Dan nog liever met Bos als premier ipv Balkenende. Met een strategische stem op Bos vergroot je ook de kans op een links kabinet.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:30 schreef thabit het volgende:
Door PvdA te stemmen zorg je voor een meerderheid van CDA+PvdA. Een stem voor PvdA is dus een stem voor Balkenende.
Onzin, het is absoluut niet zeker dat die twee samen verder gaan, ik vind 't zelfs onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:30 schreef thabit het volgende:
Door PvdA te stemmen zorg je voor een meerderheid van CDA+PvdA. Een stem voor PvdA is dus een stem voor Balkenende.
De keus tussen SP en PvdA heeft geen invloed op het aantal zetels voor het CDA. Je kunt er mijns inziens dus voor kiezen dat links nog meer verdeeld staat en Balkenende de grootste is, of dat er een grote linkse tegenhanger is om eventueel mee te regeren. Ook dan is Balkenende wellicht de grootste, maar heb je nog de kans dat Woutertje nog iets groter wordt.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:30 schreef thabit het volgende:
21.00. vanavond. denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:32 schreef Zwansen het volgende:
Wanneer komen de eerste peilingen/exit polls?
De kans dat meneer Blotebillengezicht voor een links kabinet zal gaan lijkt me nihil.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan nog liever met Bos als premier ipv Balkenende. Met een strategische stem op Bos vergroot je ook de kans op een links kabinet.
Maw: met een grote pvda het meeste kans op links beleid de komende jaren . Daar doe ik het voor.
RTL4, 20.50 schijntquote:
ik vind strategisch stemmen omdemocratisch, en ik vind dat als je zo graag een links kabinet voor ogen hebt je niet op de PvdA zou moeten stemmen.quote:
Voor mij niet zo moeilijk omdat mijn voorkeur voor PvdA en Sp bijzonder dicht bij elkaar liggen. In sociaal beleid verschillen zij echt niet zoveel hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:33 schreef axis303 het volgende:
Hoe stom kun je zijn..
Je stemt toch op een partij die aansluit bij je ideeën? Gaat men een beetje strategisch liggen stemmen..
Democratie, weet je wel....quote:Voor dit soort mensen vraag ik me af waarom ze kiesrecht hebben..
ja ok. Maar komen er geen eerste prognoses als er bijvoorbeeld al 18% van de kiezers heeft gestemd?quote:
Ik vind het 100% gerechtvaardigd om dmv strategisch stemmen juist te zorgen dat de partij die je het minst ziet zitten het zwakst te maken, en als bijkomstigheid te nemen dat een partij die in grote lijnen met jouw ideeën overeenkomt dan groter wordt.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:33 schreef axis303 het volgende:
Hoe stom kun je zijn..
Je stemt toch op een partij die aansluit bij je ideeën? Gaat men een beetje strategisch liggen stemmen..
Voor dit soort mensen vraag ik me af waarom ze kiesrecht hebben..
Dat is idd niet netjes. Al zou die laatste 10 minuten niet zo veel uitmaken. Maar het is niet kies.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:34 schreef gday het volgende:
[..]
RTL4, 20.50 schijntniet netjes imho
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |