ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.
hebben jullie nog goede suggesties qua nummers?
quote:Zelf zat ik te denken aan een theme uit 'once upon a time in the west'.. probleem is dat de muziek niet te bombastisch mag klinken.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:03 schreef Zander het volgende:
"Lark's Tongues in Aspic II' van King Crimson. Daar zullen de kindertjes vast wel slecht van slapen
maar ik ga ff op kzzzza zoeken naar je tip
In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".
Dit klinkt echt ongelofelijk duivels. Zo erg dat je er gewoon de koude rillingen van krijgt.
quote:Aaaah.....het verhaal in combinatie met het plaatje en ik heb al kippenvel van angst zonder dat ik de film heb gezien.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef TheMarco het volgende:
Dit is waarschijnlijk alleen bekend bij de zeer serieuze cult-horror liefhebbers onder ons maar wie weet is er iemand die weet waar ik het over heb:In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".
Dit klinkt echt ongelofelijk duivels. Zo erg dat je er gewoon de koude rillingen van krijgt.
On topic: Carl Orff heeft eng klinkende muziekstukken gecomponeerd.
- "Tubular Bells" van Mike Oldfield.
Dit is het theme van "The Exorcist" en werd vroeger ook gebruikt in Bassie en Adriaan, altijd op de momenten dat het zogezegd spannend werd.
- Theme muziek van de film "Prince of Darkness" van John Carpenter. Een vet scary movie trouwens!
- Soundtrack van de film "Mutiny on the Bounty" van Vangelis. Hier zit een track tussen die heel erg spooky klinkt.
quote:Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
Op vrijdag 11 januari 2002 23:42 schreef TheMarco het volgende:
Nog wat suggesties:- "Tubular Bells" van Mike Oldfield.
quote:Hij is ook echt extreem creepy. Ik heb die film gezien toen ik een jaar of twaalf was en dit is de enige film van ZO lang geleden die me nog steeds zeer goed is bijgebleven. Ik wil hem ook ontzettend graag weer eens kijken maar ik vrees dat er erg moeilijk aan te komen is omdat het nu een ontzettende cult-film is. De gemiddelde videoboer zal hem in ieder geval zeker niet hebben
Op vrijdag 11 januari 2002 23:41 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Aaaah.....het verhaal in combinatie met het plaatje en ik heb al kippenvel van angst zonder dat ik de film heb gezien.
Je krijgt overigens pas ECHT rillingen en zweet over je rug van die film bij de allerlaatste seconden... *brrr*
quote:Als het in Bassie en Adriaan ook wordt/werd gebruikt....dan is het hartstikke eng!!!
Op vrijdag 11 januari 2002 23:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
quote:Orff klinkt juist heel vertrouwd, er is zelfs een lesmethode op zijn muziek gebasseerd.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:41 schreef Noayla_ het volgende:
On topic: Carl Orff heeft eng klinkende muziekstukken gecomponeerd.
Enge muziek zou ik dan eerder denken aan een altijd strijkwerken van Shostakovitch of Cellosonate van Schnittke.
quote:Van de CD misschien niet zo... alhoewel... nou ja verschilt per persoon.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Beetje spannend is het wel, maar niet echt eng toch?
Als je het overigens zelf op een piano speelt dan klinkt het een stuk enger. (mooier ook trouwens)
quote:Danse Macabre?
Op vrijdag 11 januari 2002 23:21 schreef Aced het volgende:
Dat nummer wat gedraaid wordt bij het Spookslot in de Efteling?
- Call & Response
- Mind weaver
- Haunted
- Technical warfare
Duister spul...
Staan op de CD 'Exorcise the demons' trouwens.
Zegt genoeg
Probeer die maar eens.
quote:Moet je beter luisteren.
Op vrijdag 11 januari 2002 23:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Danse Macabre?
vind ik alles behalve eng
quote:Dat is dus Danny Elfman!
Op zaterdag 12 januari 2002 00:29 schreef Elegy het volgende:Soundtrack van Sleepy Hollow
quote:War of the World is het geloof ik. En daar zitten idd heel erg enge stukken tussen. ik heb thuis de plaat liggen met een prachtig plaatjesboek met ijzingwekkend (mooie) tekeningen. Dan die muziek erbij... *ril*
Op vrijdag 11 januari 2002 23:05 schreef shmoopy het volgende:
In 'War of the world(s ?)' zitten ook heel griezelige stukken.
quote:Dat is War Of The Worlds.....oorspronkelijk een hoorspel gemaakt voor de radio in de jaren 50. Toen dit toendertijd uitgezonden werd op de radio dachten veel mensen zelfs dat de aarde echt aangevallen werd door Martians!
Op zaterdag 12 januari 2002 00:35 schreef zodiaque het volgende:War of the World is het geloof ik. En daar zitten idd heel erg enge stukken tussen. ik heb thuis de plaat liggen met een prachtig plaatjesboek met ijzingwekkend (mooie) tekeningen. Dan die muziek erbij... *ril*
Laat ik nou de Soundtack van The beyond op cd hebben
laten importeren uit U.s.A in een limited comic book waar die cd (waar het mij om ging in zat)
quote:Dat is zo ja! DAT zijn pas publiciteitsstunten!
Op zaterdag 12 januari 2002 00:42 schreef thecrook het volgende:[..]
Dat is War Of The Worlds.....oorspronkelijk een hoorspel gemaakt voor de radio in de jaren 50. Toen dit toendertijd uitgezonden werd op de radio dachten veel mensen zelfs dat de aarde echt aangevallen werd door Martians!
quote:Uhm, oorspronkelijk een boek van H.G. Wells hoor, eind 19e eeuw. En dat hoorspel van Orson Welles was in 1938!
Op zaterdag 12 januari 2002 00:42 schreef thecrook het volgende:[..]
Dat is War Of The Worlds.....oorspronkelijk een hoorspel gemaakt voor de radio in de jaren 50. Toen dit toendertijd uitgezonden werd op de radio dachten veel mensen zelfs dat de aarde echt aangevallen werd door Martians!
quote:Wil je mij eens een mailtje sturen? pleeeez!!!
Op zaterdag 12 januari 2002 01:03 schreef Vandaahl het volgende:
Aan DeMarcoLaat ik nou de Soundtack van The beyond op cd hebben
laten importeren uit U.s.A in een limited comic book waar die cd (waar het mij om ging in zat)
quote:Oei! Dan zat ik er even naast
Op zaterdag 12 januari 2002 01:07 schreef Capetown het volgende:Uhm, oorspronkelijk een boek van H.G. Wells hoor, eind 19e eeuw. En dat hoorspel van Orson Welles was in 1938!
quote:Jaaaaa, die film heb ik ook gezien. Hoewel 'gezien', ik was 10 en ik heb de helft van de film achter de bank gezeten denk ik.
Dit is waarschijnlijk alleen bekend bij de zeer serieuze cult-horror liefhebbers onder ons maar wie weet is er iemand die weet waar ik het over heb:In de film "The Beyond" van de "Master of Gore" Lucio Fulci, wordt op een gegeven moment piano gespeeld door een blind meisje (met van die ogen met alleen wit). Wat ze speelt is een in principe klassiek-achtig klinkende melodie. Echter, een heleboel noten zijn "vals" of zitten er op een of andere manier "naast".
quote:<heheh> Dan ben ik niet de enige
Op zaterdag 12 januari 2002 01:14 schreef Capetown het volgende:[..]
Vreemd genoeg is the beyond me nog erg goed bijgebleven. Die spinnen!
Het is me al vaker overkomen trouwens dat ik mensen sprak en dat die film tersprake kwam. Diegenen die hem gezien hadden, hadden dat ook HEEL lang geleden gezien en herinnerden zich hem ook nog heel goed. Er zijn toch echt heel weinig films die dat effect bij mij bereikt hebben!
quote:Ha! ik ben nog nooit iemand tegengekomen die die CD ook heeft
Op vrijdag 11 januari 2002 23:57 schreef AcidFog het volgende:
Staan op de CD 'Exorcise the demons' trouwens.
Zegt genoeg
quote:Die heb ik op mp3, erg creepy inderdaad
De muziek van Quake 1, van NIN
quote:Koel! Heb je die gewooon uit het spel gehaald (ergens in een map verstopt) of heb je ze gedowned?
Op zaterdag 12 januari 2002 02:54 schreef MadScientist het volgende:[..]
Die heb ik op mp3, erg creepy inderdaad
quote:Ik heb ze gedownload... van campusnet
Op zaterdag 12 januari 2002 03:29 schreef Elegy het volgende:
Koel! Heb je die gewooon uit het spel gehaald (ergens in een map verstopt) of heb je ze gedowned?
Maar je kunt ze niet zomaar uit het spel halen...
Soms zijn er plugins voor winamp te vinden die speciale muziekbestanden van spellen kunnen openen, daarmee kun je ze dan naar mp3 omzetten, zo heb ik de muziek van Dune2000 (dat is bijna precies dezelfde muziek als Dune2 ) zelf ook ooit eens geript
quote:Ja, goeie! Erg mooi idd. Eén van de mooiste nummers die ik in een film gehoord heb.
Op zaterdag 12 januari 2002 03:25 schreef Los_Bastardos het volgende:
De muziek tijdens de orgie scene in Eyes Wide Shut.
Erg mooi, maar best wel freaky.
quote:Damn, dan moet ik zelf maar wat gaan knutselen.
Op zaterdag 12 januari 2002 03:42 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ik heb ze gedownload... van campusnet
Ik zag iemand met op zijn shares heel veel muziek van spellen (ook quake2 maar gedownload - Sonic Mayhem is dat)
en ik wist dat het van NIN was (op die ammo boxen met nails stond ook het NIN logo) dus dat heb ik toen snel op mijn peeceetje gezet...
Maar je kunt ze niet zomaar uit het spel halen...
Soms zijn er plugins voor winamp te vinden die speciale muziekbestanden van spellen kunnen openen, daarmee kun je ze dan naar mp3 omzetten, zo heb ik de muziek van Dune2000 (dat is bijna precies dezelfde muziek als Dune2) zelf ook ooit eens geript
Danny ontdekt room 237 in het Overlook hotel.
Zet het geluid hard en geniet van de rillingen.
http://www.drummerman.net/shining/bartok.ra
http://www.drummerman.net/shining/bartok2.ra
Brrrrrrrr
Overigens lijkt Mike Oldfield in IllOgicals' oren niet echt angstaanjagend. De muziek bij Hitchcock films is een beter voorbeeld (Psycho, of The Birds).
Genoeg tips?
quote:In de hele film 'The Birds' komt geen muziek voor
Op zaterdag 12 januari 2002 14:35 schreef IllOgical het volgende:
Overigens lijkt Mike Oldfield in IllOgicals' oren niet echt angstaanjagend. De muziek bij Hitchcock films is een beter voorbeeld (Psycho, of The Birds).
quote:Nou als het niet lukt wil ik je die mp3's wel op een of andere manier sturen... icq me maar of zo of mail
Op zaterdag 12 januari 2002 13:37 schreef Elegy het volgende:
Damn, dan moet ik zelf maar wat gaan knutselen.
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 14:39 schreef MadScientist het volgende:[..]
In de hele film 'The Birds' komt geen muziek voor
quote:Thnx, dat houd ik in mijn achterhoofd
Op zaterdag 12 januari 2002 14:41 schreef MadScientist het volgende:[..]
Nou als het niet lukt wil ik je die mp3's wel op een of andere manier sturen... icq me maar of zo of mail
Als je em hebben wilt kun je de mp3 zo van me krijgen.
Füxa - Unexplained Transmission Repair (is denk ik ook wel aardig geschikt als zijnde spannende sfeerklanken)
Third Eye Foundation - Next of Kin (is ook niet al te prettig )
quote:FANTOMAS!
Op vrijdag 11 januari 2002 23:01 schreef Mr.stardust het volgende:
Een vriendin van mij is voor haar afstudeeronderzoek op zoek naar 'enge' instrumentale muziek.ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.
hebben jullie nog goede suggesties qua nummers?
quote:[oftopic]
Op zaterdag 12 januari 2002 14:39 schreef MadScientist het volgende:In de hele film 'The Birds' komt geen muziek voor
Lijkt me toch ook al aardig eng genoeg
quote:[offtopic]
Op zaterdag 12 januari 2002 18:39 schreef Keroppi het volgende:
[oftopic]
Maar het is wel een onwijs enge film (zonder bloed, Hitchcock is echt goed)
[/oftopic]
quote:idd, heb ik als klein kind nachten van wakker gelegen.
quote:SCHAAM JE!! zomaar kleine kindjes bang maken
Een vriendin van mij is voor haar afstudeeronderzoek op zoek naar 'enge' instrumentale muziek.ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.
wat voor opleiding doet ze eigenlijk?
Donkere, sombere, atmosferische muziek. Drone's, feedback etc. zeer filmisch en episch. zoek maar es op Google.
Aanraders: raison' d'etre
nightmare lodge
darkness enshraods
Lustmord
Necrophorus
Letum
quote:Ik heb het complete hoorspel op 2 cd's. In het donker naar luisteren of in de auto, kippenvel gegarandeerd!
quote:Ludwig Von!!!
ze wil deze muziek onder een filmpje zetten en deze als testcase aan kinderen laten zien. Op deze manier wil ze onderzoeken wat de invloed van geluid op de angstbeleving van kinderen is.hebben jullie nog goede suggesties qua nummers?
quote:Eraserhead IDD!
Op dinsdag 15 januari 2002 13:18 schreef kamagurka het volgende:
de soundtracks van texas chain saw massacre of eraserheadof soundtrack rosemary's baby (nog steeds misselijkmakend).
quote:Die wilde ik ook noemen:)
Op zaterdag 12 januari 2002 19:43 schreef Vork het volgende:
En de live versie van Pink Floyd's Careful With That Axe, Eugene...Lijkt me toch ook al aardig eng genoeg
-Einzurzende Neubauten heeft ook wel wat creepy dingen gemaakt.
Abfackeln bv
-Of New Mind van The Swans
quote:Over spelletjes gesproken... Resident Evil 2 heeft geloof ik ook nog aardig wat enge en spanndende stukkies muziek
Op dinsdag 15 januari 2002 13:59 schreef Nyles het volgende:
Ken je Dungeon Keeper I ?
Als je die muziek kan bemachtigen heb je enge muziek voor 10....
quote:Doe toch stil prutser, jij snapt er ook niets van...
Op vrijdag 11 januari 2002 23:39 schreef NorthernLights het volgende:
Probeer eens wat muziek van Wumpscut. Zit veel ruig werk tussen, maar ook wat rustiger met een erg scary feeling....
quote:Nou, de Hamster Dance van :Wumpscut: is toch best eng?
Op woensdag 16 januari 2002 01:45 schreef Prins-Punika het volgende:[..]
Doe toch stil prutser, jij snapt er ook niets van...
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 16-01-2002 02:17]
quote:Dan moet je iets specifieker zijn lijkt me.
Op zaterdag 12 januari 2002 19:29 schreef dethoom het volgende:
aphex twin --> klink iig erg onheilspellend
Maar track 4 van de remix CDS van "Aphex Twin - On" lijkt mij bijvoorbeeld wel geschikt, is namelijk erg duistere ambient .
Anders is de eerste track van de CD "Psi Performer - Art is a division of pain" wel een aanrader vanwege de donkere techno soundscapes en bijpassende opbouw, heeft ook wel iets film/soundtrack achtigs.
Hardstikke bedankt voor de feedback! Ik weet zeker dat mijn vriendin hier iets mee kan... (ze studeert communicatiewetenschap overigens..)
Maar bij enkele nummers breekt bij mij zelfs het koud zweet uit, laat staan wat het met 6-8 jarigen doet...
Ik zal er zwaar op hameren dat fok! een plaatsje in haar scriptie krijgt
http://www.geocities.com/tikorev/1.mp3
http://www.geocities.com/tikorev/2.mp3
http://www.geocities.com/tikorev/3.mp3
quote:Snap dr weer geen reet van, maar alleen te downloaden met downloadaccelerator.
Op zaterdag 19 januari 2002 14:10 schreef Tikorev het volgende:
BBBBBrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrhttp://www.geocities.com/tikorev/1.mp3
http://www.geocities.com/tikorev/2.mp3
http://www.geocities.com/tikorev/3.mp3
Trouwens ook met rechtermuisknop ===> opslaan als.
daar staat pas goede muziek op die ook eng is...
Judas Priest - The ripper
Pink Floyd - Echoes (die van 23 minuten)
quote:Serieus? Oh, dan ga ik ff aan de slag met mijn md recorder, en met Audiocatalyst. (fijn programma
Op vrijdag 25 januari 2002 08:16 schreef IllOgical het volgende:
Bij Qauke 1 of 2 zit muziek van Nine Inch Nails (of was het alleen van Trent). Deze is gewoon vanaf CD af te luisteren
My sole reason for buying Quake. (heb heel het spel nog nooit gespeeld)
quote:is inderdaad een hele goeie....maarrrrrr. het live gedeelte van UMMAGUMMA van pink floyd is ook vrij eng... saucerful of secrets bijvoorbeeld. best ziek..
Op zaterdag 12 januari 2002 00:48 schreef BAUKstEr het volgende:
"One of these days" van Pink Floyd
quote:Quake 2 en Quake 3 is muziek van Sonic Mayhem
Op vrijdag 25 januari 2002 08:16 schreef IllOgical het volgende:
Bij Qauke 1 of 2 zit muziek van Nine Inch Nails (of was het alleen van Trent). Deze is gewoon vanaf CD af te luisteren
quote:Dammit
Op vrijdag 25 januari 2002 12:23 schreef Ceased2Be het volgende:
tis Quake 1 en alleen van Trent Reznor.My sole reason for buying Quake. (heb heel het spel nog nooit gespeeld)
Ik wil dat spel nog erg graag hebben, maar dat is nergens meer te krijgen natuurlijk (origineel dan he?)
quote:Heerlijk nummer...
Op vrijdag 25 januari 2002 17:30 schreef SEMTEX het volgende:
Public Image Ltd. - The order of death
Ook nog eng:
Psychic TV - Set the controls for the heart of the sun
Ook heel eng, maar dan op een andere manier:
Mrs. Miller - Downtown (download maar, als je hem niet kunt vinden moet je even mailen).
This song makes grown men weep
quote:Psychic TV - In the nursery ,gegarandeerd slecht trippen!
Op vrijdag 25 januari 2002 17:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Ook nog eng:
Psychic TV - Set the controls for the heart of the sun
quote:Mijn god!!! Wat ben jij pervers, bah! Dat hoort toch in die serie sounds of the sixties (op tv) thuis? Wat dacht je van "how much is that doggy in the window" (ff zo snel geen linkie kunne vinden) *gruwwwwwwll*
Ook heel eng, maar dan op een andere manier:Mrs. Miller - Downtown (download maar, als je hem niet kunt vinden moet je even mailen).
This song makes grown men weep
quote:Je bedoelt Q1? Die heb ik nog liggen.
Op vrijdag 25 januari 2002 17:28 schreef MadScientist het volgende:[..]
Dammit
Ik wil dat spel nog erg graag hebben, maar dat is nergens meer te krijgen natuurlijk
(origineel dan he?)
Heb trouwens bij de Dixons (jaja) een cd rom gezien met Q1, 2 en 3. voor €45,-
Het is trouwens gelukt met de muziek van Q1, gewoon skippen naar track 2 en genieten maar
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 03:25 schreef Los_Bastardos het volgende:
De muziek tijdens de orgie scene in Eyes Wide Shut.
Erg mooi, maar best wel freaky.
quote:Waarschijnlijk bedoelen jullie dat bizarre nummer "Masked Ball" van Jocelyn Pook.Op zaterdag 12 januari 2002 13:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, goeie! Erg mooi idd. Eén van de mooiste nummers die ik in een film gehoord heb.
aanraders in dat genre:
http://artists.mp3s.com/artists/80/tearsong.html (hm zie dat die de nummers nu anders gecategoriseerd heeft, minimal abstract enzo)
zoek ook op mindspawn, matthew florianz, blacklab en umbra
quote:lucky bastard!
Op zaterdag 26 januari 2002 18:21 schreef Elegy het volgende:
Je bedoelt Q1? Die heb ik nog liggen.
quote:Hm ja die heb ik ook al ergens gezien, maar
Heb trouwens bij de Dixons (jaja) een cd rom gezien met Q1, 2 en 3. voor ¤45,-
quote:ik heb lekker Q1, in een hele grote doos samen met een paar expansionsets: Malice en Q!zone.
Op zaterdag 26 januari 2002 19:24 schreef MadScientist het volgende:[..]
2) ik wil gewoon zo'n stoere quake doos, niet zo'n DVD-formaat hoesje.
Alleen krijg ik het met geen mogelijkheid geïnstalleerd op mijn laptop .
Maar eens een bootdisk maken ofzo.
quote:Thanx for the compliment!
Op zaterdag 26 januari 2002 15:33 schreef kamagurka het volgende:
Mijn god!!! Wat ben jij pervers, bah!
quote:Ik heb het van een van m'n "Dr. Demento" verzamelaars afgeplukt. (leuke cd's voor in een melige bui)
Dat hoort toch in die serie sounds of the sixties (op tv) thuis? Wat dacht je van "how much is that doggy in the window" (ff zo snel geen linkie kunne vinden) *gruwwwwwwll*
Das ist Berlin, Berlin, die ewig junge Stadt,
Berlin, Berlin, die meine Liebe hat,
Genau im Mittelpunkt der Welt,....
Jerry Goldsmith - Theme Basic Instinct
[Dit bericht is gewijzigd door Draaitafeltje op 30-01-2002 12:12]
groet Carla
Download maar eens wat van Mortiis (Noorse New Age),bv
En Mork Horisont
of
Visjoner av en eldgammel fremtid
Met de juiste plaatjes erbij roepen die echt wel een creepy sfeer op.
quote:New Age??
Op woensdag 06 februari 2002 01:49 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Even serieus:Download maar eens wat van Mortiis (Noorse New Age),bv
Ghehehe, laat 't 'm maar niet horen. Noem het, tot aan zijn laatste cd, neoclassical of darkambient. De laatste cd van 'm is meer electro/ebm/avantgarde. De clip is trouwens best geinig.
Behoorlijk eclectisch.
quote:Zeg, je weet toch wel wat dat woord betekent
Op woensdag 06 februari 2002 11:13 schreef Antikal het volgende:
Behoorlijk eclectisch.
Muziek van John Carpenter is dat... zegt genoeg denk ik
quote:Jaja het beestje moet een naam hebben. Voor de leken hier, veel mensen zullen Mortiis niet kennen, is de term New Age gewoon het beste. Kunnen ze enigszins bedenken hoe het klinkt.
Op woensdag 06 februari 2002 09:44 schreef Elegy het volgende:[..]
New Age??
![]()
Ghehehe, laat 't 'm maar niet horen. Noem het, tot aan zijn laatste cd, neoclassical of darkambient. De laatste cd van 'm is meer electro/ebm/avantgarde. De clip is trouwens best geinig.
quote:Kan van alles betekenen, en is moeilijk te verwoorden, maar gelukkig vond ik een aardige definitie via google:
Op woensdag 06 februari 2002 12:23 schreef Elegy het volgende:[..]
Zeg, je weet toch wel wat dat woord betekent
"composed of elements drawn from various sources"
Dat zegt nog niet helemaal wat ik bedoel, maar close enough.
quote:Van IMDB:
quote:Fijn! Gelijk bestellen die dvd.
This sadistic, sanguinary hell-spawn tale is for gore-hounds only.
quote:Meerdere artiesten, maar de engste muziek in die film is van Penderecki (Poolse avant-garde componist).
Op zaterdag 16 februari 2002 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de intro van de oorspronkelijke "The Shining" wel erg onheilspellend klinken. Rustige, klassieke muziek maar erg duister. Ik weet niet wie het heeft geschreven.
quote:Ik heb die cd. Voor mij is die cd voornamelijk bedoeld om mijn scriptie-frustratie uit te leven!
Op zaterdag 12 januari 2002 03:51 schreef beelzebub het volgende:
Carmina Burana moet eng genoeg voor ze zijn
Dankjewel voor je reactie
Dank voor al jullie reacties. Ik heb een keuze gemaakt uit alle enge nummers.... en het is geworden 'osservatori ossevati' van 'Once upon a time in the west'.
Nou en nu dan maar al die arme kleine kinderkes de stuipen op het lijf jagen!!!! gna gna!
toedels
quote:Dus Penderecki is een van de muziekschrijvers van de themamuziek van The Shining. Die intro- muziek (bij het begin van de film) klinkt idd vrij creepy.
Op zondag 17 februari 2002 20:06 schreef SigmundFreud het volgende:[..]
Meerdere artiesten, maar de engste muziek in die film is van Penderecki (Poolse avant-garde componist).
Penderecki is eng.
De andere nummers zijn ook behoordlijk eng
ik heb trouwens ook de normale quake 1 en de 2 officieele addons
quote:Ik heb zojuist Eyes Wide Shut gezien en dit nummer heeft in combinatie met de scene zo'n indruk achtergelaten dat ik meteen weer aan dit topic moest denken. Je zult 's nachts maar wakker worden en dit nummer horen. Brrrrrr
Op zaterdag 26 januari 2002 18:41 schreef ruby het volgende:[..]
[..]Waarschijnlijk bedoelen jullie dat bizarre nummer "Masked Ball" van Jocelyn Pook.
Ik vind het ook een prachtig nummer en ik wou 'm inderdaad ook al noemen in het rijtje van "enge" nummers.
Kent iemand trouwens de would-be snuff movie "Cannibal Holocaust"? Wie hem kent kent natuurlijk ook meteen de bizarre soundtrack die erbij hoort. Als je die muziek later nog eens terughoort kun je spontaan weer niet slapen.....
quote:Whispers heet die....
Op maandag 18 februari 2002 21:17 schreef Trance4Ever het volgende:
je moet de soundtrack van quake 1 downen, er is zon nummer met van die fluister stemmetjes, brrr kippevel staat me op de rug nu ik er aan denk.
Maar dat is al lang en breed besproken in dit topic (en terecht uiteraard)
quote:Dat is gewoon het "Dies Irae"-thema uit het traditionele requiem.
Op zaterdag 16 februari 2002 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de intro van de oorspronkelijke "The Shining" wel erg onheilspellend klinken. Rustige, klassieke muziek maar erg duister. Ik weet niet wie het heeft geschreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |