Dat is ze zeker. Een geweldige prestatie hoor, die Emmy!quote:Op woensdag 22 november 2006 13:24 schreef Z het volgende:
Dunya is groot geworden.
Jach!quote:Op woensdag 22 november 2006 13:46 schreef Berkery het volgende:
Burt Bacharachach?
quote:
bron: nrc.nlquote:Voor rol in tv-film ‘Offers’
Actrice Maryam Hassouni wint Emmy Award
Door onze kunstredactie
Amsterdam, 21 nov. Maryam Hassouni heeft de Emmy Award voor de beste buitenlandse tv-actrice gekregen. De Nederlands-Marokkaanse actrice werd bekroond voor haar hoofdrol in de tv-film Offers van Dana Nechustan. Hassouni ontving de prijs gisteravond tijdens het gala voor de internationale Emmy Awards, de belangrijkste Amerikaanse tv-prijzen, in het Hilton-hotel in New York.
Maryam Hassouni (21) werd geboren in een Marokkaans gezin in Amsterdam. Ze debuteerde als vijftienjarige in de tv-serie Dunya en Desie en werkt ook mee aan de comedy-serie Shouf shouf die binnenkort een vervolg krijgt.
In de film Offers, die vorig najaar werd uitgezonden door de VARA, was ze het Palestijnse meisje Laila dat onder druk van haar omgeving een zelfmoordactie gaat plegen in het centrum van Amsterdam. Jacob Derwig was, als politieman, haar tegenspeler. In deze krant zei ze vorige week dat ze de rol „heel heftig” had gevonden, met als gevolg dat ze de eerste twee weken na de opnamen „emotioneel de weg kwijt” was. De VARA is van plan de film binnenkort te herhalen.
Bij de Emmy Awards moest Maryam Hassouni het opnemen tegen de gerenommeerde Britse actrices Judy Cohu en Imelda Staunton en de Duitse actrice Heike Makatsch. „Ik had dit niet verwacht”, zei ze vannacht op Radio 1, „want mijn concurrenten waren hartstikke goed”. Maar ze antwoordde ontkennend op de vraag of ze nu denkt in Amerika carrière te gaan maken, omdat ze haar Engels „niet zo goed” vindt. Hassouni woonde de uitreiking gisteravond bij in het gezelschap van haar agente Vanessa Henneman en VARA’s dramaredacteur Robert Kievit, die het initiatief nam voor Offers.
De Emmy Award voor de beste acteur ging naar Ray Winstone, die de hoofdrol speelt in de Britse detectiveserie Vincent. Ook de meeste andere prijzen gingen naar Britse inzendingen. De politieserie Life on Mars werd tot beste dramareeks verkozen en het ook in Nederland vertoonde Little Britain werd uitgeroepen tot beste comedyserie van het jaar. Film- en tv-maker Steven Spielberg kreeg een oeuvreprijs. Meer dan 500 juryleden in 35 landen brachten hun stem uit.
Sterker nog... het is Peter Tetteroo.....quote:Op woensdag 22 november 2006 15:16 schreef pyl het volgende:
Hij lijkt wel wat op Peter Tetteroo, toen die nog geregeld een sigaret opstak.
Nou deze meneer was eigenlijk voor de foto van Maryamquote:Op woensdag 22 november 2006 15:19 schreef Gellius het volgende:
Die meneer valt wel wat.. hm... rauw op het dak na die foto vanMaryam Hassouni.
.
Ja zonet. SP.quote:
Niet Fran Drescher, tong.quote:
Heb jij ook op de site van het boekingskantoor vanquote:
Ik heb ook het gevoel dat er hier een linkse meerderheid zit...quote:Op woensdag 22 november 2006 16:03 schreef Gellius het volgende:
RJP helt een tikkeltje over naar links heb ik wel eens het gevoel.
quote:
Isse choet!quote:Op woensdag 22 november 2006 16:05 schreef Z het volgende:
Heb jij ook op de site van het boekingskantoor vanMaryam
gekeken?
Het is Angela Schijf.
Ow ja verhip nu je het zegt. Ik zag er al iets bekends in, maar wat is ze hier eng mager zeg....quote:
Ik kwam er niet opquote:
In één keer goed, Tong! Hier imiteert Luns John Cleese.quote:
Ach dat scheelt maar 20 jaarquote:
Ja hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:29 schreef Diaan73 het volgende:
Ach dat scheelt maar 20 jaar![]()
![]()
Hmmm ken ik hem überhaupt?
Juist!quote:
Nee, nee, da's nog steeds Campert. Ik had ook nog als hint op de rol:quote:Op woensdag 22 november 2006 16:39 schreef Diaan73 het volgende:
Ja die ken ik welVolgens mij heb ik nog nooit iets van hem gelezen. Leuke baby trouwens.
Is dat alweer een nieuw plaatje Pyl?
quote:Verzet begint niet met grote woorden
maar met kleine daden
zoals storm met zacht geritsel in de tuin
of de kat die de kolder in zijn kop krijgt
zoals brede rivieren
met een kleine bron
verscholen in het woud
zoals een vuurzee
met dezelfde lucifer
die de sigaret aansteekt
zoals liefde met een blik
een aanraking
iets dat je opvalt in een stem
jezelf een vraag stellen
daarmee begint verzet
en dan die vraag aan een ander stellen
Hey ik ben weer teruggezakt van Diaan77 naar Diaan73. Ik voelde me ook al zóó jong. Alhoewel..quote:Op woensdag 22 november 2006 16:44 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat is Remco als Vijftiger, Diaan73..
quote:Op woensdag 22 november 2006 17:01 schreef Berkery het volgende:
Ik ga RJPvD nog eventjes wat rooier maken![]()
Maar eerst de file weer in
En? En? Wat is het geworden? Was zeker een flinke klus, je hebt er de hele dag overgedaan.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:09 schreef Z het volgende:
Ik ben er ook uit.
Haha hele dag over nadenken en dan toch (gewoon) Wouter.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:15 schreef Z het volgende:
Ik doe ook (gewoon) Woutert.
Daar heb ik nog wel wat langer over getwijfeld dan 1 dag ...quote:Op woensdag 22 november 2006 17:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Haha hele dag over nadenken en dan toch (gewoon) Wouter.![]()
Ja logisch, Je kunt voor dit soort belangrijke momenten niet over 1 dag ijs gaan natuurlijk. Ik heb ook wel een tijdje getwijfeld.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:22 schreef Z het volgende:
[..]
Daar heb ik nog wel wat langer over getwijfeld dan 1 dag ...
Zou mooi zijn. In principe kan er nog wel wat verrassends gebeuren met zoveel zwevers. Er waren 'experts' die dachten dat er nog wel 10% zweefde de laatste dagen voor de verkiezing.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:19 schreef Gellius het volgende:
Op deze manier gaan we (gewoon) nog winnen zeg!
Geheel willekeurig! Welkom trouwensquote:Op woensdag 22 november 2006 17:23 schreef LadyXochi het volgende:
Hey, wat is nou de bedoeling? Wie post er een nieuw plaatje?
Ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:09 schreef Z het volgende:
Ik ben er ook uit.
Ik ben het weer vergeten!quote:
Hier en daar een bui bij wisselende temperaturen.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 18:50 schreef tong80 het volgende:
Hier en daar een bui bij wisselende temperaturen.
Wat een opluchting!quote:Op woensdag 22 november 2006 18:51 schreef Gellius het volgende:
het was niet echt een raad-plaatje, mensen.
Het ergerlijke is dat er dus wel oogjes hingen voor een gordijnroe'tje.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:27 schreef Z het volgende:
Ook in de Baarsjes geen gordijntje.
Geef mij maar zo'n knuffelallochtoon:quote:Op woensdag 22 november 2006 19:40 schreef Gellius het volgende:
Ah, 'n knuffelallochtoon.
Hmmmmmm....quote:Op woensdag 22 november 2006 20:24 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Deze is precies even gemakkelijk (of moeilijk, wat je wil) als die van Gellius.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:49 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmmmmm....Moeilijk, dus.
I want you........ to tell me who he is.
Vind je........quote:Op woensdag 22 november 2006 21:49 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm het gaat niet echt de goede kant op....
Nou ja, het wordt wel erg lastig om een kabinet te vormen nu.... dat wordt een hele klus.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:58 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Vind je........
Ik ben niet ontevreden
Ik ben hooguit tevreden over een bepaalde partijquote:Op woensdag 22 november 2006 22:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt wel erg lastig om een kabinet te vormen nu.... dat wordt een hele klus.
Je hebt gelijk. Dit is krankzinnig.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:20 schreef Tokay het volgende:
Wat ik schokkend vind, is dat Geert Wilders 9 zetels heeft gekregen van de Nederlandse kiezers.
Krankzinnig.![]()
Ik vind het er ook 9 teveel, maar bedenk ook dat de LPF-of-hoe-ze-tegenwoordig-heten er ook 8 in heeft mogen leveren.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:20 schreef Tokay het volgende:
Wat ik schokkend vind, is dat Geert Wilders 9 zetels heeft gekregen van de Nederlandse kiezers.
Nou, da's wel een héél moeilijke, dart...quote:
Ik ging op zoek naar een leuk plaatje..... niet naar een moeilijk plaatjequote:Op woensdag 22 november 2006 23:30 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nou, da's wel een héél moeilijke, dart...![]()
Zou zomaar kunnenquote:Op woensdag 22 november 2006 23:31 schreef Tokay het volgende:
Ehm..... Maken deze drie heren misschien reclame voor Kukident kleefpasta?
quote:Pyrrhus (319-272 v. Chr.) was koning van Epirus, ook Epeiros genoemd.
Hij streed, om Tarente te helpen, een serie veldslagen tegen de Romeinen en behaalde uiteindelijk de overwinning bij Heraclea (in 280 v. Chr.) en Ausculum (279 v. Chr.). Toch weigerde Rome zich over te geven. Het was voor Pyrrhus en de zijnen een zure overwinning, die meer gekost had dan het hem uiteindelijk opleverde. "Nog één zo'n overwinning en het is afgelopen met mij!" moet Pyrrhus of Pyrrhos na zo'n overwinning uitgeroepen hebben.
Na zijn overwinningen op de Romeinen ging Pyrrhus zich bemoeien met de onderlinge ruzies van de Griekse stadstaten in Sicilië, waarna hij weer naar Zuid-Italië terugkeerde en daar in 275 v. Chr. door de Romeinen verslagen werd in de Slag bij Beneventum. Zijn Zuid-Italiaanse bondgenoten waren toen gedwongen om met Rome tot een vergelijk te komen.
Pyrrhus keerde naar Epirus terug, maar raakte verwikkeld in een oorlog in het zuiden van Griekenland. Toen hij met zijn zegevierend leger de stad Argos binnentrok, werd hij geraakt door een door een vrouw naar beneden gegooide dakpan, waarna hij aan de gevolgen van zijn verwondingen overleed.
Ik hoorde vanavond het schokkende nieuws dat mijn collega, waar ik goed mee kan opschieten, op Wilders heeft gestemd...quote:Op woensdag 22 november 2006 23:20 schreef Tokay het volgende:
Krankzinnig.![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 23:37 schreef pyl het volgende:
[..]
Klopt helemaalquote:Op woensdag 22 november 2006 23:37 schreef Tokay het volgende:
Nou, dan zal ik maar een voorzichtig gokje wagen.
Die meneer links zie ik geloof ik weleens met een koffertje sjouwen, die meneer in het midden woont volgens mij in Capelle aan de IJssel, en meneer rechts heeft - dacht ik - dezelfde voornaam als dartfanaat.
Toestanden, inderdaad.![]()
Ik heb intussen eens gekeken wat Wilderss hier gedaan heeft.......12,1%quote:Op woensdag 22 november 2006 23:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik hoorde vanavond het schokkende nieuws dat mijn collega, waar ik goed mee kan opschieten, op Wilders heeft gestemd...![]()
onvoorstelbaar..... ik snap er niets van. Zo snap ik ook helemaal niets van de uitslagen....
Dart, dit is géén leuk plaatje![]()
Nee, maar die zijn nu niet nodig. Ik weet wie jullie bedoelenquote:
Hee we zouden geen namen noemenquote:Op woensdag 22 november 2006 23:45 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Ik heb intussen eens gekeken wat Wilderss hier gedaan heeft.......12,1%
(even voor de duidelijkheid.........ik zit daar niet bij)
Géén leuk plaatje? Dan denk je Zalm toch even weg
Ik ga het wel even kijken.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:57 schreef Tokay het volgende:
Luitjes, ik wacht het slotdebat niet af. Ik ga lekker slapen.
[afbeelding]
Welterusten allemaal.![]()
Die middelste zul je nog wel even zien.... Gaat lang duren eer er een nieuw Kabinet is.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hee we zouden geen namen noemenen al helemaal niet deze. Ik vind die andere twee ook niet leuk hoor...
Helaas wel...quote:Op donderdag 23 november 2006 00:02 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Die middelste zul je nog wel even zien.... Gaat lang duren eer er een nieuw Kabinet is.
Ben ik niet helemaal met je eens. Maar daar hebben we het nog wel over.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Helaas wel...![]()
ow en dat zelfvoldane gezicht nu.... alsof hij het allemaal alleen heeft gedaan
![]()
![]()
Jaquote:Op donderdag 23 november 2006 00:09 schreef Diaan73 het volgende:okay... maar ja het is dan ook jouw partij en premier.
Ik ga in bed verder kijken![]()
Tot morgen!
quote:Op woensdag 22 november 2006 20:24 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Deze is precies even gemakkelijk (of moeilijk, wat je wil) als die van Gellius.
quote:Op donderdag 23 november 2006 08:51 schreef Gellius het volgende:
Mogge! Wat een toestanden allemaal hè?
Werkelijk? Jeetje, dat wordt nergens gezegd...... Ik pleit voor nieuwe verkiezingen in mei 2007quote:Op donderdag 23 november 2006 09:22 schreef pyl het volgende:
En het woord is aan de heer Balkenende. Nu mag hij laten zien wat leiderschap is. Nu mag hij laten zien wat een bruggenbouwer hij is.
Niet dus.![]()
Maandenlang heeft hij Bos uitgemaakt voor onbetrouwbare draaikont en leugenaar. Nu is Balkenende (met het op een na slechtste resultaat voor het CDA ooit) de grote overwinnaar - en moet hij met Marijnissen om de tafel.![]()
Nou ja, het is ook niet helemaal juist.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:26 schreef Diaan73 het volgende:
Werkelijk? Jeetje, dat wordt nergens gezegd......
Dat was niet al te sterk, inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:31 schreef Gellius het volgende:
Nja, dat het CDA zo feestelijk doet over vier zetels verlies is net zo zwak als de PvdA die feestelijk doet over "de kiezer die dit kabinet heeft afgestraft".
Wat ik bedoel te zeggen: de kiezer heeft het kabinet niet af willen straffen met een stem op de PvdA, maar met een stem op de SP. De PvdA heeft echt weinig om vrolijk over te zijn.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:34 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat was niet al te sterk, inderdaad.Dat feestelijk doen, ten minste. Want feitelijk is er niets tegen in te brengen.
Boven Truman, onder Dewey?quote:Op donderdag 23 november 2006 09:39 schreef pyl het volgende:
Er staan ook nog twee plaatjes open, mensen. Vergeten jullie dat niet?
[afbeelding]
[afbeelding]
Uhuh ... dat begreep ik - en ik ben het volledig met je eens. Er zit geen licht tussen onze opvattingen; onze neuzen staan dezelfde kant op, we zijn eensgezind, de gelederen zijn gesloten, er heerst harmonie, zo niet eendracht.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:44 schreef Gellius het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen: de kiezer heeft het kabinet niet af willen straffen met een stem op de PvdA, maar met een stem op de SP. De PvdA heeft echt weinig om vrolijk over te zijn.
Het is trouwens Misstique, Z, en niet Mysstique. (Sorry, mijn fout.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:37 schreef Z het volgende:
Mysstique zegt me niks en is volgens mij een kloon oid, zoek maar een op topics gestart door Mysstique.
Mooie punten om een coalitie te sluiten.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Uhuh ... dat begreep ik - en ik ben het volledig met je eens. Er zit geen licht tussen onze opvattingen; onze neuzen staan dezelfde kant op, we zijn eensgezind, de gelederen zijn gesloten, er heerst harmonie, zo niet eendracht.![]()
Helaas is dat nu net het enige dat pyl en ik nièt kunnen: een coalitie sluiten.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mooie punten om een coalitie te sluiten.
Dat is wel erg jammer ja. Maar jullie kunnen hier jullie eigen coalitie sluiten.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Gellius het volgende:
[..]
Helaas is dat nu net het enige dat pyl en ik nièt kunnen: een coalitie sluiten.
Ik kan jonglerenquote:Op donderdag 23 november 2006 10:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is wel erg jammer ja. Maar jullie kunnen hier jullie eigen coalitie sluiten.
maar kunnen jullie op dit na verder alles![]()
Tijdens het jongleren?quote:Op donderdag 23 november 2006 10:21 schreef Gellius het volgende:
[..]
Klopt, ik kan ook prachtig Schubert zingen.
Ah. Die bestaat wel (http://fotoboek.fok.nl/Misstique).quote:Op donderdag 23 november 2006 09:57 schreef pyl het volgende:
[..]
Het is trouwens Misstique, Z, en niet Mysstique. (Sorry, mijn fout.)
Ja mensen, laat het multitasken maar aan Gellius over.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:25 schreef Gellius het volgende:
Tijdens het Googelen.
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:34 schreef Diaan73 het volgende:
Eigenlijk is dat alleen voorbehouden aan vrouwen.
En koekjes eten tijdens het televisie kijken.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:42 schreef Z het volgende:
Vrouwen kunnen inderdaad prima stofzuigen als de was draait.
Die heb ik nog nooit horen Googlen tijdens het zingen.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:43 schreef Gellius het volgende:
Welaan, als dat mijnheer Fischer Dieskau niet is.
Ieeeeuw!quote:Op donderdag 23 november 2006 10:49 schreef pyl het volgende:
Die heb ik nog nooit horen Googlen tijdens het zingen.
Mwoah ... opvallend vind ik dat niet, Gellus.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:52 schreef Gellius het volgende:
Over vrouwen gesproken: is het jullie wel eens opgevallen dat er nauwelijks vrouwelijke genieën zijn, of zijn geweest?.
Huh? Zei Gellius iets dan? Dat was me niet opgevallen.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:03 schreef pyl het volgende:
Mwoah ... opvallend vind ik dat niet, Gellus.
Ik zie in waarom jij dat denkt, maar nee.quote:Is het Andy Kaufman, Tokay?
Ik heb het ook niet gezien....quote:Op donderdag 23 november 2006 11:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Huh? Zei Gellius iets dan? Dat was me niet opgevallen.
[..]
Wacht jij maar, Z! Over een maandje zul je moeten multitasken dat het een lieve lust is!quote:Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef Z het volgende:
We waren toch aan het multitasken? Kunnen we niet en raden en praten?![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef Diaan73 het volgende:
Oh Carol.... i am not a fool oid?
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef Tokay het volgende:
[..]
Wacht jij maar, Z! Over een maandje zul je moeten multitasken dat het een lieve lust is!
(kraamvisite, telefoon!, beschuiten smeren, hielprikje, RJPvD'en, poepluier, postbode aan de deur!, boodschappen doen, eten koken, sjouwen met pakken Pampers, consultatiebureau, whehehehe).
Je krijgt er héél veel voor terug.quote:
Ow daar wen je zo aan hoor Z... laat je niet bang maken. In den beginne zijn ze nog makkelijk: slapen, eten en poepen vooral.quote:
...later moet je maar steeds lunchen met hun juf.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow daar wen je zo aan hoor Z... laat je niet bang maken. In den beginne zijn ze nog makkelijk: slapen, eten en poepen vooral.
NIET lunchen.... huisvisite. Was trouwens wel gezellig, ze ging pas laat weg.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
...later moet je maar steeds lunchen met hun juf..
Het komt allemaal goed, hoor Z.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:14 schreef Z het volgende:
Ik heb er alle vertouwen in hoor. Alleen in wat weet ik nog niet
Oh ja. Lunchen was nog efficiënt geweest in ieder geval. Maar ja - vrouwen.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
NIET lunchen.... huisvisite. Was trouwens wel gezellig, ze ging pas laat weg.
18 december 12:00. Ik heb het in m'n agenda gezet.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:19 schreef Diaan73 het volgende:
Wat is de vermoedelijke bevallingsdatum Z?
Tja vrouwen en efficiënt gaan niet echt goed samen, dat durf ik wel te zeggen.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Oh ja. Lunchen was nog efficiënt geweest in ieder geval. Maar ja - vrouwen.
Zow dat is al snel zeg. Wat is de tijd toch gevlogen zeg. Nu hopen dat de beeb zich ook aan de afspraak houdt.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:29 schreef Z het volgende:
[..]
18 december 12:00. Ik heb het in m'n agenda gezet.
Hmmm dat kan zo gebeurd zijn hoor haha. Maar waarom krijg jij de schuld? Bij heel veel vrouwen daalt de baby trouwens pas bij de bevalling in, maar dat is meestal bij de tweede geloof ik...quote:Op donderdag 23 november 2006 12:36 schreef Z het volgende:
Vooralsnog weigert hij/zij in te dalen (waar ik overigens de schuld van krijg), dus ik denk dat hij/zij nog wel even op zich laat wachten
Het wordt een slacker, dat mag duidelijk zijn.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:50 schreef pyl het volgende:
Ik denk dat Z de schuld krijgt van de weigerachtige houding van de kleine-Z-in-spe, omdat hij, de grote Z, de godsganse dag naar die tering-indie-herrie zit te luisteren. Natuurlijk.![]()
Plato, Aristoteles, Sun Tzu, toe maar!quote:The term slacker, was commonly used in the United States in World War I and World War II to describe men who were avoiding the military draft. But in the 90s it specifically referred to a variety of tendencies in the young generation—a use popularized by Richard Linklater's movie Slacker - subsequently spawning the label "slacker generation." A typical slacker is characterized by a static, unenthusiastic air manifesting in an apparent lack of effort. This lack of motivation is usually represented as a status of unemployment or only minor employment in the service industry.
Hard work for its own sake is a fairly modern phenomenon, becoming culturally acceptable during the Protestant Reformation. A positive view on work was not a cultural norm for Hebrew, Classical antiquity, or medieval cultures. Greek society recognized that work was necessary for the satisfaction of material needs, but philosophers such as Plato and Aristotle made it clear that the purpose for which the majority of men labored was "in order that the minority, the élite, might engage in pure exercises of the mind--art, philosophy, and politics". The Greeks believed that a person's prudence, morality, and wisdom was directly proportional to the amount of leisure time that person had.
In some philosophies laziness is a virtue (especially constructive laziness). To paraphrase Sun Tzu, "When the superior man refrains from acting, his force is felt for a thousand li." This quote epitomizes the philosophy of the slacker. Another maxim that typifies the slacker is "Do not reinvent the wheel." For example, in computer programming, it often is easier to re-use previously written code than coming up with a new implementation of some algorithm.
Apart from meaning lazy, slacker may also be used to insinuate habitual procrastination and a disorganized, slovenly lifestyle. Proponents of slacker theory assert that managing to survive by doing things at the last possible moment improves intellect as a compensatory way to cope, fashioning a wily yet lazy person. Similarly, a disorganized lifestyle may be superior to an organized one from the pragmatic perspective that a slacker will adapt to disorderliness by improving skills at memorization and at effortlessly rummaging, whereas actively organizing would require serious effort. Hence, the epithet slacker, while often used in the pejorative, is growingly signifying a complimentary, cerebral quality of an unconventional person. For another example of a bimodally pejorative and affectionate term, see hacker. There is also a slight overlap among slacker culture, Stoner culture, and hippie culture insofar as they all are implying a disheveled appearance; however their relative apathy precludes their involvement in any movement, as the work involved in being involved in anything at all is against the slacker way of life.
Prima!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:10 schreef NoSigar het volgende:
erm... Neil Sedaka?
Hahaha, Diaan! Ja, helemaal goed, hoor!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:39 schreef Diaan73 het volgende:
Beatrijs Smulders?
Ja!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:45 schreef Diaan73 het volgende:
Beatrijs vindt dat elke moeder een jaar zwangerschaps- en bevallingsverlof moet (kunnen) hebben. Ik was blij dat ik na 18 weken thuis zitten weer aan het werk kon. Heerlijk uit de baby-omgeving, niet alleen maar moeder maar ook gewoon Diaan zijn.
of ben ik nu een ontaarde moeder
De ooknetmoeders in mijn omgeving dachten er ook hetzelfde over. Maar ik zie dus zelf echt de noodzaak daarvan niet in. Zelfde vind ik gratis kinderopvang belachelijk, op dat punt ben ik het dan ook oneens met de PvdA.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:47 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja!![]()
Nee joh mens!Dat moet een ieder toch voor zichzelf beslissen?
Ik ken haar alleen als beval-nazi. Niets van gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:43 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hahaha, Diaan! Ja, helemaal goed, hoor!![]()
Ik was eigenlijk benieuwd of Z haar zou raden, maar die heeft al genoeg sores aan zijn hoofd.
En ik dacht nog wel: die raden ze nooit!quote:Op donderdag 23 november 2006 15:42 schreef pyl het volgende:
Da's die schaats-nazi. Anni Friesinger. Ook nooit iets van gelezen.
Dat is dezelfde als Borat of niet?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:10 schreef Tokay het volgende:
Sacha Baron Cohen?
quote:Op donderdag 23 november 2006 16:12 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is dezelfde als Borat of niet?
quote:Yev Kasem (a.k.a. the Soup Nazi) was a character portrayed by Larry Thomas in the sitcom Seinfeld. The Soup Nazi was a stone-faced immigrant chef with a thick Stalin-esque moustache, who was well-known throughout the city for his delicious soups. He demanded that all customers in his restaurant follow his meticulous (and seemingly arbitrary) soup-ordering instructions to the letter, lest they be refused service by his insistent admonishment, "No soup for you!" Some of the soups that he served were cold cucumber, corn and clam chowders, jambalaya, turkey chili, mulligatawny, and crab and lobster bisques. He encountered his Waterloo when Elaine discovered his secret recipes. He made a brief cameo in the Seinfeld series finale, where his name was revealed to be Yev Kasem.
quote:His character was based on Al Yeganeh, an actual New York City soup vendor who runs Soup Kitchen International in midtown Manhattan. The store is open only part of the year. In the summer, his customers are greeted with a sign indicating he has gone to "Argentina for the winter".
According to an Associated Press article published 2005 April 29, Yeganeh plans to open a chain of soup stores under the name "The Original Soup Man" across the country.[1] The first franchise opened in Princeton, New Jersey on October 24, 2005. His company, Soup Kitchen International, plans to open 1000 outlets nationwide.
LaRue is goed hoor !quote:Op donderdag 23 november 2006 17:16 schreef Gellius het volgende:
LaRue.. nee. zijn maat. eh... Hillstreet Blues in ieder geval..
quote:
Niet Jean Louis.quote:
Welterusten en tot morgen tokay.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:43 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
Welterusten en tot morgen!![]()
![]()
Ja, toch nog geraden. Goedzo dart!quote:Op donderdag 23 november 2006 23:41 schreef dartfanaat het volgende:
Philippe Noiret
Ah, toch nog goed.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:44 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, toch nog geraden. Goedzo dart!
Philippe Noiret. Vandaag overleden.![]()
Welterusten...![]()
Dat zou je wel kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:32 schreef pyl het volgende:
Was het een afrekening in het milieu?
Nou ja, een héél klein beetje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:12 schreef Gellius het volgende:
Gisteren deed 'ie het nog!
Dat komt omdat ie zich niet zo héél erg lekker voelde, pyl.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:15 schreef pyl het volgende:
Die voormalige Russische KGB-spion die in Londen is vergiftigd, zag er toch heel anders uit? Dacht ik.
Maar met voormalige Russische KGB-spionnen weet je het nooit, natuurlijk.
Viktor Nogwatsjenko, it is.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:04 schreef pyl het volgende:
Da's de president van Oekraïne, hè. Viktor Nogwat.
Hallo Seth Gaaikema.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:06 schreef pyl het volgende:
De sushi komt zo wel in een kwade geur te staan. Anderzijds, als de sushi eenmaal in een kwade geur staat, kun je hem beter niet meer opeten.![]()
Alleen de verpakking is een beetje beschadigd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:07 schreef Gellius het volgende:
Joeschenko. Hij doet het in ieder geval nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |