersteuning van games steeds vker op mp3 gezet. Het is dan even zoeken, maar dan heb je ze toch. Voorbeeld: Vampire The Masquerade staan ook op mp3, ergens in een achteraf file.
pi_2792322
Music For Strings, Percussion and Celesta (movement III) - Bela Bartok.

Danny ontdekt room 237 in het Overlook hotel.
Zet het geluid hard en geniet van de rillingen.

http://www.drummerman.net/shining/bartok.ra

http://www.drummerman.net/shining/bartok2.ra

Brrrrrrrr

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 14:35:42 #48
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2792428
Suggesties naast een aantal reeds genoemden:
* De hele LP/CD "BeauBourg" van Vangelis
* 15:43 van Cluster (bijna al het werk van Cluster eigenlijk)
* Johannes Schmoeling - Zoo of Tranquility
* Peter Gabriel - Birdy, hele CD (soundtrack van de gelijnbamige film)
* Mogelijk nog iets van Front 242 of zo, met meer agressie.

Overigens lijkt Mike Oldfield in IllOgicals' oren niet echt angstaanjagend. De muziek bij Hitchcock films is een beter voorbeeld (Psycho, of The Birds).

Genoeg tips?

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 14:36:33 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_2792433
De soundtrack van het playstationspel SILENT HILL, dat is echt aanstaanjagende shit!!!!!!!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_2792453
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 14:35 schreef IllOgical het volgende:
Overigens lijkt Mike Oldfield in IllOgicals' oren niet echt angstaanjagend. De muziek bij Hitchcock films is een beter voorbeeld (Psycho, of The Birds).
In de hele film 'The Birds' komt geen muziek voor
pi_2792466
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 13:37 schreef Elegy het volgende:
Damn, dan moet ik zelf maar wat gaan knutselen.
Nou als het niet lukt wil ik je die mp3's wel op een of andere manier sturen... icq me maar of zo of mail
  zaterdag 12 januari 2002 @ 14:49:09 #52
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2792519
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 14:39 schreef MadScientist het volgende:

[..]

tijd om hem dan maar weer eens te gaan kijken
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 15:07:46 #53
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2792677
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 14:41 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Nou als het niet lukt wil ik je die mp3's wel op een of andere manier sturen... icq me maar of zo of mail

Thnx, dat houd ik in mijn achterhoofd Maar ik zal eerst zelf eens kijken of ik niet iets in elkaar kan flansen
pi_2793223
Misschien heb ik er in de gauwigheid overheen gelezen, maar zo niet dan uiterst opvallend dat niemand de theme-song van Halloween noemt. Gemaakt door regisseur John Carpenter himself.

Als je em hebben wilt kun je de mp3 zo van me krijgen.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 12 januari 2002 @ 16:04:12 #55
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2793293
Tool - Faaip de Oaid (Misschien danwel geen muiekstuk of liedje meer, maar wel eng dacht ik zo)

Füxa - Unexplained Transmission Repair (is denk ik ook wel aardig geschikt als zijnde spannende sfeerklanken)

Third Eye Foundation - Next of Kin (is ook niet al te prettig )

zaterdag 12 januari 2002 @ 17:43:44 #56
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2794066
IllOgical was John Hassel vergeten. Powerspot is wel een aanrader.
pi_2794215
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:01 schreef Mr.stardust het volgende:
Een vriendin van mij is voor haar afstudeeronderzoek op zoek naar 'enge' instrumentale muziek.

ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.

FANTOMAS!
das vreemd freaky en best eng soms
Download het 1e album maar es (page 1 - 26 (geloof ik)
of The director's cut. Errug kewl
  FOK!fossiel zaterdag 12 januari 2002 @ 18:39:02 #58
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2794546
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 14:39 schreef MadScientist het volgende:

[oftopic]
Maar het is wel een onwijs enge film (zonder bloed, Hitchcock is echt goed)
[/oftopic]
Chick on a mission
  zaterdag 12 januari 2002 @ 19:09:16 #59
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2794863
De cd Palladium van Autopsia. Het is neo-classical/avantgarde...pfoei onheilspellend en erg mooi. De kans is alleen vrij klein dat je 'm kan vinden. Ben 'm zelf tegengekomen in een klein tweedehands zaakje in Frankrijk.
pi_2794971
the theme van the pink panter

jeugdtrauma....

pi_2795087
aphex twin --> klink iig erg onheilspellend
  zaterdag 12 januari 2002 @ 19:43:00 #62
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2795217
En de live versie van Pink Floyd's Careful With That Axe, Eugene...

Lijkt me toch ook al aardig eng genoeg

pi_2795550
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 18:39 schreef Keroppi het volgende:
[oftopic]
Maar het is wel een onwijs enge film (zonder bloed, Hitchcock is echt goed)
[/oftopic]
[offtopic]
Juist, en zonder muziek is het alleen maar moeilijker om een enge film te maken, toch vond ik hem ook nog vrij eng (voor die tijd dan he )
[/offtopic]
pi_2796264
quote:
idd, heb ik als klein kind nachten van wakker gelegen.
Maar het is wel een super mooi stuk.
pi_2822271
quote:

SCHAAM JE!! zomaar kleine kindjes bang maken

wat voor opleiding doet ze eigenlijk?

pi_2822353
Er is toevallig een genre gespecialiseerd in wat jij 'enge' muziek vindt: dark ambient.

Donkere, sombere, atmosferische muziek. Drone's, feedback etc. zeer filmisch en episch. zoek maar es op Google.

Aanraders: raison' d'etre
nightmare lodge
darkness enshraods
Lustmord
Necrophorus
Letum

" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
  dinsdag 15 januari 2002 @ 13:03:13 #67
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_2822373
quote:
Ik heb het complete hoorspel op 2 cd's. In het donker naar luisteren of in de auto, kippenvel gegarandeerd!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_2822411
quote:

Ludwig Von!!!
pi_2822636
de soundtracks van texas chain saw massacre of eraserhead of soundtrack rosemary's baby (nog steeds misselijkmakend).
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2823135
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 13:18 schreef kamagurka het volgende:
de soundtracks van texas chain saw massacre of eraserhead of soundtrack rosemary's baby (nog steeds misselijkmakend).
Eraserhead IDD!
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_2823139
Ken je Dungeon Keeper I ?
Als je die muziek kan bemachtigen heb je enge muziek voor 10....
  dinsdag 15 januari 2002 @ 14:00:34 #72
16494 Riert
rrrataputata
pi_2823152
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 19:43 schreef Vork het volgende:
En de live versie van Pink Floyd's Careful With That Axe, Eugene...

Lijkt me toch ook al aardig eng genoeg

Die wilde ik ook noemen:)

-Einzurzende Neubauten heeft ook wel wat creepy dingen gemaakt.
Abfackeln bv
-Of New Mind van The Swans

hophop
pi_2823960
Abruptum - (maakt niet uit wat)

Heel erg vaag, maar wel humor

pi_2823978
[verkeerde topic]
  dinsdag 15 januari 2002 @ 15:29:03 #75
16494 Riert
rrrataputata
pi_2824022
Niet eens zo verkeerd
hophop
pi_2825010
The Specials met Ghosttown natuurlijk.
Klinkt aardig beangtigend.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
  dinsdag 15 januari 2002 @ 16:48:16 #77
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2825031
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 13:59 schreef Nyles het volgende:
Ken je Dungeon Keeper I ?
Als je die muziek kan bemachtigen heb je enge muziek voor 10....
Over spelletjes gesproken... Resident Evil 2 heeft geloof ik ook nog aardig wat enge en spanndende stukkies muziek
pi_2830728
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:39 schreef NorthernLights het volgende:
Probeer eens wat muziek van Wumpscut. Zit veel ruig werk tussen, maar ook wat rustiger met een erg scary feeling....
Doe toch stil prutser, jij snapt er ook niets van...
FTW!
  woensdag 16 januari 2002 @ 01:52:13 #79
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2830752
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 01:45 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

Doe toch stil prutser, jij snapt er ook niets van...

Nou, de Hamster Dance van :Wumpscut: is toch best eng?

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 16-01-2002 02:17]

pi_2832140
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 19:29 schreef dethoom het volgende:
aphex twin --> klink iig erg onheilspellend
Dan moet je iets specifieker zijn lijkt me.

Maar track 4 van de remix CDS van "Aphex Twin - On" lijkt mij bijvoorbeeld wel geschikt, is namelijk erg duistere ambient .

Anders is de eerste track van de CD "Psi Performer - Art is a division of pain" wel een aanrader vanwege de donkere techno soundscapes en bijpassende opbouw, heeft ook wel iets film/soundtrack achtigs.

zaterdag 19 januari 2002 @ 13:49:12 #81
11246 Mr.stardust
pi_2866027
Hey allemaal,

Hardstikke bedankt voor de feedback! Ik weet zeker dat mijn vriendin hier iets mee kan... (ze studeert communicatiewetenschap overigens..)
Maar bij enkele nummers breekt bij mij zelfs het koud zweet uit, laat staan wat het met 6-8 jarigen doet...

Ik zal er zwaar op hameren dat fok! een plaatsje in haar scriptie krijgt

pi_2866085
Lovemonster - Snoopy ... klinkt alsof ze de wereld uit elkaar aan het trekken zijn.. aanradertje
In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
pi_2866147
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2866152
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 14:10 schreef Tikorev het volgende:
BBBBBrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

http://www.geocities.com/tikorev/1.mp3
http://www.geocities.com/tikorev/2.mp3
http://www.geocities.com/tikorev/3.mp3

Snap dr weer geen reet van, maar alleen te downloaden met downloadaccelerator.

Trouwens ook met rechtermuisknop ===> opslaan als.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2866179
Deftones - Knife Prty, voor als je gillende vrouwen eng vindt.
pi_2866345
ik vind die muziek uit de middeleeuwen zo eng....zo'n mannenkoor die zo heel laag zingt weet je?
Let Evil Noise Arise!
pi_2866349
de sountrack van "Bram Stoker's Dracula" (de film met Keanu Reeves en Winonna Ryder)

daar staat pas goede muziek op die ook eng is...

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_2866470
De muziek van de Backstreet Boys is eng genoeg om zelfs mij de stuipen op het lijf te jagen
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_2867701
Ik ken nog een paar nummers die eng klinken:

Judas Priest - The ripper
Pink Floyd - Echoes (die van 23 minuten)

Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
  vrijdag 25 januari 2002 @ 08:16:32 #90
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2930709
Bij Qauke 1 of 2 zit muziek van Nine Inch Nails (of was het alleen van Trent). Deze is gewoon vanaf CD af te luisteren
  vrijdag 25 januari 2002 @ 12:20:46 #91
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2932121
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 08:16 schreef IllOgical het volgende:
Bij Qauke 1 of 2 zit muziek van Nine Inch Nails (of was het alleen van Trent). Deze is gewoon vanaf CD af te luisteren
Serieus? Oh, dan ga ik ff aan de slag met mijn md recorder, en met Audiocatalyst. (fijn programma )
pi_2932139
tis Quake 1 en alleen van Trent Reznor.

My sole reason for buying Quake. (heb heel het spel nog nooit gespeeld)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 25 januari 2002 @ 14:52:06 #93
18779 HeatoN
supper's ready
pi_2934146
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 00:48 schreef BAUKstEr het volgende:
"One of these days" van Pink Floyd
is inderdaad een hele goeie....maarrrrrr. het live gedeelte van UMMAGUMMA van pink floyd is ook vrij eng... saucerful of secrets bijvoorbeeld. best ziek..
play me old king cole, that i may join with you
pi_2935032
Het middenstuk van "Starless" van King Crimson; alsof Beelzebub zelve je kamer komt binnensluipen!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_2935426
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 08:16 schreef IllOgical het volgende:
Quake 2 en Quake 3 is muziek van Sonic Mayhem
Quake 2 vind ik nog wel leuk genoeg om es op te zetten als ik zit te computeren, Quake 1 als ik ga slapen...
pi_2935449
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 12:23 schreef Ceased2Be het volgende:
tis Quake 1 en alleen van Trent Reznor.

My sole reason for buying Quake. (heb heel het spel nog nooit gespeeld)

Dammit

Ik wil dat spel nog erg graag hebben, maar dat is nergens meer te krijgen natuurlijk (origineel dan he?)

vrijdag 25 januari 2002 @ 17:30:17 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2935464
Public Image Ltd. - The order of death
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_2935492
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 17:30 schreef SEMTEX het volgende:
Public Image Ltd. - The order of death
Heerlijk nummer...

Ook nog eng:
Psychic TV - Set the controls for the heart of the sun

Ook heel eng, maar dan op een andere manier:

Mrs. Miller - Downtown (download maar, als je hem niet kunt vinden moet je even mailen).
This song makes grown men weep

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2943828
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 17:34 schreef Ceased2Be het volgende:

Ook nog eng:
Psychic TV - Set the controls for the heart of the sun

Psychic TV - In the nursery ,gegarandeerd slecht trippen!
quote:
Ook heel eng, maar dan op een andere manier:

Mrs. Miller - Downtown (download maar, als je hem niet kunt vinden moet je even mailen).
This song makes grown men weep

Mijn god!!! Wat ben jij pervers, bah! Dat hoort toch in die serie sounds of the sixties (op tv) thuis? Wat dacht je van "how much is that doggy in the window" (ff zo snel geen linkie kunne vinden) *gruwwwwwwll*
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 26 januari 2002 @ 18:21:44 #100
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2945402
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 17:28 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Dammit

Ik wil dat spel nog erg graag hebben, maar dat is nergens meer te krijgen natuurlijk (origineel dan he?)

Je bedoelt Q1? Die heb ik nog liggen.

Heb trouwens bij de Dixons (jaja) een cd rom gezien met Q1, 2 en 3. voor €45,-

Het is trouwens gelukt met de muziek van Q1, gewoon skippen naar track 2 en genieten maar

zaterdag 26 januari 2002 @ 18:41:01 #101
521 ruby
Hell yeah!
pi_2945592
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 03:25 schreef Los_Bastardos het volgende:
quote:

Op zaterdag 12 januari 2002 13:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, goeie! Erg mooi idd. Eén van de mooiste nummers die ik in een film gehoord heb.

Waarschijnlijk bedoelen jullie dat bizarre nummer "Masked Ball" van Jocelyn Pook.
Ik vind het ook een prachtig nummer en ik wou 'm inderdaad ook al noemen in het rijtje van "enge" nummers.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_2945800
kijk eens bij dark ambient op mp3.com: http://genres.mp3.com/music/metal/dark_ambient_noise/

aanraders in dat genre:
http://artists.mp3s.com/artists/80/tearsong.html (hm zie dat die de nummers nu anders gecategoriseerd heeft, minimal abstract enzo)
zoek ook op mindspawn, matthew florianz, blacklab en umbra

pi_2945958
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 18:21 schreef Elegy het volgende:
Je bedoelt Q1? Die heb ik nog liggen.
lucky bastard!
quote:
Heb trouwens bij de Dixons (jaja) een cd rom gezien met Q1, 2 en 3. voor ¤45,-
Hm ja die heb ik ook al ergens gezien, maar
1) ik heb q2 en q3 al origineel
2) ik wil gewoon zo'n stoere quake doos, niet zo'n DVD-formaat hoesje.
  zaterdag 26 januari 2002 @ 19:53:20 #104
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2946221
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 19:24 schreef MadScientist het volgende:

[..]
2) ik wil gewoon zo'n stoere quake doos, niet zo'n DVD-formaat hoesje.

ik heb lekker Q1, in een hele grote doos samen met een paar expansionsets: Malice en Q!zone.

Alleen krijg ik het met geen mogelijkheid geïnstalleerd op mijn laptop .

Maar eens een bootdisk maken ofzo.

pi_2952677
ik vind alle muziek van britney spears eng...
  zondag 27 januari 2002 @ 16:53:57 #106
521 ruby
Hell yeah!
pi_2952762
Ja dat is ook zo.. Daarvan lopen de rillingen over m'n rug.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_2953628
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 15:33 schreef kamagurka het volgende:
Mijn god!!! Wat ben jij pervers, bah!
Thanx for the compliment!
quote:
Dat hoort toch in die serie sounds of the sixties (op tv) thuis? Wat dacht je van "how much is that doggy in the window" (ff zo snel geen linkie kunne vinden) *gruwwwwwwll*
Ik heb het van een van m'n "Dr. Demento" verzamelaars afgeplukt. (leuke cd's voor in een melige bui)
  maandag 28 januari 2002 @ 20:29:16 #108
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_2966535
Das ist Berlin van Marlene Dietrich, in de context van de film Apt Pupil... Angstaanjagend, maar onweerstaanbaar

Das ist Berlin, Berlin, die ewig junge Stadt,
Berlin, Berlin, die meine Liebe hat,
Genau im Mittelpunkt der Welt,....

Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
  woensdag 30 januari 2002 @ 00:36:57 #109
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_2981622
Nu heb ik heel het topic doorlopen, ben enge muziek
tegengekomen, maar mis nog steeds een superenge plaat!!

Jerry Goldsmith - Theme Basic Instinct

[Dit bericht is gewijzigd door Draaitafeltje op 30-01-2002 12:12]

We're on an express elevator to hell, going down!
  dinsdag 5 februari 2002 @ 14:27:13 #110
22281 curlie_jones
the truth is somewhere...
pi_3055764
Echt helemaal te gek 108 reacties. Ik ga Carl Orff en the omen 1 + 2 eens beluisteren. Kei fijn gewoonweg...dank jullie wel.

groet Carla

leven is loslaten is houden van
  dinsdag 5 februari 2002 @ 15:42:26 #111
21062 Marsz-FX
I don't give a FOK
pi_3056872
Luister een naar "Coil" (Tunes van hell raiser!)
sorry dat ik besta.....
  dinsdag 5 februari 2002 @ 20:07:09 #112
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_3059809
K3, michael jackson (clip dan)
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 5 februari 2002 @ 20:28:14 #113
7858 Assimilator
6'4" 102 Kilo
pi_3060002
Radiohead - Morning Bell Amnesiac
Money is better than poverty, if only for financial reasons
pi_3063074
Even serieus:

Download maar eens wat van Mortiis (Noorse New Age),bv

En Mork Horisont

of

Visjoner av en eldgammel fremtid

Met de juiste plaatjes erbij roepen die echt wel een creepy sfeer op.

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
  woensdag 6 februari 2002 @ 07:24:37 #115
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_3063337
Hoe gaat het trouwens met dat onderzoek? Willen de kids nog wel bij je blijven, of lopen ze huilend weg naar mammie?
  woensdag 6 februari 2002 @ 09:44:11 #116
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3063616
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 01:49 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Even serieus:

Download maar eens wat van Mortiis (Noorse New Age),bv

New Age??

Ghehehe, laat 't 'm maar niet horen. Noem het, tot aan zijn laatste cd, neoclassical of darkambient. De laatste cd van 'm is meer electro/ebm/avantgarde. De clip is trouwens best geinig.

woensdag 6 februari 2002 @ 11:13:44 #117
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_3064413
Nine Inch Nails heeft ook wat aardig dreigende stukjes muziek die in aanmerking zouden kunnen komen. Niet alleen eng, maar ook heel wisselend van sfeer en temperament. Rustig, fluisteren, agressief, schreeuwen, overstuurd, etc...

Behoorlijk eclectisch.

"That's what Britney Spears said before he died.."
  woensdag 6 februari 2002 @ 12:23:50 #118
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3065196
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 11:13 schreef Antikal het volgende:
Behoorlijk eclectisch.
Zeg, je weet toch wel wat dat woord betekent
pi_3065300
De muziek van "The Sentinel Returns" (PC game)

Muziek van John Carpenter is dat... zegt genoeg denk ik

So... which part of "get out of town freak!" didn't you understand?
pi_3065303
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 09:44 schreef Elegy het volgende:

[..]

New Age??

Ghehehe, laat 't 'm maar niet horen. Noem het, tot aan zijn laatste cd, neoclassical of darkambient. De laatste cd van 'm is meer electro/ebm/avantgarde. De clip is trouwens best geinig.

Jaja het beestje moet een naam hebben. Voor de leken hier, veel mensen zullen Mortiis niet kennen, is de term New Age gewoon het beste. Kunnen ze enigszins bedenken hoe het klinkt.
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_3065523
vind boybands wel eng
  woensdag 6 februari 2002 @ 13:05:31 #122
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_3065819
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 12:23 schreef Elegy het volgende:

[..]

Zeg, je weet toch wel wat dat woord betekent

Kan van alles betekenen, en is moeilijk te verwoorden, maar gelukkig vond ik een aardige definitie via google:

"composed of elements drawn from various sources"

Dat zegt nog niet helemaal wat ik bedoel, maar close enough.

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_3185749
Ik vind de intro van de oorspronkelijke "The Shining" wel erg onheilspellend klinken. Rustige, klassieke muziek maar erg duister. Ik weet niet wie het heeft geschreven.
  zaterdag 16 februari 2002 @ 17:03:03 #124
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3185815
quote:

[afbeelding]

Van IMDB:
quote:
This sadistic, sanguinary hell-spawn tale is for gore-hounds only.
Fijn! Gelijk bestellen die dvd.
  zondag 17 februari 2002 @ 19:34:24 #125
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_3198997
Goblin - Suspiria soundtrack ('Witch!')
Fabio Frizzi's score voor The Beyond
Coil's afgekeurde Hellraiser soundtrack
Ennio Morricone's score voor The Thing
Popol Vuh - Brothers Of Darkness (1e deel)
Kronos Quartet
Diamanda Galas
Univers Zero
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  zondag 17 februari 2002 @ 20:06:25 #126
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3199454
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de intro van de oorspronkelijke "The Shining" wel erg onheilspellend klinken. Rustige, klassieke muziek maar erg duister. Ik weet niet wie het heeft geschreven.
Meerdere artiesten, maar de engste muziek in die film is van Penderecki (Poolse avant-garde componist).
Penderecki is eng .
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  maandag 18 februari 2002 @ 16:16:25 #127
22281 curlie_jones
pi_3210127
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 03:51 schreef beelzebub het volgende:
Carmina Burana moet eng genoeg voor ze zijn
Ik heb die cd. Voor mij is die cd voornamelijk bedoeld om mijn scriptie-frustratie uit te leven!
Lekker doen alsof je de dirigent bent. Is aan iedereen die zijn of haar agressie op een niet al te opvallende manier tot uiting wil brengen, aan te raden.

Dankjewel voor je reactie

maandag 18 februari 2002 @ 16:24:47 #128
22281 curlie_jones
pi_3210254
Hallo!

Dank voor al jullie reacties. Ik heb een keuze gemaakt uit alle enge nummers.... en het is geworden 'osservatori ossevati' van 'Once upon a time in the west'.
Nou en nu dan maar al die arme kleine kinderkes de stuipen op het lijf jagen!!!! gna gna!

toedels

pi_3211251
quote:
Op zondag 17 februari 2002 20:06 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

Meerdere artiesten, maar de engste muziek in die film is van Penderecki (Poolse avant-garde componist).
Penderecki is eng .

Dus Penderecki is een van de muziekschrijvers van de themamuziek van The Shining. Die intro- muziek (bij het begin van de film) klinkt idd vrij creepy.
pi_3211327
de leader van "catherine"
  maandag 18 februari 2002 @ 18:13:18 #131
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_3211857
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef Aced het volgende:
Danse Macabre
Ja, dacht ik zelf ook aan
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_3214014
je moet de soundtrack van quake 1 downen, er is zon nummer met van die fluister stemmetjes, brrr kippevel staat me op de rug nu ik er aan denk.

De andere nummers zijn ook behoordlijk eng

ik heb trouwens ook de normale quake 1 en de 2 officieele addons

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  zondag 24 februari 2002 @ 03:07:24 #133
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_3281450
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 18:41 schreef ruby het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk bedoelen jullie dat bizarre nummer "Masked Ball" van Jocelyn Pook.
Ik vind het ook een prachtig nummer en ik wou 'm inderdaad ook al noemen in het rijtje van "enge" nummers.

Ik heb zojuist Eyes Wide Shut gezien en dit nummer heeft in combinatie met de scene zo'n indruk achtergelaten dat ik meteen weer aan dit topic moest denken. Je zult 's nachts maar wakker worden en dit nummer horen. Brrrrrr

Kent iemand trouwens de would-be snuff movie "Cannibal Holocaust"? Wie hem kent kent natuurlijk ook meteen de bizarre soundtrack die erbij hoort. Als je die muziek later nog eens terughoort kun je spontaan weer niet slapen.....

"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_3282022
quote:
Op maandag 18 februari 2002 21:17 schreef Trance4Ever het volgende:
je moet de soundtrack van quake 1 downen, er is zon nummer met van die fluister stemmetjes, brrr kippevel staat me op de rug nu ik er aan denk.
Whispers heet die....

Maar dat is al lang en breed besproken in dit topic (en terecht uiteraard)

pi_3282035
Ik vind (de muziek van) Jantje Smit eigenlijk best wel eng.
pi_3282392
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Dat is gewoon het "Dies Irae"-thema uit het traditionele requiem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')